NTI

NTI Ook benieuwd naar feedback over de webshop NTI? Bekijk de ervaringen en reviews op deze site. Powered by The Feedback Company997
8.5/10
87 % van de klanten beveelt dit bedrijf aan.
Klanten beoordelen NTI met 8.5/10. Gebaseerd op 997 ervaringen.
Flexibiliteit
programma
Niveau Opleiding
Examens

Voldoende (6/10)

- Mentor reageert meestal vrij vlug en geeft duidelijk antwoord.
- De meeste lessen en docenten zijn goed op niveau en maken een lesdag geslaagd.
- De boeken zijn officiële boeken en niet iets wat zelf in elkaar is gezet, het zijn bijpassende professionele boeken.

- Er zijn enkele docenten die zich niet professioneel gedragen en niet goed het vak kunnen uitleggen. Een mevrouw die ons een keer les heeft gegeten, Anita, gedroeg zich erg onprofessioneel en beledigde mede studenten, dit is natuurlijk niet de bedoeling.
- Sommige informatie als in bijvoorbeeld wanneer de lesdagen weer beginnen is erg onduidelijk.
- Examens zijn vaak erg moeilijk. Om een voorbeeld te noemen inleiding in de psychologie had bijna niemand gehaald uit mijn klas. Echter toen het NTI dat doorhad werd het examen vergemakkelijkt door bepaalde hoofdstukken weg te laten. Dit is echter oneerlijk en onrechtvaardig tegenover de mensen die hem wel hebben gehaald (waaronder ik) en hier is voor de rest geen compensatie voor gegeven, erg slecht.

Beveelt u NTI aan?Ja

Mijn ervaring met het nti is tot nu toe redelijk positief..
ik zal hieronder mijn sterke en verbeterpunten beschrijven.

Voldoende (6/10)

Je kan studeren op momenten dat dit voor jezelf uitkomt. De studie is dus te combineren met een baan en/of een gezin.

Lastig dat er geen contact is met de docenten. De feedback die je krijgt is geschreven en je kan hier verder geen vragen over stellen.
Mijn stagebegeleider vond ik erg onprettig en onkundig overkomen. Daar heb ik niets aan gehad.
Een beperkt aantal praktijkdagen.
Nakijktermijnen zijn vrij lang.
Onduidelijkheid over de financiën bij aanvang van de studie en tijdens de studie. Ook nu nog moet ik de ene keer wel betalen voor een tentamenopdracht en de andere keer niet.

Beveelt u NTI aan?Nee

Redelijk.

Prima (7/10)

De digitale toetsen zijn altijd goed geregeld. De contacten met de testcentra zijn dus oke.

De praktijkdagen kunnen wat beter gedoceerd worden. Waren vaak wat rommelig. Ook onduidelijk over vertrektijden.

Score voor NTI:3.5/5
Beveelt u NTI aan?Ja

Mijn ervaringen met nti wisselen. soms krijg ik soortgelijke emails van verschillende afdelingen van het nti. de communicatie is dus niet altijd even goed en helder. ook krijg ik soms mails over facturen terwijl ik alles in 1 keer betaald heb bij de start van de opleiding. dit vind ik slordig..

Jytte Verwaal
Jytte Verwaal

Betere inzet van docenten bij de verdiepingscolleges en bij het docentenforum.

Beveelt u NTI aan?Ja

De klassikale variant geeft houvast door de reeds ingeplande praktijkdagen. dat is fijn..
de verdiepende colleges vallen wij tegen op inhoudelijk vlak. ik verwachtte echt verdieping van de theorie, maar tot nu toe worden niet alle slides besproken en inhoudelijke vragen over de paper worden niet beantwoord omdat het anders verklapt wordt..
de praktijkbijeenkomst ben ik heel positief over..
het docentenforum voor inhoudelijke vragen werkt naar mijn ervaring traag en word ik inhoudelijk niet geholpen. het voelt alsof men zich er makkelijk vanaf maakt..
de online omgeving vind ik goed..
de mentorraad heb ik nog weinig aan gehad. inhoudelijk in ieder geval niet.

Voldoende (6/10)

Goede docenten uit praktijk. Kan zelf examens boeken, maakt mij vrij in mijn studie.

Communicatie tussen verschillende onderdelen van de school. Sommige tentames (nakijken) laten erg lang op zich wachten. Ik heb al 2 jaar niets van mijn mentoren gehoord terwijl je in het 1e jaar regelmatig gebeld wordt om te vragen hoe het gaat.

Beveelt u NTI aan?Ja

Goede opleiding, fijn ook klassikaal.

Joan
Joan

Studiemateriaal is in orde. De tentamens en praktijkdagen zijn goed.

Betere bereikbaarheid docenten, bv telefonisch.

Beveelt u NTI aan?Nee

Studiemateriaal is goed. de begeleiding vind ik minder goed. als ik inhoudelijke vragen over de lesstof heb moet ik de vraag op fronter zetten. de beantwoording van de vraag duurt lang en ik heb ervaren dat studenten en ikzelf vaak nog niet gelijk geholpen zijn en nog moeten doorvragen. .
twee jaar geleden heb ik ervaren dat nti mij als inkomensbron ziet en minder als mens/student. het gaat te ver om hier uitvoerig op door te gaan, maar in mijn thuissituatie maakte ik een hele nare tijd mee en hier werd absoluut niet flexibel mee om gegaan.

Kim
Kim

Fijn dat je alles zelf kan inplannen
Interessante boeken
Tentamen kan ik dicht bij huis maken

Praktijkdagen worden weinig aageboden waardoor het niet helemaal flexibel is, je moet deze al maanden vooruit kunnen plannen. Ook krijg je nu soms pas aantal weken van te voren waar deze is, daar waar je eerst gemakkelijk kon kijken op welke locatie je dit wilde volgen. Erg onduidelijk ineens

Score voor NTI:3.5/5
Beveelt u NTI aan?Ja

Nu ruim 1 jaar bezig en bevalt me tot nu toe goed. de lesstof is erg interessant en de praktijkdagen van toegevoegde waarden, ook omdat je zo in contact komt met studiegenoten.

Natasja
Natasja

dagelijks digitale tentamens doen
de mogelijkheid om e-colleges te volgen

jammer dat we niet meer kunnen parkeren bij NTI leiden, ik overweeg nu mijn tentamens ergens anders te doen
laat mentoren regelmatiger contact opnemen

Beveelt u NTI aan?Ja

Het begon allemaal leuk, maar merkte wel dat de literatuur soms gedateerd is en dat is bij rechten best vervelend. ik vind het de laatste tijd alleen zo jammer dat eea zo rommelig gaat en als je er iets van zegt is het van ja.... er is nogal wat wisseling geweest bij de mentoren, dat is nu al anderhalf jaar zo. ik voel me eigenlijk een beetje vergeten, voorheen werd ik elke 3 maanden ofzo gebeld hoe het ging, ik ben het afgelopen jaar 1 keer gebeld, heb al maanden niets gehoord.

Marion, 49 jaar, Den Haag

Het is heel prettig en flexibel studeren via de nti. bij vragen kun je de mentoren bellen of mailen, zij helpen je dan graag verder. de stof van het eerste jaar is goed op elkaar afgestemd en legt een degelijke basis. het inplannen van de praktijkdagen, examens en het maken van de papers is mij enorm meegevallen.

T.J. (Dirk) Weyhenke
Goed (8/10)
T.J. (Dirk) Weyhenke

Proefexamens fijne en goede ondersteuning lesstof en examen. Leraar goede ondersteuning op dag van examen. (fasttrack)

Administratie een beetje onduidelijk.

Score voor NTI:4/5
Beveelt u NTI aan?Ja

Goede begeleiding leraar. rustige leeromgeving. nti goed te bereiken met openbaar vervoer.

Bedrijfsinformatie

Kwalitatief goed onderwijs moet voor iedereen bereikbaar zijn. Of je nu werkt of een druk privéleven hebt, een erkende opleiding van het NTI volg je waar en wanneer het jou uitkomt.

Het nieuwe studeren is de ideale combinatie tussen online en klassikaal onderwijs. Tijdens jouw studie maak je gebruik van moderne studiemethodes, waaronder e-modules, interactieve opdrachten en video-instructies. Kies uit ruim 850 opleidingen!
Adres
Postbus 2222