Informatie op de website of in de winkel
8.2/10

De jong klant nr 75986

T branderpotje van onze extraflame pelletkachel is na 7 jaar gebruik aan vervanging toe.
Ik denk ga ff de leverancier bellen om te vragen of ze deze op voorraad hebben 10 minuten in de wacht bij de afdeling service krijg ik als antwoord moet u ff op de website kijken onder de groene knop
Nu staat me bij dat ik afgelopen zomer ook al navraag had gedaan en als antwoord kreeg dat levering ongeveer 9 WEEK zou duren rechtstreeks zelf besteld in Italië duurt 4 dagen plus t prijsverschil Italië 56 euro
Een slechtere service kun je toch zelfs niet verzinnen de afdeling service bellen en ipv adequaat de klant te helpen doorverwijzen naar de website en de abnormale levertijd. ( uitlevering na het stookseizoen )

Geen tov de andere aanbieders

Aftersales dat bepaald de herhaal aankoop van de klant. Daar valt in dit geval nogal wat te behalen

Reactie Stokertje Kachelparadijs:

Beste meneer (ivm privacy redenen hebben wij uw naam weggelaten)
We hebben inmiddels navraag gedaan hierover en willen u hier aanvullend over informeren.

Het bestellen van onderdelen...
Beste meneer (ivm privacy redenen hebben wij uw naam weggelaten)

Het bestellen van onderdelen is niet zo gemakkelijk als het soms lijkt voor een klant.
We hebben als verkooppunt namelijk met ca. 120 verschillende merken te maken. Deze merken hebben allemaal honderden verschillende types haarden in de loop der jaren gefabriceerd. Elk type/model heeft op zijn beurt weer een stuk of 10 specifieke onderdelen. Het is voor ons daarom onmogelijk om voor al deze merken en modellen onderdelen op voorraad te houden, we hopen dat u dat begrijpt. Anders zouden we elk jaar duizenden onderdelen van onze voorraad af moeten boeken en dat zou het voortbestaan van ons bedrijf uiteraard in gevaar brengen.

Voor de desbetreffende fabrikant is dat een stuk eenvoudiger omdat ze slechts met hun eigen merk te maken hebben en alleen hiervoor de voorraad aan hoeven te houden, waarvoor ze vele, vaak wat grotere, afnemers hebben.
Onderdelen voor haarden kunnen wij alleen bestellen bij de fabrikant of importeur (als ze zelf geen vertegenwoordiging in Nederland hebben).
De levertijd hier op is doorgaans een aantal weken. Dat vinden we zelf ook erg vervelend maar de kachelbranche is helaas nog niet een branche die op een ‘bol.com-achtige’ manier werkt.
Daarom adviseren wij ook altijd om onderhoud uit te (laten) voeren in de lente/zomer zodat eventueel benodigde onderdelen dan ook meteen besteld kunnen worden.

Het bestellen van onderdelen kan alleen via onze website omdat dan meteen de juiste informatie ingevuld kan worden. Onze leveranciers accepteren namelijk geen bestellingen zonder volledige input aangaande het merk/model en serienummer.
Dat dat ambtelijk of bureaucratisch overkomt snappen we heel goed, maar de ervaring heeft geleerd dat een zo compleet mogelijk beeld nodig is om verkeerde bestellingen en leveringen te voorkomen. Van een haard worden soms meerdere series en updates uitgebracht en dan kan ook het benodigde onderdeel veranderd zijn. Vandaar dat het serienummer van belang is. Het is uiteindelijk in ieders belang dat meteen het juiste onderdeel geleverd kan worden omdat je als klant anders nog langer moet wachten.

Dankzij de internationalisering en de ontwikkeling van websites kan het voorkomen dat u het onderdeel zelf sneller kunt vinden bij een leverancier online, ergens in de wereld. Het staat u natuurlijk vrij om onderdelen op die manier in te kopen en we begrijpen dat dat in dit geval voor u voordeliger is vooral omdat er verschillende schakels (importeur en wij) overgeslagen kunnen worden. In feite is dat voor iedereen ook veel praktischer.

We hebben inmiddels ook gesproken met de medewerker die u vandaag aan de telefoon gehad heeft en van hem kreeg ik de volgende informatie:

Ik heb meneer vanmorgen gesproken. Nou ja gesproken, ik was aan het uitleggen op welke manier het beste de onderdelen aangevraagd kunnen worden. De kans kreeg ik echter helemaal niet, omdat meneer mij uitmaakte voor domme ambtenaar en daarna de verbinding verbrak.

We willen nogmaals benadrukken dat we deze situatie heel erg vervelend vinden maar dat we uw review erg veroordelend vinden voor een situatie waar wij helaas niets aan kunnen veranderen. De bestelprocedure is namelijk relatief eenvoudig en uitsluitend ontwikkeld om ieders belang, en vooral het belang van u als klant, te dienen. Dat wij door omstandigheden niet dezelfde snelheid kunnen bieden als een leverancier in Italie die dichter bij de bron zit, spijt ons zeer, maar kan naar onze mening (welke natuurlijk persoonlijk is) niet voldoende aanleiding zijn voor een dergelijk vernietigend online commentaar. Het is tegenwoordig erg gemakkelijk om een bedrijf van alles kwalijk te nemen, maar de situatie is vaak wat complexer dan het lijkt.

We hopen op uw begrip na bovenstaande toelichting en zouden het zeer op prijs stellen als u uw review bij wilt stellen.

Bij voorbaat hartelijk dank daarvoor en als ik nog iets voor u kan betekenen dan hoor ik het graag.
Hartelijke groet, 't Stokertje

Jan de Ruiter

Zeer positieve ervaring bij zowel het kopen van de kachel als het plaatsen van de kachel met bij bijbehorende dubbelwandige rookkanaal. Ervaren personeel met goed advies en kennis en kunde, fijne... Zeer positieve ervaring bij zowel het kopen van de kachel als het plaatsen van de kachel met bij bijbehorende dubbelwandige rookkanaal. Ervaren personeel met goed advies en kennis en kunde, fijne ervaring.

Veel ervaring en klantvriendelijk

Blijf de aandacht, tijd en goede info voorziening voor de klant behouden zoals jullie dat doen.

Koppenol

Vakkundig en professioneel!

Service

Otto Meerburg

De ervaring met de medewerkers van jullie bedrijf was positief.

Snelle en vakkundige afhandeling

Ga zo door

Bert

Erg blij dat we weer met 't Stokertje in zee gegaan zijn. We hadden al jaren een gezellige houtkachel die we in Orvelte uitgezocht hebben, maar zijn onlangs verhuisd. Nu voor een prachtige gashaard... Erg blij dat we weer met 't Stokertje in zee gegaan zijn. We hadden al jaren een gezellige houtkachel die we in Orvelte uitgezocht hebben, maar zijn onlangs verhuisd. Nu voor een prachtige gashaard gekozen. De installatie verliep volgens plan en we hebben echt bewondering voor het zware werk wat de mannen doen. Ze leveren vakwerk en zijn ook nog eens erg vriendelijk.

Professioneel en vriendelijk. Heel behulpzaam.

Kan het zo niet bedenken

Taco

Prima klantenservice maar het vervelende is dat ze die ook erg nodig hebben. Botte reacties op normale vragen om onderhoud en slechte nazorg na levering van 3 peperdure kachels (bijna 10,000 euro... Prima klantenservice maar het vervelende is dat ze die ook erg nodig hebben. Botte reacties op normale vragen om onderhoud en slechte nazorg na levering van 3 peperdure kachels (bijna 10,000 euro totaal). Let bij verkoopadvies goed op want men verkoopt graag dure en te grote kachels voor de gebruiksruimte. Let bij installatie ook goed op want eventuele installatie-fouten worden op de klant verhaald. Leg alle zaken heel precies vast, is mijn advies.

Klantenservice, keuze in kachels en een deel van de onderhoudsmonteurs.

After-sales, botte reacties op normale, beleefde correspondentie.

Beste meneer (we laten uw naam weg in het kader van privacy),
Beste meneer (we laten uw naam weg in het kader van privacy),
We twijfelen erg of we hier online op moeten reageren omdat dit eigenlijk niet onze stijl is. We lossen eventuele problemen liever onderling op. We hebben echter al uitvoerig persoonlijk met u gecorrespondeerd en de informatie die u hier geeft is helaas erg onvolledig waardoor er een verkeerd beeld geschetst wordt. Omdat er sprake is van een online publiek willen we hier toch voor de duidelijkheid een aantal belangrijke kanttekeningen bij plaatsen. Ten eerste gaat het hier om een bestelling van ca 6 a 7 jaar geleden waar door u geen onderhoudscontract voor afgesloten was. Na 6 jaar radiostilte kregen we onlangs een verzoek om reparatie en onderhoud. Hoewel we eigenlijk geen onderhoud uitvoeren tijdens het hoogseizoen hebben we, door de dreiging van een negatieve review, toch de manager van onze installateurs langs laten gaan om de haarden te onderhouden en te repareren. Dit is naar uw volledige tevredenheid uitgevoerd hetgeen u zelf ook aan ons bevestigd heeft. Met één van de haarden is, 6 jaar na installatie, een onderhoudsprobleem hetgeen betrekking heeft op de afwerking van de koof waar een externe partij werkzaamheden aan heeft uitgevoerd. We hebben daarover advies uitgebracht en vrijblijvend een offerte toegezonden voor herstel. We kunnen zes jaar na installatie namelijk geen garantie meer geven op werkzaamheden die deels, door een voor ons onbekende, derde partij uitgevoerd zijn.
We begrijpen dat dit geen prettige boodschap is maar betreuren het zeer dat dit leidt tot deze in onze ogen zeer onterechte, negatieve review terwijl wij er alles aan gedaan hebben om u tot dienst te zijn. Hartelijke groet, 't Stokertje Kachelparadijs B.V.

Jan-Bart Uuldersma

Zeer slecht, agressieve verkoop en slechte service.

Reactie snelheid, echter alleen wanneer dit om hun bestwil gaat.

Slecht georganiseerd, agressieve verkoop met slinkse 'reserveringscontracten'. Pas hiermee op mensen. Kachel kan je reserveren maar alleen met een annuleringsclausule wanneer het bedrag hoger... Slecht georganiseerd, agressieve verkoop met slinkse 'reserveringscontracten'. Pas hiermee op mensen. Kachel kan je reserveren maar alleen met een annuleringsclausule wanneer het bedrag hoger uitvalt dan een bepaald bedrag kan je van de kachel af.
Bij ons werd aangegeven dat de offerte vrijblijvend zou worden opgemaakt, dit hebben we zelfs 2x gecheckt.
Na het opnemen van alle maten werd er €75 'kijkgeld' gevraagd. Anders zouden ze als adviesbureaus worden gezien. Achteraf na indienen van een klacht werd er gezegd: 'Wanneer je akkoord met de offerte gaat wordt de €75 verrekend', niets vrijblijvend aan dus. Gelukkig viel het bedrag bij ons hoger uit waardoor we nog van de reservering af konden komen. We vonden de kachel heel mooi maar door de gang van zaken hadden we een hele nare smaak.
Dan nog het volgende, we hebben nu bij andere bedrijven offertes opgevraagd en wouden graag alle specificaties van het stokertje orvelte hebben, we hebben er immers €75 euro voor betaald. Aan de telefoon werd direct duidelijk dat een klant die niet voor hun kiest eigenlijk niet meer bestaat. Op de vraag of ze deze specificaties wouden opsturen werd er gezegd dat ze nog moesten kijken of dat allemaal wel kon en dat dat sowieso wel 10 werkdagen ging duren, tot op heden helaas nog niets vernomen.
Hoezo afschepen van klanten die voor een andere weg kiezen, wel door hun eigen agressieve aanpak trouwens... Dus beste mensen pas op, wees gewaarschuwd. Contracten, offerte is NIET vrijblijvend, aftersale/klantenservice zeer slecht!

Reactie Stokertje Kachelparadijs:

Beste meneer (om privacy redenen hebben wij uw naam weggelaten), We vinden het heel erg jammer dat u niet gereageerd heeft op ons e-mail bericht naar aanleiding van deze review. Ook vinden we het... Beste meneer (om privacy redenen hebben wij uw naam weggelaten), We vinden het heel erg jammer dat u niet gereageerd heeft op ons e-mail bericht naar aanleiding van deze review. Ook vinden we het spijtig dat u geen klacht bij ons zelf ingediend heeft zodat we de kans hadden om dit in goed overleg op te lossen. Wegens uitblijven van uw reactie rest ons niets anders dan ook online te reageren, hoewel dat niet onze voorkeur heeft.
We vinden het heel spijtig dat u geen positieve ervaring heeft met onze verkoop en willen u bij deze dan ook onze excuses voor aanbieden. Een offerte is uiteraard altijd vrijblijvend, daar hoeft u dan ook niet voor te tekenen (wat in dit geval wel gebeurd is). We hebben u ook niet gehouden aan de verkoop aangezien er sprake was van een ontbindende voorwaarde. U heeft dus kosteloos kunnen annuleren. Het enige wat u betaald heeft is een bijdrage in de kosten van het inventariserende bezoek. Deze bijdrage is niet dekkend voor de werkelijke kosten van voorrijden, tijd op locatie en uitwerking nadien. Dit inventariserende bezoek is gratis bij aankoop. We hebben u aangeboden om nadere informatie te geven en ook om tot een oplossing te komen als dit een probleem is. Helaas hebben we hier geen reactie van u op mogen ontvangen. We zijn nog steeds bereid om aanvullende informatie te verstrekken en ontvangen in dat geval graag alsnog een reactie. Hartelijke groet, 't Stokertje

Fam.Raukema

We zijn uitermate tevreden. Vriendelijke en bekwame mensen, zowel bij de hulp met het uitzoeken van een elektrische haard als bij de plaatsing daarvan. Prima ervaring met 't Stokertje in Orvelte.

Vriendelijkheid en deskundigheid.

H. K. Oudshoorn

Uitstekende service en vakmanschap, duidelijkheid in alle.

Vakmanschap

Clasina

Wij zijn heel tevreden over zowel het advies m.b.t. de keuze van onze kachel als de plaatsing en de service.
Het was vreselijk slecht weer, maar dat leek geen enkele invloed te hebben op degene die hem kwam plaatsen. Alle respect voor zijn moed om bij regen en wind om toch het dak op te gaan.
Het resultaat is helemaal naar onze zin.

Duidelijke en eerlijke informatie, goede service.

Niet echt.