NCZ

Ik heb de bijeenkomst van de voorzitters van Cliëntenraden als positief ervaren. Het was deels leerzaam en vooral in goede sfeer. Ik was de enige voorzitter van een clientenraad van een Thuiszorg...

Reactie NCZ:

Geachte mevrouw,

Dank u wel voor uw feedback! Deze zullen wij zeker gebruiken voor toekomstige bijeenkomsten. Graag wijs ik u op onze voorgenomen themadag op 20 mei a.s. voor cliëntenraden van thuiszorg. Deze dag gaat over het contact met de achterban, andere voorkomende speerpunten in de thuiszorg, een presentatie over financieringsstromen, gecontracteerde en ongecontracteerde wijkzorg, wmo, wijkteams e.d. en een presentatie van een cliëntenraad met aansprekende voorbeelden voor het contact met de achterban. Binnenkort meer hierover op onze website en in onze nieuwsbrief!

Vriendelijke groeten,
Marika Biacsics

Sonja Schriebl

Dit was voor mij de eerst keer. Goed georganiseerd, ook fijn dat deze bijeenkomst in Zuid-Limburg is georganiseerd.

Voor de eerste keer een bijeenkomst bezocht. Mijn vraag was, wat is het verschil tussen het LOC en NCZ?
Geen duidelijk antwoord op ontvangen.

Reactie NCZ:

Geachte mevrouw,

Dank u wel voor uw feedback! Het verschil tussen LOC Zeggenschap in zorg en Netwerk Cliënt-en-Raad Zorg (NCZ) is minder makkelijk te duiden dan de overeenkomst, die is namelijk (denk ik) dat we beiden maatschappelijke organisaties zijn die cliëntenraden in de zorg willen versterken. We doen dat wel ieder vanuit een eigen, authentieke organisatie op eigen wijze. waarbij NCZ zich wil onderscheiden door praktische, pragmatische, adequate ondersteuning in een organisatie met korte lijnen, no-nonsense en een to-the-point werkwijze. Voor de wijze van ondersteuning en de aanpak daarbij door het LOC, kunt u zich het beste tot het LOC wenden. Als het gaat om landelijke (politieke) aanpak doen we ook dingen gezamenlijk. Voor wat betreft het 'voorzitterschap' is het jammer te lezen dat de uitwisseling van ervaringen beperkt was. Ik verwijs u ook graag naar onze leergang (onafhankelijk) voorzitter (centrale) cliëntenraad: https://ncz.nl/training/9-april-2019-leergang-onafhankelijk-voorzitter-centrale-clientenraad/ Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd? Mocht u nog vragen hebben dan kunt u mij gerust bellen of mailen. vriendelijke groeten, Marika Biacsics; 0651222505; marika@ncz.nl

Goed, bereikbaar, informatief

Zie hier onder.

De uitwisseling met andere voorzitters was prettig en verrijkend.
Het was echter rommelig georganiseerd doordat de cursusleider verhinderd was.

Zeer divers, afhankelijk van trainer en onderwerp

Duidelijke heldere uitleg en voldoende aandag voor vraag en antwoord.
Gaarne meer contact met andere clientenraadsleden. Een kruisbestuiving en leerzaam de ervaringen te delen.

Was heel informatief en leerzaam