Service ervaring
Voldoet het Thingsdata aan uw verwachtingen?

Tactile

Wij zijn vorig jaar benaderd door ThingsData voor een samenwerking. In eerste instantie leek ons geluk niet op te kunnen: het zou ons werk gaan besparen, minder gaan kosten en ook betrouwbaarder... Wij zijn vorig jaar benaderd door ThingsData voor een samenwerking. In eerste instantie leek ons geluk niet op te kunnen: het zou ons werk gaan besparen, minder gaan kosten en ook betrouwbaarder zijn.

Uiteindelijk werden we flink teleurgesteld. De simkaarten zijn niet plug-en-play maar je moet op elk device handmatig connectie-gegevens instellen wat veel extra werk opleverde. De verbinding wordt ook minder snel gemaakt dan bij normale simkaarten en het kan soms tot 15 minuten duren voordat de connectie wordt gemaakt. Uiteindelijk bleek onze inschatting hoeveel data we verbruikten niet te kloppen, we hebben veel gemaild over andere pakketten maar het werd ons niet duidelijk wat we moesten doen. Maar ook toen ons dataverbruik veel lager werd bleven de kosten vele malen hoger dan we gewend waren. En zo sneuvelde ook ons laatste doel: een kostenbesparing. Uiteindelijk zijn onze kosten maar liefst 4x zo hoog geworden.

In het najaar zijn we gaan kijken hoe het dit jaar beter kon maar we konden uiteindelijk geen middenweg vinden. Toen we aangaven op een nieuwe leverancier te willen overstappen werd dit ons niet in dank afgenomen en leidde tot een vrij onsympathiek einde van de samenwerking met vervelende verwijten.

Wel erg positief was onze ervaring met de klantenservice die altijd klaar stond om te helpen.

Wat kunnen wij in het vervolg beter doen?

Beter overzicht geven over je opties

Reactie Thingsdata:

Beste Tim,

Beste Tim,

Bedankt voor je review. Wij vinden het zeer vervelend dat er uiteindelijk geen oplossing is gekomen, maar zijn het niet helemaal eens met termen als onsympathiek en vervelende verwijten. Hierbij nogmaals transparant ons standpunt en kort en krachtig wat er chronologisch is gebeurd.

Wij hebben jullie bij de start al geadviseerd om een pay as you go abonnement te hanteren aangezien jullie toen al zoekende waren in wat het te verwachtte dataverbruik zou zijn. Er is toen vanuit jullie gekozen voor een 700MB databundel. Dit bleek totaal niet toereikend te zijn en is door het jaar heen zelfs tot tweemaal toe verhoogd. Hierin hebben wij proactief in meegedacht omdat wij ze achteraf hebben opgehoogd, wat redelijk ongebruikelijk is.

In de tussentijd heeft Thijs, jullie accountmanager bij Thingsdata, meerdere keren aangegeven dat het verstandiger is om naar een ander abonnement over te stappen. Heldere en duidelijke uitleg is verstrekt door Thijs en de beslissing om te veranderen was eenvoudig om te maken. Deze adviezen zijn helaas niet aangenomen en hadden direct besparingen kunnen opleveren. Pas na zes maanden is er door jullie aangegeven dat er ontevredenheid heerste terwijl Thijs jullie al uitvoerig meerdere keren had geïnformeerd.

Na een constructieve meeting hebben wij een vernieuwd voorstel ingeleverd met zelfs de verantwoordelijkheid te nemen van het managen en monitoren van het dataverbruik, die in de basis altijd bij de klant ligt. In deze meeting stonden wij allebei achter de intentie van het nieuwe voorstel. Wij waren dan ook zeer verbaasd dat het daarna wederom heel lang stil bleef, waarbij er regelmatig om een update is gevraagd is.

Uiteindelijk is er door jou een korting aangevraagd die erg hoog was met als voorwaarde als die wordt verstrekt de samenwerking zou worden gecontinueerd. Wij hebben aangegeven dat deze korting buitenproportioneel was, zeker omdat jullie onze herhaaldelijke adviezen niet hebben geaccepteerd. Wij hebben het gebaar gemaakt om de helft van deze aangevraagde korting te voldoen. Ten tijde van deze communicatie had jij plots al een beslissing genomen voor een andere leverancier. Nu is het geen enkel probleem dat er een andere keuze wordt gemaakt maar de communicatie tussen Tactile en Thingsdata was nog niet afgerond. Dit zorgde bij ons voor verbazing en vonden wij niet sjiek in combinatie met op hetzelfde tijdstip een grote korting op te vragen bij je huidige leverancier.

Nogmaals spijtig dat wij er niet uit zijn gekomen. Wij wensen jullie evengoed veel zakelijk succes in de toekomst.

Groet Thijs en Jochem

Infinity Monitoring

Simpelweg 100%

Rob Bemer voor Leisure Management Solutions

Goede ervaring. Snelle service en denken altijd mee.

Wat kunnen wij in het vervolg beter doen?

Wij hebben op het moment geen additionele wensen / suggesties.

tempro

Goede samenwerking

niets

Autobusonderneming W. Verhoef BV

Goed bedrijf die weet wat bedrijven zoeken in de IoT wereld

Wat kunnen wij in het vervolg beter doen?

Blijf regelmatig klantmail sturen over de producten en wat klanten met de simkaarten doen. Ooit op dit manier via klantmail Delmation binnen gekomen bij jullie

Taxameter Centrale B.V.

Er werd altijd geleverd, wat gevraagd werd, Vragen zijn altijd vroegtijdig opgepakt en goed beantwoord en oplossingen voor informatiebehoeften zijn steeds aangeboden. Prettig in de samenwerking

Wat kunnen wij in het vervolg beter doen?

Sorry!. Er komen geen verbeterpunten bij mij op.

ARTech AITSolutions Holding BV

Prettig en persoonlijk.

Wat kunnen wij in het vervolg beter doen?

Niets wat ik zo kan bedenken.

MDG Beveiligingstechniek BV

Prima geholpen door Ruben

Wat kunnen wij in het vervolg beter doen?

- niet zo belachelijk hoog indexeren ( dat jullie nooit gedaan hebben komt voor mij als klant in eerste jaar behoorlijk zuur over)
- iets aanpassen aan facturatie termijn of automatisch incasso...
- iets aanpassen aan facturatie termijn of automatisch incasso ofzo, nu veel werk aan iedere maand voor klein bedrag.

Pomp-service.nl

geen opmerkingen

Tactile

We worden als bedrijf geholpen door Thijs, hij is erg meedenkend en echt geweldig als het aankomt op de service. We waarderen wat ze doen enorm. Ik kan alleen maar aanraden om met ze in gesprek te... We worden als bedrijf geholpen door Thijs, hij is erg meedenkend en echt geweldig als het aankomt op de service. We waarderen wat ze doen enorm. Ik kan alleen maar aanraden om met ze in gesprek te gaan!

Wat kunnen wij in het vervolg beter doen?

Makkelijker inzicht in de facturen.