Kwaliteit van de offerte
Service
Hotel(s)
Reisadvies
7.8/10

Tijdens de voorbereidingsfase leek alles duidelijk en goed voorbereid. Ik was tevreden over de contacten.

Sterke punten tijdens het verblijf

De casa particular waren allemaal dicht bij de centra van de steden. In Santiago de Cuba konden wij het adres niet vinden en ook de lokale agent waar we heen zijn gegaan wist geen betere oplossing dan een Casa dichtbij waar we dan maar moesten vragen hoe we moesten rijden.
In de documenten die we van de autoverhuurder ontvingen werd dwingend gewezen op de risico's van niet afgesloten parkeren (lek gestoken banden, gestolen wielen, etc.). Echter, bij 3 casas was het onmogelijk om afgesloten te parkeren. Dit hebben wij als zeer vervelend ervaren.
De route naar het oosten was eigenlijk niet te doen met een reguliere personenauto. We hebben ruim 35 km op slakken gereden, waar voor het overgrote deel ook nog gaten en scheuren van meerdere meters breed en tientallen centimeters diep in zaten.
Ik ben van mening dat dit bij jullie bekend had moeten zijn en dat jullie ons hadden moeten adviseren om voor de route naar het oosten een terreinwagen te huren. Nu is het bijna een wonder te noemen dat we niet met pech hebben gestaan, dan wel schade of erger hebben gereden.

Zie bovenstaand. Verder verbaast het mij dat ik pas nu een standaardvragenlijst van jullie ontvang. We zijn 12 juli thuis gekomen!

Reactie NBBS Reizen:

Hartelijk dank voor uw feedback. Wat vervelend dat u de reis door Cuba op een aantal punten niet goed beoordeelt. Het is helaas een bekend fenomeen dat in Cuba soms onderdelen van de huurauto's worden gestolen, of dat banden lek geprikt worden zodat degene die de band plakt wat extra inkomsten heeft. De noodzaak van het veilig parkeren van de auto staat daarom ook in de reisinformatie die u voor vertrek van ons heeft ontvangen. Bij casas particular is er vaak wel een buurman te vinden waar de auto veilig gestald kan worden. De bewegwijzering in Cuba is slecht, het kan soms een uitdaging zijn om een casa particular te vinden en deze particuliere pensions blijken een enkele keer van de ene op de andere dag opgeheven te zijn. In bijna alle gevallen is er dan een alternatief in de buurt, dat door de eigenaar zelf is geregeld en waar de eigenaren onderling de inkomsten verrekenen. Cubanen zijn nu eenmaal (noodzakelijkerwijs) heel creatief in het zorgen voor inkomsten. Voor de meeste reizigers wegen deze uitdagingen ruimschoots op tegen de unieke ervaring om in de casas te overnachten, omdat dit een unieke manier is om zo nauw in contact te komen met de Cubaanse bevolking. De wegen in heel Cuba kunnen slecht zijn, ook in het westen. Wij zullen bij onze lokale agent navraag doen naar de kwaliteit van de wegen in het oosten. Ons was niet bekend dat deze slechter zijn geworden; de meeste NBBS-reizigers gebruiken ook in dit deel van het land een reguliere huurauto.
Met vriendelijke groet, het team van NBBS Reizen

Fam Thur

Wij ( familie Thur) hebben een fantastische reis door Amerika gemaakt.

Sterke punten tijdens het verblijf

Alles goed georganiseerd door NBBS. Mooie hotels en een super reisbegeleiding verzorgd.

We kunnen stellen dat alles top geregeld was

Beste familie Thur,
Dank u wel voor uw feedback. Wat fijn om te horen dat u zo van uw rondreis door Amerika heeft genoten!
het team van NBBS Reizen

Mooie reiservaring, mooi land

Veel gezien en beleefd. Afwisseling

Bepaalde hotels waren echt onder de maat. Bij het Plaza Hotel in Havanna was het vies en lawaaiig(sommige ruiten waren uit het raam en dat aan een drukke weg). Bij de all inclusive in Santa Lucia was het ook bepaald geen hygiënische atmosfeer, vieze kamers met ramen dof van het vuil.
Ronduit teleurstellend is het feit dat je ondanks een huurauto in de reissom toch nog (verplicht)honderden euro's moet bijbetalen(€431) om de auto voor 16 dagen te verzekeren.....

Reactie NBBS Reizen:

Hartelijk dank voor uw reactie. Fijn om te horen dat u van uw reis door Cuba heeft genoten. Jammer dat twee hotels enigszins tegenvielen. Cuba blijft op dit gebied een uitdaging omdat er slechts beperkte mogelijkheden voor investeringen zijn. Hotels die naast een Cubaanse ook onderdeel zijn van een internationale keten beschikken hiervoor over meer middelen dan hotels die 100% Cubaans zijn. Het historische Hotel Plaza in Havana is vanwege de unieke locatie midden in het centrum en op loopafstand van de bezienswaardigheden een aantrekkelijk hotel. Het is uiteraard wel de bedoeling dat de faciliteiten schoon zijn; het is spijtig dat u dit anders heeft ervaren. Deze informatie is doorgegeven aan onze Product Manager. In St Lucia zijn de strandhotels van mindere kwaliteit dan bv, die in Varadero. De mooie rustige stranden maken daar veel goed, daarnaast zijn er in die regio weinig alternatieven. Als laatste de verzekering van de huurauto: vanwege de kwaliteit van de wegen, het gebrek aan reserve-onderdelen en de beperkte beschikbaarheid van huurauto's in algemene zin (nieuwe auto's importeren is lastig in Cuba vanwege handelsembargo's) zijn verzekeringen voor huurauto's in Cuba inderdaad prijzig. Wij hopen u met deze toelichting van dienst te zijn. Met vriendelijke groet, het team van NBBS Reizen

Caspar

Goede reis gehad, wel intensief, maar veel gezien, goede organisatie van ATI, goede reisleidster en op enkele na goede hotels.

Sterke punten tijdens het verblijf

Hotels vrijwel altijd goed tot zeer goed. Enkele hotels waren wat minder.

De reis was behoorlijk intensief, vaak 's-ochtends zeer vroeg vertrek (half acht) en iedere dag weer naar een ander hotel (behalve Washington). Advies: las een extra dag in bij bv de Niagara watervallen.

Fantastische reis met mooie landschappen en cultuur. De hulp voor het boeken van de reis van uitstekend.

Sterke punten tijdens het verblijf

De ontvangst op de luchthaven was goed met uitstekende instructies. Goede locaties om te verblijven.

Bij aankomst in een lodge hadden wij op de dag zelf een safari geboekt voor einde middag, maar die was lokaal geboekt voor de volgende dag. Dit paste niet goed in ons reisschema. We waren juist vroeger gekomen voor de safari en hadden nu de volgende dag twee safari's. Daarnaast was de omschrijving op de dag dat we de panorama route zouden rijden niet correct. Die gaf nameloijk de kortste route aan en dan kom je niet over de panorama route. Beschrijving reis en routebeschrijving google kwamen niet overseen waardoor wij de panorama route hebben gemist. Daarnaast vermeldde 1 hotel dat er WIFI was, terwijl dit niet het geval was en sommige Wifi's waren erg slecht. Dat is in deze tijd (ook als je in Zuid-Afrika zit), niet meer iets dat past.

Reactie NBBS Reizen:

Hartelijk dank voor uw feedback. Wat fijn dat u zo van uw rondreis door Zuid-Afrika heeft genoten! Wat betreft de beschrijving van de dag waarop u de Panoramaroute zou rijden, zijn wij benieuwd of dit de beschrijving betreft die u ter plaatse van onze lokale agent heeft ontvangen, of de informatie die wij u voor vertrek hebben gestuurd. Wij zouden er prijs op stellen als u ons dit kunt laten weten via info@nbbs.nl zodat wij de tekst kunnen (laten) aanpassen. Jammer dat het verplaatsen van de safari niet goed in uw reisschema paste, maar voor ons wel goed om te horen dat u wel de twee safari's heeft kunnen maken. Hopelijk heeft u veel mooie dieren gezien. Wat de Wifi betreft: Zuid-Afrika is in veel opzichten een modern land, maar het kent zeker nog uitdagingen in de meer afgelegen gebieden. Als laatste zijn wij blij met uw compliment over de hulp bij het boeken van uw mooie reis. Dank u wel. Met vriendelijke groet, het team van NBBS Reizen

We zijn goed geholpen bij het samen stellen van onze reis: goede adviezen, snel antwoord, vriendelijke medewerker.
We hebben voor NBBS gekozen, omdat we hier beter, sneller en goedkoper een...

Sterke punten tijdens het verblijf

Uitgebreide en correcte reisbescheiden.

Een app, met tips/suggesties van wat te doen op je bestemming, eventueel met korting op tickets e.d., specifiek met dingen waarvan NBBS weet, dat ze passen bij onze reis. Qua opzet kun je denken aan de app van Canadream of Tripadvisor.

Veel natuurparken en afwisselend steden. Mooi maar wel in korte tijd. Iets minder natuur en dan iets langer op 1 plaats was ook mooi

Sterke punten tijdens het verblijf

Goede hotels op prachtige locaties

Check op de vouchers voor hotel nog door nbbs laten controleren

Wim van Eldert

De route - geweldig en sloot precies aan bij onze wensen zoals wij dit met NBBS besproken hadden.
De camperverhuurder- voor een premium verhuurbedrijf (road bear) viel de ontvangst, uitleg en...

Sterke punten tijdens het verblijf

lokaties van de RV parks.
routebeschrijvingen met tips.

De verhuurder is blijkbaar in de veronderstelling dat een huurder altijd blij is met een upgrade van de camper. Dit hoeft echter niet altijd het geval te zijn.
Soms zijn reviews echt heel slecht. Dat zou je aan een klant moeten meegeven. Zodat hij de juiste keus kan maken.

Reactie NBBS Reizen:

Hartelijk dank voor uw snelle en zeer uitgebreide feedback. Wat spijtig dat de service bij Road Bear niet optimaal was. U beschrijft het goed; het is een premium verhuurmaatschappij (met kwalitatief goede campers van maximaal 1 jaar oud), dus daar verwacht u ook een vergelijkbaar hoog serviceniveau, vergelijkbaar met dat van Fraserway. Onze Product Manager neemt dit op met Road Bear. Wat betreft uw hotel in Denver; daar hadden wij natuurlijk zelf ook van op de hoogte moeten zijn. In de meeste gevallen controleren wij reviews van de hotels. Dat had bij uw boeking ook moeten gebeuren. Wij zoeken nog even wat uit en komen hier rechtstreeks bij u op terug. Met vriendelijke groet, het team van NBBS Reizen

Onze reis Namibie en Botswana was een fantastische belefenis

Sterke punten tijdens het verblijf

Goed gesprek tijdens de 1e dag met de vertegenwoordiger in Windhoek. Er werd ons keurige informatie verstrekt.
Goede hotels en lodges op toplocaties.

Bij het in ontvangst nemen van de huurauto was het lang wachten.
Volgens het reisprogramma zouden we de huurauto inleveren op het vliegveld te Kasane. Onverwacht stond er iemand namens Britz bij onze lodge om de auto in ontvangst te nemen. Door de overhaaste inlevering van auto zijn enkele spullen in de auto blijven liggen. Overigens; de huurauto was prima en we hebben geen enkel probleem hiermee gehad.
Het bedrag dat betaald moest worden voor het terugbrengen van de auto naar Windhoek was zeer fors en het is maar de vraag of de auto werkelijk naar Windhoek wordt gebracht.

Prachtige reis in Vancouver island gemaakt. Goede hotels die soms ontbijt erbij hadden.

Goede hotelkamers

Informatie in boekje bevatte geen routebeschrijving omdat wij van de gebruikelijke hotels waren afgeweken. Dat was jammer.
Informatie over ferries en afhaalpunt auto was beperkt en onduidelijk.