Kwaliteit van de offerte
8.5/10
Reisadvies
7.8/10

Inge

Voor ons (stel, 50 jr) was dit alweer de vierde keer dat we bij Nbbs een flydrive USA boekten .
Als notoire laatboekers is het altijd even afwachten wat er aan vluchten en...

Sterke punten tijdens het verblijf

Prima middenklasse hotel, dichtbij toeristische attracties en openbaar vervoer, wel wat verouderd en gedateerd qua aankleding en inrichting.

Avontuurlijke reis. Avontuurlijk is echter niet per se hetzelfde als zo basic mogelijk. Voor ons kan hierin meer balans gezocht worden. De logica en toegevoegde waarde van bepaalde...

Dennis

Prachtige reis, goed beschreven echter navigatie was een noodzaak. De beschrijving in de tekst was echt te minimaal.

Sterke punten tijdens het verblijf

Hotels waren goed geregeld, maar het hotel in SAN Diego was zijn geld echt niet waard.

Tip, wanneer iemand naar de grand canyon wil, adviseer dan twee dagen in de buurt. Wellicht op twee verschillende plekken want de afstanden waren die dagen echt te groot ( hebbe we zelf gedaan) en we hebben te weinig kunnen zien.

Irene Roossien

Wij hebben een topreis gehad.

Page boy Motel geen economy kamers boeken. Deze zijn ver beneden alle peil.

Hans Jansen

Wij hebben via Traverltrend (NBBS) alleen het vliegticket en de huurauto's geregeld voor onze reis door Namibië en Botswana.
Alles is perfect verlopen en we hebben dan ook geen op- of...

NVT

We hebben een mooie reis gehad, maar de bij NBBS geboekte excursies bleken echter niet aan te sluiten bij onze verwachtingen.
Wij hadden aangegeven graag wildlife te willen zien en hadden...

Sterke punten tijdens het verblijf

Verblijf in Jasper en op Vancouver Island was erg mooi. De Whalewatching excursie vanuit Victoria was erg mooi.

Beter luisteren/doorvragen naar wensen tav te boeken reis/excursies en zorgen dat geboekte excursies vastliggen en niet ter plekke nog bevestigd moeten worden.

Reactie NBBS Reizen:

Hartelijk dank voor uw feedback. Goed om te horen dat u van de reis en uw vakantieland heeft genoten. Wel jammer dat de twee bijgeboekte excursies niet aan uw verwachtingen hebben voldaan. Als deze voor u geboekt zijn, liggen deze overigens wel vast. Het bellen dient ter herbevestiging, voor het geval er bijvoorbeeld tijds- of andere wijzigingen zijn opgetreden. Fijn dat u wel tevreden bent over de whale waching excursie. Mocht ui nog een keer naar Canada reizen, dan adviseren wij u graag over de speciale bear watching arrangementen, bijvoorbeeld op Vancouver Island. Met vriendelijke groet, het team van NBBS Reizen

Tijdens het samenstellen van onze rondreis en zoeken/boeken van hotels kregen we voldoende informatie en antwoord op onze vragen. De reis was keurig geregeld en de hotels voldeden aan onze...

Sterke punten tijdens het verblijf

4 van de 6 geboekte hotels waren beter dan verwacht. Het Solara Resort & Spa in Canmore was echt superdeluxe (we dachten even dat we het verkeerde appartement hadden gekregen). Wel met de kanttekening dat er in het complex en in de nabije omgeving geen goede eetgelegenheid is en dat was heel vervelend. Gelukkig zijn er plannen voor een restaurant in het resort.

De toegezonden road atlas voldeed eigenlijk niet: heel Canada staat erin, met tot gevolg dat de routes te klein zijn aangegeven om goed te kunnen volgen waar je bent. Een goede wegenkaart van alleen de betreffende provincies zou veel bruikbaarder zijn en minder papier kosten.
Er zou informatie over de aangeboden hotels op de website moeten staan. Nu moet je alles zelf opzoeken. Ook (links naar) meer gedetailleerde beschrijvingen van de te bezoeken gebieden zouden welkom zijn.

Overall een mooie reis, waren blij dat we een upgrade kregen naar een 4WD (wij denken eigenlijk dat je mensen met klem moet adviseren een 4WD te huren, een 2WD is niet echt comfortabel en minder...

Sterke punten tijdens het verblijf

een aantal accommodaties was heel aangenaam en echt de moeite waard; Desert Hills Lodge, Fish River Lodge, Vergelegen en Waterberg Plateau Lodge alhoewel we bij de laatste enorme stampij hebben moeten maken om de kamer te krijgen die op de voucher stond. Receptie gaf aan dat de Namibian agent nooit bevestigd had en zij ons daarom een downgrade hadden gegeven. Gaven ook aan dat dit vaker gebeurde met de agent. Deze ervaring heeft echt een negatieve ervaring op onze laatste vakantiedag gehad, recepte was bijzonder oncooperatief.

Zie boven en luister goed naar de klant, zoek uit wat hij/zij wil en bereid is te betalen, schotel alternatieven voor. Sommige accommodaties lagen echt ver van een bezienswaardigheid af (125km van de gate van Etosha is in namibie een trip van bijna 2 uur, daar zijn echt betere alternatieven voor te vinden), maar ook de accommodatie in bv Swakopmund lag behoorlijk uit het centrum. Hoeft niet altijd erg te zijn, maar geef goede en betrouwbare info. De twee stops rond Etosha (die na heel veel gemail en wijzigingen tot stand kwamen) waren echt niet goed gekozen. De eerste accommodatie lag een flink stuk van de gate en als wij de routebeschrijving van de eerste locatie naar de tweede hadden gevolgd, hadden we nagenoeg niets van Etosha gezien; die lag namelijk dik 4,5 uur rijden verder, en dan nog eens 125km van de gate af. Dat soort info moet je op voorhand echt verstrekken en wij kregen daardoor (en een aantal vergelijkbare dingetjes het gevoel dat de verkopers het land niet zo goed kennen). Uiteindelijk hebben wij zelf maar een alternatief plan gemaakt en zijn dóór Etosha heen van de eerste naar de tweede locatie gereden. Een vergelijkbare ervaring in Kgalagadi park; twee nachten aan de ingang van het park waardoor je twee dagen nagenoeg hetzelfde stuk aan het bekijken bent, eenvoudigweg omdat je niet 'verder' komt op een dag. Daar zou je mensen echt moeten adviseren 1 nacht in het zuiden, dan door het park rijden en 1 nacht in het noorden en dan in Namibie er uit, zeker als je toch al die kant uit gaat.

Reactie NBBS Reizen:

Hartelijk dank voor de zeer uitgebreide feedback over uw reis door Namibië. Uw tip om meer nadrukkelijk reizigers een 4WD te adviseren huren wij ter harte en uw mening over de accommodaties stellen wij zeer op prijs. De beschikbaarheid hiervan behoeft enige uitleg. In Namibië hebben reisorganisaties op dit gebied namelijk sinds 2017 grote uitdagingen. Het aanbod in Namibië is beperkt en de afstanden zijn groot. In combinatie met een stijgende populariteit van Namibië als reisbestemming is de situatie ontstaan dat op diverse locaties nauwelijks beschikbare kamers te vinden zijn, met als gevolg dat alternatieve overnachtingsplaatsen inderdaad soms op grote afstand liggen. De hoogste prioriteit van de lokale agent van NBBS Reizen zijn accommodaties die kamers beschikbaar houden voor individuele reizigers (al zijn die op een bepaald moment ook volgeboekt). Onze marge is daaraan ondergeschikt. Veel lodges en hotels in Namibië zijn bovendien het hele jaar (grotendeels) gereserveerd voor groepsreizen. Dat er andere lodges of hotels in de omgeving zijn, wil dus niet altijd zeggen dat een reisorganisatie daar kamers kan bieden.
Als laatste de bestemmingskennis bij onze medewerkers. Offertes worden gemaakt door medewerkers die zelf door het vakantieland hebben gereisd. Voor overleg kunnen zij zich wenden tot de Product Manager Afrika, wat met Namibië regelmatig voorkomt vanwege het grote aantal noodzakelijke afwijkingen op oorspronkelijke reisroutes. Wij hopen dat deze uitleg u een beter inzicht geeft in de werkwijze van NBBS Reizen. Met vriendelijke groet, het team van NBBS Reizen

Voor het grootste deel prima

Sterke punten tijdens het verblijf

Op een na alles keurig geregeld, alles klopte

Uitleg over hoe in het buitenland bij domestic flights online inchecken

EveLinus

Uw collega was telkens gemist in het opmaken en doorzenden van onze documenten . Erg slordig te werk gegaan zeker niet voor herhaling vatbaar b

Sterke punten tijdens het verblijf

Enkel vlucht en auto geboekt bij jullie.erg slordig in omgang met klanten

Aandacht aan op te zenden documenten .

Reactie NBBS Reizen:

Dank u wel voor uw feedback. Omdat u bij ons uitsluitend vliegtickets en een huurauto heeft geboekt, is de feedback over de hotels en de totale reis voor NBBS Reizen helaas niet relevant, temeer omdat u het vakantieland wel de maximale score toekent. Wij zijn wel verbaasd over de negatieve beoordeling over de offerte. Indien deze zo slecht was geweest, nemen wij aan dat u de reis niet bij ons zou hebben geboekt. Met vriendelijke groet, het team van NBBS Reizen