Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
Heb je beter leren spreken?
8.2/10
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Rosalie Kies

Ik heb meegedaan aan een cursus bij Stichting Landmerk en ik vond het buitengewoon bijzonder. Ik heb in 8 weken zoveel geleerd, me zo erg verdiept in onderwerpen en zoveel bijzondere mensen... Ik heb meegedaan aan een cursus bij Stichting Landmerk en ik vond het buitengewoon bijzonder. Ik heb in 8 weken zoveel geleerd, me zo erg verdiept in onderwerpen en zoveel bijzondere mensen gesproken. Ik had redelijk hoge verwachtingen van de cursus, maar die verwachtingen zijn meer dan overtroffen. Ik vind Stichting Landmerk een enorm bijzonder instituut en hoop het nog een keer tegen te komen in mijn leven.

Retorica en Politiek

De bijzondere locaties waar we onze colleges hebben gekregen.
Personen van allerlei politieke niveaus die ons persoonlijk wat kwamen vertellen en de tijd voor ons namen.
De docenten die...
De bijzondere locaties waar we onze colleges hebben gekregen.
De docenten die heel professioneel en tegelijkertijd ook heel leuk zijn.
De diversiteit in onderwerpen die voor bijkwamen bij de colleges en de speeches.

Meer vrouwelijke gastsprekers. Dit is iets wat ik persoonlijk qua diversiteit wel leuk zou vinden om te zien.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het trainen met retorica. Ik denk dat dat komt omdat ik nergens ooit een plek heb gehad waar je in alle veiligheid en openheid kan oefenen met spreken, en dan ook vaak. De afgelopen cursus heb ik... Het trainen met retorica. Ik denk dat dat komt omdat ik nergens ooit een plek heb gehad waar je in alle veiligheid en openheid kan oefenen met spreken, en dan ook vaak. De afgelopen cursus heb ik zoveel speeches gegeven en zoveel geleerd over hoe ik die kan vormgeven. Daar heb ik enorm veel van geleerd. Ook heb ik geleerd dat de colleges eigenlijk door middel van een gesprek de lessen vormde. Het gesprek werd af en toe een beetje bijgestuurd maar het was enorm interactief waardoor ik constant aanstond. Daar heb ik ook super veel van geleerd.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

De website is erg overzichtelijk en daagt ook uit om verder te kijken. Ik kon het aanmelden voor de cursus dan ook makkelijk vinden. Het aanmeldproces zelf vond ik erg fijn, omdat ik snel na mijn... De website is erg overzichtelijk en daagt ook uit om verder te kijken. Ik kon het aanmelden voor de cursus dan ook makkelijk vinden. Het aanmeldproces zelf vond ik erg fijn, omdat ik snel na mijn motivatiebrief, een e-mail terugkreeg. Een ander pluspunt aan de website is de informatie over alle docenten. Ik vond dat er fijn om even door te lezen zodat ik een beter beeld kon schetsen bij wie jullie waren.

Lois

Het onderwijs was heel open; ze stellen vragen zodat je aan het denken gezet wordt. Je leert niet te doen wat er gevraagd wordt, maar juist hoe je jouw eigen mening en gedachteproces kan vormen en... Het onderwijs was heel open; ze stellen vragen zodat je aan het denken gezet wordt. Je leert niet te doen wat er gevraagd wordt, maar juist hoe je jouw eigen mening en gedachteproces kan vormen en uiten.

Retorica in Rome

Lessen in Rome heeft op zichzelf al grote indruk! Je leert comfortabel te zijn in je doen en zijn zodat spreken vlot gaat! Dit gecombineerd met het oog om beter te worden in het redeneren, spreken... Lessen in Rome heeft op zichzelf al grote indruk! Je leert comfortabel te zijn in je doen en zijn zodat spreken vlot gaat! Dit gecombineerd met het oog om beter te worden in het redeneren, spreken en luisteren, maakt een bloeiende mengsel van leerzaamheid en groei in grote stappen.

De planning was een beetje chaotisch. Vrije tijd was ook minimaal omdat alles zo volgepland was. Ik snap dat het niet de bedoeling is om Rome te toeren en alle relevante gebouwen te bezoeken, maar... De planning was een beetje chaotisch. Vrije tijd was ook minimaal omdat alles zo volgepland was. Ik snap dat het niet de bedoeling is om Rome te toeren en alle relevante gebouwen te bezoeken, maar iets meer tijd om ook de stof te kunnen verwerken zou gewaardeerd zijn.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Zeker van het spreken en de feedback. Elke keer weer een nieuwe stelling om jezelf uit te dagen. De stappen vooruit waren ook duidelijk te zien tijdens de eindspeeches. Ook van de gastsprekers heb... Zeker van het spreken en de feedback. Elke keer weer een nieuwe stelling om jezelf uit te dagen. De stappen vooruit waren ook duidelijk te zien tijdens de eindspeeches. Ook van de gastsprekers heb ik veel geleerd en inspiratie opgedaan. De voorzitter van de FAO liet mij zien dat de waardes die ik heb ook toegepast kunnen worden bij een baan en dat is enorm inzichtvol. Een soortgelijke kans krijgt men op school niet!

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Duidelijk! Ook heel verleidelijk op je voor alle cursussen in te willen schrijven.

Loran

Ik vond dat er op een onwijs fijne manier werd lesgegeven, met veel interactie met de leerling en je kreeg veel ruimte om je gedachtes over het onderwerp te uiten. De lessen voelde als gesprekken en... Ik vond dat er op een onwijs fijne manier werd lesgegeven, met veel interactie met de leerling en je kreeg veel ruimte om je gedachtes over het onderwerp te uiten. De lessen voelde als gesprekken en waren daardoor niet saai. De speech opdrachten sloten aan bij de colleges wat leuk was. Ook de manier van feedback was super fijn en ik voelde me nooit bevooroordeeld of dat ik geen fouten mocht maken.

Retorica in Rome

leuk lesprogramma en leuke docenten, super leuke groep en opdrachten op mooie plekken in de stad

Plek dichterbij de stad
iets meer ‘verwerkingstijd’
iets meer tijd voor het schrijven van je speech, het oriëntatie gedeelte meegerekend

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Cicero college was heel inspirerend en actief dus daar heb ik veel van geleerd, en ik heb ook veel geleerd van de speech opdrachten en de feedback natuurlijk

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Ging soepel, kon misschien iets overzichtelijker

Quirine Muntz

Ontzettend goed, zeer interactief. Hierdoor leer je veel meer en durf je je gedachten uit te spreken en leer je ze te formuleren

Interactief, leerzaam, gezellig

Iets meer van de stad zelf laten zien en daarbij vertellen

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De filosofie denk ik uiteindelijk. Ik heb hier m’n gedachten zo duidelijk mogelijk leren formuleren wat m’n hele leven nog belangrijk zal zijn

Helemaal prima

David Jacquemijns

Erg goed! De colleges zijn interessant en op goed tempo.

Retorica in Rome

De middagen waren erg leuk en de colleges waren interactief

Misschien iets meer retorica tijdens de colleges Livius en minder weerwolven

Van de speechopdrachten en de feedback. Van 3 kanten feedback horen helpt enorm

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Erg goed, was duidelijk voor mij

Noya Ismaili

Super leuke, gezellige en enthousiaste docenten. Programma zat goed in elkaar, heel veel nieuwe dingen geleerd en alle informatie werd heel goed overgebracht.

Retorica in Rome

De colleges; iedereen mocht zeggen wat hij/zij dacht en er was altijd ruimte om te reageren. Er hing een hele goede sfeer.

Ik vond het persoonlijk best jammer dat ik heel erg mijn best gedaan had om 40 pagina’s van Cicero de lezen en proberen te begrijpen, samenvatten etc, maar dat we vervolgens tijdens de colleges... Ik vond het persoonlijk best jammer dat ik heel erg mijn best gedaan had om 40 pagina’s van Cicero de lezen en proberen te begrijpen, samenvatten etc, maar dat we vervolgens tijdens de colleges eigenlijk alleen de eerste 2 pagina’s behandeld hebben.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van de Livius colleges. Daar heb ik veel nieuwe verhalen en termen geleerd. Bijv over de stichting van Rome en velen Latijnse begrippen.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Goed, alleen een bevestiging e-mail zou wel fijn zijn om zeker te weten dat de aanmelding door gekomen is.

Sasha Plant

Dit was een levensverrijkende ervaring waar ik enorm veel van heb geleerd.

Retorica in Rome.

Heel interessante colleges en speechopdrachten, veel ruimte voor de persoonlijke ontwikkeling.

Iets meer duidelijkheid over het openbaar vervoer, iets meer tijd voor het schrijven van de speeches!

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Ik denk dat ik zeker van meerdere aspecten erg veel heb geleerd. Ten eerste, door elke dag speechopdrachten te krijgen merkte ik aan het einde van de cursusweek hoe enorm ik ben gegroeid. De... Ik denk dat ik zeker van meerdere aspecten erg veel heb geleerd. Ten eerste, door elke dag speechopdrachten te krijgen merkte ik aan het einde van de cursusweek hoe enorm ik ben gegroeid. De opdrachten waren heel divers, waardoor je elke keer steeds meer uitgedaagd werd. Ook de feedback van de docenten was bedoeld om je speech steeds op een hoger niveau te brengen. Hierdoor heb ik mijn retoricavaardigheden enorm ontwikkeld.
Ik heb daarnaast heel veel van de colleges geleerd. Tijdens colleges gingen wij in gesprek over de menselijke natuur, over de moed en dapperheid, over de waarde van taal, over de tegenstelling van algemeen en eigen belang en nog veel meer. Door steeds meer gedachten te ontdekken en over de belangrijke filosofische vragen na te denken is mijn kennis erg vergroot, wat ik heel waardevol vind.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Het was duidelijk genoeg.

Berber Hielkema

Ik had er eerst twijfels over, maar dat was nergens voor nodig. Ik vond het fantastisch. De lessen waren enorm interessant en werden ook op een leuke manier gegeven, waardoor het nooit saai was.

Retorica in Rome

Ik heb enorm veel geleerd over speechen, maar de spelletjesavonden vond ik toch wel het leukst van alles.

Misschien niet de hele dag helemaal vol plannen zodat er tijd overblijft voor als er iets mis gaat of voor wat vrije tijd.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van het uitstapje naar de FAO! Ik heb inzicht gekregen in iets waar ik wel geïnteresseerd in ben en ook Hans Hoogeveen had veel te vertellen over de FAO.

Prima, geen problemen.

Daan Hulsman

Het onderwijs is op hoog niveau en de docenten zijn dat ook

Retorica in Rome

De lessen zijn echt kwalitatief fantastisch

Locatie dichter bij het centrum

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De colleges van Jordi elke ochtend. Het lukte hem om het beste uit mezelf te halen en me te interesseren.

Femke Gijzen

Mijn ervaring met het onderwijs van Stichting Landmerk is zeer positief. De colleges waren erg uitdagend, wat ik heel leuk vond. Verder hadden de leerlingen de kans om veel aan het woord te zijn... Mijn ervaring met het onderwijs van Stichting Landmerk is zeer positief. De colleges waren erg uitdagend, wat ik heel leuk vond. Verder hadden de leerlingen de kans om veel aan het woord te zijn tijdens de lessen en dat zorgde ervoor dat je continu oplet en meedoet, waardoor je heel veel leert.

Retorica in Rome

Speeches geven op hele mooie plekken in Rome en hele goede en interessante colleges.

Iets meer vrije tijd zou ik fijn hebben gevonden, want nu zat het programma wel heel erg vol.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Ik heb het meeste geleerd van het spreken, want doordat je iedere dag een speech moest geven en ook steeds weer feedback kreeg die je de volgende dag gelijk kon toepassen, merkte ik aan mezelf dat... Ik heb het meeste geleerd van het spreken, want doordat je iedere dag een speech moest geven en ook steeds weer feedback kreeg die je de volgende dag gelijk kon toepassen, merkte ik aan mezelf dat ik veel vooruitgang boekte.

Helemaal prima.