EWDR

Marcel de Paauw

Thailand

Beschrijf hier uw duikreis

Prima accomodatie om een dagje bij te komen en laatste dag te vertoeven. Loma resort. Echt een dikke 9.
Duikreis zelf was fantastisch. Helaas té vroeg in het seizoen.
Alles was geweldig....
Duikreis zelf was fantastisch. Helaas té vroeg in het seizoen.
Alles was geweldig. Zou zo weer gaan.

Jos, Lianne, Hans en Ellie

South Leyte en Camiguin Filipijnen

Beschrijf hier uw duikreis

Ewdr heeft op ons verzoek een combinatiereis geregeld naar Zuid Leyte en Camiguin op de Filipijnen.
We verbleven eerst op Sogod Bay Scuba Resort waar we 5 dagen hebben gedoken op prachtige riffen. Het is er super rustig en er zijn geen andere duikboten in de buurt. Er is veel diversiteit in duikplaatsen met prachtige koraaltuinen, walldives en muck dives. Alles op maximaal 40 minuten varen. De duikboot ligt voor het resort. Van november tot mei heb je kans om te snorkelen met walvishaaien. Hier worden ze niet gevoerd en alles gaat eco friendly. Wij hebben geluk gehad en van deze prachtige dieren mogen genieten.
Na ons verblijf van 9 dagen in Padre Burgos zijn wij via Tacloban en Cebu naar Camiguin gevlogen. Hier verbleven wij in het Balai sa baibai resort. Hier hebben we 4 dagen gedoken. Ook hier bijna geen andere duikboten in de buurt. Het kleinschalige resort met slechts 7 kamers ligt in een mooie tuin en het eten is er erg goed. De duikschool van Coraya divers verzorgt alle duiken. Je krijgt je eigen tas met bidon en handboek mee en er gaan altijd koffie, thee, koekjes en fruit mee. Tussen de 2 duiken door varen ze naar een strandje waar je kunt genieten van koffie of thee.
Wij hebben ook scooters gehuurd en in 2 dagen het eiland rond gereden en watervallen en hotsprings bezocht.

Wij hebben genoten van een geweldige vakantie en alles was perfect geregeld door EWDR.

Gerrie

Indonesie, Sulawesie

Beschrijf hier uw duikreis

10-daagse duiktrip in 2 verschillende resorts.

Vera Coljee

Malediven

Beschrijf hier uw duikreis

7 dagen live aboard, zoveel gezien div soorten haaien, roggen , manta's, schildpadden, murenen,inktvissen, uur lang gesnorkeld met een walvishaai. Was suoer !!!!

David Dijkhoff

Zanzibar

Beschrijf hier uw duikreis

9 duiken kunnen maken op een prachtig bounty-eiland. Als klap op de vuurpijl met dolfijnen gezwommen en 2 walvissen gespot. Zanzibar heeft prachtige stranden voor toeristen. De werkelijkheid die... 9 duiken kunnen maken op een prachtig bounty-eiland. Als klap op de vuurpijl met dolfijnen gezwommen en 2 walvissen gespot. Zanzibar heeft prachtige stranden voor toeristen. De werkelijkheid die twee straten daarachter afspeelt (armoede, sloppenwijken, etc.) toont echter een totaal ander beeld dan wat de toerist voorgeschoteld krijgt. Goede eye-opener voor de 'rijke' westerlingen. Al met al zeker een reis om aan te raden.

Rob Drullman

Egypte, liveaboard diepe zuiden; 4 t/m 11 november 2023

Beschrijf hier uw duikreis

Liveaboard op JP Marine. Mooie route, veel uitgestrekte koraallandschappen (vnl. hard koraal), maar relatief weinig vis. Zou een gevolg kunnen zijn van de hoge watertemperatuur. In het zuiden was... Liveaboard op JP Marine. Mooie route, veel uitgestrekte koraallandschappen (vnl. hard koraal), maar relatief weinig vis. Zou een gevolg kunnen zijn van de hoge watertemperatuur. In het zuiden was het al gauw 29 graden. Voordeel dat we dus lekker met 3 mm wetsuits konden duiken :-).
Duikleider (Sergei) strict op veiligheid. Gaf goede en uitgebreide briefings, heldere uitleg.
Goede service van de crew, prima eten & drinken, perfecte flesvulling (vaak meer dan 220 bar).
Goede sfeer aan boord, leuk contact met andere gasten. We zaten met veel ervaren duikers uit verschillende landen (een enkeling met 4000+ duiken).

Punten voor verbetering:
In de beschrijving die we kregen staat “Alle cabines bevinden zich ver van de machinekamer, fijn want zo geniet u van uw nachtrust.” Dat klopt helaas niet. Onze cabines waren beneden en motoren en aggregaat gaven veel lawaai.
Airco in de cabines niet zelf regelbaar. Was ook heel lawaaierig.
Met 29 gasten was de boot overboekt (1 persoon sliep noodgedwongen op het bovendek) en dan zijn 2 gidsen echt te weinig. Dat er een gids ziek was, is wat ons betreft geen excuus. Gidsen onder water met 14 duikers bij je (ook al zijn ze heel ervaren) werkt niet. Het was meer route aangeven en toezicht houden. Beter 6 of max. 8 duikers per gids, dus op zo’n boot horen er 4 gidsen te zijn.

Mark

Zanzibar

Beschrijf hier uw duikreis

Leuke groepsreis met onbekende duikers gemaakt naar zanzibar.
Alles top geregeld, en een heel leuk en gezellig groepje.
Mooie duiken gemaakt en veel beleeft en gezien.

Job

Kaapverdië

Beschrijf hier uw duikreis

Wij zijn een week op Santo Antão verbleven waarbij wij 5 dagen lang 2 duiken per dag hebben gemaakt. Alles was goed geregeld, de mensen zijn erg vriendelijk en de eigenaar van de duikschool was zeer... Wij zijn een week op Santo Antão verbleven waarbij wij 5 dagen lang 2 duiken per dag hebben gemaakt. Alles was goed geregeld, de mensen zijn erg vriendelijk en de eigenaar van de duikschool was zeer behulpzaam. Het eiland zelf is ook prachtig, zeker de tropische zijde. Toerisme is beperkt, wat zorgt voor een authentieke ervaring.

Ton van Zon

Tufi, Papua Nieuw Guinea

Beschrijf hier uw duikreis

De duikreis ging naar Tufi, Papua nieuw Guinea. Het was een geweldige nieuwe ervaring, dit ondanks eerdere reizen naar diverse Aziatische landen. Hier is het nog zoals het altijd was, de natuur... De duikreis ging naar Tufi, Papua nieuw Guinea. Het was een geweldige nieuwe ervaring, dit ondanks eerdere reizen naar diverse Aziatische landen. Hier is het nog zoals het altijd was, de natuur onbedorven, geen zwerfafval of plastic gezien op de duikstek, wel heel veel vis en macro spul. De buiten riffen zijn heel gezond en zoals ze horen te zijn. De mensen in en buiten het resort duikgidsen zijn super vriendelijk en behulpzaam en willen je altijd helpen en waarderen dat je hun land bezoekt.

Kirsten Vegt

Noord Sulawesi

Beschrijf hier uw duikreis

We zijn 2 weken naar N.Sulawesi geweest waar we de eerste week verbleven op een kleinschalig en werkelijk prachtig resort. Hier gingen we dagelijks met de andere duikers op het resort met de boot... We zijn 2 weken naar N.Sulawesi geweest waar we de eerste week verbleven op een kleinschalig en werkelijk prachtig resort. Hier gingen we dagelijks met de andere duikers op het resort met de boot naar de meest prachtige duikstekken. Per dag maakten we 2 duiken onder leiding van een zeer ervaren gids. In de avond aten we met de hele groep aan een lange tafel en geniten we van het heerlijke Indonesische eten en werden de duikervaringen van de dag uitgewisseld. Dit was LumbaLumba resort. Echt een aanrader. In week 2 zaten we op Pulisan resort. Wederom kleinschalig en werkelijk paradijselijk. Het huisje lag direct op het strand. Het huisje is wat minder luxe dan bij Lumbalumba, maar dat was totaal niet erg want het was alsnog prachtig. Ook hier weer heerlijk Indonesisch eten en dagelijks 2 bootduiken op de meest idyllische plekjes. De onderwaterwereld was hier totaal anders wat dus wat extra afwisseling gaf in de totale reis.

EDWDR heeft de reis volledig naar onze wens samengesteld en onze verwachtingen overtroffen. EWDR hield ons in alles steeds goed en tijdig op de hoogte. Bij vragen kregen we steeds snel antwoord. Een dikke pluim voor EWDT!