Offerte
Nazorg
Gebruikersgemak
Communicatie

Wenau

Bij mijn vorige werkgever gebruik gemaakt van de software

Gebruiksvriendelijk, overzichtelijk

Lay-out

Reuvers Ontwikkeling en Bouw

Werkt goed voor ons bedrijf

De zoekfuncties binnen het programma

Weet ik zo geen, voor ons wekt het goed.

AmSpec B.V.

Positief

Het product blijft zich verbeteren en dat is zeer positief. Het gaat met zijn tijd mee.

Meer wijzen op de mogelijkheid om dit systeem binnen één bedrijf te gebruiken voor meerdere afdelingen/locaties. En dan met de mogelijkheid of van vestiging te kunnen wisselen zodat je elkaars... Meer wijzen op de mogelijkheid om dit systeem binnen één bedrijf te gebruiken voor meerdere afdelingen/locaties. En dan met de mogelijkheid of van vestiging te kunnen wisselen zodat je elkaars arbeidsmiddelen zou kunnen inzien.

Altena Group

Gereedschapbeheer is een fijne organisatie om mee te werken. Je vragen worden vaak al telefonisch direct opgelost en als ze er op dat moment niet uitkomen wordt je altijd dezelfde dag nog terug... Gereedschapbeheer is een fijne organisatie om mee te werken. Je vragen worden vaak al telefonisch direct opgelost en als ze er op dat moment niet uitkomen wordt je altijd dezelfde dag nog terug gebeld. Heb je verbeterpunten of dingen die je anders zou willen zien dan gaan ze hier ook mee aan de slag en wordt het soms in de volgende release al mee genomen.
Het programma werkt fijn, simpel en je kan veel dingen zelf doen waardoor je niet afhankelijk bent van Gereedschapbeheer. Kortom over de gehele linie is Gereedschapbeheer een aanrader.

Simpel en goede software en goede communicatie

Bestellijst ook zichtbaar maken in scanner zodat je ook kan zien wat er gescand is.

Walter Daniels Aquatech Diving BV

Gereedschapsbeheer bij Aquatech Diving BV.

Gereedschapsbeheer bij Aquatech Diving BV.

Sinds 2003 had Aquatech Diving een op “Access” gebaseerd onderhouds en certificatie systeem. In 2017 is besloten om dit systeem te vervangen voor een moderner nieuw systeem en is gekozen voor gereedschapsbeheer.
Tot kort geleden is door omstandigheden dit systeem nooit echt goed geïmplementeerd en operationeel geworden. Afgelopen December na weer veel jaarlijkse keuringen en dus verwerking van papieren en certificaten, de koppen bij elkaar gestoken hoe het nu verder moest, doorgaan met het oude systeem of het nu goed oppakken met gereedschapsbeheer.

Het gezag van gereedschapsbeheer is bij ons langs gekomen om onze zeer kritische vragen te beantwoorden en ons gerust te stellen dat al onze komende inspanningen, en dus ook de financiële aanslag qua tijd, om hun systeem in te voeren, de moeite waard zouden zijn.
Nog een week over door geboomd en proef versies gemaakt en getweeën naar Broek op Langedijk gereden, om nog meer vragen beantwoord te krijgen. Om een lang verhaal kort te maken, we gaan er voor.

Nu onze ervaring en gedachten gebaseerd op de laatste weken en gefundeerd door ervaring met meerdere ander systemen bij andere duikondernemingen.

De identificatie van arbeidsmiddelen bij een duikonderneming in hun werkomgeving is niet het zelfde als bij Piet de aannemer zullen we maar zeggen en ook de diversiteit aan- en hoeveelheid van deze, verschillend en divers periodiek te certificeren arbeidsmiddelen binnen een middel grote duikonderneming is anders dan normaal. Wij hebben besloten ons oude nummerings systeem te behouden en voort te zetten en niet met QR codes en dergelijke te gaan werken. Ter indicatie, Aquatech Diving zal op, op dit moment, tussen de 500 en 1000 arbeidsmiddelen in voeren in het systeem en het onderhoud en de certificering zal gebaseerd zijn op het, in Nederland, wettelijk voorgeschreven onderhouds protocol voor duiksystemen de ,“WOD-SOE”, aangevuld met eigen wensen, eisen en dergelijke. Aquatech Diving heeft dus niet gekozen om automatisch een IMCA D-023 te kunnen genereren. Gereedschapsbeheer leent zich hier niet voor en mijn ervaring is dat bij het goed opzetten van het systeem dit vrij eenvoudig handmatig te doen is.

Gereedschapsbeheer is gebaseerd op een aantal voorbereidende handelingen en het creëren van een documentatieomgeving waar de arbeidsmiddelen in thuis horen, traceerbaar zijn en door aanhangende/ondersteunende lijsten die leiden tot een adequate, periodieke controle, documentatie, certificatie en de opbouw van een onderhouds historie het juiste registreren. Het feitelijk invoeren van de arbeidsmiddelen is dus van een ondergeschikte rol, maar zeker niet één die door elke handige toetsenist kan worden uitgevoerd zonder de juiste voor- en kennis van zaken met betrekking tot, in ons geval, duik- en aanverwante systemen.
Het kopellen en ontkoppelen van arbeidsmiddelen aan b.v. een duikunit (bus, container) is zeer eenvoudig en maak het gebruik, later, prettig en overzichtelijk en geeft goed inzicht in waar een arbeidsmiddel zich bevind en hoe een her certificatie het beste is in te plannen.

Samengevat:
Het einde is het belangrijkste, weet dus wat je wilt zien of bereiken en denk hier heel goed over na. Deze gedachte is bepalend voor het eindresultaat en is de garantie tot jaren lang gemak van de inspanning om een dergelijk systeem op te zetten.

Een andere, extra, module die we nu overwegen is die voor personeels certificatie. Voor zowel het eigen personeel als de grote groep werkzame ZZP’ers bij een duikonderneming is een adequate en volgens de laatste eisen met betrekking tot de wet persoonsgegevens op gezet systeem zeer wenselijk. Gereedschapsbeheer bied ook deze mogelijkheid.

De samenwerking en het meedenken door het team van gereedschapsbeheer gaat tot op heden, voor ons, prima en is succesvol.

Succes,
Namens Aquatech Diving BV,
Walter Daniels.

Lees hier boven

Opmaak geprinte versie certificaat zwak

K_Dekker

Biedt een goed pakket voor alles omtrent het beheer van materieel.

Snelle reactie en altijd bereid mee te denken

De gebruiksvriendelijkheid van het pakket kan op bepaalde punten nog sterk worden verbeterd.

Zeer prettig om mee te werken

Snelle reactietijd

Graag 1 x per jaar een algehele
Mondelinge update Van punten die zijn aangepast in het systeem

KOCR Hijstechniek

Ik heb goede ervaring met het bedrijf.

Ze denken in het algemeen mee met mij als klant.
Aanpassingen die ik vraag worden in behandeling genomen en waar mogelijk gerealiseerd.

Het stuk EKH zou ik anders hebben ingericht.
Zoals ik begrepen heb is dit samen met iemand met een EKH achtergrond ingericht.

Ben Hermans, De Kok Bouwgroep

Bij De Kok Bouwgroep waren wij toe aan een materieel beheer systeem die naar onze wensen in te regelen was.
Dit lukt tot op heden zeer goed, wanneer er problemen zijn of verbeteringen die dusdanig nodig zijn voor de voortgang wordt hier gelijk op ingesprongen.
Niet alle wensen kunnen direct uitgevoerd worden. Er wordt dan constructief naar gekeken.
Omdat wij zelf ook eigen machines keuren was het van belang dat de keuringen en certificaten gelijk goed kwamen te staan.
Op advies van Gereedschapbeheer.nl de Safetypat 3140 aangeschaft en het gaat vanzelf, zelfs de gebruiker en projectlocatie wordt meegenomen!

Al met al erg fijne samenwerking waar vanaf het begin veel verbeterd is in goed overleg!

Direct schakelen bij problemen, wanneer mogelijk direct contact met de ontwikkelaar binnen het bedrijf voor oplossingen en verbeteringen voor beide partijen.
Royaal in ondersteuning en tijd,...
Royaal in ondersteuning en tijd, geen max. 5 minuten mentaliteit

- Sneltoetsen kunnen instellen op het toetsenbord. (printen van labels)
- Scanner (PM80) door ontwikkelen voor efficiënter gebruik. (Het is veel geld voor weinig opties)
- Zoeken in...
- Sneltoetsen kunnen instellen op het toetsenbord. (printen van labels)
- Zoeken in gereedschapbeheer gaat soms omslachtig
- Duidelijkere weergave wanneer de helpdesk aanwezig is.

Stedin

Wij hebben nu vanaf 2015 gereedschapbeheer als online beheer functie voor ns gereedschap en materieel en zijn hier tevreden mee
Het werkt makkelijk en is erg toegankelijk

wij hebben ook de gb inspex voor keuren onderweg en de gb scan afgenomen voor het in en uitlenen van gereedchap en dit naar alle tevredenheid het vergt enige vaardigheid maar je krijgt goede... wij hebben ook de gb inspex voor keuren onderweg en de gb scan afgenomen voor het in en uitlenen van gereedchap en dit naar alle tevredenheid het vergt enige vaardigheid maar je krijgt goede ondersteuning

ondanks een goede wifi omgeving werkt de synchronisatie van de gb scan niet altijd naar behoren en dan komt het gescande stuk gereedschap wat uitgegeven is in de uitleen niet naar voren in... ondanks een goede wifi omgeving werkt de synchronisatie van de gb scan niet altijd naar behoren en dan komt het gescande stuk gereedschap wat uitgegeven is in de uitleen niet naar voren in gereedschap beheer