NTI-nl

8.1/10
Niveau Opleiding
7.8/10
Examens

Over het algemeen prima. Interessante stof, dienstverlening goed.

Goede praktijkdagen
Over het algemeen snel reactie

Op fronten soms onduidelijk wat precies van jouw cohort is en wat er allemaal bij hoort.
Bij leertentamens erg veel stof. Mag wat gespecificeerder.

Debby vroom

Prima ervaring. Goede overzichtelijke lesstof, redelijk snelle reactie terug via mail.

Goede begeleiding

Bij het examen vond ik, gezien de omvang van de lesstof, redelijk weinig meerkeuze vragen. Het waren er maar 44.....
Ik denk dat er nog veel meer inhoudelijke vragen gesteld kunnen worden die iets dieper nog gaan

Het zelf kunnen managen van je tijd is ideaal. Hoewel er zeker verbeterpunten zijn (zoals hieronder beschreven) ben ik toch wel tevreden over het NTI.

Het zelf kunnen indelen van je tijd voor de studie en het zelf in kunnen plannen van tentamens is ideaal.
Via de telefoon geven de mentoren goed en duidelijk antwoord op je vragen met eventuele tips.

Via docentenforum mag er wel sneller gereageerd worden.
Praktijkdagen/trainingen mogen meer dan eens per halfjaar gegeven worden om geen studievertraging op te lopen. Met de huidige 'eens per halfjaar' is de kans groot dat er studievertraging opgelopen wordt omdat praktijkdagen niet gespreid over het hele jaar ingepland kunnen worden.

Zeer star, geen bereidheid tot zelfreflectie, opdrachten sloten niet aan op de werkpraktijk waardoor je als student in een voortdurende spagaat tussen de eisen van de opdracht en de verwachtingen...

Pas de nieuwste inzichten op het gebied van opleidingskunde toe in de eigen manier van het aanbieden van materiaal. Bijv. Gamification. Materiaal was verouderd, inzet van sociale media is echt niet nieuw meer. Richt de opdrachten zo in dat je er ook in organisaties die Lean/agile werken mee uit de voeten kunt. Een opdracht als: geef een powerpoint aan vijf directeuren en laat hen een tip/top formulier ondertekenen is bijna lachwekkend, maar in ieder geval onuitvoerbaar. Vroeg me echt in welke wereld/tijd de bedenkers leven en dat terwijl ik 55+ ben.

Een beetje chaotisch en de lesstof is verouderd

Je kan alles op je eigen tempo doen dat is fijn

Lesmateriaal beter up tot date houden
Andere keuzenvakken die meer bijdragen aan je opleiding.
Stageadviseurs beter

Mijn ervaring tot dus ver is goed. Alleen de filmpjes van de e-colleges zijn sterk verouderd.

Studeren in je eigen tijd.

Recentere filmpjes opnemen voor de e-colleges

Positief en praktijkgericht.

Ondanks ik het eerste jaar de papers en portfolio s veel te veel vind. Leer ik meer toe te passen. Feedback is hierover leerzaam.

Er zijn te weinig oefenvragen. Bij sociale psychologie was ik gezakt en ik kan ook niet meer oefenen. Het boek biedt ook geen extra website. Bij algemene psych kan je via de website eindeloos oefenen zodat je je kennis kan toetsen.
Ik heb oefeningen nodig om de stof breed eigen te maken.

Joris

Het Nti is een voor mij overzichtelijke instantie waar ik op geheel eigen wijze mijn studie kan voltooien.

Vrijwel alles is duidelijk, zowel de lesstof als de opdrachten als de examens.

Het nakijken van papers/portfolio-opdrachten/examens duurt bij de ene persoon een dag en bij de andere soms zelfs langer dan mag. Begrijpelijk is dat er verschillende mensen zijn die nakijken maar misschien kan dit iets beter gereguleerd worden.

Marianne

Prima mogelijkheden om in deeltijd te studeren.

Deeltijd studie in eigen tijd te doen

Ik vind het heel fijn als er meer studietijd via de mail of social media gegeven worden. Het toont vanuit de school een stukje betrokkenheid bij de studie, zonder dat je helemaal in moet loggen in het studiesysteem.

Ginny Van Dijk, 26 jaar, Schalkwijk

Met een beetje discipline prima te volgen!