ENGIE

De Boer

Het is oky

C.a. Korevaar

Heel prettig

Sneller opnemen van telefoon, wachttijd te lang

Hoi,
Hoi,
Bedankt voor het delen van je ervaringen met ENGIE! Ik kan mij voorstellen dat je graag direct geholpen wordt. Op sommige momenten is het iets drukker waardoor wachttijden kunnen ontstaan. Wij proberen iedereen zo snel mogelijk en zo goed mogelijk te woord te staan.
Mocht het weer eens voorkomen dat je in de wachtrij terecht komt, kan je ons ook benaderen via één van onze social media kanalen of livechat. Deze opties vind je terug op onze klantenservice pagina.
Ik wens je een prettige dag verder!

Van Delden

Betrouwbaar wat betreft levering energie

Antwoorden als er vragen worden gesteld over de cashback regeling

Goedemiddag,
Wat fijn om te zien dat u zo tevreden bent met ENGIE en dit met ons en anderen deelt. Bedankt hiervoor! Ik begrijp van je dat je wat vragen rondom de cashback hebt die je graag beantwoord ziet. Wij horen graag van je wat je vragen precies zijn. Je mag je vragen dan ook richten aan onze klantenservice via de mail aan klantenservice.nl@engie.com of door telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice op telefoonnummer 088 - 444 66 66. Wij horen graag van je!

Jan G

Nu 3 jaar klant geweest bij Engie. Stap meestal dan over naar andere partij maar deze keer een dusdanig aanbod ontvangen dat we hebben verlengd. Goede App die prima inzicht en aanpassingsopties... Nu 3 jaar klant geweest bij Engie. Stap meestal dan over naar andere partij maar deze keer een dusdanig aanbod ontvangen dat we hebben verlengd. Goede App die prima inzicht en aanpassingsopties biedt.

Vaste klant verlengkorting bieden.

Goedemiddag,
Wanneer je contract aflopende is dan sturen wij je een...
Goedemiddag,
Wanneer je contract aflopende is dan sturen wij je een verlengingsvoorstel met de scherpste tarieven die wij op dat moment aan kunnen bieden. Natuurlijk zouden we dit graag samen met je door willen nemen voordat je je overeenkomst verlengt. Voor het doornemen van een (verlengings) aanbod op maat mag je dan ook contact opnemen met onze klantenservice.

Marcel Lebouille

Zeer slecht.
Zeer slecht.
Tijdens kraamperiode werden we gebeld voor een offerte en werd dat via email gestuurd. en nu bleek dat in de kleine letters van email stond dat als we niet reageerden we automatisch overgezet werden van vattenfall naar engie. We hadden opsich wel naar de offerte willen kijken, maar deze aggresieve verkoopmanier bevalt ons niet. En na paar keer met engie en vattenfall gebeld te hebben, is het blijkbaar onmogelijk om in een systeem het stop te zetten. Hoe dan? Een klant toevoegen en geld innen gaat prima blijkbaar, maar aangeven dat er iets helemaal niet correct is gegaan, is blijkbaar moeilijk of not done voor hun systeem. Belachelijk. Onmiddellijk hebben we via vattenfall (want dat kon niet via engie) geregeld dat we weer werden omgezet. Maar dit leuke telefoontje van engie gaat ons meer dan 300 euro kosten! Je kunt je voorstellen dat we dia via social media aan onze vriendenkring gaan doorvertellen en alles behalve blij zijn met Engie’s verkooptactiek. Bedankt voor jullie kraamcadeau Engie. Met vriendelijke groet, Fam. Lebouille

Geen agressieve verkoop of kleine letters als men aangeeft naar een offerte te kijken. Pas de systemen aan voor dit soort situaties.

Hallo Marcel,
Bedankt voor je toelichting op je eerdere review. Het is uiteraard erg vervelend als je een aanbod toegestuurd krijgt en het niet duidelijk is dat de aanmelding voortgezet wordt zonder annulering binnen de bedenktijd.
Inmiddels ben je ook geen klant meer van ENGIE. Ik zie dat hier eerder ook contact over opgenomen is en mijn collega een klacht heeft doorgezet naar de betreffende tussenpartij.

Drijfhout

Ik was gebeld door Engie om contract te verlengen. Ik zou teruggebeld worden. De nieuwe tarieven werden alvast met mij gedeeld. Vervolgens kreeg ik nieuwe contract aangeboden. Die heb ik... Ik was gebeld door Engie om contract te verlengen. Ik zou teruggebeld worden. De nieuwe tarieven werden alvast met mij gedeeld. Vervolgens kreeg ik nieuwe contract aangeboden. Die heb ik geaccepteerd ervan uitgaande dat de tarieven hetzelfde waren als tekelefonisch gezegd. Ze bleken echter hoger.

Contract tarieven gelijk maken aan de eerder genoemde lagere tarieven.
Ik heb dat ook in mail al aan u bekend gemaakt. Echter ben nog in afwachting van uw reactie.
Omdat ik contract bij...
Contract tarieven gelijk maken aan de eerder genoemde lagere tarieven.
Omdat ik contract bij u verlengen wil, geef ik onderstaand ja. U krijgt nu 3 sterren. Mocht u mijn contract wijzigen naar telefonisch genoemde tarieven, dan krijgt u 5 sterren.

Hallo,
Hallo,
Bedankt voor het delen van je review. Wat vervelend om te lezen dat je nu andere tarieven hebt gekregen in een aanbod dan eerder telefonisch is afgesproken. Jouw e-mail is in goede orde ontvangen en deze wordt z.s.m. beantwoord.

Jan rosbergen

Ik wil een fatsoenlijke rekening van engie

Ik wil een uitgebreide rekening van engie

Hallo Jan,
Hallo Jan,
Wat jammer om te zien dat je ENGIE slecht beoordeeld. Je geeft aan dat je graag een specificatie wil ontvangen van een bepaalde factuur. Ik vind het erg jammer dat je niet eerst contact met ons hebt opgenomen om deze op te vragen en daar voor in de plaats gelijk deze review plaatst.
Uiteraard sturen wij je graag een specificatie toe. Deze ontvang je voor een jaar/eindafrekening ook altijd per e-mail en staat voor je klaar in MijnENGIE. Mocht dit nog nodig zijn dan kan je ons een e-mail sturen via socialmedia.nl@engie.com met je klantgegevens en de betreffende factuur.

Marcel Lebouille

Heel slecht en misleidend

Transparant zijn en communicatie verbeteren en systemen

Hallo Marcel,
Wat jammer om te zien dat je geen goede ervaring met ENGIE hebt gehad. Wellicht wil je dit nog verder toelichten zodat wij dit als feedback mee kunnen nemen voor in de toekomst. Je mag ons altijd een e-mail sturen via socialmedia.nl@engie.com

Frits Konings

Ons contract loopt af in augustus 2021. Tijdig een nieuw, duidelijk, voorstel ontvangen. Dit vergeleken met andere aanbieders. De aanbieding van Engie bleek concurrerend te zijn, daarom contract... Ons contract loopt af in augustus 2021. Tijdig een nieuw, duidelijk, voorstel ontvangen. Dit vergeleken met andere aanbieders. De aanbieding van Engie bleek concurrerend te zijn, daarom contract bij Engie verlengd.

Allerlei aanbieders geven bonussen bij een overstap. Het zou leuk zijn als aanbieders ( dus ook Engie ) aan "blijvers" een bonus of een andere vorm van attentie aanbieden.

Hallo Frits,
Bedankt voor het delen van je ervaringen met ENGIE! Wat leuk om te zien dat je opnieuw voor ons gekozen hebt. Bedankt daarvoor :-)
Ik kan mij voorstellen dat een bonus of iets...
Hallo Frits,
Ik kan mij voorstellen dat een bonus of iets dergelijks altijd welkom is. Ik neem dit zeker mee als feedback voor onze afdeling.
Ik wens je een prettige dag toe!