Max

Onjuiste rapportage cardioloog

Uw ervaring

Het regelen van afspraak voor total body scan, Royal + pakket, ging zeer vlot. Duidelijke telefonische uitleg, snelle ontvangst van alle benodigde papieren.
Ontvangst en begeleiding door...
Ontvangst en begeleiding door Nederlands sprekende dame in Bochum was ook prima geregeld. Alle onderzoeken waren logistiek goed op elkaar afgestemd zodat er niet veel wachttijd tussen de onderzoeken zat. Het Duitse personeel maakte een zeer deskundige indruk. Voldoende parkeerruimte in de parkeergarage waarvoor aan het einde van alle onderzoeken een uitrijkaart.
Na enkele dagen kreeg ik onder andere het onderzoeksrapport van de cardioloog toegestuurd. Waar ik een verslag had verwacht van de longfunctie, hartfunctie, ECG en echo stond er tot mijn grote verbazing in het rapport ook een uitgebreide omschrijving van een lichamelijk onderzoek. Dit onderzoek is echter helemaal niet uitgevoerd!
De cardioloog die in de kliniek uitsluitend kortdurend met een echo naar mijn hart en omliggende structuren heeft gekeken beschreef in het rapport onder andere lichamelijk onderzoek van mijn buik en zelfs een oriënterend neurologisch onderzoek.
In werkelijkheid is dit onderzoek dus niet uitgevoerd, was ook geen onderdeel van het Royal + pakket.
Telefonisch contact hierover met Privatescan was zeer onbevredigend en zelfs beledigend.
Jammer, dit geeft aan het geheel een zeer vervelende nasmaak .

Anna

Goed geadviseerd en grondig onderzocht

Uw ervaring

Medewerksters van Privatescan hebben zich verdiept in mijn ziekte historie en hebben me goed geadviseerd in welke diensten ik het best kon afnemen.

De ervaring in de kliniek was prettig....

De ervaring in de kliniek was prettig. De afspraken vonden op tijd plaats en de resultaten werden kort na ieder onderzoek besproken met een arts, waar nodig met een advies voor vervolgonderzoek/behandeling. Deze conclusies kreeg ik ongeveer een week later ook per email nog eens nagestuurd.

Ik vond de artsen grondig in hun onderzoek en helder in hun formuleringen. Ze hadden van te voren mijn ziekte historie doorgenomen en hebben in hun onderzoeken extra aandacht besteed aan de gebieden die op grond van mijn historie relevant konden zijn.
Terug in Nederland heb ik dankzij hun bevindingen eindelijk een snelle doorverwijzing naar een chirurg gekregen. De cd-rom met MRI beelden wil het Nederlandse ziekenhuis graag bekijken. Ik ervaar dus tot op heden geen negatieve reacties omdat ik op eigen initiatief onderzoek heb laten doen.

Karin

Zeer tevreden!

Uw ervaring

Op woensdag gebeld, op donderdagochtend al een afspraak. Deskundig advies van de medewerker aan de telefoon over wat in mijn geval het handigst was, een MRI-scan of een CT-scan.
Uitstekende...
Uitstekende begeleiding van de Nederlandse hostess tijdens het hele bezoek aan de Duitse kliniek. Een goed en uitgebreid gesprek met de Duitse arts over de uitslag. De hostess vertaalde waar nodig. Na 1,5 uur in totaal stonden we weer buiten.
Op vrijdagmiddag het schriftelijke rapport van de Duitse arts al per email ontvangen.
In Nederland moest ik twee maanden wachten op een scan om erachter te komen waarom mijn gebroken elleboog niet goed herstelde, via Privatescan supersnel duidelijkheid. Ik geef een 10 en kan het iedereen aanraden!

Ger van Dijk

Zeer goede ervaring

Uw ervaring

Nadat ik mij had aangemeld voor een consult werd ik teruggebeld met het advies dat een consult in mijn situatie niet nodig was. Daarnaast kreeg ik een uitvoer (gratis) advies hoe verder te handelen.... Nadat ik mij had aangemeld voor een consult werd ik teruggebeld met het advies dat een consult in mijn situatie niet nodig was. Daarnaast kreeg ik een uitvoer (gratis) advies hoe verder te handelen. Dus een zeer goede ervaring.

Wendy

Zo dankbaar dat jullie bestaan!

Uw ervaring

Al een hele lange tijd veel last van mijn gezondheid. Door een neuroloog gezien, reumatoloog, en een revalidatie traject gestart en afgemaakt.
Uiteindelijk een verwijzing naar SGGZ gekregen....
Uiteindelijk een verwijzing naar SGGZ gekregen. Conversie stoornis?!
Iets in mij kon dat niet accepteren en heb ik toch een afspraak ingeplant bij private scan. Uit de Total body scan kwam precies naar boven waar ik al een hele lange tijd dacht dat dingen niet ok waren.
De scan was niet helemaal duidelijk omdat er in de hals geen contrast vloeistof gebruikt was. Maar met de informatie die ik had zou genoeg zijn om een nieuwe verwijzing te krijgen naar de neuroloog.
Eenmaal bij de huisarts voelde ik mij erg ongemakkelijk. Ik moest de verwijzing naar de SGGZ ook doorzetten. Prima! Doe ik! Maar eerst wil ik nogmaals gezien worden door de neuroloog.
Uiteindelijk een verwijzing gekregen.
Omdat de scan niet 100% zeker was heb ik voordat ik mijn afspraak had staan nog een scan ingeplant bij private scan. Dit keer van het complete ruggenmerg met contrastvloeistof.
Ik had gevraagd naar de radioloog die ik als eerste had, ik voelde dat zij een zeer kundige vrouw is. Ik zou worden ingeplant op een dag dat zij er zou zijn.
Eenmaal aangekomen in de kliniek was ze er niet volgens de gastvrouw, dat vond ik wel jammer. Toen ik uit de MRI kwam vertelde ze dat de radioloog er toch wel was! Om mijn scan te beoordelen!
Wauw, je betaalt veel voor je scans maar ik vond dit zo fijn!
Toen werden dingen nog duidelijker.
Enerzijds opgelucht want wat ik dacht dat was ook zo! Anderzijds natuurlijk bang voor alles wat komen gaat.
Eenmaal terug in Nederland ondanks dat ik alles kon aanleveren duurt het weer ontzettend lang voordat ik precies weet wat er met mij aan de hand is. Maar dat heeft nu tijd nodig, dankzij private scan gaat mijn behandeling eerder starten en hoop ik minder schade te ontwikkelen aan mijn ruggenmerg.

Ik vond alles super geregeld! Iedereen was vriendelijk! En in ben blij dat jullie bestaan! Zonder jullie was ik waarschijnlijk ergens opgesloten met psychische klachten!

Blijf altijd je onderbuikgevoel volgen! Heel belangrijk! Ons zorgsysteem, ik heb er geen woorden voor.

Groetjes,
Wendy

Irfan Raja

Top bedrijf

Uw ervaring

ik had een afspraak genaakt voor een total bodyscan maar wegens corona en omstandigheden kon ik niet gaan. gebeld met een medewerker en gevraagd of ze het geld terug konden storten. dat was geen... ik had een afspraak genaakt voor een total bodyscan maar wegens corona en omstandigheden kon ik niet gaan. gebeld met een medewerker en gevraagd of ze het geld terug konden storten. dat was geen probleem. geld is na een week keurig teruggestort.
bij veel bedrijven als je factuur al betaald hebt, willen ze meestal geen geld terg storten maar een soort tegoed bon. maar privatescan is een keurig bedrijf , een topper ,echte aanrader

Heemskerk

Zeer tevreden

Uw ervaring

Afgelopen maandag 5-6 gebeld goed tel contact gehad met Linda kon gelijk een afspraak maken voor de volgende dag 6-6 , perfect geholpen alles zoals afgesproken, vriendelijke Dokter die de tijd... Afgelopen maandag 5-6 gebeld goed tel contact gehad met Linda kon gelijk een afspraak maken voor de volgende dag 6-6 , perfect geholpen alles zoals afgesproken, vriendelijke Dokter die de tijd neemt al met al zeer tevreden.

Ingrid

Goede ervaring

Uw ervaring

Fantastisch geholpen zowel aan de telefoon door Petra als in Bochum met Renate en Birgitte.

Henk

MRI Hoofd

Uw ervaring

Zeer goede ervaring. Op vrijdagavond een bericht op de website achtergelaten. Maandag teruggebeld. Na uitgebreide telefonische intake en advies kon ik de volgende dag terecht in Bochum voor een MRI... Zeer goede ervaring. Op vrijdagavond een bericht op de website achtergelaten. Maandag teruggebeld. Na uitgebreide telefonische intake en advies kon ik de volgende dag terecht in Bochum voor een MRI van het hoofd. Aanrijden vanuit Twente en parkeren was prima. Netjes ontvangen en begeleid door de receptie en gastvrouw. Overal max 10 minuten gewacht. Al met al 1,5 uur binnen geweest, van intake tot positieve uitslag. Rapport ook zelfde dag ontvangen. Voor het geld zou deze wat mij betreft standaard in het Nederlands aangeboden moeten worden. DIt is dan ook het enigste minpuntje.

JWP van Nieuwaal

Tegenvaller

Uw ervaring

Ik wilde weten hoe het er met de inwendige organen als alvleesklier en prostaat voor stond. Op de website staat duidelijk dat mannen over hun prostaat (en vrouwen over hun eierstokken) worden... Ik wilde weten hoe het er met de inwendige organen als alvleesklier en prostaat voor stond. Op de website staat duidelijk dat mannen over hun prostaat (en vrouwen over hun eierstokken) worden geïnformeerd via de MRI.
Helaas heeft de radioloog expliciet aangegeven dat er over de prostaat (en bij vrouwen over de eierstokken) niets zinnigs te zeggen valt aan de hand van de verrichte MRI onderzoeken. De radioloog heeft ook aangegeven dat ze weet dat dit op de website van Privatescan wordt aangegeven en dat ze al vaker heeft aangegeven dat dit niet klopt.
Kortom over de helft van mijn wensen over zekerheid qua gezondheid is geen zekerheid gekomen. De medewerker van Privatescan heeft aangegeven dat het PSA daar wel iets over zegt. Dat klopt. Maar 1: PSA is soms niet verhoogd bij juist ernstige vormen van prostaatkanker en 2: zet het dan niet op de website bij de MRI.