NTI-nl

Mentor
7.4/10
Studie-materialen

Maxime

Hele leuke ervaring en ontzettend leerzaam. Na een heftige ervaring op werk ivm agressie, heb ik nu de handvaten gekregen om ermee te dealen. Leuk en ontzettend leerzaam!

Nicole Metz

Ik heb niet echt een duidelijke lijn gevonden in deze studie, ik moet nu eerst een praktijkdag volgen voordat ik met het tweede deel verder kan maar ik heb de praktijkdagen heel ver weg moeten... Ik heb niet echt een duidelijke lijn gevonden in deze studie, ik moet nu eerst een praktijkdag volgen voordat ik met het tweede deel verder kan maar ik heb de praktijkdagen heel ver weg moeten plannen omdat er geen plek was op een dag dat ik kon....Het voelt nu alsof ik niets doe......De vorige studie vond ik prettiger in de planning en afronding.

Jack Zuidema

Ik vind de flexibiliteit die je hebt in het plannen van de examens en daarmee ook de flexibiliteit in het tempop waarin je studeert erg prettig. Ik wilde vooral de theorie-examens zo snel mogelijk... Ik vind de flexibiliteit die je hebt in het plannen van de examens en daarmee ook de flexibiliteit in het tempop waarin je studeert erg prettig. Ik wilde vooral de theorie-examens zo snel mogelijk achter de rug hebben zodat ik me daarna kon richten op de stage, en dat is me ook gelukt. Dat je dat zelf kunt bepalen vind ik wel erg prettig.

Ludwina Quist

Ik ben blij dat ik deze opleiding klassikaal heb gedaan. We hadden een fijne klas, met mensen die elkaar hielpen. Zonder mijn mede studenten en vakkundige docent, weet ik niet of ik het gehaald had... Ik ben blij dat ik deze opleiding klassikaal heb gedaan. We hadden een fijne klas, met mensen die elkaar hielpen. Zonder mijn mede studenten en vakkundige docent, weet ik niet of ik het gehaald had ;-) Na 14 jaar als Pedagogisch Medewerker in de kinderopvang, ga ik nu als Onderwijsassistent op een basisschool werken! Een droom die uitkomt!

Simone de Leeuw

Prima te doen om via NTI te studeren. Soms ligt het niveau van wat er verwacht wordt wel wat hoger dan bij andere Hogescholen. Vraag me wel af waarom. Daarnaast zat er veel tijd tussen het afsluiten... Prima te doen om via NTI te studeren. Soms ligt het niveau van wat er verwacht wordt wel wat hoger dan bij andere Hogescholen. Vraag me wel af waarom. Daarnaast zat er veel tijd tussen het afsluiten van jaar 3 en de overgang naar het afstuderen (kon pas enkele maanden later terecht bij de dagen PvA).
Verder heb ik goed ervaringen met het geheel.

Wollebol

Zeer goede ervaringen w.b. relevantie van de leerstof in het werkveld. Helaas minder goede ervaringen in het stagetraject gehad met de stagebegeleiding.

angelo boelijn

Hele goede kwaliteit in literatuur fijne mensen die snel reageren op je vragen

Evi Stottelaar

Het zijn alleen maar geld wolven hier. Begeleiding 0,0
Het zijn alleen maar geld wolven hier. Begeleiding 0,0
Ik krijg alleen maar facturen toegestuurd die niet eens voor mij bedoeld zijn en vervolgens krijg ik op een email niet eens reactie. Of ik krijg een keer een reactie en dan is mijn vraag niet eens beantwoord. Ik wil een keuzedeel wijzigen van Spaans naar Specialist leesbevordering. Dit keuzedeel was er nog niet toen ik Spaans had gekozen. Anders had ik nooit voor Spaans gekozen. Mensen het wijzigen van een keuzedeel kost gewoon 47,50 administratiekosten + 200 euro!!!!!!!!!!! Terwijl het keuzedeel Specialist leesbevordering GRATIS te volgens is vanuit de overheid. Ga hier never nooit studeren!

Reactie NTI-nl:

Beste Evi,
Wat vervelend om te lezen, we willen je graag helpen. Kun je jouw klacht en studentnummer mailen naar onze klantenservice? Dan nemen we contact met je op!
Groet, NTI

Marcella Kouwenhoven

Iedereen aan de telefoon bij NTI is even behulpzaam en aardig. Helaas lukt het me tot op heden niet contact te krijgen met een docent. Op mijn mail en op mijn vraag op het docentenforum wordt niet... Iedereen aan de telefoon bij NTI is even behulpzaam en aardig. Helaas lukt het me tot op heden niet contact te krijgen met een docent. Op mijn mail en op mijn vraag op het docentenforum wordt niet gereageerd. Ik kan prima zelf studeren, maar als ik had geweten dat het zo moeilijk is antwoord te krijgen op een vraag dan was ik hier niet aan begonnen; het kost op deze manier naast een baan teveel tijd. Zeker voor dit geld verwacht ik enige begeleiding bij de stof.

Silvia

Mijn ervaring met het NTI was ruk! Ik deed de studie MBO onderwijsassistent niveau 4. In het begin liep alles goed, ik had de mentoren nooit nodig, want het was duidelijk welke literatuurstudie ik... Mijn ervaring met het NTI was ruk! Ik deed de studie MBO onderwijsassistent niveau 4. In het begin liep alles goed, ik had de mentoren nooit nodig, want het was duidelijk welke literatuurstudie ik moest doen voor welke examen, dat ging Top! Maar ineens kreeg ik een foutmelding dat ik niet meer kon inloggen in mijn digitale leeromgeving. In eerste instantie dacht ik dat dit aan de storing. Sinds 28 april 2020 ben ik al in contact met de klantenservice van het NTI gesproken om in te kunnen loggen in mijn digitale leeromgeving en het blijkt dat jullie het dossier hebben doorgegeven aan Bosveld incasso. Ik heb hier meerdere malen contact over gehad met de klantenservice, welke allemaal toegaven dat de overdracht onterecht is en dit moet worden teruggedraaid door de financiële afdeling. Alles tot en met april is voldaan, de enige termijnen die nog open staan zijn mei en volgende.
Ik ging mijn derde week in dat ik niet in mijn digitale leeromgeving kon en iedere keer werd mij beloofd dat het zo snel mogelijk zou worden terug gedraaid. Dat gebeurde maar niet en het excuus was iedere keer hetzelfde, de financiële afdeling had een achterstand. Ik zou in juni 2020 afstuderen, daar ik in september aan de PABO ga beginnen. Doordat mijn digitale leeromgeving is afgesloten liep ik al drie weken achter de feiten aan en liep ik een grote leerachterstand op en kwam mijn vervolgopleiding in gevaar, wat mij dus een jaar vertraging zou gaan opleveren om op de PABO te kunnen instromen. Temeer de scholen weer zijn begonnen en ik dus 5 dagen stage moet lopen. Ik had gehoopt dat dit bovenstaande probleem in de meivakantie opgelost zou zijn.

Op 4 augustus kreeg ik een mail. Jeeyy geslaagd voor mijn stage!
Maar wat blijkt het is nu ineens teruggetrokken zonder enige berichtgeving.
Ik zag in mijn studieoverzicht dat mijn stage was afgerond alles was met GOED beoordeeld. Nu zie ik dat mijn stage weer open staat.
Dan vraag ik mij af, hoe dit kan.

Eindelijk de kogel was door de kerk. Geslaagd in september 2020 voor mijn opleiding Onderwijsassistent NTI en geen diploma ontvangen. Er werd gezegd dat mijn diploma met 3 weken na behalen op DUO zou komen te staan en dat ik een uittreksel zou kunnen downloaden.
Na 3 weken contact opgezocht met zowel DUO als het NTI. Duo had niets ontvangen en het NTI had het al naar Duo gestuurd (beweerden ze).
Je raadt het waarschijnlijk al. Nu ruim 3 maanden verder en een onderzoek ingesteld via Duo en wat blijkt: het NTI heeft het nog steeds niet verwerkt. Ik kreeg netjes een bericht van Duo dat ik contact moest opnemen met mijn onderwijsinstelling. Dat heb ik gedaan en ik krijg dit bericht.
<> Eerdaags verwachten zij mijn getekende diploma.
Eerdaags? Lekker vaag wanneer is dat? Nu, morgen, volgende week, volgend jaar? Lekker ruim begrip.

De mail van het NTI had ik een week ervoor ontvangen. De maandag daarop nogmaals gebeld, maar ze wisten niet of ze mijn diploma wel voor 31 december konden leveren.

Ik kreeg mijn diploma via de post (ivm corona) op 24 december 2020. Ik kon pas aan mijn vervolgopleiding beginnen in februari dit jaar (2021).

Echt ruk, nooit meer NTI voor mij!

kan geen sterke punten bedenken

Reactie NTI-nl:

Beste Silvia,
Kun je jouw studentnummer mailen naar evaring@nti.nl dan nemen we contact met je op. Alvast bedankt. Groet NTI