Tico Reizen als organisator van de reis

Bert & Marianne Jansen

Overweldigende natuur, veel dieren gezien, opnieuw een fantastische ervaring. Dit was onze derde reis met Tico sinds 2009.

Hoogtepunten

De hoogtepunten van onze reis waren het Natuurpark Torres del Paine, de gletsjer Petito Moreno, de boottocht over het Beagle kanaal, de fietstocht door Buenos Aires en last but not least de... De hoogtepunten van onze reis waren het Natuurpark Torres del Paine, de gletsjer Petito Moreno, de boottocht over het Beagle kanaal, de fietstocht door Buenos Aires en last but not least de watervallen van Iguazu.

Rik Analbers

De reis was zeer goed geregeld en is ons uitstekend bevallen

Hoogtepunten

Het personeel van &Beyond dat telkens de kampeerlocaties perfect in orde had gemaakt en ons met zeer veel zorg en enthousiasme ontving.

Peter-Bas

Het was de reis van mijn leven

Hoogtepunten

punctueel, fijne accomodaties, te gekke excursies.

Sipke Mennes

De rondreis door Sri Lanka (22 februari- 13 maart 2016) is zeer geslaagd geweest. De chauffeur/gids was een prettige persoonlijkheid, die goed over historie, cultuur, boeddhisme en huidige politiek... De rondreis door Sri Lanka (22 februari- 13 maart 2016) is zeer geslaagd geweest. De chauffeur/gids was een prettige persoonlijkheid, die goed over historie, cultuur, boeddhisme en huidige politiek kan praten. Zijn Engels was uitstekend. We hadden een vrijwel nieuwe auto en chauffeur reed defensief.

Het programme voor de rondreis is een goede balans tussen cultuur, historie en natuur. Tevens is er voldoende tijd geweest voor persoonlijke aanpassingen/toevoegingen en voor rustmomenten in de hotels. We hebben vroeg in de reis besloten zo vaak mogelijk vroeg op te staan en bij zonsopkomst te vertrekken (tussen zes en zeven uur). Het is dan koeler en het licht is dan nog mooi warm voor het fotograferen. Aankomst bij een nieuw hotel wilden we niet later dan vier uur s’middags. Dit geeft ons de kans om alles bij daglicht te zien en ons te oriënteren.

Alle hotels en de twee tentenkampen zijn prima geweest en hebben geheel voldaan aan de verwachtingen. Uga Ulagalla (3n) en Jetwing Vil Uyana (2n) zijn het beste geweest. Het laatste hotel Paradise Road Villa is prima geweest, maar de informatie van Tico kan beter. Het is raadzaam te vermelden dat het hotel en zwembad direct aan een spoorlijn liggen, want dat voorkomt een verrassing.
De service en kwaliteit van de kamers is voor alle hotels prima geweest. Diners en wijn hadden een redelijke prijs.

De meeste safari's zijn goed geweest, ondanks dat het niet altijd lukte om de beesten te zien waarom ze bekend zijn, maar dat is de natuur. Uitzondering is de jeepsafari in Minneriya National Park 14:30 begon. Dit was een teleurstellende kermis met 50-75 jeeps die achter een beperkt aantal olifanten aanjaagden. Het grensde aan dierenmishandeling. Na een gesprek met de chauffeur en de ranger bleek dat het beter was geweest om de safari tijdens de lunchperiode te doen. Er zijn dan vrijwel geen andere jeeps. De meeste parken managen het aantal en de tijden van de safari’s vrijwel niet. Dit wetende zijn we de volgende safari’s bij zonsopgang gestart, hetgeen goed is bevallen.

Een bezoek aan een tea factory en een zogenaamde specerijenkwekerij vielen tegen. Beiden waren toeristisch en te commercieel.

Conclusie: Een mooie reis met dank aan Tico voor de goede organisatie, keuzes van de hotels en de goede communicatie tijdens te voorbereiding van de reis.

Hoogtepunten

Uga Ulagalla (3n) en Jetwing Vil Uyana (2n) zijn de beste hotels geweest.

Birgit Verboom

De reis is van A tot Z goed bevallen. Het voortraject was erg prettig. Tijdens de reis was alles perfect geregeld. En na de reis werd er contact opgenomen om te informeren naar de ervaringen. Had... De reis is van A tot Z goed bevallen. Het voortraject was erg prettig. Tijdens de reis was alles perfect geregeld. En na de reis werd er contact opgenomen om te informeren naar de ervaringen. Had niet beter gekund!

Hoogtepunten

Wij vonden Villa de Leyva een geweldig plaatsje. De Tatacoa woestijn is erg indrukwekkend. Valle de Cocora is prachtig. Bij Haciënda Anacaona in San Agustin hebben wij een hele fijne tijd gehad.... Wij vonden Villa de Leyva een geweldig plaatsje. De Tatacoa woestijn is erg indrukwekkend. Valle de Cocora is prachtig. Bij Haciënda Anacaona in San Agustin hebben wij een hele fijne tijd gehad. Haciënda San José in de Zona Cafetera is fantastisch, een prachtige accommodatie. En Hotel Park 10 in Medellin is heerlijk luxe met een perfect ontbijtbuffet.

Gertie en Albert

De reis is heel goed bevallen. De organisatie was voortreffelijk. Tico heeft ons zelfs nog kunnen overboeken naar de laatste vlucht van Ushuaia naar El Calafate, toen onze eigen vlucht vanwege... De reis is heel goed bevallen. De organisatie was voortreffelijk. Tico heeft ons zelfs nog kunnen overboeken naar de laatste vlucht van Ushuaia naar El Calafate, toen onze eigen vlucht vanwege staking gecanceld was. Veel andere reizigers hadden niet zo veel geluk!

Hoogtepunten

Accommodaties die er uitsprongen waren: Mirador de Guadal, Hosteria Lago Grey en hotel Tanguero in Buenos Aires.
De Australis Cruise was het absolute hoogtepunt van de reis.
De...

De Australis Cruise was het absolute hoogtepunt van de reis.
De fietsexcursie in Buenos Aires met gids Sander was fantastisch.

Gerrit Laan

Tico compliment jullie hebben het geweldig goed georganiseerd.

Hoogtepunten

Sarai in Siem Reap was meer dan uitstekend.

Renée

Op alle fronten bijzonder geslaagd.

Alles was zondermeer OK

Sonja

Alles weeral prima geregeld, auto en logementen waren heel goed en zeer mooi, een paar leuke logementen op aanraden van Gemma ontdekt en verder genoten van alles.

Hoogtepunten

Het verblijf in Mount Camdeboo en Rouxwill waren voor ons wel de toppers,.

Costa Rica is een mooi land met goede accomodaties en zeer veel natuur maar zeer toeristisch