ENGIE

Hans van Gulik

Contact is gewoon niet mogelijk BELACHELIJK !!!

Reactie ENGIE:

Beste Hans, Vervelend om te horen dat u niet met ons in contact kan komen. Wij zijn namelijk doordeweeks van 08:00 tot 18:00 telefonisch bereikbaar op 088-4446666. Daarnaast is er ook een... Beste Hans, Vervelend om te horen dat u niet met ons in contact kan komen. Wij zijn namelijk doordeweeks van 08:00 tot 18:00 telefonisch bereikbaar op 088-4446666. Daarnaast is er ook een mogelijkheid om via WhatsApp, Facebook, Twitter of chat in contact te komen met ons. Kunt u anders uw vraag en uw gegevens per e-mail sturen naar socialmedia.nl@engie.com. Dan help ik u graag verder. Alvast bedankt voor de moeite. Hartelijke groet, Leon - Webcare ENGIE

kaldi delft

De grootste boeven bende nooit met Engie in zee gaan.
Ze gaan immers alleen voor hun eigen portemonnee.

Ook al hebben ze ongelijk ze komen je niet te gemoed.

Je mag...
De grootste boeven bende nooit met Engie in zee gaan.
Ze gaan immers alleen voor hun eigen portemonnee.

Ook al hebben ze ongelijk ze komen je niet te gemoed.

Je mag stilletjes boeten vrij weg gaan maar begrijpen ho maar

Gewoon niet in zee gaan bespaar je tijd en frustratie kijk verder !!!!!trouwens ze zijn nog duur ook

Reactie ENGIE:

Goedemiddag, Vervelend om te horen dat u een nare ervaring met ENGIE heeft. Ik wil graag met u meekijken naar een oplossing. Wilt u mij hiervoor uw gegevens en uw vraag per e-mail toesturen? Dat... Goedemiddag, Vervelend om te horen dat u een nare ervaring met ENGIE heeft. Ik wil graag met u meekijken naar een oplossing. Wilt u mij hiervoor uw gegevens en uw vraag per e-mail toesturen? Dat kan naar socialmedia.nl@engie.com. Alvast bedankt voor de moeite. Hartelijke groet, Leon - Webcare ENGIE

Elzinga

De app waar je het gebruik van de voorgaande dagen werkt niet goed Sinds maart hebben we zonnepanelen maar er zijn heel vaak storingen

M.D. de Boer

In december 2017 een contract afgesloten met Engie voor de levering van gas en electra.
Bij de overeenkomst werd een berekening verstrekt voor een gebuik van 1700 m3 gas en een netto verbruik(saldering) van van elektra van 150 kWh. Het jaarbedrag kwam uit op € 1390
Bij de eindafrekening bleek op basis van de meterstanden 1660 m3 gas en een verbruik van elektra van -497 kWh. Je zou verwachten dat het jaarbedrag naar beneden moet worden bijgesteld Tot mijn verbazing bleek een jaarbedrag van € 1659 te zijn opgelopen. De vraag voorgelegd aan Engie wat de oorzaak kan zijn voor het hogere jaarbedrag.
Er komt geen serieuze reactie.

M.D. de Boer

Voor incasso had ik mijn rekeningnummer gewijzigd en een nieuwe machtiging verstrekt.
Vervolgens koppelt Engie mijn oude rekeningnummer aan een andere client/adres en gaat door met incasseren van mijn oude rekening en mijn nieuwe rekening.
Als je teruggave van te veel afgeschreven bedragen vraagt, houdt Engie vol gehandeld te hebben zoals het hoort. Pas na bijna een jaar krijg ik het bedrag uiteindelijk teruggestort. Een week later schrijft Engie opnieuw de terugbetaalde bedragen van mijn rekening af. Uiteindelijk ook dat wel weer terugontvangen.
Tja een wel heel hardnekkige methode om fouten niet te willen herkennen.

Verbeter de administratie, waardoor dit soort fouten niet voorkomen en als het toch een keer voorkomt zorg dan dat de claim/klacht zorgvuldig behandeld en hersteld.

M.D. de Boer

Op 12 maart 2019 is mijn contract met Engie beëindigd en werd een eindafrekening opgesteld waarbij ik voor de periode 1 maart -12 maart een bedrag van € 6o zou terug ontvangen. Ik had een regeling... Op 12 maart 2019 is mijn contract met Engie beëindigd en werd een eindafrekening opgesteld waarbij ik voor de periode 1 maart -12 maart een bedrag van € 6o zou terug ontvangen. Ik had een regeling voor termijnbetalingen van € 110
Vervolgens wordt op 13 maart als nog bedrag van € 160 afgeschreven als voorschot op de periode 1 maart - 31 maart.
Ik zou hier eerder over geïnformeerd zijn. Onzin heb nooit iets ontvangen over een wijziging, boven alsnog niet verschuldigde afschrijvingen gaan incasseren is geen manier van doen. Een correcte afhandeling werd geweigerd.
Men bleef bij het standpunt, dat alsnog de termijnbetaling moest worden gedaan, terwijl ik Engie niets meer verschuldigd was. Deze zou dan later weer worden teruggestort. Deze werkwijze is onbegrijpelijk.
Onder tussen is gebleken, dat ik te veel heb betaald, maar op verzoek van terugbetaling geeft Engie geen antwoord.

Zorg dat de administratie beter in orde is, geef tijdig informatie over wijzigingen in de voorwaarden en als dit niet goed loopt zorg dan voor een heldere en zorgvuldige afhandeling en boek te veel... Zorg dat de administratie beter in orde is, geef tijdig informatie over wijzigingen in de voorwaarden en als dit niet goed loopt zorg dan voor een heldere en zorgvuldige afhandeling en boek te veel betaalde bedragen direct terug.

Johanna

Eerlijke service. Je word correct geholpen en denken mee met eventuele problemen.

Altijd, maar het zijn ook maar mensen net als wij

JD

Jarenlang klant geweest bij Engie. Geen problemen met rekeningen, betalingen e.d.

Maar die klantenservice.....

De klantenservice werd verplaatst naar een centrale plaats....

Maar die klantenservice.....

De klantenservice werd verplaatst naar een centrale plaats. Geen binding meer met het bedrijf en alles alleen via de website.
Nu wilde ik contact opnemen met het bedrijf, daar mijn contract bijna afliep. Op de website stond geen antwoord op mijn vragen.
Om een tel. nr te vinden, een drama. Je blijft door de menu's op de website heenlopen, een ratten doolhof.
Een linkje kon je aanklikken voor contact, en weer moest je door alle menu's van die K....... website.

Een tel. nummer gevonden via Google, maar niet op de website van Engie. (via vastelastenbond)

Uiteindelijk bij Engie meer dan 10min aan de lijn gehangen (na 10 min niet meer gekeken hoe lang het daarna nog geduurd heeft), eindelijk een vriendelijke dame gesproken. Zij gaf idd aan dat het tel. nr. heel erg goed verstopt zit. (Nog steeds niet gevonden op website van Engie).

Het ging over een contract einde, welke opnieuw ingevuld moest worden.

Ik heb nu maar voor een andere leverancier gekozen.

De onpersoonlijk mededeling dat Engie zijn klant waardeert, moeten ze maar eens bekijken bij de reclame van klaverblad verzekeringen.

Aanbevelen van Engie: Op dit moment niet. (Of je moet genoegen nemen met alleen de standaard antwoorden.)

Zorg voor een goede klanten service.

Misschien met terugbel mogelijkheid, waarbij aangegeven wordt wanneer teruggebeld gaat worden.

wijninga

Ik ben via een veiling bij Engie gekomen voor 1 jaar,
Ik heb via de website alles duidelijk kunnen volgen.
eindafrekening zie er correct en duidelijk uit

zijn tel. zeer slecht bereikbaar

Pennings Anita

Je kunt beter meer betalen dan bij Engie contract afsluiten.
Je kunt beter meer betalen dan bij Engie contract afsluiten.
De ene na het andere drama. Hadden nieuw huis, had men het contract dat de buren hadden overgezet. Ik had spontaan 2 huizen op mijn naam. Heeft 3 weken en nog veel meer telefoontjes gekost om te corrigeren. Eigen initiatief van het bedrijf zelf: zonder enig overleg hadden ze me naar dubbeltarief overgezet. Toevallig kwam ik erachter. Na meer van dit soort ellendige ervaringen besloten om op te zeggen. Contract was inmiddels afgelopen. Nou zelfs dat lukt niet op normale manier. Duurt 4-6 weken om afrekening te krijgen, vervolgens worden voorschotten nog steeds geïnd. En persoonlijk denk ik dat het dan nog weken duurt voor ik mijn geld terug krijg. Ik zet mijn voorschot altijd behoorlijk hoog om niet bij te hoeven bijbetalen. Vraag me af als ik bij moet betalen of het ook 2 maanden duurt. Zelfs van Engie afkomen is een groot probleem. En dat in de tijd dat automatisering zo in te stellen is dat het met paar dagen geregeld is. Essent regelt het in paar dagen. Daar 25 jaar klant geweest. Geen dag gezeik gehad.

Ik denk dat bovenstaand verhaal duidelijk genoeg is. Heb al van meerdere mensen gehoord dat dit veel vaker gebeurd.