Ratna

Misleiden. zoals geschreven geen vooropleiding nodig. Het is wel nodig. Na gewerkt zijn mensen moe en niet in staat so veel tijd besteden om leren en huiswerk te maken.

Reactie NCOI Opleidingen:

Als je een klacht wilt indienen over dit onderwerp, adviseren we je om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen. Onze studiebegeleiders staan klaar om je te helpen. Je kunt ons ook... Als je een klacht wilt indienen over dit onderwerp, adviseren we je om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen. Onze studiebegeleiders staan klaar om je te helpen. Je kunt ons ook via social media contacteren als je nog vragen hebt.

Rick

Bij het afnemen van de modules heb ik gekozen voor klassikaal (op zaterdag in Oost NL). Vijf van de zes modules zijn online lessen geworden en voor deze module is zelfs dat niet gelukt (en is het... Bij het afnemen van de modules heb ik gekozen voor klassikaal (op zaterdag in Oost NL). Vijf van de zes modules zijn online lessen geworden en voor deze module is zelfs dat niet gelukt (en is het zelfstudie geworden). Dit vind ik bijzonder teleurstellend.

Daarnaast had de NCOI medewerkster mij aan de telefoon al voorbereid dat er geen touw op te trekken is hoeveel moeite een docent wil doen voor een zelfstudie module. Ik heb de docent van deze module gevraagd of hij sheets heeft, extra leesmateriaal of andere hulp/ tips. Hij had van alles niks. Het enige dat hij gedaan heeft is een soort ontvangstgesprek gehouden waarin hij aangaf vragen te zullen beantwoorden, indien studenten deze aan hem stellen tijdens de module.

Verder viel me met deze module op dat de moduleopdracht veel minder duidelijk is opgezet dan voor de andere vier modules (waarvoor ik een opdracht moest maken). Dit in combinatie met zelfstudie maakt dit een lastig vak om te volgen.

Reactie NCOI Opleidingen:

Bedankt voor je feedback, Rick. We zullen dit intern met ons meenemen ter verbetering van de opleiding. We hopen dat je desondanks tevreden bent over de opleiding en het als leerzaam hebt... Bedankt voor je feedback, Rick. We zullen dit intern met ons meenemen ter verbetering van de opleiding. We hopen dat je desondanks tevreden bent over de opleiding en het als leerzaam hebt ervaren.

Kim

De betrokkenheid van de docenten was erg verschillend. De ene docent was veel beter in staat om de groep actief te houden dan de andere.

Reactie NCOI Opleidingen:

We waarderen je tijd en moeite om een review te schrijven, Kim. Dankzij jouw review kunnen we onze service blijven verbeteren.
NCOI Opleidingen

Lesinhoud: interessant, zinvol, praktisch toepasbaar
Opzet minder geschikt voor twee lessen op een dag. Dit ivm verwerkingstijd en toepassen op het werk. Lesinhoud: interessant, zinvol, praktisch toepasbaar
Lesmateriaal: meeste examenopdrachten duidelijk beschreven. Meeste boeken goed passend bij de lessen. Management en organisatie minder geschikt. Boek van Kraal en Smid waardevol en werkbaar. Topboek!
Docenten: kundig. Fijn als ze meer bereikbaar zijn als alleen maar in de lessen zelf.
Locaties: prima
Impact werk: toepasbaar. Inzichtelijk gemaakt wat mijn plek is in het geheel. Duidelijk waar ik op welke manier het verschil kan maken. Inzicht gekregen in mijn kwaliteiten en grenzen.
Impact privé: zekerder geworden in wie ik ben en hoe ik dat kan communiceren.
Kortom: onbewust heb ik deze opleiding gezocht om puzzelstukjes tot een geheel te maken. Het plaatje is compleet en heeft verband.
Een eenjarige opleiding is te overzien. Niveau is geschikt en praktisch. Aanrader voor onze projectbegeleiders als aanvulling op de niveau-4 maatschappelijke zorgopleiding. Voor het volledige plaatje mis ik nog een deel over financiën.

Reactie NCOI Opleidingen:

Dat is erg fijn om te horen! Bedankt voor je review en deelname.

Marieke

Fijne docent en praktijk gerichte opleiding. Veel ruimte voor eigen inbreng en docent deed veel moeite om vragen te beantwoorden en onderliggende websites door te geven.

Reactie NCOI Opleidingen:

Hartelijk dank voor je recensie, Marieke! We zijn erg blij met je positieve feedback.
NCOI Opleidingen

Interessante opleiding, prima locatie, goede uitleg

Reactie NCOI Opleidingen:

Dat is super om te lezen! Bedankt voor je beoordeling.
NCOI Opleidingen

De kwaliteit van de opleiding is prima en sluit aan bij de praktijk. De e-learningomgeving werkt goed en is toereikend om de modules te kunnen volgen. Er zit wel veel verschil in de betrokkenheid... De kwaliteit van de opleiding is prima en sluit aan bij de praktijk. De e-learningomgeving werkt goed en is toereikend om de modules te kunnen volgen. Er zit wel veel verschil in de betrokkenheid van docenten, sommige docenten reageren vlot en uitgebreid, anderen wat minder snel en minder inhoudelijk. Daar kan nog verbetering worden gerealiseerd.

Reactie NCOI Opleidingen:

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om je beoordeling te schrijven.

Gaspar

Ik ben gedeeltelijk tevreden over de opleiding. Ik vond sommige modules zoals het professioneel en oplossingsgericht niet passend bij de opleiding. Ik had liever extra lessen gehad over leidinggeven... Ik ben gedeeltelijk tevreden over de opleiding. Ik vond sommige modules zoals het professioneel en oplossingsgericht niet passend bij de opleiding. Ik had liever extra lessen gehad over leidinggeven of organisatiestructuren. Dit draagt voor mijn gevoel niet bij aan het leidinggeven.

Het meest vervelende vond ik het verschil in docenten en hoe om te gaan met de moduleopdrachten. We hebben veel verschillende informatie gekregen over hoe om te gaan hiermee en wat wel of niet moet, mag of kan in de opdrachten. Hierbij merkte je heel veel verwarring onder de studenten.

Waarom krijg je bij de online sessie voor je eindopdracht nog les over hoe een opdracht te schrijven. Wat is de logica hiervan als je in het eerste jaar al 5 opdrachten hebt moeten schrijven. Het zou goed zijn als de opleiding hiermee begon en je uitleg zou krijgen over hoe een moduleopdracht werkt. Nu moet je geluk hebben dat de docent van je eerste module de tijd wil nemen om je dit uit te leggen.

Wat ik ook bizar vond is dat je altijd voor een herkansing moet betalen, ookal is het je eerste. Dat typeert NCOI als commercieel bedrijf en niet een onderwijsinstelling.

Ik weet niet of nog een opleiding bij NCOI zal gaan volgen.

Er zijn verschillende onderdelen van de opleiding
- de maniervan adverteren door NCOI
Er zijn verschillende onderdelen van de opleiding
- de maniervan adverteren door NCOI
Deze vond ik uiteindelijk wat misleidend. Er werd de indruk gewekt dat op diverse plaatsen in Nederland deze opleiding op verschillende tijden zou worden aangeboden. Voor de NCOI Koos in plaats van Rino. Vervolgens was het alleen in Utrecht en zelfs dat was even twijfelenachtig. In plaats van, ook een redomie voor jullie te kiezen, in de avond uren was het overdag waardoor ik vrije dagen moest opnemen. Natuurlijk ben ik er zo wel binnengekomen maar het geeft nare bij smaak.

- de inhoud
Ik vond de variëteit aan onderwerpen heel goed.
Veel onderwerpen werden vooral door medestudenten van allerlei kanten belicht.
De keuze om veel met eigen ervaring te werken vond ik heel prettig. Er was zo'n Range aan kennis en ervaring bij mijn medestudente aanwezig dat ik heel veel heb geleerd.
- de literatuur
Drie boeken die erg op elkaar lijken. Dezelfde onderwerpen werden in verschillende boeken besproken dat maakt het chaotisch. De boeken zijn ook nogal voorouderd. Onderzoek rondom sexologie , psychologie , psychiatrie zorg dat er veel veranderingen zijn in divisie en kennis over processen.
Boeken die gebruik maken van literatuur uit 2003 -2004 zijn niet up-to-date. Er zijn echt betere/ recentere boeken die ook goed leesbaar zijn. Dit was een irritatie voor vele van ons. In de toets werd Daarom ook gevraagd naar achter haalde informatie, heel slordig.
- de docent
Ze is buiten gewoon aardig en gebotiveerd. Maar ook Zij loopt achter de feiten aan. Ze volgt de boeken en vertelt daardoor achter haalde theorie. Wanneer ze daar op wordt aangesproken nieuwe theorie met haar wordt gedeeld doet ze daar niets mee en blijft de oude kennis overdragen. Ik had niet dat haar kennis echt recent bijgehouden was.
Ik denk dat ze mij daardoor storend vond.
- de opdrachten. De meeste waren prima
- toets: Ik was heel blij dat ik met mijn slechte tijd de toets mondeling mocht doen dank daarvoor.
Al meerdere jaren blijkt er geklaagd te worden over de hoeveelheid vragen in verhouding met de tijd. Men krijgt de toets vaak niet af Waarom wordt er niets aan gedaan. Een deel van de vragen is volstrekt onbegrijpelijk alsof iemand die niet bekend is met de stof zomaar vragen In het boek heeft opgezocht losge trokkenuit de context.
- eindresultaat
De opleiding stimuleerde tot verder lezen en onderzoek. Ik heb het idee dat ik goed aan het werk kan als sexologisch consulent. Erg jammer dat deze opleiding niet geacc

Reactie NCOI Opleidingen:

Bedankt voor je zeer uitgebreide review. Daar zijn we erg blij mee! We zullen je punten van feedback intern met ons meenemen ter verbetering van de opleiding. We hopen dat je desondanks tevreden... Bedankt voor je zeer uitgebreide review. Daar zijn we erg blij mee! We zullen je punten van feedback intern met ons meenemen ter verbetering van de opleiding. We hopen dat je desondanks tevreden bent over de opleiding en het als leerzaam hebt ervaren.

Jeroen

Meest docenten erg kundig.

Reactie NCOI Opleidingen:

Wat fijn om horen, Jeroen! Bedankt voor het delen van je beoordeling met ons.