EWDR

Martine van der Scheer

27-8-23

Beschrijf hier uw duikreis

EWDR had voor ons veel meer dan alleen een duikreis georganiseerd. We zijn ruim 3 weken weggeweest en het was geweldig! De eerste week zaten we op liveaboard Aqua. De bemanning was heel vriendelijk... EWDR had voor ons veel meer dan alleen een duikreis georganiseerd. We zijn ruim 3 weken weggeweest en het was geweldig! De eerste week zaten we op liveaboard Aqua. De bemanning was heel vriendelijk en het comfort was goed. We hebben 19 duiken gemaakt en we kregen ook nog een nachtduik aangeboden. Door El Nino was het water erg warm en was er zo goed als geen stroming. Op zich heel fijn, maar hierdoor zag je wel minder of moest je er meer moeite voor doen dan normaal schijnt te zijn. We zijn helaas de walvishaai misgelopen, maar we hebben honderden hamerhaaien gezien! Verdere hoogtepunten waren de mola mola's, dolfijnen, walvis met jong, zeeleeuwen en zeeleguanen. Onze gids zag zelfs een orka die een schildpad aanviel. Alle gasten hadden het gemist, maar na de duik zagen we toch echt wel orka's in het gebied. Bij Isabela gingen we ook nog even met de zodiac toeren. Toen zagen we ook nog pinquins. En laten we de tour naar de reuzenschildpadden op Santa Cruz niet vergeten. Ik kan deze trip iedereen aanraden!
Na de liveaboard had EWDR voor ons nog een week op land van Galapagos gepland. Ook hier was alles heel goed georganiseerd en waren er fijne hotels geboekt. Voor wie van vogels houdt, zou ik een trip naar Espanola zeker aanbevelen. De (jonge) albatrossen waren geweldig om te zien. Als toetje gingen we nog een week naar de jungle in Ecuador bij Napo Wildlife center geweest. De lodge is erg luxe en het personeel erg vriendelijk. Onze privegids Jose was erg gedreven om voor ons het maximale uit de trip te halen en dacht echt mee met wat het beste programma voor ons was. We hebben wel 7 verschillende soorten apen gezien, reuzenotters, 2 soorten luiaarden en tig prachtige vogels zoals ara's en toekans.

Andre senders

Beschrijf hier uw duikreis

Mooie live a board de bleu voyager
De gehele bemanning lieve en fijne mensen
Of het nu de jongens op de dohni waren of de jongens op de boot altijd even vriendelijke en behulpzaam Mooie live a board de bleu voyager
De gehele bemanning lieve en fijne mensen
Het weer had ik niet helemaal mee maar maakt mijn vakantie niet minder leuk mooie duiken geweldige mooie route via het baa atol
Kan de aantal haaien en manta's niet meer tellen
Over de 50 mantas op hanifaru bay
Een nacht duik waar de mantas tor net boven je hoofd door komen
Zeker een reis om aan te bevelen

Michel Prins

Azoren

Beschrijf hier uw duikreis

Redelijk aan de prijs maar alles goed geregeld.
Mooiste moment het duiken met 7 Blauwe haaien, de duiken met Adelaars roggen.
En het zien van diverse soorten walvissen en dolfijnen. Redelijk aan de prijs maar alles goed geregeld.
Mooiste moment het duiken met 7 Blauwe haaien, de duiken met Adelaars roggen.
En het zien van diverse soorten walvissen en dolfijnen.
11 duiken gemaakt maar onze vakantie stond niet alleen in het teken van duiken.
Ook diverse plekken op het land bezocht en gevogeld.

Vincent Kleinpenning

Azoren

Gevarieerd

G. Segers-Ockels

Tulamben, Bali

Beschrijf hier uw duikreis

Heerlijke duikvakantie met het gezin

leonie korbijn

Raja ampat

Beschrijf hier uw duikreis

Echt een waanzinnig mooie reis! Duiken is hier ongekend mooi. EWDR heeft dit van A tot Z perfect geregeld zoals altijd!

Julia en Martin

Kalimantan (Nabucco, Derawan, Kutai)

Beschrijf hier uw duikreis

We hebben vier weken in Kalimantan doorgebracht, op twee verschillende eilanden en in het oerwoud. Vanaf de eilanden Nabucco en Derawan hebben we in totaal 25 duiken gedaan. Zo hebben we de... We hebben vier weken in Kalimantan doorgebracht, op twee verschillende eilanden en in het oerwoud. Vanaf de eilanden Nabucco en Derawan hebben we in totaal 25 duiken gedaan. Zo hebben we de prachtige riffen bij Maratua atol bewonderd, yellyfish lake in Kakaban Island bezocht, en een bezoekje gebracht aan het eiland Sangalaki waar een schildpadden conservation center gevestigd is. Naast de schattige juvenile schildpadjes hadden we in Sangalaki geluk met een manta rog. De duikplaats ‘Big fish country’ bracht ons in de nabijheid van grijze rifhaaien en een enorme barracuda tornado. Op het eiland Nabucco werden we ook aan land in de watten gelegd, er valt veel leven te zien op en rond dit bloemrijke paradijsje. Rondom het eiland Derawan konden we indrukwekkende muck dives doen. De duikgidsen wisten haarfijn de allerkleinste zeedieren te vinden. We zagen meer dan 30 verschillende zeenaaktslakken, een frogfish en allerlei soorten kleurrijke garnaaltjes. Na twee weken duiken ruilden we de eilanden in voor het oerwoud van Nationaal Park Kutai. We hadden het grote geluk wilde orang-oetans te zien, krokodillen, neushoornvogels, neusapen, en prachtige insecten waaronder een tarantula. Al deze bijzondere fauna konden we aanschouwen dankzij onze deskundige gids die ons ook meenam naar een rehabilitatie centrum voor zonneberen. We zijn enorm goed verzorgd tijdens onze reis in Kalimantan en hebben genoten van het heerlijke eten en de vriendelijke bevolking. Alle transfers en vluchten verliepen vlekkeloos dankzij de goede organisatie van EigenWijze Duikreizen. Door de behulpzame partners van EWDR konden we zorgeloos van onze reis genieten. We zijn onder de indruk van de goede organisatie van EWDR en zijn hen dankbaar dat we deze memorabele reis hebben meegemaakt.

Marleen de Ploeg

Beschrijf hier uw duikreis

Best of Maldives, Liveaboard Adora. Hadden de boot voor onszelf (gezin met 2 grote kinderen), heel ervaren en goede dive master, eten heerlijk, duiken heerlijk, veel gezien. Koraal helaas erg... Best of Maldives, Liveaboard Adora. Hadden de boot voor onszelf (gezin met 2 grote kinderen), heel ervaren en goede dive master, eten heerlijk, duiken heerlijk, veel gezien. Koraal helaas erg aangetast, maar zeer rijk visleven. Goede begeleiding vanuit EWDR, goed contact, snel antwoord op vragen, goede info. Voor herhaling vatbaar!

Johan Bakker van Leeuwen

Beschrijf hier uw duikreis

Live a board, 1 week 18 duiken, Carpe Novo. Eten perfect, super vriendelijk personeel. Alles goed verzorgt, 1 gids op 4 duikers. Geweldige onderwaterwereld en heel diverse duikstekken gezien…

Lex Schotema

Cocos Island - Costa Rica

10 daagse liveaboard met Aggressor - Cocos Island - Okeanos III
10 daagse liveaboard met Aggressor - Cocos Island - Okeanos III
Service aan boord met 1 woord : Perfect. Het is allemaal prima voor elkaar qua accomodatie, eten en bovenal de duiken. 3 en soms 4 duiken per dag: hamerhaaien, walvis- en tigerhaai, manta, dolfijnen allemaal gezien. Puntje van aandacht zijn de marinefee + tax, de extra kosten voor brandstof en tip (Amerikaanse insteek).
Kortom een aanrader.