Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
Heb je beter leren spreken?
8.2/10
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Lotte Goedegebuure

Fantastisch en ongelofelijk interessant

Retorica in Rome

De lessen waren interessant, de speech opdrachten waren origineel en leuk om te doen, de locatie was natuurlijk fantastisch!

De verbeter punten die laatste dag besproken zijn.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Ik denk de Cicero colleges, omdat deze mij een hele nieuwe blik hebben gegeven op het goede en hoe je het goede kan definiëren.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Prima, alleen heb ik nog nooit een bevestiging gehad van mijn aanmelding, waardoor je pas bij je toelating of afwijzing weet of je je goed hebt aangemeld.

Evi Botger

Echt fantastisch. Ik heb super veel geleerd en prachtige dingen gezien. Het was boven verwachting!

Retorica in Rome

De uitleg, af en toe zaten we aan een moeilijk onderwerp. Alles werd super goed uitgelegd en leerlingen werden goed betrokken bij de les

Iets beter de reis tijd indelen. Verder geen minpunten!

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van het oefenen, en het doen. Dan krijg je het meeste mee

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Duidelijk. Bij het aanmeld proces misschien iets meer informatie over een bevestiging of wat er daarna volgt

Zara Nijzink-Laurie

Ik heb het erg genoten. Het manier van lesgeven in interactief, kleinschalig en intensief wat ik prettig vond.

Retorica in Rome

Doordat de klassen klein zijn, zijn er veel mogelijkheden voor persoonlijk feedback. Ook zijn alle leelingen gemotiveerd en betrokken.

Soms voelde het als of we heel erg veel aandacht aan kleine dingen gaven. Sommige dingen hadden wat mij betreft sneller kunnen gaan.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Speechopdrachten, ik vond het intressante en uitdagende onderwerpen en spreken is ontzettend leuk.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Ik heb geen mail gekregen dat mijn aanmelding gemaakt is wat ik een beetje verwarrend vond, maar voor de rest vrij duidelijk en overzichtelijk.

Loeki Dijkstra

Het was absoluut geweldig!

Retorica in Rome

Bron van kennis, goede locaties, interessante vragen tijdens de colleges

Vervoer beter geregeld in Rome zelf

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het speechen zelf, omdat je dit met zo'n rust en respect van anderen kan doen, en dat er geen druk achter zit, dus alle fouten maken is ok.

Duidelijk!

Thomas Folkeringa

Zeer goed

Retorica in Rome

Veel lessen binnen, maar toch veel zien in Rome.

Iets meer tijd om de speech te schrijven, tien minuten is al genoeg.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De lessen, hier werden heel veel vragen gesteld en zo werd ik tot nadenken aangezet.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Goed, alleen zou ik eerder willen weten of ik aangenomen was.

Lois

Super veel genoten, geleerd en ervaren. De sfeer bij de cursus was enorm verfrissend; zeer gemotiveerde leerlingen die elkaar helpen, steunen en motiveren. Ook moeten we de inspirerende... Super veel genoten, geleerd en ervaren. De sfeer bij de cursus was enorm verfrissend; zeer gemotiveerde leerlingen die elkaar helpen, steunen en motiveren. Ook moeten we de inspirerende cursusleiders en leerzame lesmateriaal niet vergeten. Onvergetelijk en zeker de tijd, energie en geld waard. Ik heb bijna geen woorden om het te omschrijven. Wat ik meegemaakt heb is iets heel speciaals en ik zou heel graag weer meedoen met een cursus van Landmerk.

Zomerschool 2021

-gedeelde motivatie en inzet van docenten en leerlingen
-wisselwerking tussen docenten en leerlingen (actieve houding tijdens de lessen)
-zeer diepgaande gesprekken die allerlei...
-gedeelde motivatie en inzet van docenten en leerlingen
-zeer diepgaande gesprekken die allerlei gedachtengangen inspireren
-je WILT meer weten/leren; het voelt niet verplicht

boeken aanraden :)

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Ook al was de stof zeer interessant is bij mij de manier van lesgeven het meest bijgebleven. De cursus is heel interactief en zorgt ervoor dat iedereen heerlijk meedoet. Niks is goed of fout en... Ook al was de stof zeer interessant is bij mij de manier van lesgeven het meest bijgebleven. De cursus is heel interactief en zorgt ervoor dat iedereen heerlijk meedoet. Niks is goed of fout en bijna alles kan besproken worden. Ook word je enorm gestimuleerd om beter te worden in lezen, schrijven en vóóral denken. Het is vervelend om toe te geven dat ik die dingen beter geleerd heb in één week zomerschool van Landmerk dan school dat mij ooit geleerd heeft.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

De website vind ik zelf een beetje ingewikkeld, maar alles is wel te vinden als je iets aandachtiger bezig bent.

Ronja Visser

Zeer bijzonder, het lijkt niet op het onderwijs op school omdat iedereen geëngageerd is

Zomerschool 2021

Discussie tijdens de colleges zodat iedereen meedacht en scherp bleef

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van de feedback op de schrijfopdrachten omdat elke zin werd bekeken en ik concrete feedback kreeg waar ik de volgende dag iets mee kon

Makkelijk

Els Anne Foppen

Een levensverrijkende ervaring, ik meer over de wereld om me heen heb geleerd, over de geschiedenis, over de filosofie en indirect ook over mezelf. Je komt wijzer maar ook nog leergieriger thuis.

Landmerk Zomerschool 2021 Shakespeare, Plato & de kunst van het schrijven

Veel vragen, wijze en gedreven docenten, ruimte voor gesprek

Elke dag een verbeterronde doen met de schrijfopdrachten

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van de Platocolleges, er was namelijk veel diepgang, mooie vragen en interessante gesprekken. Ik ben tot heel veel nieuwe inzichten gekomen daardoor.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Heel fijn, duidelijk en overzichtelijk. Niks aan veranderen.

Midas McGonigle

Door middel van actief meedoen met de les en later nog herhaling van de stof leren. Heel erg leuk.

Aan welke cursus heb je deelgenomen?

Colleges over plato’s staat en midzonernachtdroom van Shakespeare

Herhaling van de les stof na de les en later ook tijdens de essays. Ook heel leuk om te zien dat een groep vreemde zo zich thuis voelen bij elkaar. Komt zeker ook door de leiding. Goed schema met... Herhaling van de les stof na de les en later ook tijdens de essays. Ook heel leuk om te zien dat een groep vreemde zo zich thuis voelen bij elkaar. Komt zeker ook door de leiding. Goed schema met veel activiteiten maar uiteindelijk genoeg rust.

Soms iets meer uitleg bij de schrijf opdracht omdat het toch soms on duidelijk was. Plus misschien iets van snacks die altijd verkrijgbaar zijn want alleen koekjes en thee tussendoor was voor mij in... Soms iets meer uitleg bij de schrijf opdracht omdat het toch soms on duidelijk was. Plus misschien iets van snacks die altijd verkrijgbaar zijn want alleen koekjes en thee tussendoor was voor mij in iedergeval soms iets te weinig ( kinderen in de groei). Voor de rest was het top

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Plato. Omdat toen ik het de eerste keer las was het erg onduidelijk en begreep ik er niks van, terwijl na de eerste college werd er al zoveel duidelijk. Ook erg leuke discussies.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Bij mij ging het iets anders dus dat weet uk niet echt.

Henrieke Groenendijk

Waardevol. Zowel de lessen als de mensen die ik heb ontmoet zullen mij nog lang bijblijven. En het kasteel, de gastvrijheid en het voedsel waren fantastisch.

Aan welke cursus heb je deelgenomen?

Zomerschool 2021 in Amstenraede, Shakespeare en Plato.

De manier van lesgeven, de mogelijkheid die gegeven werd om mensen te leren kennen, de locatie, de gastvrijheid, de continue sfeer van respect en gelijkheid van waarde, het voedsel :)

Ik heb veel geleerd tijdens de schrijfopdrachten en de feedbackrondjes, maar ik had soms het gevoel alsof er meer gefocust werd op de tekst verbeteren dan op elkaar dingen leren. Dit was bij sommige... Ik heb veel geleerd tijdens de schrijfopdrachten en de feedbackrondjes, maar ik had soms het gevoel alsof er meer gefocust werd op de tekst verbeteren dan op elkaar dingen leren. Dit was bij sommige begeleiders op bepaalde momenten en bij de medeleerlingen. Ik vond het ook heel naar dat ik bij mijn laatste feedbackrondje de opdracht kreeg om stil te zijn zodat de begeleider dingen kon lezen en zeggen tegen de schrijver van de tekst die we lazen, terwijl ik graag tips had om te delen met de schrijver. Beetje vaag verhaal, maar ik vond het niet fijn om 'geshusht' te worden (meerdere malen).

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Ik denk wel dat ik het meeste geleerd heb van de groep zelf, omdat ik nog nooit in een situatie ben gezet waar je onbekende mensen zo snel zo goed leert kennen. Het was een fantastische ervaring.... Ik denk wel dat ik het meeste geleerd heb van de groep zelf, omdat ik nog nooit in een situatie ben gezet waar je onbekende mensen zo snel zo goed leert kennen. Het was een fantastische ervaring. Van de Plato-lessen heb ik daarnaast veel geleerd, omdat we daar dieper in de stof zijn gedoken door te discussiëren met elkaar in de groep. Ik heb gesproken met anderen over dingen waar ik eerder niet vaak over nadacht. En de schrijfopdrachten hebben mij toch ook echt geholpen met mijn schrijfvaardigheid. Ik merk dat ik veel meer let op tekststructuren en handige schrijftips die ik heb gekregen.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Ik kan het me niet heeel goed meer herinneren want mijn aanmelding is alweer bijna een halfjaar geleden... Maar de website ziet er netjes uit voorzover ik het heb gezien.