NTI-nl

7.8/10
Mentor
7.5/10

Aukje Boonstra

Ben sinds maart begonnen met een opleiding. Tot nu toe is er duidelijke en goede communicatie geweest.

Nog niet zo heel lang geleden leverde ik mijn paper in. De volgende dag had ik meteen al een uitslag. Echt super snel!

Tot nu toe geen verbeterpunten. Ga zo door!

Ik vond het in het begin moeilijk om mezelf te orienteren maar nu vindt ik het prima. Ik weet waar ik aan toe ben in tentamens en Papers en weet wat er van me verwacht wordt.

Ik moet veel zelf doen en ik moet literatuur echt goed benaderen om mijn opdrachten en tentamens goed af te ronden. Ik heb hierdoor namelijk heel veel geleerd tot nu toe.

Bij de Leeromgeving zou het fijn zijn om bepaalde modules af te kunnen vinken. De afgeronde modules blijven namelijk alsnog in een lijst staan. Daarnaast zou het fijn zijn om een berichtje te krijgen wanneer een cijfer wordt toegekend in de Leeromgeving.

S. Peters

De studie AD kinderopvang is prima zelfstandig te doorlopen maar wel gezelliger met klasgenoten.

Tijdens praktijkdagen staan docenten helemaal tot je beschikking en helpen ze met elke vraag.

Voor vragen over eindverslagen is het moeilijk contact te leggen met de docent omdat dit via mentoren moet. Tevens heb ik met het nieuwe leersysteem geen mail meer gehad over mijn cijfer.

Prima. Lesstof is wel vaak verouderd.

Nee.

Een app voor fronter maken.

Dit instituut vertraagt expres mijn studie, waardoor ik waarschijnlijk een baan misloop. De mentoren hebben weinig kennis van onderwijs en hun eigen opleiding. Eén mentor doet haar best om...

Nee.

Mentoren aannemen die weten waar ze het over hebben en sociale vaardigheden hebben. Meer toetsmomenten, of niet beloven dat je elk moment een toets kan maken. Daardoor is mijn planning helemaal misgelopen. Bekwame studie-adviseuren aannemen, die weten waar ze het over hebben. De online omgeving overzichtelijker maken, met één plek waar alle documenten staan die je in de studie nodig hebt. Een duidelijke lijst met ALLES wat in het portfolio moet (ik heb 2 lijsten aangehouden en nog blijkt er iets te missen. Dit formulier is niet eens op de site te vinden). Heel veel dingen zijn dubbel, wat niet alleen voor mij maar ook voor mijn begeleider frustraties opleverde. De opdrachten en vooral de beoordelingsformulieren zouden opgeschoond moeten worden. Er zitten overigens ook spelfouten en zelfs verkeerde informatie in de studieboeken.

Reactie NTI-nl:

Beste student,

Hartelijk dank voor je review.
Wat ontzettend vervelend te lezen dat je dergelijke negatieve ervaringen hebt opgedaan.
Uiteraard is dit niet de bedoeling van studeren. NTI zal vandaag nog contact met je opnemen.

Hartelijke groet,
NTI

Francis Donkers

Overwegend positief.

De flexibiliteit van de gehele instelling.

De verwerking van toegekende studie-resultaten kan wel wat sneller; of dit een punt is voor de administratie of de betreffende docent kan ik niet beoordelen. Ook het nakijken heeft lang geduurd bij één portfolio-opdracht.

Ik studeer nu 4 jaar bij NTI en ben vrij positief. De digitale leeromgeving Fronter is gedateerd, maar dit wordt aangepast heb ik begrepen. Niveau van opleiding is goed. Zeker het eerste...

In het eerste jaar was er goed contact, door het mentoraat. Vragen worden goed beantwoord, problemen worden redelijk vlot opgelost.

Er zit een groot verschil tussen het eerste leerjaar en de daaropvolgende jaren m.b.t. de volgende punten:
- communicatie, m.n. frequentie
- nakijktempo, de nakijktermijn wordt wel eens overschreden
Tentamenvragen en opdrachten kunnen duidelijker en concreter geformuleerd worden.

Prima studie omgeving, zou nu wel iets meer contact met mentoren willen hebben vanwege uitstroom keuze en stage keuze

op eigen tijd studeren

meer contact met mentoren om motivatie te behouden en vragen te kunnen stellen
studiedagen ook in de noordelijke provincies
geen extra kosten op her tentamen

marel

Positief

meestal snel nagekeken examens

Ervaringen met mentoren is prima !

Ervaringen met Klantenservice is zeer negatief; er wordt geen antwoorde gegeven op de vragen, door iedere medewerker worden andere antwoorden cq...

Adviezen van mentoren zijn zeer goed, ze nemen de tijd voor de student en denken mee !

Klantenservice dient echt verbeterd te worden, heb hier zelf zeer negatieve ervaringen mee en helaas verneem ik dit van veel andere studenten ook!