Lesopbouw
Veiligheid
Plezier
9.8/10

F Mobbs

Strak georganiseerd met veel passie voor de sport

Yvette Tromp

Super enthousiaste, professionele, grappige, geduldige instructeurs! Raad iedereen hier les te nemen, of het nou voor beginner, intermediate of advanced niveau is! ze kunnen je ALTIJD iets NIEUWS... Super enthousiaste, professionele, grappige, geduldige instructeurs! Raad iedereen hier les te nemen, of het nou voor beginner, intermediate of advanced niveau is! ze kunnen je ALTIJD iets NIEUWS leren!

thanks guys!

Arjen

Nieuwe materialen, goed georganiseerde planning & communicatie, vlak water locatie en vriendelijke leraren. Kortom, een goede school!

Marc van 't Veer

Beste lerareren van de Kiteboardschool,

Bij deze wil ik jullie nog een keer hartelijk bedanken voor de uitstekende kitesurflessen die ik bij jullie heb gekregen.
Beste lerareren van de Kiteboardschool,

Afgelopen jaar heb ik voor mijn 50ste verjaardag een tegoedbon gekregen van mijn vrouw en kinderen, voor een kitesurf cursus van 3x een halve dag.
Ik mocht zelf uitkiezen waar en omdat ik jullie site van de Kiteboardschool erg duidelijk vond + de start vanuit een strandtent aan het overzichtelijke water van de zandmotor bij Kijkduin, heb ik voor jullie school gekozen.

Ik had al een paar keer met een kite van een vriend geoefend op het strand met zachte wind, terwijl hij mij vast hield.
Ook windsurf ik al 35 jaar, dus heb redelijk veel ervaring met wind.
Kitesurfen lijkt zo makkelijk als je het iemand ziet doen, maar het is niet verstandig om te proberen het jezelf aan te leren, zoals vroeger met windsurfen gebruikelijk was.
Als je een stuurfout maakt kun je zo mee gesleurt worden door de kite, met alle gevolgen van dien.

Met windsurfen is de beweging die je maakt bij een harde windvlaag (namelijk met je hele gewicht aan de giek gaan hangen) precies andersom dan met kitesurfen!

Deze reflex moest ik eerst afleren met kitesurfles en daar werd dan ook iedere keer op gehamerd als het niet goed ging: Bar loslaten!!!
Ik kreeg hele goede uitleg van het begin tot het einde en de materialen van de Kitesurfschool zijn ook perfect.
Hierdoor kon ik na de derde les al een beetje heen en weer varen en heb daarom maar gelijk besloten
een eigen kitesurf set te kopen bij Versus te Den Haag.

Inmiddels heb ik hiermee al 3 keer zelfstandig op de zandmotor gevaren en het gaat nu steeds beter. Af en toe krijg ik zelfs nog een tip van 1 van de leraren van de Kiteboardschool.
Kortom: een cursus bij de Kiteboardschool is zeer aan te bevelen!

Groeten van Marc uit Rotterdam

Een kano of supboard voor de leraren, zodat ze even snel naar een leerling toe kunnen varen tijdens de les.

Jorik Mulder

3 geweldige les dagen gehad die heel gezellig, leuk en natuurlijk leerzaam waren!

Een bushalte iets dichterbij de spot zou wel fijn zijn ;D
Kortom, niks op aan te merken dus. Echt een aanrader

Claude Mueller

Fun staff and good instructors. We had three lessons and three different instructors which we think helped in learning because every one has a bit of a different view on things. Instructors were... Fun staff and good instructors. We had three lessons and three different instructors which we think helped in learning because every one has a bit of a different view on things. Instructors were very patient and supportive (motivation shouts). Information about courses and the confirmation of dates was very good. We were always well informed if the courses can take place or not.

Spot is a bit overcrowded when good wind conditions are present. But safety was never compromized.

Jaco van Leeuwen

Super leuke, gezellige en vooral veilige kiteschool. Een aanbeveling waard.

Bert Hengefeld

Matig/redelijk

Leuk en sportief was het geweest als de eigenaar, (toentertijd enigszins mank door een surfongeluk op de Bahama's) de deelnemers een gratis inhaaldag had aangeboden waarop wel genoeg wind had... Leuk en sportief was het geweest als de eigenaar, (toentertijd enigszins mank door een surfongeluk op de Bahama's) de deelnemers een gratis inhaaldag had aangeboden waarop wel genoeg wind had gestaan. Nu was het lesgeld (€105 )wel erg veel voor een dagje vliegeren met en kite. Ik ben ook nooit meer terug gegaan.

Reactie Kiteboardschool.nl:

Beste Bert,
Bedankt voor je review. Voor de volledigheid, beide eigenaren zijn nog nooit op de Bahama's geweest.
Wij doen ons uiterste best om de juiste inschatting te maken over het weer...
Beste Bert,
Wij doen ons uiterste best om de juiste inschatting te maken over het weer en de wind. Geloof ons, als wij het voor het zeggen hadden zou het elke dag waaien!
Een 1e dag laten wij doorgaan bij windkracht 2 / 3 omdat dit een prachtige windkracht is om vertrouwd met de kite te raken én de veiligheidssystemen te leren kennen.
Dag 2, 3 en 4 laten wij doorgaan vanaf windkracht 3 / 4 omdat je dan je eerste waterstarts moet maken en ook leert om te blijven varen.
Natuurlijk, soms komt het voor dat bijvoorbeeld de wind wegvalt in een les. Wat we dan doen is een volgende les die tijd extra geven. Helaas hebben we deze feedback niet persoonlijk van je vernomen destijds (zomer 2014), anders had natuurlijk ook jij die extra tijd gekregen in een tweede les. Mocht je dit alsnog willen dan mag je ons bellen op 06 40808800 voor een afspraak.
Hartelijke groet,
Kiteboardschool.nl

Ellen Brenoe

Wij hebben met onze dochter een 3 daagse cursus gevolgd, 3 opeenvolgende dagen, met 3 verschillende instructeurs. Het was een geweldige ervaring, de beste start!

n.v.t.

Paula bernsen

Een relaxte kiteschool. Heel goed tekefonisch en per mail te bereiken, fijne instructeurs en water. Zeker een aanrader

Misschien vorderingsstaten van de cursisten bij houden