S. Ben

The service of Prostrate Center Europe in Gronau has been absolutely satisfactory. From the beginning on, I have been been informed and and advised in an utmost professional manner. The coordinator... The service of Prostrate Center Europe in Gronau has been absolutely satisfactory. From the beginning on, I have been been informed and and advised in an utmost professional manner. The coordinator and churgeon kept me up to date and explained al the relevant aspects regarding my medical condition, ànd the alternative ways to approach. Furthermore, the churgeon and the team decided to proceed with an stategy with least risk and most effect. My medical condition has been healed and now, after a few months, I feel relieved and grateful to have been medically treated in at Prostate Clinic Europe. A big thanks to the coordinator and would highly recommend this clinic.

Professional, effective and helpful

Gijs Megens

Zo blij met de keuze voor de kliniek in Gronau.
Bij deze wil ik namens mijn vrouw en mij Dr. Wagner en het team van harte bedanken voor de operatie en de geweldige zorg.
Na drie jaar...
Zo blij met de keuze voor de kliniek in Gronau.
Na drie jaar intense bloedingen een vergrote prostaat een psa van 13 veel onderzoek twee umc ziekhuizen heel veel zorgen en stress kunnen we nu weer van alles ondernemen en genieten van het leven.
Zo fantastisch nogmaals ontzettend bedankt. Gijs megens Gemert

Een ziekenhuis met zeer ervaren artsen en als patient meteen weet waar je aan toe bent.

George van Aken

Ik ben 5 juli geopereerd een mijn prostaat en 2 liesbreuken. Dit is geweldig gedaan door Dr. Wagner ( spreekt Nederlands). Dit is zeer vakkundig gedaan en heb zelfs niet eens gemerkt dat ik... Ik ben 5 juli geopereerd een mijn prostaat en 2 liesbreuken. Dit is geweldig gedaan door Dr. Wagner ( spreekt Nederlands). Dit is zeer vakkundig gedaan en heb zelfs niet eens gemerkt dat ik geopereerd was. Vriendelijke verpleegsters en evengoed toch een fijn verblijf in Gronau ( 2 persoons kamer). Ik ben iedereen zeer dankbaar voor het goede verloop en na 6 dagen naar huis. Ook was er geen lange wachttijd in Gronau. Valentina verdient zeker ook een pluim, wat heeft zij mij veel geholpen, als ik het niet meer wist. Al met al een en al pluim voor het hele team.

Vakkundig, vriendelijk en snel geholpen;pen

Jan de Wijs

Na een prima take in gesprek medio juni met Dr Zinke en zijn team , heb Ik kort daarna op 17 augustus j.l. Een TUR(P) operatie ondergaan . Na 6 dagen opname zonder katheter naar huis kunnen gaan... Na een prima take in gesprek medio juni met Dr Zinke en zijn team , heb Ik kort daarna op 17 augustus j.l. Een TUR(P) operatie ondergaan . Na 6 dagen opname zonder katheter naar huis kunnen gaan .Na een paar weken reeds volkomen klachtenvrij . Zeer kundig en vriendelijk medisch personeel mbt uitleg en en een uitstekende verpleging / nazorg . Ook gaat mijn dank uit aan Valentina voor haar bemiddeling in de voorbereiding en de afhandeling . Jan

Medische kundigheid met een nauwgezet protocol

Rob

Op 24 augustus 2022 TURP-operatie ondergaan. De wachtlijst in Nederland was lang. Heel goed bevallen. Fijne, sympathieke arts, zorgzaam en vriendelijk verplegend personeel. Ik mocht 6 dagen in alle... Op 24 augustus 2022 TURP-operatie ondergaan. De wachtlijst in Nederland was lang. Heel goed bevallen. Fijne, sympathieke arts, zorgzaam en vriendelijk verplegend personeel. Ik mocht 6 dagen in alle rust bijkomen. Pas toen alle slangetjes weg waren kon ik gaan.
Ik lag in een zaal van een kamer met fantastisch uitzicht op een stadspark en de rivier de Dinkel. Helpt ook bij de genezing!

Hoge kwaliteit van zorg!

Ferry

Ik ben top geholpen, van A tot Z.

Je ben hier echt een persoon, geen nummer. Ben blij dat ik hier terecht ben gekomen.

John Riper

Door lange wachttijd in Nederland gebeld met Prostate Center Europe (mw. Carin Scholte ), die mij tot mijn genoegen kon melden dat ik binnen enkele dagen al terecht kon in het St. Antonius-Hospital... Door lange wachttijd in Nederland gebeld met Prostate Center Europe (mw. Carin Scholte ), die mij tot mijn genoegen kon melden dat ik binnen enkele dagen al terecht kon in het St. Antonius-Hospital Gronau voor een MRI!
Vanwege de prima reputatie van het ziekenhuis en de professionele begeleiding door het personeel van het Prostate Center Europe (voor Valentina Kultysheva was niets te veel om al mijn vragen te beantwoorden, gunstige afspraken te maken, te helpen met verzekeringskwesties e.d.), besloot ik ook de eventuele vervolgbehandelingen in Gronau te laten doen.
Spoedig volgde de biopsie door Dr. Zinke, waaruit helaas prostaatkanker (Gleason 4+3=7) bleek.
Kort daarop belde Valentina belde mij om een afspraak te maken voor een telefonisch intake-gesprek met Dr. Wagner, een van de drie top-urologen die de robot-geassisteerde operaties volgens de Da Vinci methode uitvoeren en daar zeer veel ervaring mee hebben. Dr. Wagner is behalve een fantastische arts ook een heel prettig mens. En hij spreekt nog vloeiend Nederlands ook! In het telefoongesprek deelde hij mij mede, dat hij na bestudering van mijn dossier vastgesteld had, dat radicale prostatectomie (verwijdering van de prostaat en zaadblaasjes) voor mij mogelijk was en dat we zouden gaan voor volledige genezing. Hij nam uitgebreid de tijd om mij voor te lichten over alles met betrekking tot de ingreep, de voorbereidingen en de eventuele gevolgen. De vragen die ik daarna nog had (de meeste had hij al behandeld voordat ik ze gesteld had) werden ook geduldig en duidelijk beantwoord.
De operatie zou enkele weken later volgen, maar moest helaas vijf weken uitgesteld worden, omdat ik positief op corona had getest.

Inmiddels ben ik weer een week thuis na een opname van een week in het fijne St. Antonius-Hospital. De eerste dag wat onderzoekjes (efficiënt en ontspannen) en de tweede dag de operatie door Dr. Wagner. Toen ik in de ‘s middags wakker werd in de ruime, comfortabele kamer, voelde ik me heel goed. Niet misselijk van de narcose, geen pijn, geen last van de twee katheters, waarvan die door mijn urinebuis al diezelfde dag nog werd verwijderd. (Dat is toch wel een van de grote voordelen van de behandeling daar: je hebt dan alleen nog de buikkatheter waar je niets van voelt, terwijl je in andere ziekenhuizen met een katheter door je urinebuis naar huis wordt gestuurd). Ook diezelfde dag, onder begeleiding van het vriendelijke personeel al mijn eerste stappen weer gezet. De dag erna was ik alweer mobiel, met een urinezak aan mijn been, en kon ik buiten wandelen! Dr. Wagner kwam tweemaal per dag langs om te informeren naar hoe ik mij voelde. Drie dagen na de operatie maakte hij me blij met het goede nieuws, dat het pathologisch onderzoek had uitgewezen, dat hij alles wat kwaadaardig was had kunnen weghalen (randen schoon, lymfeklieren schoon). De volgende dag werd de urinezak verwijderd en mocht ik weer op de normale manier plassen. Via een kraantje aan de buikkatheter moest ik meten hoeveel rest-urine er na het plassen achterbleef in mijn blaas en dat op een lijstje bijhouden. Toen dat resultaat ook gunstig bleek, mocht ik een dag later naar huis.
Over drie maanden even terug voor controle.

Ik ben zeer onder de indruk geraakt van de professionaliteit en de vriendelijkheid van het personeel van het ziekenhuis, van de rust die uitstraalt van de afdeling waar ik verbleef, de ruime, sfeervolle kamer en badkamer (als in een goed hotel), de superverzorging, de goede gevarieerde maaltijden. Beter dan met een arts als Dr. Wagner had ik het niet kunnen treffen. (met Dr. Witt en Dr. Schütte waarschijnlijk niet minder, maar je kunt maar door één arts geopereerd worden…)

Last but not least: de fantastische begeleiding door het Prostate Center Europe, met name Valentina, die mij van begin tot eind met veel toewijding heeft bijgestaan; heel veel dank daarvoor en dikke pluim!

Lange ervaring met de Da Vinci Methode en prima resultaten, sfeer en verzorging in het ziekenhuis, dr. Wagner, Valentina van het Prostate Center Europe

Jan Grisnich Zwolle

Een sterk vergrote prostaat en toenemende klachten: een ingreep was onvermijdelijk. In Nederland was de mij aanbevolen operatie niet mogelijk: wachtlijsten tot 2023. Uiteindelijk contact opgenomen... Een sterk vergrote prostaat en toenemende klachten: een ingreep was onvermijdelijk. In Nederland was de mij aanbevolen operatie niet mogelijk: wachtlijsten tot 2023. Uiteindelijk contact opgenomen met dit ziekenhuis. Ondanks corona was een afspraak snel geregeld. Wat een verademing hoe accuraat alles werd opgepakt. Alle lof ook voor de begeleiding van Valentina Kultysheva, die me regelmatig hielp bij praktische vragen. Dankbaar ook voor de zorgvuldige aanpak van het team van dr. Zinke. En natuurlijk het verplegend personeel. Nu, na 3 maanden kan ik zeggen dat de operatie me veel heeft opgeleverd: plassen zonder problemen en gelukkig nauwelijks post-operatieve problematiek. Gaat steeds beter. Kan ieder die hier mee te maken krijgt dit ziekenhuis aanraden.

Aandachtig personeel, goede zorg en kundige artsen

WDan

Top service en behandeling

Klantvriendelijkheid en patiënten nazorg

Jan Vos

Gewoon een top kliniek, 16 febr opgenomen en17 febr 2022 geopereerd. Na 6 dagen mocht ik weer naar huis. Vanaf het moment dat de katheter is afgesloten was urine ontlasting normaal, overdag en de... Gewoon een top kliniek, 16 febr opgenomen en17 febr 2022 geopereerd. Na 6 dagen mocht ik weer naar huis. Vanaf het moment dat de katheter is afgesloten was urine ontlasting normaal, overdag en de nacht heb ik geen incontinentie materiaal nodig, daar ben ik heel blij mee. Een speciaal woord van dank aan dokter Christian Wagner wat ben ik blij dat deze vakkundige top arts mij heeft geopereerd, naar het eerste gesprek had ik er veel vertrouwen in. Ook dank het verplegend personeel en begeleiding van Valentina Kultysheva.

Alleen maar sterke punten.