NTI-nl

Mentor
7.4/10
Studie-materialen

Laura Groen - Visscher

Echt studeren op mijn eigen tempo. De lesstof is duidelijk en de instructiefilmpjes zijn van toegevoegde waarde. Ook de bijeenkomsten zijn van voldoende inhoud en (ondanks dat ook deze digitaal... Echt studeren op mijn eigen tempo. De lesstof is duidelijk en de instructiefilmpjes zijn van toegevoegde waarde. Ook de bijeenkomsten zijn van voldoende inhoud en (ondanks dat ook deze digitaal waren het afgelopen jaar) heel duidelijk en goed te volgen!

Regina van der Meer

Lastig dat je niet één vast aanspreek punt hebt. je bent echt op jezelf aangewezen als je nog geen medestudenten kent. die begin periode vond ik erg moeilijk.

Bram

De opleiding Kinderboeken schrijven is uitdagend en leerzaam. Vanaf het eerste hoofdstuk stijgt het niveau van de opleiding op een prettige manier en je merkt al gauw dat je eigen vaardigheid wordt... De opleiding Kinderboeken schrijven is uitdagend en leerzaam. Vanaf het eerste hoofdstuk stijgt het niveau van de opleiding op een prettige manier en je merkt al gauw dat je eigen vaardigheid wordt vergroot door de afwisselende opdrachten. De feedback is duidelijk en op vragen wordt snel gereageerd.

Lorraine Gilliot

Op sommige plekken moeten artikelen beter weergegeven worden en studie materialen beter kenbaar gemaakt binnen in de leeromgeving naar de student.

Dorothee Stevens

Gezien mijn leeftijd moest ik eerst "leren", hoe te leren via de PC. Ik ben nog van de pen/schrift tijd. In het begin was ik meer bezig met ; Help! Hoe moet ik ooit leren hoe dit via de PC moet dan... Gezien mijn leeftijd moest ik eerst "leren", hoe te leren via de PC. Ik ben nog van de pen/schrift tijd. In het begin was ik meer bezig met ; Help! Hoe moet ik ooit leren hoe dit via de PC moet dan met de cursus Spaans A1 voor beginners. Inmiddels ben ik met de tweede cursus (Spaans A2) via NTI bezig en ik merk dat het veel voordelen heeft om digitaal te leren.
Om het verschil uit te proberen heb ik een oude Puur Papier cursus van onder het stof gehaald om de verschillen te vergelijken. Toen kwam ik tot de conclusie dat je veel tijd kunt winnen met een digitale opleiding!
Voor mij belangrijke, of moeilijke onderwerpen blijf ik in een schrift opschrijven, het is mij nu eenmaal ooit zo aangeleerd. Ook heb ik veel steun (en hulp) van mijn leraar Leo. Dankjewel Leo voor je enthousiaste "muy bien"!
De memo trainer is echt een fantastisch instrument en ik kijk er elke ochtend naar uit om de vragen te beantwoorden. (Het strebertje in mij is er dol op.) Altijd weer benieuwd of ik nog steeds op de goede weg ben. Normaliter is dit mijn laatste winter in Nederland. Ik vind het uitermate belangrijk dat je je zo goed als mogelijk aanpast als je voor langere tijd in een ander land leeft, je je zo goed mogelijk aanpast en toch zeker de basis van de daar gesproken taal beheerst. Hiermee bedoel ik dat je je jezelf kunt redden in allerhande situaties.
Dank je NTI, en nu maar hopen dat ik slaag voor het DELE A1 examen in november...
P.S. Ik heb slechts dagschool gevolgd tot mijn 15de. Hopelijk komt mijn boodschap goed over. JE BENT NOOIT TE OUD, TE ZIEK, OF TE ZWAK, om te leren.

Studios

Communicatie is zeer slecht. Retouren worden niet doorgegeven en intern word er niet gecommuniceert. Je mag 5x bellen en 5x mailen en nog steeds niet opgelost.

Reactie NTI-nl:

Beste Studios,
Wat vervelend dat je deze ervaring hebt, graag nemen we even contact met je op!
Kun je jouw studentnummer naar ons mailen? Ervaring@nti.nl.
Bedankt alvast, Groet NTI

Margrietha Migchels

Ik doe de opleiding met plezier. doordat je alles zelf moet doen, bereik je een hoger niveau dan op een roc.

Erika van de Berg

GELDWOLVEN en OPLICHTERS
GELDWOLVEN en OPLICHTERS
Op 21 mei 2020 al een klacht ingediend en slechte review (te vinden op trustpilot) dat ik maanden aan het wachten was op uitslag van mijn laatste tentamens en 1,5 jaar (!!) op mijn laatste opdrachten. In reactie op die review kreeg ik verzoek tot opnemen contact. Dat heb ik gedaan, HERHAALDELIJK, Via mail via telefoon. Beloftes van terugbellen, dingen uitzoeken werden niet nagekomen. Tot 1,5 week geleden. Toen wisten ze mij te vertellen dat mijn termijn voor mijn opleiding met een maand verstreken was. WOEST ben ik, ik heb meer dan een jaar geleden alles afgerond. Geldwolven en oplichters. Nog nooit zoiets schandalige meegemaakt. Ik zal het aan de hoogste boom gaan hangen want dit bedrijf, dat zei ik meer dan een jaar geleden al, verdient het niet om de naam opleiding te krijgen!

Totaal geen

Teveel om op te noemen waaronder in ieder geval slechte kwaliteit, bereikbaarheid en communicatie

Lotte

Voor de examens moet je veel leerstof leren, terwijl er maar een klein deel gevraagd wordt op je examen..

Michelle Arts

Qua kwaliteit en inhoud studie is het prima. Alleen merk ik dat NTI naar studenten toe vaak totaal niet flexibel is bij vragen, terwijl van ons verwacht wordt dat wij maar alles pikken van jullie.... Qua kwaliteit en inhoud studie is het prima. Alleen merk ik dat NTI naar studenten toe vaak totaal niet flexibel is bij vragen, terwijl van ons verwacht wordt dat wij maar alles pikken van jullie. Overschrijden nakijktermijnen, niet op tijd bijschrijven punten etc. Alles valt onder de noemer "We hebben het druk". Nou, wij als studenten hebben het ook vaker druk. Dus zorg aub dat óf NTI zich gewoon aan de termijnen houdt (ook al is het druk!), of stel jullie dan ook flexibeler op naar ons toe (maar het liefst gewoon het eerste, zodat iedereen duidelijkheid heeft).