Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
Heb je beter leren spreken?
8.2/10
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Piet Fritz Pankratz

De Landmerk Zomerschool was een zeer leerzame ervaring waarin hetgeen wat er geleerd werd grijpbaar gemaakt werd. Door de dagelijkse schrijfopdrachten die te allen tijde met de gegeven colleges te... De Landmerk Zomerschool was een zeer leerzame ervaring waarin hetgeen wat er geleerd werd grijpbaar gemaakt werd. Door de dagelijkse schrijfopdrachten die te allen tijde met de gegeven colleges te maken hadden, werd men gestimuleerd om zelf na te denken en dat uiteindelijk ook echt op papier te zetten. Daardoor kon men de stof telkens op een andere manier waarnemen. De combinatie van het onderwezen worden en het zelf ontdekken maakte de Landmerk Zomerschool erg educatief.

Landmerk Zomerschool 2022

- Leerlingen bij de stof betrekken;
- De stof op laagdrempelig niveau grijpbaar maken.

- Een duidelijke uitleg aan het begin van de colleges met betrekking tot de richting waarin de colleges zullen gaan.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Door de doelbewuste en expliciete vragen die de didactici stelden tijdens de Landmerk Zomerschool heb ik mijns inziens door de colleges, die dagelijks gegeven werden, het meeste geleerd. Nog nooit... Door de doelbewuste en expliciete vragen die de didactici stelden tijdens de Landmerk Zomerschool heb ik mijns inziens door de colleges, die dagelijks gegeven werden, het meeste geleerd. Nog nooit tevoren had ik ervaren hoe het is om zo actief betrokken te zijn. Door de zojuist genoemde vragen werd elke leerling aangezet om hetgeen wat gedacht werd telkens te achter-vragen. Alhoewel dit af en toe vrij spannend was, heeft het mij aan het denken gezet en daarmee vooruitgeholpen.

Overzichtelijk.

Christine Gambon

Landmerk is altijd heel kritisch op je formulering, daar leer je erg veel van. Er is altijd veel interactie met de leerlingen waardoor de les interessant blijft.

Recht en Retorica

De locaties waar je heen gaat
De mensen die je spreekt
De vragen aan de leerlingen
De interactie met leerlingen

- Ik had vaak het idee dat de voorbereidende teksten diepgaander waren dan de lessen. Je had de teksten vaak niet echt nodig voor de lessen omdat de lessen de grote lijnen bespraken vanaf het... - Ik had vaak het idee dat de voorbereidende teksten diepgaander waren dan de lessen. Je had de teksten vaak niet echt nodig voor de lessen omdat de lessen de grote lijnen bespraken vanaf het beginpunt. De teksten waren vaak erg moeilijk te begrijpen en de lessen juist vaak weer makkelijk (de kritische vragen bleven moeilijk waardoor het toch moeilijk was, maar de stof zelf was eigenlijk vrij makkelijk). Ik zou het fijner hebben gevonden de grote lijnen uitgelegd te krijgen in de voorbereidende teksten en dan het dieper gaande in de les te doen, want dan kan je goede uitleg krijgen.

- Ik vond het retorica college vaak een beetje oppervlakkig en vond het moeilijk om me voor te stellen hoe je dat zou moeten toepassen. Misschien zouden jullie een les samen met de leerlingen een speech of iets dergelijks kunnen opbouwen zodat je het meteen in de praktijk kunt zien.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De rechten colleges. Hadden altijd een goede opbouw en heel duidelijk. We werden goed erbij betrokken en de stof bleef goed hangen.

Helemaal goed

fiene de Vreese

Leerzaam maar gezellig

Recht en Retorica

de verschillende locaties en gastsprekers vond ik een van de leukste onderdelen van de cursus, omdat we zo een goed beeld hebben gekregen van de verschillende soorten kantoren en rechtsgebieden

Ik denk dat het voor deze specifieke cursus leuk zou zijn om een advocaat te zien spreken en zo een beeld te krijgen van waar we naar toe werken

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Recht: ik wist al meer van de basis retorica en het met het rechten gedeelte hebben we heel gevarieerde stof behandeld

goed, overzichtelijk

Stichting landmerk

Extreem leuk onderwijs. Een hele nieuwe manier van les krijgen waarbij je op een fijne manier wordt uitgedaagd om anders te denken en kritische vragen te stellen.

Recht en retorica

De docenten zijn super enthousiast. De stof is leuk om te lezen en de locaties waar je les krijgt en de mensen die je kan ontmoeten is een waanzinnige kans.

Langer van te voren overzicht waar de cursus zal plaatsvinden. Misschien iets kortere les stukken.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De lessen over het recht, hier had ik de minste kennis over voor de cursus.

Joy Ruijmgaart

Heel veel geleerd, er wordt op een manier lesgegeven die ik zelden heb meegemaakt. Het dwingt je actief mee te doen. De verschillende locaties hebben er voor gezorgd dat ik heel veel zelfstandiger... Heel veel geleerd, er wordt op een manier lesgegeven die ik zelden heb meegemaakt. Het dwingt je actief mee te doen. De verschillende locaties hebben er voor gezorgd dat ik heel veel zelfstandiger geworden ben in het reizen.

Recht en Retorica

Prachtige locaties, q&a's met specialisten, serieuze en prettige werksfeer

Ik had het idee dat soms tijdens de colleges over het recht dat we enigzins oppervlakkig bleven en we herhaalden heel veel hetzelfde stukje over de anarchie/democratie/tirannie. We herhaalden dat... Ik had het idee dat soms tijdens de colleges over het recht dat we enigzins oppervlakkig bleven en we herhaalden heel veel hetzelfde stukje over de anarchie/democratie/tirannie. We herhaalden dat langer dan nodig was, het even snel aanstippen was voldoende geweest

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het zelf moeten spreken en daarmee ook het kijken naar een casus. Je moest zelf wat gaan doen en met de retorische theorie aan de slag om een speech in elkaar te zetten.

Duidelijk

Isa Dobrnjac

Ik heb een hoede ervaring waar ik te leren krijg wat ik wil leren met allemaal gemotiveerde mensen om mij heen.

Recht en retorica

De leerlingen op een betrokken manier na laten denken over de stof. Samen tot nieuwe inzichten komen.

De leerlingen een handje helpen over hoe je nou zo’n diepe tekst induikt zoals we elke week moeten lezen.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Over de machtenscheiding. Ik wist al wat het was, maar zie nu hoe het in praktijk echt terug komt.

Duidelijk

Jesslin-joy

Ik heb een hele nieuwe manier van leren ervaren. Door de kleinschaligheid van de klassen en de op locatie les.

Recht en retorica

De interesse die de docenten hebben in hun vakgebied, de op locatie les en interactie met verschillende advocaten.

Ik heb geen verbeter punten.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van de pleitrede en de feedback daarop. Tijdens het schrijven van de pleitredes pas je de stof van recht toe en tijdens de pleitrede zelf pas je de stof toe van retorica

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Heel goed, de informatie die je kan vinden over de verschillende cursussen is heel duidelijk en het aanmelden was erg gemakkelijk

Quirine Muntz

Het was een zeer leerzame en interessante ervaring. Ik heb geleerd op een manier als nooit tevoren waardoor ik voor mijn gevoel alles veel beter heb opgenomen.

Recht&Retorica

Actief lesgeven, leerling volledig zelf het antwoord laten zoeken, je kan niet zomaar iets zeggen (jij moet alles begrijpen wat je zelf zegt en je kan niet zomaar een zinnetje uit de tekst herhalen... Actief lesgeven, leerling volledig zelf het antwoord laten zoeken, je kan niet zomaar iets zeggen (jij moet alles begrijpen wat je zelf zegt en je kan niet zomaar een zinnetje uit de tekst herhalen zonder begrip van de zin).

Ik heb werkelijk geen idee

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Dit vind ik een moeilijke vraag aangezien ik van beide onderdelen enorm veel geleerd heb. Bij het onderdeel recht hebben we de theorie ontzettend doorgrondig behandeld. Dit zal voor mij heel handig... Dit vind ik een moeilijke vraag aangezien ik van beide onderdelen enorm veel geleerd heb. Bij het onderdeel recht hebben we de theorie ontzettend doorgrondig behandeld. Dit zal voor mij heel handig zijn aangezien ik rechten wil gaan studeren. Bij het onderdeel retorica leer je uiteraard spreken. Spreken doe je dagelijks, maar er wordt eigenlijk nooit uitgelegd hoe. Ik denk dat het onderdeel Retorica mij heeft geleerd wat ik nergens anders op deze manier zou leren. Als ik dus echt moet kiezen denk ik toch het retorica onderdeel.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Weet ik niet meer jee veel van. Volgens mij was het wel overzichtelijk en redelijk makkelijk om je aan te melden

Vincenzo Tumolo

Heel leerzaam en een goede ervaring

Uitdagend, interactief, mooie locaties

Bij speeches soms wat kritischer

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Recht, daar wist ik eerste weinig van

Heel intuïtief en duidelijk

Sophie van der Marck

Bij deze manier van lesgeven, wordt je aandacht er veel meer bijgehouden dan op school. Ook was de stof veel interessanter. Wel werden er vaak dingen herhaald. De trias politica stond bijvoorbeeld... Bij deze manier van lesgeven, wordt je aandacht er veel meer bijgehouden dan op school. Ook was de stof veel interessanter. Wel werden er vaak dingen herhaald. De trias politica stond bijvoorbeeld bijna elk college op het bord, terwijl ik bet na twee keer gezien te hebben wel had begrepen.

Recht & Retorica

- Er wordt bij de cursus op een betere manier lesgegeven dan op school.
- De locaties waar we zijn geweest waren geweldig.
- Ik heb nu een veel duidelijker beeld gekregen van wat recht...
- Er wordt bij de cursus op een betere manier lesgegeven dan op school.
- De locaties waar we zijn geweest waren geweldig.
- Ik heb nu een veel duidelijker beeld gekregen van wat recht inhoudt.

We moesten voor elke week vrij veel tekst lezen. In deze teksten werd er heel diep op de stof ingegaan, terwijl de stof in het college juist oppervlakkig werd behandeld. Het zou mij beter lijken als... We moesten voor elke week vrij veel tekst lezen. In deze teksten werd er heel diep op de stof ingegaan, terwijl de stof in het college juist oppervlakkig werd behandeld. Het zou mij beter lijken als de tekst kort en oppervlakkig is, en dat er in het college dieper op het onderwerp ingegaan wordt.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Ik heb het meest geleerd van het schrijven van een pleidooi, omdat er na het houden van je pleitrede direct feedback werd gegeven.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

De website ziet er verzorgd uit en is duidelijk. Het aanmeldingsproces is dat ook.