Roobol

RW

Wat een teleurstelling! Slechte communicatie en klachtafhandeling. Miskoop!

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Voor onze verbouwing hadden we een PVC vloer Sargo gekocht van het Nederlandse fabricaat Cotap.
De vloer zou in Visgraad worden gelegd en hiervoor werd een volledige dag arbeid geoffreerd. Wij hadden hier vragen over en ons werd meerdere keren gezegd dat dit echt nodig was.

Na het leggen hadden wij de volgende klachten:
- Erg snel gelegd. 3 uur werk twee personen terwijl wij hier 1400 euro voor betalen.
- Duidelijk zichtbaar dat er pak voor pak is gelegd. Dit is niet conform de leginstructies van de leverancier. Er liggen veel dezelfde platen bij elkaar van zowel dezelfde structuur als glans. Er is hierdoor vlekvorming zichtbaar in de vloer.
- Stroken gebruikt die een productiefout bevatten.
- Geen gehoor n.a.v. klachten.
- Boze klantenservice medewerker omdat wij uiteindelijk voor meer informatie contact zochten met de leverancier Cotap.

Na het melden van de klachten werd er een inspectie gedaan door Roobol. De inspecteur kwam binnen en zei meteen zonder te hebben gekeken “mooie vloer”. Hij vroeg niet wat de klachten waren... Na vele mails en telefoontjes kwamen ze met een voorstel. De leverancier Cotap heeft ons gelijk gegeven en is Roobol op de achtergrond gezet. Cotap heeft voorgesteld om de vloer te voorzien van een nieuwe coating. Dit is gedaan maar helaas zijn de klachten niet verholpen. Dit hebben wij gemeld bij Roobol maar helaas blijft het wederom stil.

Conclusie: Wij hebben een vloer gekocht van ruim 4.400,-- die verkeerd is gelegd. Herstel wordt niet juist uitgevoerd.

Voor ons nooit meer Roobol. Er is weinig kennis aanwezig over de producten en communiceren erg slecht.

Reactie Roobol:

Sorry dat e.e.a. niet is gelopen zoals je van ons had mogen verwachten. Inmiddels is er contact geweest naar aanleiding van de klachtmelding. Het aanbrengen van de PU laag heeft de glansverschillen... Sorry dat e.e.a. niet is gelopen zoals je van ons had mogen verwachten. Inmiddels is er contact geweest naar aanleiding van de klachtmelding. Het aanbrengen van de PU laag heeft de glansverschillen opgelost. Ook zijn er panelen met een lichte streep vervangen.

Maurice

Goede service en behulpzaam personeel

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Hartelijk ontvangen en na een aantal boeken te hebben doorgebladerd en een kop koffie, gekozen voor een mooi dubbelrolgordijn. Samen met de medewerker van Roobol Breda nog wat puntjes op de i voor... Hartelijk ontvangen en na een aantal boeken te hebben doorgebladerd en een kop koffie, gekozen voor een mooi dubbelrolgordijn. Samen met de medewerker van Roobol Breda nog wat puntjes op de i voor de afwerking, tevreden de winkel verlaten. Vandaag het rolgordijn opgehangen en helemaal naar wens.

De aandacht voor de klant en de service waren uitstekend te noemen.

Nicole de Jong

Top zaak

Geef een toelichting bij je beoordeling.

na 23 jaar nieuwe vloer laten leggen en weer door roobol. Novilon dat werd het. Gisteren is het gelegd en oh wat zijn we blij. Ten eerste onze keuze voor weer bij roobol te kopen, ten tweede weer... na 23 jaar nieuwe vloer laten leggen en weer door roobol. Novilon dat werd het. Gisteren is het gelegd en oh wat zijn we blij. Ten eerste onze keuze voor weer bij roobol te kopen, ten tweede weer novilon maar zeker ten derde door het weer te laten leggen door roobol. Echt top! En nu genieten!

Bastiaan

Komt vaste leverdatum niet na, slechte afhandeling klachten

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Slechte service, komen vast afgesproken afleverdatum niet na. Beweren na aankoop dat ze hebben gezegd dat het om een vermoedelijke leverdatum gaat. Dit staat niet op het aankoopbewijs. Slechte service, komen vast afgesproken afleverdatum niet na. Beweren na aankoop dat ze hebben gezegd dat het om een vermoedelijke leverdatum gaat. Dit staat niet op het aankoopbewijs.
Geklungel met leveringen daarna, leveren op het verkeerde filiaal waardoor het nog langer duurt.
De klachtenafhandeling verloopt ook moeizaam en heel langzaam. Bellen niet terug terwijl ze dat wel zouden doen.

Reactie Roobol:

Vervelend om te horen dat u een slechte ervaring heeft met Roobol.
Vervelend om te horen dat u een slechte ervaring heeft met Roobol.
U heeft te maken gehad met een vertraging van het product, dit is al vervelend maar daarnaast hebben wij u ook gebeld met onjuiste informatie namelijk dat uw order al binnen zou zijn terwijl dit niet zo was. Onze welgemeende excuses voor deze slordige communicatie, dit is niet wat u van ons mag verwachten. Inmiddels zijn de pakken (op 10-08-2020) geleverd in de winkel.
Wij hopen ondanks deze miscommunicatie dat u enorm kan genieten van uw mooie product en wensen u heel veel woonplezier toe.

Dorreman

Prima service en advies

C.v.oosterhout

Maakt misleidende reclame op de website

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Gratis leggen is pas gratis vanaf 350.00 dat staat nergens op de website. Dat hoor je pas in de winkel bij het plaatsen van een order. Op de website staat alleen in hele kleine lettertjes dat je... Gratis leggen is pas gratis vanaf 350.00 dat staat nergens op de website. Dat hoor je pas in de winkel bij het plaatsen van een order. Op de website staat alleen in hele kleine lettertjes dat je naar de voorwaarden moet vragen in de winkel. Kom op Roobol, zet gewoon op de website Gratis v.a. 350.00

Reactie Roobol:

Wat vervelend dat de communicatie niet goed is overgekomen.
We verwijzen heel bewust naar de winkel om de voorwaarde te bespreken.
Dit doen we omdat de situatie per vloer en huis anders...
Wat vervelend dat de communicatie niet goed is overgekomen.
We verwijzen heel bewust naar de winkel om de voorwaarde te bespreken.
Dit doen we omdat de situatie per vloer en huis anders zijn. We kunnen de uitzonderingen die voor kunnen komen simpelweg niet in 1 regel uitleggen. Zo moeten we bijvoorbeeld ook kijken naar het huis / gebied / extra intensieve werkzaamheden etc. We hopen dat u begrijpt dat als we alle uitzonderingen gaan benoemen het niet duidelijker gaat worden op onze website. Volgens ons is dit de beste oplossing maar we zullen aan de hand van uw review nog eens goed nadenken of dit slimmer kan.

F. Blok

Valt niet mee te praten

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Roobol heeft onze eerste review niet goed of helemaal niet gelezen. Voor verbeter punten kunnen ze contact met ons opnemen.

Reactie Roobol:

We vinden het erg jammer dat u niet tevreden bent over het de geëgaliseerde vloer en over de reactie op uw review. U heeft nu twee negatieve reviews geplaatst en wij hebben van de week uiterst ons... We vinden het erg jammer dat u niet tevreden bent over het de geëgaliseerde vloer en over de reactie op uw review. U heeft nu twee negatieve reviews geplaatst en wij hebben van de week uiterst ons best gedaan om uw 1ste review zo goed mogelijk te beantwoorden.
Na uw review van vandaag hebben we weer direct contact met u opgenomen. Tijdens dit gesprek hebben we gepoogd te herhalen wat we eerder hebben vermeld:  Egaline volgt de vorm van de vloer en wij brengen daarom slechts een laag van 2 á 3 millimeter aan. Een afwijking van 13 millimeter zoals u die aangegeven heeft, is daarom technisch gezien niet mogelijk. Het is spijtig dat onze bevindingen hierover helaas niet overeenkomen. We hadden graag nog eens een medewerker gestuurd om de situatie nogmaals te beoordelen. Dit voorstel blijft vanuit onze kant uiteraard open staan.

M. Van Buuringen

Prima zaak

Je wordt goed geholpen
De stoffeerder is een vakman.

F.Blok

Slecht

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Één ster is al veel te veel.
Wij wilden een mooie vlakke pvc vloer zoals die ook in de winkel van Spijkenisse te zien is.
Echter onze vloer blijkt zeer slecht geëgaliseerd te zijn. De...
Één ster is al veel te veel.
Echter onze vloer blijkt zeer slecht geëgaliseerd te zijn. De betonvloer was zo goed als vlak maar na het egaliseren en het leggen van de pvc vloer door Roobol bleken al onze meubelen flink te wiebelen.
Wij hebben hierover een klacht ingediend bij Roobol en die beloofde ons dat er iemand zou komen kijken. Echter bleek dat dit dezelfde man is die ook de vloer geëgaliseerd en gelegd heeft. (wie controleert de controleur)
Na drie dagen kregen we een brief van het hoofdkantoor met de mededeling dat de vloer binnen de geldende normen is gelegd en dat een hoogte verschil van 10 mm nog binnen de normen valt. (Nen 2747) En dat 30 cm langs de wanden nog grotere afwijkingen mogelijk zijn. (De plinten liggen hier en daar 13mm van de geëgaliseerde vloer)
Als oplossing geeft Roobol aan dat we dan maar steilpootjes??? onder de meubelen moeten gebruiken maar wat dat zijn weten we niet we kennen wel stelpootjes maar wij hebben nog nooit meubelen gezien met stelpootjes.
Conclusie egaliseren en schrijven kunnen ze bij Roobol niet.
Voor ons NOOIT meer Roobol.

Reactie Roobol:

Wat vervelend om te horen dat u ontevreden bent.
Wat vervelend om te horen dat u ontevreden bent.
Zoals door u aangegeven hebben we uw vloer geëgaliseerd. Egaline volgt de vorm van de vloer en wij brengen daarom slechts een laag van 2 á 3 millimeter aan. Het egaliseren van een een zand cement vloer is altijd vloer volgend. Zoals de medewerker u ter ter plaatse heeft uitgelegd kan je met het egaliseren van een vloer niet bereiken dat deze wordt uitgevlakt. Het egaliseren van een vloer hiermee wordt de vloer glad en stoffeer klaar gemaakt om PVC delen te kunnen stofferen. PVC is een mooi en sterk en onderhoudsvriendelijk product. Deze heeft een dikte van tussen de 2 en 3 mm. Deze vloerbedekking kan worden omschreven als een dun materiaal. Door de ongelijkheden van de bouwvloer kunnen meubelen enigszins wiebelen. Dit product kan deze ongelijkheid niet opvangen. Dit valt vaak goed op te lossen door stelpootjes van de meubelen.
Mocht u willen dan sturen wij graag nog eens een medewerker om te situatie betreft de plinten te beoordelen, indien gewenst dan horen wij dit graag.

Roobol

Vreselijk

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Grootste miskoop van mijn leven. Check Trustpilot om een eerlijke beoordeling te zien.

Reactie Roobol:

Wat vervelend om te horen dat je niet tevreden bent over je koop.
Wat vervelend om te horen dat je niet tevreden bent over je koop.
Op basis van stalen in de winkel en mee naar huis genomen stalen heeft u bij ons raambekleding gekocht. Na het monteren twijfelde u over de juistheid van de kleur. Eén van onze winkelmedewerkers is met het staal uit de winkel bij u thuis komen kijken en na controle bleken de kleuren van uw aankoop en het staal overeen te komen. We vinden het erg jammer dat u niet tevreden bent over de keuze van het product. Wij hopen dat u begrijpt dat deze producten op maat zijn gemaakt en precies zijn zoals u heeft besteld en dat het daarom niet mogelijk is om deze te vervangen.