W. van Eerde

Enschede, 28 maart 2019.

Enschede, 28 maart 2019.

Graag wil ik het personeel van Prostate Center Europe hartelijk bedanken voor hun hulp en bemiddeling bij mijn operatie in het St. Anthonius-Hospital te Gronau waarbij een algehele prostaatverwijdering plaatsvond.
Bijzondere dank komt toe aan dr. A. Schutte en zijn behandelteam die deze operatie hebben verricht.
Reeds bij het vooronderzoek straalde dr. Schutte veel rust en vertrouwen uit en gaf een duidelijke weergave van feiten en omstandigheden als ook de prioriteiten waarbinnen alles zou plaatsvinden.
In de periode 14/01-2019 tot 21/01-2019 vond behandeling en verpleging plaats.
De professionaliteit van dr. Schutte en zijn team mag blijken uit het feit dat ik na de operatie totaal geen pijn heb ondervonden en vrijwel direct zeer mobiel kon zijn.
Bovendien bleek al vrij snel dat van incontinentie vrijwel geen sprake meer was. (Nu inmiddels bijna 3 mnd. later)
Ook de uitslag van het verwijderde materiaal gaf veel reden tot dankbaarheid: Geen foute cellen achtergebleven!
Natuurlijk wil ik ook graag al het verplegend personeel in mijn dank betrekken voor al hun spontaniteit en geweldige verzorging.
Voor allen CHAPEAU!

Hartelijke groet,

Willem van Eerde

Alireza

Langs deze weg wil ik graag iedereen van Prostaat Center Europe en het hele verpleeg team bedanken voor een professionele en vriendelijke begeleiding. Ook mijn dank aan dames in Hengelo voor de... Langs deze weg wil ik graag iedereen van Prostaat Center Europe en het hele verpleeg team bedanken voor een professionele en vriendelijke begeleiding. Ook mijn dank aan dames in Hengelo voor de goede uitleg en snelle afhandeling. Ik ben voor de second opinion in september 2018 contact gehad met Top Medical Care en in november werk ik geopereerd door Dr. Addali en de operatie is 100% gelukt.

Zeer professioneel en vooral behulpzaam en vriendelijk
Uitstekende verzorging in het ziekenhuis in Gronau
Nederlandse begeleiding bij de intake gespreek en de opname in het...
Zeer professioneel en vooral behulpzaam en vriendelijk
Uitstekende verzorging in het ziekenhuis in Gronau
Nederlandse begeleiding bij de intake gespreek en de opname in het ziekenhuis

A. Abed

Beste allen,
Beste allen,
Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de goede en vriendelijke hulp voor en tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis in Gronau. Alles was perfect geregeld en ik ben hartstikke tevreden met de afloop van de operatie.

A. Abed

R.A Korten

Ik ben een gezonde sportieve man van 65 jaar.
Ik ben een gezonde sportieve man van 65 jaar.
Nadat ik enige jaren geleden een blaas- en een prostaatontsteking had gehad, liet ik jaarlijks mijn psa meten. Toen die langzaam omhoog ging stuurde mijn huisarts mij in januari 2018 naar de uroloog. Zij vond in de eerste instantie geen bijzondere dingen, maar er werden 8 biopsies genomen. In 4 van de 8 zaten kankercellen aan beide zijden van de prostaat. glaeson 7. inmiddels was het begin februari 2018. Ik kwam in aanmerking voor in- of uitwendige bestraling en voor verwijdering van de prostaat. Als je de mededeling prostaatkanker krijgt staat je wereld even op z'n kop. Ik heb via een stroomschema alle voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen, waarbij zwaar heeft meegewogen dat na bestraling niet meer geopereerd kan worden, en dat de besraling ook na langere tijd nog schade kan aanrichten aan het omliggende weefsel. Het risico dat het in het begin heel goed lijkt te gaan maar dat na verloop van tijd toch nadelige bijwerkingen optreden. Ik heb gekozen voor verwijdering van de prostaat omdat je na de operatie meteen weet waar je aan toe bent. Zijn de snijranden en de lymfe klieren schoon en kon er zenuwbesparend worden geopereerd. Bij mij was dat gelukkig het geval. Om incontinentie tegen te gaan ben ik al ruim voor de operatie op bekkenbodemtherapie gegaan. Dat helpt om de plasfunctie zo snel mogelijk weer onder controle te krijgen. Ik heb het hele internet uitgeplozen, en kwam ook op PZNW. Er waren zeer veel positieve berichten over het ziekenhuis in Gronau en ik kende iemand die daar ook was geopereerd. Ik heb contact opgenomen en na een intake kon ik (omdat er een plekje was vrijgekomen) op 11 april 2018 al worden geopereerd. Ik ben geopereerd door dr. Witt. Hoewel hij aangaf dat hij de zenuwbundel aan een kant waarschijnlijk niet zou kunnen sparen is dat toch gelukt. Wel had ik meteen na de operatie een complicatie waardoor ik net voordat ik weer naar de kamer zou gaan, weer geopereerd moest worden. Dat had te maken met de grote arm van de robot , waardoor schade aan de buikwand was ontstaan. Voor de operatie was ik in topvorm. Ik had heel veel gesport en buikspieroefeningen gedaan om snel te herstellen. Die buikspieroefeningen had ik beter achterwege kunnen laten. De buikspieren waren kort en dik en tijdens de operatie moet de buik worden opgeblazen om de robotarmen te kunnen draaien enz. Daar heb ik na de operatie heel erg veel last van gehad. Dat was erg pijnlijk. Na de operatie en ook thuis heb ik op advies van het behandelend team, dagelijks meerdere wandelingen gemaakt en zeer veel water gedronken om het herstel te bespoedigen. De eerste maanden na de operatie ging de continentie al redelijk goed, maar het duurde nog wel een paar maanden langer voordat het echt op orde was. De bekkenbodem blijven trainen.
De seksuele herstelfase duurt langer. Je moet geduld hebben en de moed niet opgeven en er aan blijven werken.
Ik ben nu 10 maanden na mijn operatie en ik ben heel blij dat ik voor een operatie heb gekozen bij het PZNW. in Gronau.
Dr. Witt en zijn team en alle mensen die daar werken zijn zeer betrokken en je wordt er uitstekend behandeld.
Ik ben nu tweemaal op nacontrole geweest en binnenkort voor de derde keer. Tot nu toe is de psa waarde 0,01 en ik hoop natuurlijk dat dat zo blijft.
Tot de dag van vandaag heb ik nog geen seconde spijt gehad dat ik mij in Gronau heb laten behandelen. Echt een TOP ziekenhuis.

Zeer deskundige artsen met heel veel ervaring met de Davinci methode.

B Janssens

Net zoals als de meeste mannen in de vorige beoordelingen. Kan ik alleen bevestigen dat de verzorging en begeleiding in het PZNW voortreffelijk zijn geweest. Vanaf het eerste bezoek had ik het idee,... Net zoals als de meeste mannen in de vorige beoordelingen. Kan ik alleen bevestigen dat de verzorging en begeleiding in het PZNW voortreffelijk zijn geweest. Vanaf het eerste bezoek had ik het idee, dat dit de plaats was, waar ik thuis hoor met mijn kwaal.

Een speciaal woord van dank aan, natuurlijk Dr Wagner. Een voortreffelijk arts die verstand heeft van zaken, en een patient op zijn gemak kan stellen. Verder natuurlijk het verplegend personeel van... Een speciaal woord van dank aan, natuurlijk Dr Wagner. Een voortreffelijk arts die verstand heeft van zaken, en een patient op zijn gemak kan stellen. Verder natuurlijk het verplegend personeel van het St Antoniusziekenhuis, waar niets te veel voor was. En last but not least de begeleiding van Marjolijn Kamphuis, die ons de weg heeft gewezen in het ziekehuis, en waar wij nooit tevergeefs een beroep op konden doen.

Folkert Brongers

In augustus 2018 werd bij mij ( 67 jaar) een PSA van 5,5 vastgesteld. Reden om naar de Andros kliniek te gaan. Onderzoek, aangevuld met MRI in Nijmegen. Duidelijke tumor. Reden voor biopten. Ook bij... In augustus 2018 werd bij mij ( 67 jaar) een PSA van 5,5 vastgesteld. Reden om naar de Andros kliniek te gaan. Onderzoek, aangevuld met MRI in Nijmegen. Duidelijke tumor. Reden voor biopten. Ook bij Andros, in Amsterdam. Resulteerde in Gleasonscore 7-8. Uitzaaiingen niet aantoonbaar, maar ook niet uit te sluiten. Advies RARP. Stond ik helemaal achter. Volgende vraag was waar ?
In overleg met mijn verzekeraar ( De Friesland ) ben ik gaan praten ( = lees second opinion ) in het Anthonie van Leeuwenhoek, Radboud UMC en PCE Gronau. Diagnoses en adviezen waren allen gelijk. De aanpak en de ervaring was echter zeer verschillend. Gronau was de laatste in het rijtje, na een zeer positief gevoel bij het AvL. Het bezoek aan Dr. Wagner, in combinatie wat ik allemaal al gelezen had, gaf bij mijn vrouw en mij volmondig de doorslag. Gronau zou het worden. Om redenen van methodiek, ervaring, uitstraling, flexibiliteit etc.

Heel belangrijk vond ik twee zaken:

1. Het gebruik van de katheder door de buikwand en het verwijderen van de pisbuis katheder binnen 36 uur na de operatie.
2. Het beleid om je 6-7 dagen te houden en je zonder slangen in je lijf naar huis te sturen, versus de NL gewoonte je na twee dagen te laten gaan en pas na 12 dagen de pisbuiskatheder te verwijderen.

In praktijk bleek onze keuze absoluut de juiste. Even los van de bekwaamheid van de artsen en alle andere medewerkers. de enorme ervaring, de geroutineerdheid van het proces, de uitstekende hospitaliteit en de vriendelijkheid van een ieder, is het gedurende 6-7 dagen volledig ontzorgd en gemonitord door het proces gaan oneindig veel beter van de in NL gebruikelijke gang van zaken.

Verder heb ik mazzel gehad. En een heel goede arts. Snijvlakken waren schoon, 90% van de zenuwen gespaard, geen uitzaaiingen gevonden, Gleasonscore terug naar 7, geen enkel moment van incontinentie. Mijn vrouw en ik zijn werkelijk heel erg blij en dankbaar. Vastbesloten ons leven dat 4 maanden gelden een onverwachte tik kreeg, positief en met volle energie voort te zetten. Ik werk nu verder aan mijn herstel, maar ben volledig mobiel en tot alles in staat, binnen de fysieke beperkingen voor de komende 4-6 weken.

Het personeel. Vriendelijk, punctueel en geroutineerd. Zonder iemand tekort te willen doen extra aandacht voor Dr. Wagner. Met name van belang voor NL patiënten. Dr. Wagner spreekt uitstekend... Het personeel. Vriendelijk, punctueel en geroutineerd. Zonder iemand tekort te willen doen extra aandacht voor Dr. Wagner. Met name van belang voor NL patiënten. Dr. Wagner spreekt uitstekend Nederlands, maar naast een bekwaam en zeer ervaren uroloog, met name ook de Da Vinci, is hij tevens humoristisch en heel duidelijk. Prima arts en een fijn mens.

Verder is het ziekenhuis kleinschalig maar heel modern. Schoon, ruim, prima eten en verdere verzorging.

Jos Lemmens

Heel graag wil ik iedereen van Prostate Center Europe hartelijk danken voor alle goede zorgen.

Vanaf het eerste contact had ik het gevoel dat ik bij de juiste mensen was terechtgekomen, zowel in Hengelo als in Gronau.

Jullie werkwijze en benadering van patiënten mag een voorbeeld zijn voor overige instellingen in Nederland!

Tevens ook alle lof voor de gehele staf en medewerkers van het ziekenhuis in Gronau.

Nogmaals hartelijk dank!!!

Vanaf het eerste contact verliep alles vlekkeloos, snelle antwoorden en vooral behulpzaam en vriendelijk.
Prima Nederlandse begeleiding in Gronau.
Uitstekende verzorging in een schoon en...
Prima Nederlandse begeleiding in Gronau.
Uitstekende verzorging in een schoon en hygiënisch ziekenhuis in Gronau.
Zeer korte herstelperiode.

Lambertus Kolle

Een echt uitgebreide GIDSENDE WEBSITE:
De website is uitermate informatief en helder over wat mogelijk is en de reikwijdte van wat mag je wel verwachten en wat niet.De ondersteuning door Een echt uitgebreide GIDSENDE WEBSITE:
het Top Medical Care team maakt zijn naam waar en is heel aangenaam en behulpzaam. Het Antonis ziekenhuis is heel aangenaam om te verblijven en hun verzorging en zorgzaamheid is verkwikkend.
HET MEDISCH HANDELEN IN GRONAU
Het top medisch handelen (totale team Dr Witt) in Gronau is de basiscapaciteit van de geneeskunde (Urologie) en de kunst om uit de literatuur ( evidence based medicine) en de staande actuele kunde uit de eigen ervaring en het medisch team van collega's rond de patiënt en de persoon van de artsen in elkaar te vlechten : dat levert op evidence based medicine met als resultaat de beste therapie keuze voor een individuele patiënt te maken uit het spectrum van mogelijkheden.Het denk- en handelingsspectrum op kleur houden is de basis voor het beste handelen naar de patient ( educated guess)is daar aan de orde en is hun parool.Veel persoonlijke aandacht is dagelijks aan de orde en voelbaar.

Lambertus Kolle Maastricht

Gerrit

Zeer goed. De patiënt staat in Gronau echt nog centraal en men beschouwt het voorkomen van incontinentie als zeer hoge prioriteit. Ik ben in oktober 2015 geopereerd door Dr. Wagner en ben nog steeds... Zeer goed. De patiënt staat in Gronau echt nog centraal en men beschouwt het voorkomen van incontinentie als zeer hoge prioriteit. Ik ben in oktober 2015 geopereerd door Dr. Wagner en ben nog steeds zeer tevreden. De dokter komt twee keer per dag en neemt alle tijd voor het beantwoorden van vragen. Hier wordt je nog lang genoeg verpleegd om zonder slangetjes naar huis te kunnen. Prima verzorging door deskundig personeel en zeer goede begeleiding door o.a. Marjolein Kamphuis en haar collega's.

Veel aandacht voor de patiënt. Uitstekende verzorging. Enorm veel ervaring.

Joop Groot Nibbelink

Bijna vergeten om jullie te bedanken voor de voorbereiding en begeleiding tijdens mijn verblijf in PZNW Gronau. Na de goede berichten over de operatie en het herstel en voortreffelijke verzorging in... Bijna vergeten om jullie te bedanken voor de voorbereiding en begeleiding tijdens mijn verblijf in PZNW Gronau. Na de goede berichten over de operatie en het herstel en voortreffelijke verzorging in het ziekenhuis ben ik thuis het programma goed aan het volgen. Vorige week donderdag voor het laatst bij de fysio bekken-/bodemtherapie geweest dus ook betreffende incontinentie is op dit moment ook alles onder controle. ik hoop dat dit ook zo blijft.
Ik wil jullie bedanken voor de uitstekende , betrokken, deskundige en professionele begeleiding tijdens het gehele proces. Het eerste gesprek met Dr. Wagner, de voorbereidingsdag vòòr de operatie en na de operatie zijn voortreffelijk door jullie begeleid.
Mede namens mijn vrouw wil ik jullie daarvoor nogmaals hartelijk bedanken.