9.7/10
De samengestelde rondreis
9.5/10
Kwaliteit van de hotels
Tico als organisator van uw reis

Robert en Linda

In November 2018 hebben wij een fantastische reis nasr Chili en Argentinië gemaakt die geregeld was door Tico Reizen. Alles was tiptop geregeld: van transfers, accomodaties en excursies. Onze...

Sterke punten tijdens de rondreis

ECOCAMP is one of a kind, echt uniek. Ook onze gids tijdens de stadswandeling in Santiago was geweldig met zijn uitstekend engels en feiten kennis vd geschiedenis.

Birgit Verboom

Wij hebben genoten van een fantastische 3-weekse reis met 4WD huurauto door Namibië. Wij hebben Namibië als een ontzettend prettig land ervaren om individueel te bereizen. De lodges waar wij hebben...

Sterke punten tijdens de rondreis

Onze meest favoriete accommodaties waren Onguma The Fort bij Etosha National Park, Mowani Mountain Camp in Damaraland bij Twyfelfontein en Wolwedans Dunes Lodge in NamibRand Nature Reserve.
Damaraland en NamibRand vonde wij qua landschap heel erg mooi.
De Pelican Point Kayakking Tour is een aanrader.

mart

Vlekkeloze opvang en afleveringen op elke spot.
Zeer goede, gevarieerde hotels en slaapplekken.

Onze grootste pret was veel fotograferen/jagen van vogels en...

Sterke punten tijdens de rondreis

Wij vonden met name op Valdes het “terschelling-achtige” accommodatie heel leuk en warm (het was koud buiten) en de Jasmin van Salta heel goed (Jasmin ook met goed weliswaar wat duurder maar wel heel goed eten. Charmante plekken in SanPedro (eeuwig in verbouwing, begreep ik) en Purmamarca (even de verkeerde pijl op he kaartje; kwam natuurlijk goed; heel simpel stadje) en ook in Salta-stad, Cachi (fantastisch appartement, helaas voor een nacht) en ook zeer prettige Wijnhotel in Calayati.
Buenos Aires liep leuk, hotelier heel leuke buurt -Palermo

Nico van Duren

Mooie reis, goed georganiseerd. Gidsen en chauffeurs erg goed en op tijd!

Sterke punten tijdens de rondreis

Gidsen die op tijd aanwezig zijn dus geen onnodige wachttijden. Vooral hotel Shangri-La Rasa Ria viel positief op, luxe en gastvrije staf.

We hebben een geweldige reis gehad: uitstekend geregeld, heel bijzondere plaatsen bezocht.

Sterke punten tijdens de rondreis

Alle accomodaties waren uitstekend, aardige mensen, bijzondere plaatsen.

Fantastish!

Sterke punten tijdens de rondreis

De accomodaties waren stuk voor stuk bijzonder.
Uitschieters waren Pacuare Lodge en Playa Cativo, maar ook Grano D'Oro en Playa del Mar waren om eigen redenen ( eten en strand) heel plezierig.
Bij Pacuare en Playa Cativo noemde het personeel ons bij onze voornamen. Erg prettig.
We konden kiezen uit heel veel excursies.
Het vissen en de bioluminescentietour waren een hoogtepunt.
Het personeel deed bij alle accomodaties hun best om het ons naar de zin te maken.
Geen enkel verzoek was te veel.
De lokale partner belde een aantal malen om te vragen of alles naar wens was.
De chauffeurs van de lokale partners spraken allen uitstekend Engels.
Ze vertelden graag over het land.
We werden echt in de watten gelegd.

Francis Groeneveld

Onze rondreis Hongkong/Indonesië is heel goed bevallen.
Van begin tot eind tot in de puntjes geregeld.

Sterke punten tijdens de rondreis

Het Hollywood Madera hotel in Hongkong lag zeer centraal.
De Plantaran bij de Borobodur sprong eruit en het Kura Kura Resort was pure verwennerij.

Tico reiziger

We hebben een geweldige reis gehad. Veel mogen zien en het was zeer goed geregeld middels prive transfers.

Sterke punten tijdens de rondreis

Accomodaties waren altijd midden in het centrum. Goede gidsen die ons hebben rondgeleid middels diverse excursies. Sterk punt is voornamelijk het individuele reizen geweest met een eigen gids/transport.

Ebert van Vliet (namens de hele groep)

Perfect. Goed geregeld. Alle 6 waren we zonder meer uiterst tevreden.

Sterke punten tijdens de rondreis

Pousada Classica in Ouro Preto : stijlvol, prachtig in het centrum, mooie koloniale inrichting
Villa Amazonia in Manaus : prachtige koloniale inrichting, mooi zwembad, mooie kamers
Pousada do Amparo : centraal in Olinda, prachtige inrichting tot in details, goede service, bijzonder gebouw.
Andere hotels waren ook prima, minder karakteristiek maar voldeden aan elke vorm van luxe.
Het verblijf in Turtle Lodge was geweldig.

De reis is goed bevallen. Veel afwisseling en goede accomodaties. Ontbijt was goed verzorgd en als er sprake was van lunch en diner dan was dat ook prima.
Alles verliep via het draaiboek. Op...

Sterke punten tijdens de rondreis

in het geheel is alles goed bevallen. Costa Rica is mooi en echt een aanrader.