Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
Heb je beter leren spreken?
8.2/10
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Annelie

In het begin was het niet zo leerzaam omdat de leerstof al bekend was. Daarna werd het leuker omdat je ook zelf wat moest doen en er werd echt naar je geluisterd door de leraar. Hij vroeg zelfs om... In het begin was het niet zo leerzaam omdat de leerstof al bekend was. Daarna werd het leuker omdat je ook zelf wat moest doen en er werd echt naar je geluisterd door de leraar. Hij vroeg zelfs om feedback op zijn les.

Retorica

Flexibel, wordt geluisterd naar leerlingen

Meer uitdaging voor mensen die er al iets vanaf weten

Zelf spreken

Nvt

Calvijn College

Ik vond het leerzaam en interessant

Retorica

Goede feedback

Veel theorie achter elkaar

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De speech zelf maken en geven

Nvt

Liz Jaring

Ik nam deel aan de cursus van speeches in Florence, daarvoor heb ik al meerder cursussen gedaan van Landmerk. Deze zijn me allemaal bevallen.

De scholieren Florence cursus

De groep paste erg goed bij elkaar, de stof werd op een interessante en interactieve manier gebracht, er was ruimte voor persoonlijke aandacht.

Meer vrije tijd (bij de Rome reis vond ik hier meer van), soms ging een discussie te lang door voor mijm gevoel (deze kunnen ook in de pauze worden voortgezet).

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Ik heb het meest geleerd van het Shakespeare gedeelte, aangezien ik al best wat ervaring had in retorica door vorige cursussen van Landmerk.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Het aanmeldproces was makkelijk te volgen, de site was erg duidelijk.

Roemer Declercq

Ik was nog niet bekend met Landmerk toen een vriendin me vertelde over een studiereis waarbij je over filosofie zou leren en beter leren speechen. Ik was erg enthousiast en mijn positieve... Ik was nog niet bekend met Landmerk toen een vriendin me vertelde over een studiereis waarbij je over filosofie zou leren en beter leren speechen. Ik was erg enthousiast en mijn positieve voorgevoelens werden de eerste lesdag al bewezen. De lessen waren enorm leerzaam en interactief en buiten de lessen was het ook erg gezellig met iedereen.

Speechen in Florence

De manier waarop er les wordt gegeven zorgt ervoor dat alle leerlingen betrokken zijn en opletten, zonder dat het te uitputtend wordt.

De nadruk op punctualiteit was soms een beetje overdreven.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van het speechonderdeel, daar heb ik enorm veel vooruitgang bij gemaakt.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Het aanmelden verliep erg soepel en ook kwam er op tijd informatie op de website

Meike Schaap

Het was een super ervaring!

Speechen in Florence

Het waren hele interessante colleges en leuke speechopdrachten! Ook was de groep erg gezellig en was alles de hele week goed geregeld.

Het zou fijn zijn geweest als de belangrijke informatie rondom de reis wat eerder gecommuniceerd was.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Ik heb het meest geleerd van de speechopdrachten, omdat elke leerling na zijn of haar speech uitgebreide feedback kreeg en je jezelf zo goed kon verbeteren.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Duidelijke website met goede informatie over wat een landmerkreis inhoudt. Het aanmeldproces is gemakkelijk.

Jesse Hendrickx

Super leuke en leerzame retorica reis in Florence gehad

Speechen in Florence

-De leermethode voor deze best pittige stof
-De docenten
-De gastsprekers
-De locatie

De communicatie tussen organisatoren en leerlingen zou beter kunnen zijn, zeker op het gebied van de selectie

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van de ethica van Aristoteles omdat ik nooit eerder over onderwerpen zoals geluk op deze manier had nagedacht. De uitleg hielp hier enorm bij.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Duidelijke website, aanmelden is heel makkelijk alleen het proces van selectie ging niet heel vloeiend

Florence

Een hele leuke ervaring, veel geleerd en gezellige mensen!

Speechen in florence

Leuke interessante lessen

De begeleiders kunnen misschien iets meer betrokken zijn met de kinderen dus samen eten of meer gezelliger, ze waren best afstandelijk op een of andere manier

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het speechen. In een week tijd zo veel vooruitgang gemerkt, andere horen speechen hielp heel erg en samen met de tips veel te kunnen verbeteren.

Helemaal prima

Tiemen Tolsma

Interessant, leuk en leerzaam

Speechen in Florence

Willianne en Tamme konden erg goed les geven.

Geen.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het speech gedeelte. Ik heb beter leren Speechen met vooral meer vertrouwen.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Goed, is een logische manier van selecteren.

Anna Sijgers

Het onderwijs is heel anders dan de lessen op een middelbare school. Er is veel interactie tussen leerlingen en docent over het onderwerp waar de les over gaat. Dit is heel interessant en leerzaam!

Speechen in Florence

Fijne logeerplek, intensief programma, goede docenten, leuke leerstof, niet saai en heel erg leerzaam.

Ik vond persoonlijk de gastsprekers niet heel erg interessant.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De speechlessen, omdat er geen druk op lag. Je deed het niet om hopelijk een hoog cijfer te halen, maar om te leren.

Prima!

Maëlle

Fantastisch

Speechen in Florence

Veelzijdige activiteiten en veel aandacht tijdens de colleges

Te weinig tijd om speeches voor te bereidenn

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het speechen, vaak oefenen heeft enorm geholpen met mijn angst om voor een groep mensen te spreken

Redelijk duidelijk