Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
8.5/10
Heb je beter leren spreken?
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Je krijgt veel extra kennis, die je zeker niet op de middelbare school krijgt. Je eigen retorica vaardigheden laat je zien, waarop je later feedback krijgt zodat je steeds beter wordt.

Stof die echt verdiept in het onderwerp. De locaties. Mensen van wie je in contact komt. Echt actief bezig

Heb ik niet

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Retorica en opbouw. Op de middelbare school krijg je niet meer dan inleiding, middenstuk en slot. Dit gaat dus veel meer de diepte in.

Annebeth Adler

Ik vond het leerzaam en interessant om op zo’n manier naar het recht te kijken. Ook hebben we mooie plekken bezocht en heb ik ontzetten veel geleerd.

Veel bijzondere plekken gezien en ervaren. Ook vooral de leerlingen het werk laten doen en vooral ze laten nadenken.

Misschien iets vaker pauzes inplannen omdat iedereen na een tijdje een beetje duf wordt.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De speeches, ik heb vooral geleerd hoe ik goed kan presenteren en goed de klemtoon kan gebruiken.

Esra Sariyurek

Ik heb zeer veel kennis opgedaan, die ik zeker op vele gebieden toe kan passen.

Er wordt heel diep op dingen ingegaan, waardoor je uitgedaagd wordt verder te denken dan alleen wat de basisbegrippen inhouden.

De rolverdeling bij de wekelijkse casussen zou meer kunnen variëren.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het samen hebben van discussies, omdat ik hier het meest van opgestoken ben. Zo werden ieders ideeën aangehoord.

Anne

Erg goed! Ik heb erg veel opgestoken van de praatjes en veel kunnen oppikken van de constructieve feedback die aan mij is gegeven

Goede feedback en een erg gemotiveerde leider

Vrij weinig

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De colleges, daarin pikte je echt veel nieuwe kennis en theorieën op

Madelief Poppelaars

Erg interessant en echt heel erg veel geleerd. Ik ben veel te weten gekomen over bepaalde onderwerpen waar ik nog niet zo veel van af wist, of zo diep over na had gedacht.

Goed aangeleerd gekregen hoe je nu het beste een (juridische) speech kan houden.

Iets meer pauzes, van enkele minuten, programma mogelijk half uurtje daardoor uit laten lopen.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Retorica, ik weet nu goed hoe ik een speech moet houden.

Mooi

Wow. Dit is hoe onderwijs dus ook kan. Ik heb veel geleerd, maar ook de kennis die ik al had is door dit progamma verbonden.

Ik zou het leuk vinden als we na de speeches de casus nog iets meer zouden bespreken

De filosofische intermetsels

Het was enorm leerzaam en leuk

Heel veel goede uitleg op een dusdanige manier dat iedereen het uiteindelijk goed snapt

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het theoretische onderdeel, omdat ik ook al aan een andere cursus meedeed waardoor ik al goed kon spreken

Veerle de Koning

Ik vond het leuk en interresant. Heb er zeker wat van geleerd.

Ik vond de theorie die we kregen erg duidelijk en interessant. Een goede en duidelijke docent hielp daar zeker aan mee! Heb het naar me zin gehad.

Het zelfstandig werken was relatief kort hierdoor kon ik niet al mijn capaciteiten late zien.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Manier waarop je, je speech opbouwd. Dat vond ik erg boeiend en waar je je argumenten kunt vinden. (Plaatsen)

Diepgaande filosofeer sessies, erg interessant maar wel zeer eentonig
De gastcolleges zijn me het meest bijgebleven

Goede sprekers met interessante stof

Niet alleen Speechen, retorica past in veel meer kaders dan alleen een speech.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Taalgebruik van geert Wilders, was zeer interactief. Iedereen kon zich wat voorstellen bij het taalgebruik van Wilders. De gastdocent sprak erg meeslepend

Klaartje van Jaarsveld

Ik heb erg veel geleerd, meer dan ik dacht. Ik vond het eerst heel spannend, vooral omdat het en in een hele nieuwe stad is, ik er nog nooit was geweest en enorm veel nieuwe dingen moest doen. Zo...

De theorie werd helder uitgelegd. Er was veel interactie met de groep en het was fijn dat je niet voor een enorm grote groep moest staan, maar voor 8 mensen

Het zou wel fijn zijn om telkens dezelfde leraar te hebben, zodat je daar ook vertrouwder mee wordt. Maar dit zal waarschijnlijk te verwijten zijn geweest aan omstandigheden.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het speechen. Omdat dit met een kleine groep gebeurde, dus dan wordt het al makkelijker en er werd telkens echt goede feedback gegeven waar je wat mee kon. Hierdoor ben ik bewuster gaan speechen