Acceptatie van het bestand bij de bank
Helpdesk
Gebruiksvriendelijkheid van de tool

Peter de Joode

Duidelijke stappen plan, dus eenvoudig in gebruik

Indien anders, wat is de naam van deze bank?

Regiobank Gendt

Goede tool. Alleen 'methode' en 'frequentie' werden niet herkend bij import. Jammer dat het minimale saldo 11,- ex is. Dat vind ik vrij veel, voor 1x per jaar 1 actie.

Reactie SEPAtool.nl:

Bedankt voor uw review. Bij methode (CORE / B2B) en frequentie (OOFF, FRST, RCUR, FNAL) dienen de juiste codes in de kolommen te staan en eventueel met de juiste kolomnamen (let op, omdat dit op... Bedankt voor uw review. Bij methode (CORE / B2B) en frequentie (OOFF, FRST, RCUR, FNAL) dienen de juiste codes in de kolommen te staan en eventueel met de juiste kolomnamen (let op, omdat dit op batch niveau is zijn de kolomnamen "batch_methode" en "batch_frequentie" (dan worden ze automatisch gekoppeld. Als dat goed gaat dan gaat het importeren ook goed.
De incassantid wordt syntactisch gecontroleerd incl het controlegetal. Wij kunnen niet zien of de bank die ook daadwerkelijk aan u heeft uitgegeven.
De 11 euro voor minimaal 4x toolgebruik in een jaar is ivm de overhead aan kosten. Als dit kleiner wordt, wordt ook de boekhouding stukken groter.
Daarnaast kunt u aan het einde van het eerste jaar alsnog de betaling voor het tweede jaar doen. Daardoor hoeft u in het tweede jaar niet het saldo op te hogen.
In de praktijk zien we dat er ondanks dat er 1x per jaar wordt geincasseerd er alsnog vaker wordt geincasseerd ivm de storno's.
Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag. ^HG

G-J inpijn / L2networks bv

Prima eenvoudige tool

Reactie SEPAtool.nl:

Bedankt voor uw review. In uw review geeft u ook aan problemen te hebben met incasseren vanaf de ING. Er hoeft zeker niet elke keer een nieuwe mandaatid te worden opgegeven. Dit hangt af van de... Bedankt voor uw review. In uw review geeft u ook aan problemen te hebben met incasseren vanaf de ING. Er hoeft zeker niet elke keer een nieuwe mandaatid te worden opgegeven. Dit hangt af van de frequentie. Als er een eenmalige machtiging wordt opgegeven, dan mag ook maar eenmalig van die machtiging worden geincasseerd. Als u een doorlopende machtiging opgeeft, dan kunt u hetzelfde mandaatid weer gebruiken. Sterker nog, op die manier wordt het goed geadministreerd. Wij hebben dit ook bij onze veelgestelde vragen (bij de contactpagina) benoemd. Een directe link is: https://www.sepatool.nl/problemen-met-incasseren-van-ing-rekeningen.php
Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
^HG

Jan de Wit

Werkt goed en is overzichtelijk

Site werkt goed en ook de bestanden worden goed geaccepteerd door de verschillende banken.

Indien anders, wat is de naam van deze bank?

Ook de ing bank

Buurtvereniging van Gentwaert

Matig / slecht. omdat ik maar 1x per jaar incasseer (kleine buurtvereniging) krijg ik daar geen routine in. Elke keer weer kijk ik de filmpjes op uw website. Lukt me dan weer aardig, maar aan het... Matig / slecht. omdat ik maar 1x per jaar incasseer (kleine buurtvereniging) krijg ik daar geen routine in. Elke keer weer kijk ik de filmpjes op uw website. Lukt me dan weer aardig, maar aan het eind klopt het niet met wat mijn computer doet (bij het downloaden opslaan). Bij het incasseren van de bank ging het niet goed. dus het hele verhaal nog maar een keer gedaan (met als gevolg 2x kosten Sepatool). de tweede keer lukt het gelukkig wel. Wat de eerste foutmelding bij de bank was weet ik niet meer, toen ik het nogmaals probeerde gaf de bank aan : u heeft dit bestand al gebruikt. Dus vandaar hetzelfde bestand maar weer opnieuw aangemaakt. Verplicht is dus saldo ophogen (per jaar) met 11 euro. nu is het wel zo dat ik het volgend jaar binnen het jaar probeer te incasseren en dus 2x met die 11 euro doe. Maar (als ik dus geen fouten maak ) gebruik ik dus de helft niet. Toch jammer.

Het werkt, en gemakkelijk

Eenvoudig, duidelijk en gemakkelijk in gebruik