Kwaliteit
Deskundig advies
Prijs

Klantvriendelijk en deskundih

Joke Kamst

Riga Keukens is een prima keukenzaak. Ik ben heel tevreden over de hele gang van zaken. Van begin tot eind. Bij het ontwerpen van de keuken wordt goed naar je geluisterd en meegedacht. Er wordt je... Riga Keukens is een prima keukenzaak. Ik ben heel tevreden over de hele gang van zaken. Van begin tot eind. Bij het ontwerpen van de keuken wordt goed naar je geluisterd en meegedacht. Er wordt je niets opgedrongen en je hoeft niet te zeuren om korting want de prijs die Riga noemt is ook echt de prijs die de keuken kost. Het meerwerk heeft wel een centje gekost. Met name de stukadoor vind ik prijzig. Riga is overigens heel duidelijk over de prijs van het meerwerk en je bent ook helemaal niet verplicht om het via hen te laten uitvoeren. Je mag ook wel alles zelf regelen. Kortom: fijne keukenzaak, betrouwbaar en duidelijk. Mooie keuken, goed gemonteerd, alles op tijd en vriendelijke medewerkers.

Er is een mooi ontwerp gemaakt. Mooier dan ik bij 2 andere, grote keukenzaken heb gezien. Vakkundige montage en alles op tijd. Ze denken goed met je mee en luisteren ook goed. Geen vervelend nawerk... Er is een mooi ontwerp gemaakt. Mooier dan ik bij 2 andere, grote keukenzaken heb gezien. Vakkundige montage en alles op tijd. Ze denken goed met je mee en luisteren ook goed. Geen vervelend nawerk na levering van de keuken. Goede communicatie.

Eigenlijk niet. Alleen vind ik de stukadoor, die ze hebben aangeboden, nogal prijzig t.o.v. het geleverde werk en de daaraan bestede tijd.

Wij hebben een groot gebrek aan transparantie ervaren bij de dienstverlening van Riga Keukens. Dit uitte zich op twee momenten.

Ten eerste bij de aankoop van de keuken. Daar werd met...

Ten eerste bij de aankoop van de keuken. Daar werd met geen woord gerept over de mogelijke kosten van meerwerk e.d. Het bedrag dat ons vlak voor de installatie gepresenteerd werd viel zwaar tegen; ongeveer een halve keuken erbij. Als we dat vooraf hadden geweten hadden we geen keuken bij Riga gekocht.

Omdat we zelf hadden ingeschat dat de kosten veel lager zouden uitvallen dan de nota die Riga ons had gepresenteerd (met hun eigen inschatting) hebben we afgesproken het meerwerk op basis van werkelijk gemaakte kosten en uren te verrekenen. We hebben vervolgens de gemaakte uren en kosten goed bijgehouden en wachtten de nota met vertrouwen af. Dat was een misrekening en het tweede moment waarop het enorm fout op het punt van de transparantie.

Wij zijn nog nooit een ondernemer tegengekomen die niet begreep wat ‘daadwerkelijk gewerkte uren’ en ‘daadwerkelijk gemaakte materiaalkosten’ betekenen en die dat met een spreadsheet en de oorspronkelijke facturen niet duidelijk kan maken. Blijkbaar bestaan er in de Riga-wereld speciale definities voor deze zaken, en worden speciale Riga-prijzen. Door deze speciale definities en prijzen was ieder zicht op, en controle van de ‘daadwerkelijk gemaakte uren’ en de ‘daadwerkelijk gemaakte kosten’ voor ons ondoenlijk. Wij gaan er dan ook maar van uit dat hierin flinke opslagen op de werkelijke kosten zitten, die fijn bijdragen aan de Riga winst.

De ons gepresenteerde bedragen en uren waren veel hoger dan op basis van onze eigen waarneming mocht worden verwacht. Helaas was discussie hierover onmogelijk en werd met dreigende taal geschermd dat de nota nog veel hoger zou uitvallen als er niet meteen betaald zou worden.

Alhoewel de uiteindelijke nota dus weinig te maken had met de overeengekomen ‘daadwerkelijk gewerkte uren’ en ‘daadwerkelijk gemaakte materiaalkosten’ was die nog wel ongeveer 25% lager dan de nota die op basis van de inschatting van Riga eerst was gepresenteerd! Wij adviseren klanten dan ook altijd op basis van uren en kosten te werken en nimmer met de vooraf opgemaakte inschatting van Riga akkoord te gaan.

Al met al is het van het positieve gevoel dat wij in het begin bij Riga hadden door deze manier van werken niets overgebleven.

Reactie Riga Keukens Groningen:

Geachte heer/mevrouw,
Allereerst dank voor uw reactie voor het schrijven van een review; Riga Keukens wil ook na 26 jaar ervaring blijven werken aan verbeteringen.
We vinden het vervelend om...
Geachte heer/mevrouw,
We vinden het vervelend om te lezen dat u onze dienstverlening niet als positief heeft ervaren. Riga Keukens probeert zoveel mogelijk te anticiperen op de wensen van onze klanten en we proberen deze te allen tijde naar alle redelijkheid op te lossen.
We hebben in het offertetraject alles met u uitvoerig besproken en gedetailleerd aangegeven welke werkzaamheden verricht worden tegen welke prijs. Op uw verzoek is door u gekozen op uurbasis te gaan werken, wat Riga Keukens geen enkel probleem vond. Na afronding van de montage heeft u op de werkbon van de monteur de verrichtte uren zelf voor akkoord getekend. Ook nadat u onze montagerekening heeft ontvangen hebben we de verrichtte werkzaamheden met u besproken. Uit coulance hebben wij zelfs een aantal werkzaamheden niet bij u in rekening gebracht en de prijzen afgerond in uw voordeel.
We vinden het jammer dat u voor deze weg gekozen hebt en niet bereikbaar wilt zijn voor een gesprek. Desondanks bent u nog steeds van harte welkom om hierover te praten onder het genot van een kopje koffie; we wensen u ondanks dit nog veel keukenplezier.
Riga Keukens B.V.

Onlangs hebben wij een keuken gekocht bij Riga. We zijn prima geholpen en goed geadviseerd.

Alles onder 1 dak dus maar 1 aanspreekpunt. Duidelijke planning en alles goed in overleg. De monteur was top, hij werkte vlot en netjes en volgens afspraak.

- het was fijn geweest om van te voren een schatting van de prijs van het meerwerk te hebben. Dit bedrag was een behoorlijk stuk hoger dan wij, als leek, hadden ingeschat en daardoor viel de keuken... - het was fijn geweest om van te voren een schatting van de prijs van het meerwerk te hebben. Dit bedrag was een behoorlijk stuk hoger dan wij, als leek, hadden ingeschat en daardoor viel de keuken een stuk duurder uit dan beoogd.
- qua service was het fijn geweest als al het verpakkingsmateriaal enzovoort meegenomen was ipv een enorme berg afval achter te laten

Goede advies, kijkt en denkt mee. Kijkt en vergelijkt

Ja, met name, elektrische apparaten. Wat is funtioneel, prijs en vergelijkt

Nvt

Goede planning

Fam. de Groot

Heel goed geholpen met uitzoeken van nieuwe keuken.
Heel goed geholpen met uitzoeken van nieuwe keuken.
De monteur roeland had twee gouden handen, en deed alles in overleg met ons en vertelde ook duidelijk wat de mogelijk heden waren. Hij werkte zeer naukeurig en gedreven.

De verkoper kwam eerlijk over zonder ons over te halen met zogenaamde gratis dingen.
Deze manier van verkopen kwam heel goed aan bij ons.
De keuken monteur kwam heel technisch en...
Deze manier van verkopen kwam heel goed aan bij ons.
De keuken monteur kwam heel technisch en gedreven over om er iets moois van te maken zoals wij voor ogen hadden.

In alle rust keuken samengesteld en bij telefonische vragen, altijd erg plezierig geholpen

Mooie keuken en het plaatsen vakwerk!

De site van Neff, om de apparatuur aan te melden, vind ik erg arbeidsintensief. Zoeken naar allerlei nummers. Aanmelden van de mengkraan, nummer geeft de site, maar vervolgens geeft hij de melding:... De site van Neff, om de apparatuur aan te melden, vind ik erg arbeidsintensief. Zoeken naar allerlei nummers. Aanmelden van de mengkraan, nummer geeft de site, maar vervolgens geeft hij de melding: product bestaat niet.

We zijn tevreden
Keuken is geheel naar wens

overzichtelijke zaak/winkel
breed, veelzijdig aanbod
goede kwaliteit
informele, rustige sfeer
uitstekende monteur

aanmelden via website lukte niet
liever gespecificeerde rekening i.p.v. een eindbedrag

Professioneel, meedenken, sympathiek, vakmanschap

Geen rare prijs strategieën. Professioneel, kwaliteit