Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
Heb je beter leren spreken?
8.2/10
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Esta van der Veer

Ik had een geweldige ervaring met het onderwijs dat Landmerk verzorgd! De methode sprak mij erg aan, door de leerlingen veel aan het woord te laten is er een vertrouwde sfeer waar je enorm veel... Ik had een geweldige ervaring met het onderwijs dat Landmerk verzorgd! De methode sprak mij erg aan, door de leerlingen veel aan het woord te laten is er een vertrouwde sfeer waar je enorm veel leert en je echt goed leert nadenken.

Retorica in Rome

Ten eerste vond ik het erg leuk om de speeches op verschillende locaties in Rome te geven. Daarnaast waren de college's erg interessant en daar heb ik enorm veel van geleerd.

Soms een erg intensief programma, af en toe is een kwartiertje op je kamer kunnen zitten ook wel prettig.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van de speeches heb ik het meest geleerd. Ik weet nu beter wat mijn sterke en zwakke punten zijn waardoor ik dit in het vervolg kan meenemen en aan kan werken. Tijdens de cursus heb ik dit ook al... Van de speeches heb ik het meest geleerd. Ik weet nu beter wat mijn sterke en zwakke punten zijn waardoor ik dit in het vervolg kan meenemen en aan kan werken. Tijdens de cursus heb ik dit ook al kunnen verbeteren, waarbij de feedback cruciaal was voor het beter maken van mijn speeches.

Quinten

Ik heb echt een geweldige tijd gehad in Rome met Landmerk! Zo veel geleerd en leuke mensen ontmoet

Retorica in Rome

De lessen waren enorm interessant en de speech opdrachten waren goed

Soms zat de planning net iets te vol waardoor het heel gehaast werd

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Ik heb het meest geleerd van de colleges Cicero door de discussies en het lesmateriaal

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Het aanmeld proces is intuïtief en logisch het was mij alleen niet helemaal duidelijk of het me was gelukt om aan te melden

Tink Reumermann

Ik vond mijn ervaring met het onderwijs van Stichting Landmerk erg prettig en heb ook zeer veel geleerd. De manier er les werd gegeven was voor mij ook erg fijn.

Retorica in Rome.

Veel gezien van de Stad zelf, Veel geleerd en goede feedback gekregen om je eigen retorica te verbeteren.

Nog iets meer les over de retorica zelf.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De retorica zelf, omdat ik in dat gedeelte mijzelf het meeste progressie heb zien maken.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Kan nog iets duidelijker worden aangegeven, maar verder had ik er geen problemen mee.

Galina van Dam

Het was echt een geweldige en zeldzame once-in-a-lifetime ervaring. Ik heb nog nooit zulke scherpzinnige en goed opgeleide leerkrachten gehad. Ook was het een verademing om met een aantal... Het was echt een geweldige en zeldzame once-in-a-lifetime ervaring. Ik heb nog nooit zulke scherpzinnige en goed opgeleide leerkrachten gehad. Ook was het een verademing om met een aantal gelijkgestemden die ook van filosofie en literatuur houden een week door te brengen.

Aan welke cursus heb je deelgenomen?

Landmerk Zomerschool in Kasteel Amstenrade, Filosofie en Literatuur, Plato en Shakespeare

Ik vond het feit dat er zoveel individuele aandacht was echt fijn, de locatie was perfect, en de leraren waren heel gepassioneerd en goed in hun vak.

We kregen steeds van 14.15 tot 16.30 voor een schrijfopdracht, wat natuurlijk erg weinig is. Ik begreep aanvankelijk niet waarom, maar ik heb daardoor geleerd hoe je in zeer korte tijd een echt goed... We kregen steeds van 14.15 tot 16.30 voor een schrijfopdracht, wat natuurlijk erg weinig is. Ik begreep aanvankelijk niet waarom, maar ik heb daardoor geleerd hoe je in zeer korte tijd een echt goed stuk in elkaar zet! Misschien hadden ze aan het begin kunnen zeggen dat dat het doel was. Verder kregen we commentaar op de schrijfopdrachten, met veel tops en opbouwende kritiek, maar de kritiek werd soms wel een beetje hard gebracht, wat voor mensen die daar moeilijk mee om kunnen gaan vervelend kan zijn, en misschien is het niet altijd nodig.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van de schrijfopdrachten, zie de vorige vraag, en van Het lezen van Plato. Ik had bij filosofie wel over de theorieën van Plato geleerd, maar ik begreep het pas echt toen ik zijn eigen tekst las,... Van de schrijfopdrachten, zie de vorige vraag, en van Het lezen van Plato. Ik had bij filosofie wel over de theorieën van Plato geleerd, maar ik begreep het pas echt toen ik zijn eigen tekst las, dus dat was echt top!

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Heel intuïtief en professioneel, hoewel het wel een beetje lang duurde voor ik wist of ik er heen kon of niet, wat natuurlijk niet erg handig is als je een vakantie wilt plannen.

Ernest Bragt

Ik heb erg genoten van de manier waarop de docenten de teksten met ons bespraken. Door de intensieve interactie tussen docent en leerling werd ik continu aan het denken gezet en bleef het interessant.

Landmerk Zomerschool

Plan van aanpak bij een tekst.

Kan ik nu even niet bedenken.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van het bespreken van de schrijfopdracht die je moest maken. Door de persoonlijke feedback ben ik er achtergekomen waar mijn leemtes zitten en hoe ik ze kan wegwerken.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Erg goed, zo doen er alleen maar mensen mee die echt gemotiveerd zijn. En op die manier zorgt dat voor een betere sfeer.

Evi Botger

Super fijn, alles was heel fijn geregeld, en de lessen super interessant

Landmerk zomerschool

De lessen, de docenten, het rooster en de telefoon regels

Het liefste was ik natuurlijk langer gebleven, maar ik snap natuurlijk ook dat dat niet kan

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van Plato, omdat ik daar eerst minder van snapte, en nu door de lessen meer van ken. En ook toch Shakespeare want daar moesten we veel van uit ons hoofd leren.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Vlekkeloos, is heel duidelijk en simpel

José Gomes

Het was geweldig. Ik heb veel geleerd en veel gedaan.

Landmark zomerschool

Sfeer, leraren en locatie

Langer telefoontijd om met de ouders te kunnen bellen

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van de colleges omdat al het stof goed werd uitgelegd

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Goed en makkelijk te gebruiken

Piet Fritz Pankratz

De Landmerk Zomerschool was een zeer leerzame ervaring waarin hetgeen wat er geleerd werd grijpbaar gemaakt werd. Door de dagelijkse schrijfopdrachten die te allen tijde met de gegeven colleges te... De Landmerk Zomerschool was een zeer leerzame ervaring waarin hetgeen wat er geleerd werd grijpbaar gemaakt werd. Door de dagelijkse schrijfopdrachten die te allen tijde met de gegeven colleges te maken hadden, werd men gestimuleerd om zelf na te denken en dat uiteindelijk ook echt op papier te zetten. Daardoor kon men de stof telkens op een andere manier waarnemen. De combinatie van het onderwezen worden en het zelf ontdekken maakte de Landmerk Zomerschool erg educatief.

Landmerk Zomerschool 2022

- Leerlingen bij de stof betrekken;
- De stof op laagdrempelig niveau grijpbaar maken.

- Een duidelijke uitleg aan het begin van de colleges met betrekking tot de richting waarin de colleges zullen gaan.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Door de doelbewuste en expliciete vragen die de didactici stelden tijdens de Landmerk Zomerschool heb ik mijns inziens door de colleges, die dagelijks gegeven werden, het meeste geleerd. Nog nooit... Door de doelbewuste en expliciete vragen die de didactici stelden tijdens de Landmerk Zomerschool heb ik mijns inziens door de colleges, die dagelijks gegeven werden, het meeste geleerd. Nog nooit tevoren had ik ervaren hoe het is om zo actief betrokken te zijn. Door de zojuist genoemde vragen werd elke leerling aangezet om hetgeen wat gedacht werd telkens te achter-vragen. Alhoewel dit af en toe vrij spannend was, heeft het mij aan het denken gezet en daarmee vooruitgeholpen.

Overzichtelijk.

Christine Gambon

Landmerk is altijd heel kritisch op je formulering, daar leer je erg veel van. Er is altijd veel interactie met de leerlingen waardoor de les interessant blijft.

Recht en Retorica

De locaties waar je heen gaat
De mensen die je spreekt
De vragen aan de leerlingen
De interactie met leerlingen

- Ik had vaak het idee dat de voorbereidende teksten diepgaander waren dan de lessen. Je had de teksten vaak niet echt nodig voor de lessen omdat de lessen de grote lijnen bespraken vanaf het... - Ik had vaak het idee dat de voorbereidende teksten diepgaander waren dan de lessen. Je had de teksten vaak niet echt nodig voor de lessen omdat de lessen de grote lijnen bespraken vanaf het beginpunt. De teksten waren vaak erg moeilijk te begrijpen en de lessen juist vaak weer makkelijk (de kritische vragen bleven moeilijk waardoor het toch moeilijk was, maar de stof zelf was eigenlijk vrij makkelijk). Ik zou het fijner hebben gevonden de grote lijnen uitgelegd te krijgen in de voorbereidende teksten en dan het dieper gaande in de les te doen, want dan kan je goede uitleg krijgen.

- Ik vond het retorica college vaak een beetje oppervlakkig en vond het moeilijk om me voor te stellen hoe je dat zou moeten toepassen. Misschien zouden jullie een les samen met de leerlingen een speech of iets dergelijks kunnen opbouwen zodat je het meteen in de praktijk kunt zien.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De rechten colleges. Hadden altijd een goede opbouw en heel duidelijk. We werden goed erbij betrokken en de stof bleef goed hangen.

Helemaal goed

fiene de Vreese

Leerzaam maar gezellig

Recht en Retorica

de verschillende locaties en gastsprekers vond ik een van de leukste onderdelen van de cursus, omdat we zo een goed beeld hebben gekregen van de verschillende soorten kantoren en rechtsgebieden

Ik denk dat het voor deze specifieke cursus leuk zou zijn om een advocaat te zien spreken en zo een beeld te krijgen van waar we naar toe werken

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Recht: ik wist al meer van de basis retorica en het met het rechten gedeelte hebben we heel gevarieerde stof behandeld

goed, overzichtelijk