John Riper

Door lange wachttijd in Nederland gebeld met Prostate Center Europe (mw. Carin Scholte ), die mij tot mijn genoegen kon melden dat ik binnen enkele dagen al terecht kon in het St. Antonius-Hospital... Door lange wachttijd in Nederland gebeld met Prostate Center Europe (mw. Carin Scholte ), die mij tot mijn genoegen kon melden dat ik binnen enkele dagen al terecht kon in het St. Antonius-Hospital Gronau voor een MRI!
Vanwege de prima reputatie van het ziekenhuis en de professionele begeleiding door het personeel van het Prostate Center Europe (voor Valentina Kultysheva was niets te veel om al mijn vragen te beantwoorden, gunstige afspraken te maken, te helpen met verzekeringskwesties e.d.), besloot ik ook de eventuele vervolgbehandelingen in Gronau te laten doen.
Spoedig volgde de biopsie door Dr. Zinke, waaruit helaas prostaatkanker (Gleason 4+3=7) bleek.
Kort daarop belde Valentina belde mij om een afspraak te maken voor een telefonisch intake-gesprek met Dr. Wagner, een van de drie top-urologen die de robot-geassisteerde operaties volgens de Da Vinci methode uitvoeren en daar zeer veel ervaring mee hebben. Dr. Wagner is behalve een fantastische arts ook een heel prettig mens. En hij spreekt nog vloeiend Nederlands ook! In het telefoongesprek deelde hij mij mede, dat hij na bestudering van mijn dossier vastgesteld had, dat radicale prostatectomie (verwijdering van de prostaat en zaadblaasjes) voor mij mogelijk was en dat we zouden gaan voor volledige genezing. Hij nam uitgebreid de tijd om mij voor te lichten over alles met betrekking tot de ingreep, de voorbereidingen en de eventuele gevolgen. De vragen die ik daarna nog had (de meeste had hij al behandeld voordat ik ze gesteld had) werden ook geduldig en duidelijk beantwoord.
De operatie zou enkele weken later volgen, maar moest helaas vijf weken uitgesteld worden, omdat ik positief op corona had getest.

Inmiddels ben ik weer een week thuis na een opname van een week in het fijne St. Antonius-Hospital. De eerste dag wat onderzoekjes (efficiënt en ontspannen) en de tweede dag de operatie door Dr. Wagner. Toen ik in de ‘s middags wakker werd in de ruime, comfortabele kamer, voelde ik me heel goed. Niet misselijk van de narcose, geen pijn, geen last van de twee katheters, waarvan die door mijn urinebuis al diezelfde dag nog werd verwijderd. (Dat is toch wel een van de grote voordelen van de behandeling daar: je hebt dan alleen nog de buikkatheter waar je niets van voelt, terwijl je in andere ziekenhuizen met een katheter door je urinebuis naar huis wordt gestuurd). Ook diezelfde dag, onder begeleiding van het vriendelijke personeel al mijn eerste stappen weer gezet. De dag erna was ik alweer mobiel, met een urinezak aan mijn been, en kon ik buiten wandelen! Dr. Wagner kwam tweemaal per dag langs om te informeren naar hoe ik mij voelde. Drie dagen na de operatie maakte hij me blij met het goede nieuws, dat het pathologisch onderzoek had uitgewezen, dat hij alles wat kwaadaardig was had kunnen weghalen (randen schoon, lymfeklieren schoon). De volgende dag werd de urinezak verwijderd en mocht ik weer op de normale manier plassen. Via een kraantje aan de buikkatheter moest ik meten hoeveel rest-urine er na het plassen achterbleef in mijn blaas en dat op een lijstje bijhouden. Toen dat resultaat ook gunstig bleek, mocht ik een dag later naar huis.
Over drie maanden even terug voor controle.

Ik ben zeer onder de indruk geraakt van de professionaliteit en de vriendelijkheid van het personeel van het ziekenhuis, van de rust die uitstraalt van de afdeling waar ik verbleef, de ruime, sfeervolle kamer en badkamer (als in een goed hotel), de superverzorging, de goede gevarieerde maaltijden. Beter dan met een arts als Dr. Wagner had ik het niet kunnen treffen. (met Dr. Witt en Dr. Schütte waarschijnlijk niet minder, maar je kunt maar door één arts geopereerd worden…)

Last but not least: de fantastische begeleiding door het Prostate Center Europe, met name Valentina, die mij van begin tot eind met veel toewijding heeft bijgestaan; heel veel dank daarvoor en dikke pluim!

Lange ervaring met de Da Vinci Methode en prima resultaten, sfeer en verzorging in het ziekenhuis, dr. Wagner, Valentina van het Prostate Center Europe

Jan Grisnich Zwolle

Een sterk vergrote prostaat en toenemende klachten: een ingreep was onvermijdelijk. In Nederland was de mij aanbevolen operatie niet mogelijk: wachtlijsten tot 2023. Uiteindelijk contact opgenomen... Een sterk vergrote prostaat en toenemende klachten: een ingreep was onvermijdelijk. In Nederland was de mij aanbevolen operatie niet mogelijk: wachtlijsten tot 2023. Uiteindelijk contact opgenomen met dit ziekenhuis. Ondanks corona was een afspraak snel geregeld. Wat een verademing hoe accuraat alles werd opgepakt. Alle lof ook voor de begeleiding van Valentina Kultysheva, die me regelmatig hielp bij praktische vragen. Dankbaar ook voor de zorgvuldige aanpak van het team van dr. Zinke. En natuurlijk het verplegend personeel. Nu, na 3 maanden kan ik zeggen dat de operatie me veel heeft opgeleverd: plassen zonder problemen en gelukkig nauwelijks post-operatieve problematiek. Gaat steeds beter. Kan ieder die hier mee te maken krijgt dit ziekenhuis aanraden.

Aandachtig personeel, goede zorg en kundige artsen

WDan

Top service en behandeling

Klantvriendelijkheid en patiënten nazorg

Jan Vos

Gewoon een top kliniek, 16 febr opgenomen en17 febr 2022 geopereerd. Na 6 dagen mocht ik weer naar huis. Vanaf het moment dat de katheter is afgesloten was urine ontlasting normaal, overdag en de... Gewoon een top kliniek, 16 febr opgenomen en17 febr 2022 geopereerd. Na 6 dagen mocht ik weer naar huis. Vanaf het moment dat de katheter is afgesloten was urine ontlasting normaal, overdag en de nacht heb ik geen incontinentie materiaal nodig, daar ben ik heel blij mee. Een speciaal woord van dank aan dokter Christian Wagner wat ben ik blij dat deze vakkundige top arts mij heeft geopereerd, naar het eerste gesprek had ik er veel vertrouwen in. Ook dank het verplegend personeel en begeleiding van Valentina Kultysheva.

Alleen maar sterke punten.

John van Bijsterveld

Graag wil ik jullie hartelijk danken voor de goede zorge tijdens mijn verblijf in Gronau. Ik mag terug zien op een geslaagde operatie. Veel dank aan het verpleegkundige en ondersteund personeel.... Graag wil ik jullie hartelijk danken voor de goede zorge tijdens mijn verblijf in Gronau. Ik mag terug zien op een geslaagde operatie. Veel dank aan het verpleegkundige en ondersteund personeel. Mijn speciale dank aan het goede werk van Dr Wagner.

De menselijkheid van dokter Wagner.

Luc Remijn

Inmiddels een half jaar geleden ben ik geopereerd aan prostaatkanker. De schrik zat er aardig in toen ik hoorde dat ik prostaatkanker had met Gleason waarde 9. In Nederland was geconstateerd dat de... Inmiddels een half jaar geleden ben ik geopereerd aan prostaatkanker. De schrik zat er aardig in toen ik hoorde dat ik prostaatkanker had met Gleason waarde 9. In Nederland was geconstateerd dat de tumor nog ingekapseld was, maar bleek tijdens de operatie al buiten de porstaat te zijn gegroeid. POndanks de corona kon ik met al mijn vragen goed terecht bij Top Medical Care. De intake in het ziekenhuis in Gronau moest dan wel alleen gebeuren, maar werd er goed opgevangen. Enige kennis van Engelse en/of Duitse taal was wel handig. Chirurg dr Wagner (Nederlands sprekend) heeft mij ontzettend goed geholpen, door zijn jarenlange ervaringen is de operatie ontzettend goed gelukt. Prostaat, enkele lymfeklieren en zaadblaasjes zijn weggenomen. Ook het verplegend personeel was vakkundig, erg behulpzaam en aardig tijdens het verblijf van een week. Ik kan iedereen aanraden om sowieso een second opinion te vragen den het prostaat center. Een buikkatheter ipv een urinekatheder, een programma voor continentie en potentie te stimuleren heeft mij erg geholpen bij het herstel. Na ongeveer 4 maanden was ik 95% hersteld en nu na 6 maanden nagenoeg 100%. Via deze weg wil ik Top Medical Care en het Porstate Centre Europe hiervoor bedanken.

Vakkundigheid, veel ervaring, goede zorg en snelle behandeling.

S. Jumelet

Een oprechte appreciatie

En dan plotseling komt ‘Gronau’ in beeld en op je weg.
‘Protsaatkanker’ wel van gehoord, maar dat was altijd bij de ander.
En nu treft...
Een oprechte appreciatie

En dan plotseling komt ‘Gronau’ in beeld en op je weg.
‘Protsaatkanker’ wel van gehoord, maar dat was altijd bij de ander.
En nu treft deze aandoening je zelf.
Heel het bestaan komt in het teken te staan van deze aanval op je fysieke wel-zijn.
Van vele verschillende personen en richtingen in Nederland kwam de roep:
‘Gronau, daar werken dé specialisten! Zoek contact!’.
Die stemmen waren niet schreeuwerig of kritisch naar hier in Nederland, maar objectief.
Zo werden wij samen naar Gronau ‘geduwd’ met woorden gedrenkt in zorg en liefde.

Het eerste contact met ‘Gronau’ was met ‘Hengelo’ in de personen van Frau Manon en Valentina Met beider vriendelijkheid en professie hebben zij veel voor ons het eerste contact gelegd.
Een (bijna) altijd aanspreekbare vraagbaak en gids was Valentina

In maart 2021 was er de eerste ontmoeting met Herr Doktor Schütte (wel niet-Nederlands
sprekend, maar dat bleek geen enkele barriere te vormen). Bescheiden, vriendelijk, medisch-
zakelijk, meelevend, invoelend en begaan, dit zijn karakteristica die bij mij leven.
Terugziend op de periode maart – september 2021 is het door mij niet anders te formuleren.
In de maand december van 2021 is er opnieuw een ontmoeting/ gesprek met Doktor Schütte, met een zekere spanning zie ik er tegenop, maar ook met ‘vreugde’, want hij vertelt – zo verwachten wij - de diagnose, de eventuele verdere behandeling, de prognose(s).
Waarmee ben je als patient beter af dan met de waarheid.
Resumerend zeg ik met een resoluut uitgesproken woord:
‘ik ben goed af met een specialist als Herr Doktor Schütte …’.

Na de operatieve ingreep was ik acht dagen ‘gast’ in het ziekenhuis.
Met regelmaat besprong mij de gedachte: ‘het lijkt hier wel alsof ik thuis ben’.
Mijn vrouw werd daar ook zo hartelijk ontvangen.

Sámen zeggen wij: dank-u-wel!

Stef Jumelet (en Fransien)
Zaltbommel

Professioneel, accuraat en hartelijk ontvangst! Een aanrader voor relevante patiënten.

Ton van der Voorn

Het is inmiddels 6 weken geleden dat ik een Turp operatie heb ondergaan op 13-10-2021 door dr.Zinke.
Wat ben ik blij dat ik geholpen ben in het Prostate Center Europe in Gronau gezien de wachttijden in Nederland.
Ik wil alle medewerkers, Valentina, Carin en dr. Zinke bedanken voor de fijne begeleiding voor en tijdens mijn operatie.
In één woord geweldig.
Hartelijke groet.
Ton van der Voorn

Nederlandse begeleiding met intake en de periode tijdens ziekenhuis opname.
Uitstekende verzorging.
Snelle datum van operatie na intake.

PN

Beste mevrouw Scholte Lubberink,
Hierbij wil ik u bedanken voor de vlotte service i.v.m mijn TURP operatie op 25-5-2021.
Ik ben geopereerd in het st Antonius ziekenhuis in Gronau en ik...
Beste mevrouw Scholte Lubberink,
Ik ben geopereerd in het st Antonius ziekenhuis in Gronau en ik mag zeggen dat alles voorspoedig is verlopen.
Ik was op de dag van operatie als eerste aan de beurt en voor ik het wist lag ik weer op mijn kamer. Ik ben goed begeleid door de dienstdoende mensen aldaar. Ik heb maar 2 nachten iemand naast mij gehad in deze grote kamer en, ondanks dat er geen bezoek was toegestaan, door de goede internetverbinding was feitelijk continue "bezoek" mogelijk. Ik heb daar dankbaar gebruik van kunnen maken. Er hebben zich gelukkig geen complicaties voorgedaan. Ik ben nu sinds enige dagen 100% vrij van bloed in urine, zoals ook voorspeld door de uroloog. Morgen is het 6 weken na de operatie. Er staat nu nog een controle afspraak gepland bij dr. Zinke. Eind goed, al goed zeg maar.
Rest mij om u en uw medewerkers nogmaals hartelijk te bedanken voor de bewezen diensten en ik (hoop dat het niet nodig is) zal bij een volgende noodzaak graag in dit ziekenhuis terugkeren om behandeld te worden.

Service en deskundigheid

Paul Hoffmann

Het was een zeer aangenaam verblijf, en de operatie is top uitgevoerd

efficiënte behandelmethode en zeer kundige artsen