Offerte
Gebruikersgemak
Communicatie

Georg Fischer Waga N.V.

Prettig contact, goed geholpen

Serviceverlening met een glimlach. Snelle reactie, directe lijnen.

Nvt

Exodus Midden Nederland

goed format

trainingsdag was oke , maar niet gericht op situaties die niet echt met gereedschap te maken hebben, terwijl jullie daarmee wel pr verricht hebben

De Kok bouwgroep

Goed beheersysteem wat langs alle kanten door een fijn team op maat aan te passen is met een goede service.

Het beheersysteem is in vele op zichten aan te passen naar wens

Houd korte lijntjes met als dat lukt vaste medewerkers naar de klant toe (gaat tot nu toe prima)

Wenau

Bij mijn vorige werkgever gebruik gemaakt van de software

Gebruiksvriendelijk, overzichtelijk

Lay-out

Reuvers Ontwikkeling en Bouw

Werkt goed voor ons bedrijf

De zoekfuncties binnen het programma

Weet ik zo geen, voor ons wekt het goed.

AmSpec B.V.

Positief

Het product blijft zich verbeteren en dat is zeer positief. Het gaat met zijn tijd mee.

Meer wijzen op de mogelijkheid om dit systeem binnen één bedrijf te gebruiken voor meerdere afdelingen/locaties. En dan met de mogelijkheid of van vestiging te kunnen wisselen zodat je elkaars... Meer wijzen op de mogelijkheid om dit systeem binnen één bedrijf te gebruiken voor meerdere afdelingen/locaties. En dan met de mogelijkheid of van vestiging te kunnen wisselen zodat je elkaars arbeidsmiddelen zou kunnen inzien.

Altena Group

Gereedschapbeheer is een fijne organisatie om mee te werken. Je vragen worden vaak al telefonisch direct opgelost en als ze er op dat moment niet uitkomen wordt je altijd dezelfde dag nog terug... Gereedschapbeheer is een fijne organisatie om mee te werken. Je vragen worden vaak al telefonisch direct opgelost en als ze er op dat moment niet uitkomen wordt je altijd dezelfde dag nog terug gebeld. Heb je verbeterpunten of dingen die je anders zou willen zien dan gaan ze hier ook mee aan de slag en wordt het soms in de volgende release al mee genomen.
Het programma werkt fijn, simpel en je kan veel dingen zelf doen waardoor je niet afhankelijk bent van Gereedschapbeheer. Kortom over de gehele linie is Gereedschapbeheer een aanrader.

Simpel en goede software en goede communicatie

Bestellijst ook zichtbaar maken in scanner zodat je ook kan zien wat er gescand is.

Walter Daniels Aquatech Diving BV

Gereedschapsbeheer bij Aquatech Diving BV.

Gereedschapsbeheer bij Aquatech Diving BV.

Sinds 2003 had Aquatech Diving een op “Access” gebaseerd onderhouds en certificatie systeem. In 2017 is besloten om dit systeem te vervangen voor een moderner nieuw systeem en is gekozen voor gereedschapsbeheer.
Tot kort geleden is door omstandigheden dit systeem nooit echt goed geïmplementeerd en operationeel geworden. Afgelopen December na weer veel jaarlijkse keuringen en dus verwerking van papieren en certificaten, de koppen bij elkaar gestoken hoe het nu verder moest, doorgaan met het oude systeem of het nu goed oppakken met gereedschapsbeheer.

Het gezag van gereedschapsbeheer is bij ons langs gekomen om onze zeer kritische vragen te beantwoorden en ons gerust te stellen dat al onze komende inspanningen, en dus ook de financiële aanslag qua tijd, om hun systeem in te voeren, de moeite waard zouden zijn.
Nog een week over door geboomd en proef versies gemaakt en getweeën naar Broek op Langedijk gereden, om nog meer vragen beantwoord te krijgen. Om een lang verhaal kort te maken, we gaan er voor.

Nu onze ervaring en gedachten gebaseerd op de laatste weken en gefundeerd door ervaring met meerdere ander systemen bij andere duikondernemingen.

De identificatie van arbeidsmiddelen bij een duikonderneming in hun werkomgeving is niet het zelfde als bij Piet de aannemer zullen we maar zeggen en ook de diversiteit aan- en hoeveelheid van deze, verschillend en divers periodiek te certificeren arbeidsmiddelen binnen een middel grote duikonderneming is anders dan normaal. Wij hebben besloten ons oude nummerings systeem te behouden en voort te zetten en niet met QR codes en dergelijke te gaan werken. Ter indicatie, Aquatech Diving zal op, op dit moment, tussen de 500 en 1000 arbeidsmiddelen in voeren in het systeem en het onderhoud en de certificering zal gebaseerd zijn op het, in Nederland, wettelijk voorgeschreven onderhouds protocol voor duiksystemen de ,“WOD-SOE”, aangevuld met eigen wensen, eisen en dergelijke. Aquatech Diving heeft dus niet gekozen om automatisch een IMCA D-023 te kunnen genereren. Gereedschapsbeheer leent zich hier niet voor en mijn ervaring is dat bij het goed opzetten van het systeem dit vrij eenvoudig handmatig te doen is.

Gereedschapsbeheer is gebaseerd op een aantal voorbereidende handelingen en het creëren van een documentatieomgeving waar de arbeidsmiddelen in thuis horen, traceerbaar zijn en door aanhangende/ondersteunende lijsten die leiden tot een adequate, periodieke controle, documentatie, certificatie en de opbouw van een onderhouds historie het juiste registreren. Het feitelijk invoeren van de arbeidsmiddelen is dus van een ondergeschikte rol, maar zeker niet één die door elke handige toetsenist kan worden uitgevoerd zonder de juiste voor- en kennis van zaken met betrekking tot, in ons geval, duik- en aanverwante systemen.
Het kopellen en ontkoppelen van arbeidsmiddelen aan b.v. een duikunit (bus, container) is zeer eenvoudig en maak het gebruik, later, prettig en overzichtelijk en geeft goed inzicht in waar een arbeidsmiddel zich bevind en hoe een her certificatie het beste is in te plannen.

Samengevat:
Het einde is het belangrijkste, weet dus wat je wilt zien of bereiken en denk hier heel goed over na. Deze gedachte is bepalend voor het eindresultaat en is de garantie tot jaren lang gemak van de inspanning om een dergelijk systeem op te zetten.

Een andere, extra, module die we nu overwegen is die voor personeels certificatie. Voor zowel het eigen personeel als de grote groep werkzame ZZP’ers bij een duikonderneming is een adequate en volgens de laatste eisen met betrekking tot de wet persoonsgegevens op gezet systeem zeer wenselijk. Gereedschapsbeheer bied ook deze mogelijkheid.

De samenwerking en het meedenken door het team van gereedschapsbeheer gaat tot op heden, voor ons, prima en is succesvol.

Succes,
Namens Aquatech Diving BV,
Walter Daniels.

Lees hier boven

Opmaak geprinte versie certificaat zwak

K_Dekker

Biedt een goed pakket voor alles omtrent het beheer van materieel.

Snelle reactie en altijd bereid mee te denken

De gebruiksvriendelijkheid van het pakket kan op bepaalde punten nog sterk worden verbeterd.

Zeer prettig om mee te werken

Snelle reactietijd

Graag 1 x per jaar een algehele
Mondelinge update Van punten die zijn aangepast in het systeem