Tico Reizen als organisator van de reis

Een superreis. Heel afwisselend en met fantastische bezienswaardigheden en gidsen.

Hoogtepunten

Eigenlijk was alles precies goed. Perito Moreno, de gletsjers aan de Chileense kant met de Skorpios, de Boliviaanse hoogvlakte, galapagos. Ook de hotels waren fantastisch, in Quito, San Pedro,... Eigenlijk was alles precies goed. Perito Moreno, de gletsjers aan de Chileense kant met de Skorpios, de Boliviaanse hoogvlakte, galapagos. Ook de hotels waren fantastisch, in Quito, San Pedro, Buenos Aires, Santiago, Puerto Natales, Calafate

Tico reizigers

De reis was prima verzorgd. Alle afspraken liepen zoals gepland, transfers waren op tijd en in orde, goede accommodaties, vriendelijke en deskundige gidsen (Cesar in Santiago en Remi Lehmann in... De reis was prima verzorgd. Alle afspraken liepen zoals gepland, transfers waren op tijd en in orde, goede accommodaties, vriendelijke en deskundige gidsen (Cesar in Santiago en Remi Lehmann in Buenos Aires), mooie excursies en een prachtige bootreis op de Australis. De fout met het Roadboek was keurig en op tijd hersteld.

Hoogtepunten

- De accommodatie ‘El Mirador de Guadal’ aan het Lago General Carrera stak er boven uit. Prachtige bungalow, mooie ligging aan het meer, een heel relaxte sfeer, en een heel vriendelijke gastheer en... - De accommodatie ‘El Mirador de Guadal’ aan het Lago General Carrera stak er boven uit. Prachtige bungalow, mooie ligging aan het meer, een heel relaxte sfeer, en een heel vriendelijke gastheer en gastvrouw (Stefan en Carolina);
- Het mooiste wat we gezien hebben is wel de Perito Moreno. Indrukwekkend, en jammer als je na een uur kijken alweer verder moet;
- De cruise met de Australis was een geweldige ‘totaalervaring’: de verzorging/catering aan boord, de excursies, het enthousiasme van de expeditieleiders, de excursies, het landschap, ….

Jeannette uit Delft

Het was een fantastische reis, waarbij alles prima was geregeld door Gemma vanuit Nederland en de lokale reisorganisaties in Argentinië, Chili en op de Falklandeilanden.

Op papier was...

Op papier was het al een droomreis, maar in werkelijkheid werden mijn verwachtingen nog overtroffen.

Het was een heel mooi opgebouwde reis met verblijf in een aantal Argentijnse steden (Cordoba 6 nachten, Buenos Aires 5 nachten, El Calafate 1 nacht), in de buurt van nationale parken in het zuiden van Chili (Puerto Natales) en een week op de Falklandeilanden.

De transfers werden op verschillende manieren uitgevoerd: vliegtuig (van groot tot klein), openbaar vervoerbussen, en privé vervoer. Ze boden een leuke mix van vervoersmiddelen die volop de ruimte boden om e.e.a. van het landschap onderweg te kunnen zien.

Hoogtepunten

De reis is mede fantastisch geworden door de bijzondere hotels en lodges, waar ik in heb verbleven. Elk hotel/lodge heeft een heel eigen sfeer, architectuur en karakter met gastvrij, vriendelijk en... De reis is mede fantastisch geworden door de bijzondere hotels en lodges, waar ik in heb verbleven. Elk hotel/lodge heeft een heel eigen sfeer, architectuur en karakter met gastvrij, vriendelijk en behulpzaam personeel . En de locaties van de hotels is heel erg goed gekozen. Elke keer bood het hotel een prima startpunt voor wat er in de stad of omgeving te doen was. Ik spreek tegenover vrienden al van "Tico-hotels".

Klap op de vuurpijl was het verblijf op de Falklandeilanden. De week die ik daar verbleek, heeft een onuitwisbare indruk op mij gemaakt. Niet alleen door de natuur en het wildlife (het was bijvoorbeeld heel bijzonder om op een paar meter afstand van zee-olifanten te kunnen lopen), maar ook door alle informatie die we van de gidsen, chauffeurs en lodge-eigenaren kregen over het leven op de Falklandeilanden. Heel bijzonder was het ook om op plaatsen te komen waar in 1982 de Falklandoorlog (Falklandislanders spreken over "The Conflict") uitgevochten is. De mensen die ons die plaatsen lieten zien, hebben ons ook hun indrukwekkende verhalen verteld.

De organisatie ter plaatse was zowel in Argentinië, Chili als op de Falklandeilanden prima geregeld.

Henny en Nico

Fantastisch. Een schitterende belevenis. We hebben echt het gevoel de highlights van Argentinië en Chili gezien te hebben. Ons verblijf van in totaal ongeveer vijf weken in Patagonië was geweldig.... Fantastisch. Een schitterende belevenis. We hebben echt het gevoel de highlights van Argentinië en Chili gezien te hebben. Ons verblijf van in totaal ongeveer vijf weken in Patagonië was geweldig. De vlekkeloze organisatie (een enkel puntje daargelaten) heeft zeker aan onze reisbeleving bijgedragen.

Hoogtepunten

Wij hebben Tico een uitgebreide evaluatie van zowel het reisprogramma als de hotels toegezonden.

Familie Gast

Buitengewoon goede ervaringen met TICO, ook op deze reis weer was alles perfect geregeld.

Hoogtepunten

Met name de chaletwoningen in Puerto Guadal, het hotel Ilaia in Puerto Arenas bevielen ons zeer goed. Verder waren alle verbindingen qua vervoer en service van de lokale medewerkers zeer goed en... Met name de chaletwoningen in Puerto Guadal, het hotel Ilaia in Puerto Arenas bevielen ons zeer goed. Verder waren alle verbindingen qua vervoer en service van de lokale medewerkers zeer goed en correct uitgevoerd. Fietsexcursie in BA is een aanrader !

Onvergetelijke huwelijksreis in Peru. Fantastisch gevarieerd en natuurschoon land. Vriendelijke en hulpvaardige mensen die trots zijn op hun land. Spannend en lekker eten. Mooie musea. Prachtige... Onvergetelijke huwelijksreis in Peru. Fantastisch gevarieerd en natuurschoon land. Vriendelijke en hulpvaardige mensen die trots zijn op hun land. Spannend en lekker eten. Mooie musea. Prachtige hotels. Professionele lokale reisleiders die ons perfect hebben geholpen.

Hoogtepunten

Steden: De wonderbaarlijke kleuren en stilte van de Paracas woestijn, de onverklaarbare Nazca-lijnen en ingenieuze ondergrondse Nazca-kanalen, het mooie historische centrum van Cusco, het... Steden: De wonderbaarlijke kleuren en stilte van de Paracas woestijn, de onverklaarbare Nazca-lijnen en ingenieuze ondergrondse Nazca-kanalen, het mooie historische centrum van Cusco, het intrigerende Sacred Valley (Inca proeftuin en zoutpannen), het indrukwekkende Machu Picchu, het cultuurafwijkende Taquile (in hetTiticacameer), met rederij Aria op de avontuurlijke Amazonas, de ruigheid van Colca Canyon met condors, het fantastische hoofdplein en klooster van Arequipa

Hotels: Boutique "hotel B" in Lima en hotel "Sole y Luna" in Urubamba zijn absolute toppers!
Restaurants: "Central" in Lima, "Sole y Luna" in Urubamba, "Chicha" in Arequipa en "Morena" in Cusco,
Bijzonder Vervoer: Aria cruiseboot op de Amazonas, "Andean Explorer" tussen Cusco en Puno
Gidsen/reisleiders/chaffeurs: Punctueel, vriendelijk en hulpzaam

Willemjan Slort en Gerry Tan

We hebben een geweldige tijd achter de rug: het reizen door Namibie (3 wk) met aansluitend 8 dg Botswana (mn Okavango delta) en daarna 2 mnd trekken in Australie is werkelijk onze droomreis... We hebben een geweldige tijd achter de rug: het reizen door Namibie (3 wk) met aansluitend 8 dg Botswana (mn Okavango delta) en daarna 2 mnd trekken in Australie is werkelijk onze droomreis geworden. Hoogtepunten: aaneen schakeling van bijzonder prachtige landschappen in Namibie, elke dag opnieuw, geweldige safari's in Botswana, Sidney en het snorkelen op de Great Barrier Reef. Geweldige accommodaties

Hoogtepunten

Mooiste accommodaties: Wolwedans Dune Lodge in Namibie en Rawnsley Park Station in de Flinders Ranges. Activiteiten op Fraser Island, Heron Island waren super. Ook alle snorkeldagen op de Great... Mooiste accommodaties: Wolwedans Dune Lodge in Namibie en Rawnsley Park Station in de Flinders Ranges. Activiteiten op Fraser Island, Heron Island waren super. Ook alle snorkeldagen op de Great Barrier Reef waren onvergetelijk, mn de zeiltocht naar Low Isles.

Luc & Suzanne - België

Perfect in elk opzicht.

Hoogtepunten

Komaneka at Bisma omwille van de vele attenties, uitstekende service, lekker eten en geheel van accomodatie : perfect voor mensen die enkele dagen relaxe rust willen.
Abai Jungle Lodge...
Abai Jungle Lodge omwille van de verbluffende riviercruises en mooie ligging en accomodatie.
E & O in George Town omwille van het heerlijke nostaligische gevoel met de mooie kamers met de vele artdeco elementen, net alsof men in een zwart/wit film uit de jaren 1930 binnenstapt. Heerlijke stad trouwens ook.

Jules Saerens

Zeer goed georganiseerd, mooi land, dat we uitgebreid hebben kunnen zien

Hoogtepunten

aangename en bekwame gidsen, mooie locaties voor de overnachting

Deze reis beviel ons heel erg ! De hotels waren zeer goed en boven onze verwachtingen !en de gidsen en chauffeurs waren buitengewoon vriendelijk en bemerkten allerlei vogels en llamas en andere... Deze reis beviel ons heel erg ! De hotels waren zeer goed en boven onze verwachtingen !en de gidsen en chauffeurs waren buitengewoon vriendelijk en bemerkten allerlei vogels en llamas en andere dieren zodat we ze konden fotograferen .

Hoogtepunten

Natuurlijk de Salar de Uyuni, de Fuerte de Samaipata, Sucre, de Jesuitenkerken en missies, en de feesten die met dans en costumes gedanst werden