Scarban

Product
7.6/10
Website

E.S. Bel

Het werkt goed. Het gevoel in mijn huid is aan het herstellen. Mijn litteken ziet er veel beter uit, mijn huidskleur veranderd. Ik zie de vooruitgang en anderen ook.

Marlissa

Door het gebruik van de pleisters is er een verschil te zien bij de littekens.

N

Na mijn borstoperatie Scarban voorgeschreven gekregen om te helpen met de littekens(ankervormig). Na één dag gebruik hebben de pleisters door het zweten al hier en daar los gelaten en zijn de... Na mijn borstoperatie Scarban voorgeschreven gekregen om te helpen met de littekens(ankervormig). Na één dag gebruik hebben de pleisters door het zweten al hier en daar los gelaten en zijn de littekens nu nog roder en gevoeliger en er zijn zelfs kleine blaartjes ontstaan. Gebruiksaanwijzing zegt om m'n huid te laten kalmeren en het dan opnieuw te proberen maar het gebied waar de pleisters moeten zitten is erg vatbaar voor zweet dus ik twijfel of dit wel gaat werken...

Brian Fung

Product bleef niet plakken en liet gedurende dag los.

Product rolde ook niet uit zichzelf uit na het schoonmaken. Zelfs niet na 24uur.

Reactie Scarban:

Bedankt voor je reactie. Door beweeglijkheid of door zweet kunnen de siliconenpleisters soms iets minder goed blijven zitten. We raden aan om in dat geval de pleisters te fixeren. Bijvoorbeeld met... Bedankt voor je reactie. Door beweeglijkheid of door zweet kunnen de siliconenpleisters soms iets minder goed blijven zitten. We raden aan om in dat geval de pleisters te fixeren. Bijvoorbeeld met hechttape.
Ook is het belangrijk om de siliconenpleisters te laten drogen met de plakkende zijde naar boven. Andersom kunnen ze niet uitrollen. Wanneer je dit al doet dan raden we aan om de pleister te laten drogen op een badkamerhaakje waar je je handdoek laat drogen (zonder verwarming). Dan blijft het niet in de knoop zitten.
Hopelijk lukt het met deze tips te siliconenpleisters alsnog te fixeren, zodat je de behandeling kunt voorzetten. Succes met de behandeling van je littekens.

Marijke van Boxstaele-van Zantwijk

Ik gebruik het product nu 3 weken en zie dat de twee littekens al minder zichtbaar zijn. Tevens ook aangeschaft om ze te beschermen tegen de zon, dat ook daadwerkelijk zo is.
Het enige...
Het enige minpuntje is dat de pleister op mijn voorhoofd minder goed kleeft. Wellicht door meer “vettigheid” van mijn huid? Op mijn arm blijft hij wel goed zitten.
Pleister goed wassen met bijgeleverde zeep en huid ‘vetvrij’ en droog maken helpt, echter na 6 uur begint pleister aan onderkant weer langzaam los te laten.
Ik weet niet of de Scarban pleister geschikt voor de beweegbare delen van het lichaam beter zou volstaan/ dit minder heeft?

Reactie Scarban:

Wat fijn om te lezen dat je positief bent over de Scarban siliconenpleisters.
Wat fijn om te lezen dat je positief bent over de Scarban siliconenpleisters.
De reden dat de pleister op het voorhoofd minder goed blijft plakken kan inderdaad te maken hebben met de vettigheid van de huid. Ook zweet je waarschijnlijk iets meer op deze plek (vooral met dit warme weer). Het reinigen van de pleister en het knippen van de ronde randjes is inderdaad een goede eerste stap. Je zou de pleister kunnen fixeren met een hechttape, maar kan heel goed begrijpen dat dit niet de voorkeur heeft op je voorhoofd.
Je kunt ook overwegen om siliconengel te gebruiken voor het litteken op je voorhoofd: Scarban Velvet Touch. Deze bevat geen UV-filter. Je zou hier overheen een zonnebrandcrème kunnen aanbrengen als de gel opgedroogd is, om het litteken te beschermen tegen UV-straling.
Succes met het herstel van het litteken. Mocht je nog aanvullende vragen hebben, dan horen we het graag.

Melissa

Twee wondjes, de ene behandeld met scarban, de ander met gewoon vaseline. Ik zie geen verschil in 6 weken. Duur product ook voor weinig inhoud.

Reactie Scarban:

Bedankt voor je beoordeling. Natuurlijk hoop je altijd op een snel resultaat. Na 6 weken heeft het gebruik van siliconen nog geen effect op de zichtbaarheid van het litteken. Je merkt mogelijk al... Bedankt voor je beoordeling. Natuurlijk hoop je altijd op een snel resultaat. Na 6 weken heeft het gebruik van siliconen nog geen effect op de zichtbaarheid van het litteken. Je merkt mogelijk al wel een verschil in de littekenklachten (bijvoorbeeld jeuk en droge huid).
Na contact blijkt dat je in totaal ruim een jaar regelmatig behandeld hebt en dat er geen afwijkende littekens ontstaan zijn. We vinden het natuurlijk jammer dat je geen verschil hebt ervaren tussen de beide producten, maar vinden het fijn om te horen dat je litteken rustig gebleven is.