Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
8.5/10
Heb je beter leren spreken?
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Thijs Lindhout

Het was een erg leerzame en interessante ervaring. Ik kreeg een goede indruk van de stichting en het was goed geregeld.

Aan welke cursus heb je deelgenomen?

Geschiedenis van de Nederlandse parlementaire democratie en retorica

De stof die werd behandeld was heel leerzaam en ik vond de interactieve leerstijl heel goed aan de hand van docenten die veel wisten.

Sommige dingen zoals enkele praktische opdrachten kunnen duidelijker worden beschreven. Het was soms onduidelijk wat nou precies de bedoeling was.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het politiek-historische deel. Het viel me op hoeveel meer ik na elke les weer had bijgeleerd. Over de politiek in Nederland.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

De website is net en duidelijk en ook is het aanmelden gemakkelijk. Toch zou ik meer proberen te doen om potentiële leerlingen en studenten naar de website te lokken.

Seraphine

Ik heb meegedaan aan een cursus op locatie over retorica en de geschiedenis van de Nederlandse politiek.

Retorica en de geschiedenis van de Nederlandse democratie

Het enthousiasme van de docent en de uitdagende vragen die hij stelde. Ook de kritische manier waarmee op de stof ingingen maakte het heel interessant.

Nee.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Aan het gedeelte over geschiedenis, want zelf heb ik geen geschiedenis op school. Dit was dus veel nieuw materiaal voor mij.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Ik vind dat de website je genoeg informatie verschaft. Verder vind ik het goed dat je een motivatiebrief moet schrijven, want daardoor krijg je allemaal mensen die de stof echt heel interessant vinden.

Nee.

Seraphine

Ik heb meegedaan aan een cursus over retorica en geschiedenis. Dit richtte zich dan vooral op de politiek. Deze cursus had verschillende locaties. We zijn bijvoorbeeld naar de Tweede Kamer gegaan om...

Retorica en de geschiedenis van de Nederlandse democratie

Allereerst het enthousiasme waar mee werd lesgegeven. Je zag duidelijk dat niet alleen jij dit interessant vond, maar dat ook de leraar dit ervaarde.
Verder vond ik de feedback heel goed, want we kregen niet alleen feedback van de leraar maar ook van elkaar

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van de geschiedenisdelen, want ik heb zelf geen geschiedenis waardoor ik daar nog best weinig over wist.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Ik vind het aanmeldproces goed, want door de motivatiebrief denk ik dat er echt gemotiveerde mensen op af komen.

Tijdens deze honourscursus heb ik enorm veel geleerd. De locaties die wij bezochten en de sfeer die er tijdens de lessen was droegen daaraan bij. Doordat je bijvoorbeeld in de Tweede Kamer, de Raad...

Aan welke cursus heb je deelgenomen?

Geschiedenis van de Nederlandse democratie en retorica

- Niveau van de behandelde stof
- Expertise van de docent
- Locaties waarop de cursus gehouden wordt
- Gastsprekers

- Duidelijker communiceren naar leerlingen toe

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

de theorie over de geschiedenis van de Nederlandse democratie en filosofie

Joris

Zeer fijne cursus gevolgd op hele toffe locaties. De dagen zijn erg gestructureerd ingedeeld; geen ruimte voor niksdoen.

NLDEM

-Goede structuur
-Goede locaties
-Interessante gasten
-Goede wijze van lesgeven

-Compactere leerstof (40 pagina's per keer is een hoop, zelfs voor een boekwurm)
-Meer competatief element (zoals bij het coalitiespel)

Moeilijk te zeggen

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Bevestigingsmail zou fijn zijn, nu moest ik enkele dagen wachten (gezien de omstandigheden begrijpelijk). Voor de rest prima.

Goede training

Retorica

Het is goed dat je uit je comfort zone wordt gehaald om te speechen voor de groep.

Voor mijn gevoel bleef het theoretische deel wel echt puur op theoretisch niveau en werd dit niet toegepast op de speech die gehouden moest worden.

Theorie

Goed onderwijs
Interessante lesstof

Geen idee

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Theorie, daar wist ik nog het minste vanaf.

Nvt.

Heel praktisch gericht, ervaren docenten

Retorica

Duidelijke uitleg verschijnselen aan de hand van teksten

Weet ik niet

Nvt

Prima lessen, die voortbouwen op de kennis na 6 jaar Latijn.

Cursus Retorica nr. 2

Persoonlijke docent. Duidelijke uitleg.

Iets meer afwisseling. Lessen van ruim 2 uur zijn best lang voor scholieren die lessen van 45 minuten gewend zijn.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De theorie die toegepast werd op een werk van Augustinus.

Niet van toepassing