Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
Heb je beter leren spreken?
8.2/10
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Ellen Ridder

Afgelopen weken ik voor de tweede keer deelgenomen aan een cursus van Stichting Landmerk. Ook deze keer heb ik weer hartstikke veel geleerd op een uitzonderlijke manier in een korte tijd. Dankzij de... Afgelopen weken ik voor de tweede keer deelgenomen aan een cursus van Stichting Landmerk. Ook deze keer heb ik weer hartstikke veel geleerd op een uitzonderlijke manier in een korte tijd. Dankzij de cursussen heb ik mij kunnen ontwikkelen tot wie ik nu ben.

Recht en retorica

Twee topdocenten die allebei op een hele leuke en uitzonderlijke manier lesgaven. Tijdens de cursus werd ik uitgedaagd om diep na te denken over verschillende onderwerpen en vragen. Elke week werd... Twee topdocenten die allebei op een hele leuke en uitzonderlijke manier lesgaven. Tijdens de cursus werd ik uitgedaagd om diep na te denken over verschillende onderwerpen en vragen. Elke week werd ik gemotiveerd om dieper na te denken en het beste uit mezelf te halen.

Een tip is om misschien een keer een les retorica specifiek te besteden aan de opbouw van een pleidooi met behulp van een casus. Dus de casus doornemen en uitleggen hoe je vanuit daar een pleidooi... Een tip is om misschien een keer een les retorica specifiek te besteden aan de opbouw van een pleidooi met behulp van een casus. Dus de casus doornemen en uitleggen hoe je vanuit daar een pleidooi schrijft.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van het onderdeel recht heb ik het meeste geleerd. Eerst dacht ik dat het recht alleen maar regels lezen/weten en toepassen was maar het is veel meer! Ik heb geleerd waarom er nou bepaalde wetten... Van het onderdeel recht heb ik het meeste geleerd. Eerst dacht ik dat het recht alleen maar regels lezen/weten en toepassen was maar het is veel meer! Ik heb geleerd waarom er nou bepaalde wetten zijn en waarom deze op die manier geformuleerd zijn en waarom dat zo belangrijk is. Bovendien heb ik ook weer veel geleerd bij het onderdeel retorica.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Heel erg overzichtelijk en duidelijk!

Liz

Ik heb erg genoten van het onderwijs en heb er veel van geleerd. Het is zo ingericht dat geen enkele les hetzelfde is en het blijft verassen.

Recht en retorica

De interviews waren erg interessant, zulke mogelijkheden tot gesprekken met specialisten heb je niet vaak. De lessen waren erg interactief en er werd ook input voor lesonderwerp gevraagd.

De feedback van de speeches was soms niet erg specifiek, bijvoorbeeld met de tip om iets extra's mee te brengen. Sommige leerlingen die geen actieve houding hadden in de les werden daar niet altijd... De feedback van de speeches was soms niet erg specifiek, bijvoorbeeld met de tip om iets extra's mee te brengen. Sommige leerlingen die geen actieve houding hadden in de les werden daar niet altijd op aangesproken.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van het recht onderdeel, aangezien ik bijna alles van het retorica gedeelte al in andere cursussen had geleerd.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Het aanmelden ging heel makkelijk en de site was erg overzichtelijk, bij andere cursussen staan alleen niet de actuele data erbij

Els Anne Foppen

Het was een ontzettend inspirerende en leerzame ervaring. Ik heb heel veel geleerd, leren nadenken, verwoorden en dan ook nog inhoudelijk over de stof. Een ervaring die ik nooit zal vergeten en mijn... Het was een ontzettend inspirerende en leerzame ervaring. Ik heb heel veel geleerd, leren nadenken, verwoorden en dan ook nog inhoudelijk over de stof. Een ervaring die ik nooit zal vergeten en mijn hele leven wat aan zal hebben!

Recht & Retorica

De manier van onderwijzen, het vele vragen stellen waardoor de leerlingen worden gestimuleerd zelf na te denken.

Het zou fijn zijn dat de teksten voor ons worden uitgeprint en gebundeld. Niet iedereen heeft een printer namelijk.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Ik denk toch het college. Daar heb ik heel veel inhoudelijk geleerd, ook de filosofie achter het recht en goed leren nadenken en redeneren.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Heel duidelijk en overzichtelijk!

Julia Bartelink

Alle bijeenkomsten waren goed verzorgd en ik heb veel plezier gehad. Ik zal zeker nog eens een cursus van Stichting Landmerk volgen.

Recht en Retorica

De colleges waren erg boeiend en inspirerend en ook van het praktische deel (de speeches) en de bijbehorende feedback heb ik veel geleerd.

Soms was de stof die we moesten voorbereiden voor de les nogal ingewikkeld (lastig taalgebruik, ingewikkelde onderwerpen).

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het onderdeel Retorica en in het bijzonder het uitvoeren van het pleidooi, voor mijn gevoel ben ik daarin namelijk heel erg vooruit gegaan.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

De website is overzichtelijk en duidelijk te volgen, er waren dan ook geen moeilijkheden bij het aanmeldproces.

Pim van Wijk

Geweldig

Recht & retorica

Leuke docenten, leuke manier van lesgeven, interessante stof, toffe gasten

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Beide, zo interessant. Dingen waar je nooit over na denkt maar toch heel interessant bleken tijdens het recht gedeelte, de theorie achter spreken bij retorica

Gemakkelijk

Daniel Hoekstra

Ontzettend leerzaam en leuk. Een van de beste leerervaringen die ik ooit gehad heb.

Recht en retorica

Leuke colleges, toffe Q&A’s , interessante en leuke leerstof, goed speeches behandelen en een gezellige sfeer.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het spreekdeel, omdat ik hier nog niet sterk in was. Nu heb ik veel meel zelfvertrouwen in mijn vermogen om te spreken voor publiek.

Snel en gemakkelijk

Lotte Goedegebuure

Ik vond het heel leerzaam en gezellig tegelijkertijd

-manier van onderwijs
-docenten
-sfeer
-je leert veel

De locatie was dit jaar jammer

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Ik denk recht omdat ik best weinig wist en ook wel het redeneren

Helemaal top

Maudy van Uitert

Ik vond het erg leerzaam en het werd op een super interessante manier aan ons verteld/ geleerd.

Recht & retorica

Manier van onderwijs,
docenten,
goede sfeer,
leuke stof.

Locatie,
mensen fysiek zien.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

recht, manier van vragen beantwoorden vond ik erg leerzaam.

helemaal prima

Noghreh Amin Shahidi

Mijn ervaring met Stichting Landmerk is zeer positief.
Mijn ervaring met Stichting Landmerk is zeer positief.
Je leert er ontzettend veel en de vraagstukken die voorbij komen zijn interessant en de manier waarop de stof behandelt wordt laat je ook zelf nadenken. Ik heb in de afgelopen 8 weken meer geleerd dan in het afgelopen schooljaar.

Recht en Retorica

De manier waarop iedereen actief meedeed door het continu stellen van vragen

Misschien iets langere pauzes

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van beide heb ik erg veel geleerd.
Toch denk ik dat ik bij retorica het meeste heb geleerd omdat mijn spraaktempo ongelofelijk snel was in het begin en het later enorm heb kunnen verbeteren.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

De website is duidelijk en het aanmeldproces ook.

Karolina de Boom

De bijeenkomsten op vrijdagen voor de cursus "Politiek en Retorica" waren mijn hoogtepunten in de laatste acht weken.
Ik heb buitengewoon veel over de Nederlandse geschiedenis en Politiek...
Ik heb buitengewoon veel over de Nederlandse geschiedenis en Politiek geleerd. Telkens werd ik geprikkeld om kritisch na te denken en om mijn kennis uit te breiden.
Het programma herinnert je, dat nieuwe stof leren zeker interessant kan zijn, zolang je een docent hebt die fascinerend kan vertellen. Zo'n docent vind je ongetwijfeld bij Landmerk!
In een plezierige omgeving met lieve en competente mensen absorbeer je de kennis als een spons!
Al met al een uitstekende ervaring die je nooit zal vergeten!

Retorica en Politiek

- Docenten die goed kunnen vertellen en die jouw interesse voor thema's kunnen opwekken
- je kan actief meedoen in de college/les
- je leert veel in een korte tijd

Het is een beetje moeilijk om jullie te vinden. Als mijn school het niet zou hebben aangeboden, zou ik het zelf niet hebben gevonden (ik heb wel gezocht).

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van geschiedenis en de retorica. Ik had compleet geen retorica kennis toen ik aan de cursus begon. Nu heb ik het gevoel dat ik veel beter een speech kan schrijven en een verhaal vertellen.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Het aanmeldingsproces is helder en de website ook. Ik kon gemakkelijk informatie vinden over andere cursussen.