Peter Rinia

Betrokken, deskundig, altijd bereikbaar, vriendelijk en zeer behulpzaam.

Marcel Roeterdink

Snel, goede duidelijke website, goede prijs.

Fijn en duidelijk een stappenplan begeleiden ze je door het koopproces heen.
Fijn en duidelijk een stappenplan begeleiden ze je door het koopproces heen.
af en toe kreeg ik de aankoopmakelaar niet te pakken, maar dan kon ik een bel verzoek indienen en belde hij mij die dag nog terug.

Reactie liberoaankoop.nl:

Hey, bedankt voor je feedback! Het liefst zouden onze aankoopmakelaars je per direct te woord staan, maar dat lukt nu eenmaal niet voor meerdere klanten tegelijk. Natuurlijk zorgen we er voor dat je... Hey, bedankt voor je feedback! Het liefst zouden onze aankoopmakelaars je per direct te woord staan, maar dat lukt nu eenmaal niet voor meerdere klanten tegelijk. Natuurlijk zorgen we er voor dat je zo snel mogelijk terug gebeld wordt.

Stefan Oldenmenger

Wij, als starters, hebben de service van Libero als erg prettig ervaren. Je kunt vrijwel met alle vragen bij hun terecht op elk moment van de dag. Ze zijn altijd erg spontaan en behulpzaam aan de... Wij, als starters, hebben de service van Libero als erg prettig ervaren. Je kunt vrijwel met alle vragen bij hun terecht op elk moment van de dag. Ze zijn altijd erg spontaan en behulpzaam aan de telefoon. Het online platform waar Libero mee werkt is erg klantvriendelijk en bij elk punt in het aankoop process wordt een extra uitleg gegeven (in duidelijke taal).

Ik vond het een fijne samenwerking.Veel nuttig advies gekregen en hielde mij altijd op de hoogte van de vorderingen. Heb er veel aan gehad! bedankt!!

Kok

Libero is handig bij het onderhandelen over een woning. Als je je eerste woning wil kopen in een markt waar het aanbod schaars is, zou ik Libero absoluut niet aanbevelen. Ze doen aan no-cure-no-pay... Libero is handig bij het onderhandelen over een woning. Als je je eerste woning wil kopen in een markt waar het aanbod schaars is, zou ik Libero absoluut niet aanbevelen. Ze doen aan no-cure-no-pay en vragen vergoeding voor het 'omlaag krijgen van de woningprijs'. Als je echter meer dan één geïnteresseerden hebt in een woning moet je tegen elkaar op bieden en is het voor Libero helemaal niet meer gunstig om geld van de vraagprijs af te halen (want no-cure-no-pay, dus beter in één keer hoog genoeg bieden). Het hele principe van Libero gaat dan dus nauwelijks op. Dat vertellen ze je niet van tevoren.

Daarnaast werkt het principe van Libero zoals uitgelegd in de (toch wel tegenvallende) webinar soms misleidend. Voorbeeld: je moet eerst een bod uitbrengen om daarna een bouwkundige keuring te doen, zodat je die kan gebruiken in verdere onderhandeling om de prijs omlaag te brengen. Zijn er echter meerdere geïnteresseerden in de woning, dan werkt dit principe wederom niet: opnieuw onderhandelen betekent de markt opengooien voor andere geïnteresseerden. Dat vertellen ze je ook niet vooraf. Bovendien komen ze niet naar het huis kijken naar de gebreken dus Libero heeft totaal geen voordeel meer boven andere aankoopmakelaars.

Ten slotte ging het contact soms moeizaam. We hadden een discussie over een stukje tekst in de koopakte. Het duurde lang voordat de medewerker van Libero onze vraag begreep, een enkele keer had ik zelfs de indruk dat ze mijn mail niet goed gelezen hadden. Daarna lukte het ze niet om mijn vraag over te brengen naar de verkoopmakelaar en kregen we de vraag: "lukt het ze niet om de hypotheek rond te krijgen dan?" - niet de juiste indruk om over te brengen dus.

Al met al was Libero voor mijn situatie niet de meest ideale tussenpersoon, al hebben ze hun werk verder gewoon goed gedaan en is de koop rond.

Reactie liberoaankoop.nl:

Hi,
Hi,
Wat jammer om te lezen dat je niet helemaal tevreden bent. Wij werken op basis van no cure, no pay, wat betekent dat als de bieding niet geaccepteerd wordt, er geen kosten in rekening worden gebracht. Wij werken met een basisbedrag, en een 'succescourtage'. Dit courtage houdt in dat wij een deel van het verschil tussen de vraagprijs en de aankoopprijs krijgen, als we onder de vraagprijs uitkomen. Daarom zullen wij altijd ons best doen om waar mogelijk te onderhandelen. Dit is echter niet voor elke woning mogelijk. Wanneer er meerdere geïnteresseerden zijn, en er een eenmalig eindbod moet worden neergelegd, bijvoorbeeld. In dat geval is het ons doel om ervoor te zorgen dat jij de woning krijgt. We zijn blij dat dit in jouw geval is gelukt. De bieding wordt altijd zorgvuldig doorgesproken, en alleen geplaatst als jullie achter het bod staan. Je betaalt in dat geval nooit meer dan het basistarief. We vinden het spijtig dat dit niet helemaal duidelijk was van tevoren.
Wij noemen een aantal redenen dat wij eerst een bod uitbrengen, en daarna pas een bouwkundige keuring en taxatie laten uitvoeren. Allereerst maak je zo geen kosten terwijl je nog niet weet of je bod geaccepteerd wordt. Zeker bij populaire woningen kan het voorkomen dat we overboden worden. Je hebt dat al kosten gemaakt voor de keuringen. Verder is er vaak niet voldoende tijd om beide keuringen voorafgaand aan de bieding uit te laten voeren. Indien er gebreken aan het licht komen, kunnen de onderhandelingen wel opnieuw open gebroken worden. De voornaamste reden voor de meeloopkeuring is echter het voldoen aan je onderzoeksplicht.
We zijn blij dat de koop rond is en wensen je veel woonplezier toe.

Lance Chong

Ik ging in zee met Libero na hun Webinar. Ik kwam daarna in contact met Pascal. Hij was zeer snel met reageren, vriendelijk en meedenkend waardoor de aankoop snel voltooid kon worden. Ook voorzag... Ik ging in zee met Libero na hun Webinar. Ik kwam daarna in contact met Pascal. Hij was zeer snel met reageren, vriendelijk en meedenkend waardoor de aankoop snel voltooid kon worden. Ook voorzag hij mij van advies met als resultaat een Gouden Aankoop!

Desirée Curvers

Een zeer klantvriendelijke en professionele begeleiding.

Very good services at reasonable prices, especially when you are not familiar with the procedure or you are a foreigner.

Anita Spijkers

Pascal heeft ons uitstekend geholpen. Het bod was snel uitgebracht en geaccepteerd. Hij was goed bereikbaar, reageerde ook snel op mail of telefoontjes. Hij gaf ons nuttige informatie die voor ons... Pascal heeft ons uitstekend geholpen. Het bod was snel uitgebracht en geaccepteerd. Hij was goed bereikbaar, reageerde ook snel op mail of telefoontjes. Hij gaf ons nuttige informatie die voor ons goed bruikbaar was (vooral die over die 20 pizza's....hihi). Dat hij de voorlopige koopakte ook bekeek en hier feedback op gaf was super, dit is toch veel leeswerk en je wilt weten of er geen rare dingen in staan. Wij zijn erg tevreden en zouden iedereen aanraden met een aankoopmakelaar van Libero in zee te gaan. Ze zijn betrouwbaar, professioneel, vakkundig en vriendelijk. Zeker het geld waard wat je betaalt.