ENGIE

J. Faasse

Vandaag een gesprek gehad met een van de medewerkers over teveel geproduceerde energie (zonnepanelen)
Kwestie was:
We hebben een tweede woning. Nu een jaar geleden is ons toegezegd dat...
Kwestie was:
We hebben een tweede woning. Nu een jaar geleden is ons toegezegd dat het teveel aan geleverde energie door de zonnepanelen (negatief saldo) overgezet kan worden op onze tweede woning.
Nu een jaar later blijkt dat niet mogelijk te zijn. In het systeem was ook niet meer te zien dat dit toegezegd is. Dus geen notitie van gemaakt.
Betreffende telefoniste heeft me correct te woord gestaan maar kon me gedane toezegging niet bevestigen. Het was dus allemaal technisch niet mogelijk. Ook administratief bleek dat er niets te regelen was.
We vinden het frustrerend en teleurstellend dat toezeggingen niet worden waargemaakt. Helaas dus "Een man een man een woord een woord".
Verder ben ik wel tevreden over deze maatschappij maar wat dit punt betreft maken ze dus geen pluspunt t.a.v. onze vraag richting andere energie bedrijven. En dat was wel onze gedachte.
We zijn dus een jaar in de veronderstelling geweest van een mooie service die er dus niet bleek te zijn en w

Zoek een mogelijkheid om dit te realiseren. Waar een wil is, is een weg.
Mooi concurrentie item!

M.M.Les

Het rapport maandelijks zou een mooie aanvulling kunnen krijgen als ook weergegeven zou worden de zelfde gegevens over dezelfde periode van het jaar daarvoor ter vergelijking. Bij voorbaat dank... Het rapport maandelijks zou een mooie aanvulling kunnen krijgen als ook weergegeven zou worden de zelfde gegevens over dezelfde periode van het jaar daarvoor ter vergelijking. Bij voorbaat dank M.M.Les

Zie vorige blok

Hans van Gulik

Contact is gewoon niet mogelijk BELACHELIJK !!!

Reactie ENGIE:

Beste Hans, Vervelend om te horen dat u niet met ons in contact kan komen. Wij zijn namelijk doordeweeks van 08:00 tot 18:00 telefonisch bereikbaar op 088-4446666. Daarnaast is er ook een... Beste Hans, Vervelend om te horen dat u niet met ons in contact kan komen. Wij zijn namelijk doordeweeks van 08:00 tot 18:00 telefonisch bereikbaar op 088-4446666. Daarnaast is er ook een mogelijkheid om via WhatsApp, Facebook, Twitter of chat in contact te komen met ons. Kunt u anders uw vraag en uw gegevens per e-mail sturen naar socialmedia.nl@engie.com. Dan help ik u graag verder. Alvast bedankt voor de moeite. Hartelijke groet, Leon - Webcare ENGIE

kaldi delft

De grootste boeven bende nooit met Engie in zee gaan.
Ze gaan immers alleen voor hun eigen portemonnee.

Ook al hebben ze ongelijk ze komen je niet te gemoed.

Je mag...
De grootste boeven bende nooit met Engie in zee gaan.
Ze gaan immers alleen voor hun eigen portemonnee.

Ook al hebben ze ongelijk ze komen je niet te gemoed.

Je mag stilletjes boeten vrij weg gaan maar begrijpen ho maar

Gewoon niet in zee gaan bespaar je tijd en frustratie kijk verder !!!!!trouwens ze zijn nog duur ook

Reactie ENGIE:

Goedemiddag, Vervelend om te horen dat u een nare ervaring met ENGIE heeft. Ik wil graag met u meekijken naar een oplossing. Wilt u mij hiervoor uw gegevens en uw vraag per e-mail toesturen? Dat... Goedemiddag, Vervelend om te horen dat u een nare ervaring met ENGIE heeft. Ik wil graag met u meekijken naar een oplossing. Wilt u mij hiervoor uw gegevens en uw vraag per e-mail toesturen? Dat kan naar socialmedia.nl@engie.com. Alvast bedankt voor de moeite. Hartelijke groet, Leon - Webcare ENGIE

Elzinga

De app waar je het gebruik van de voorgaande dagen werkt niet goed Sinds maart hebben we zonnepanelen maar er zijn heel vaak storingen

M.D. de Boer

In december 2017 een contract afgesloten met Engie voor de levering van gas en electra.
Bij de overeenkomst werd een berekening verstrekt voor een gebuik van 1700 m3 gas en een netto verbruik(saldering) van van elektra van 150 kWh. Het jaarbedrag kwam uit op € 1390
Bij de eindafrekening bleek op basis van de meterstanden 1660 m3 gas en een verbruik van elektra van -497 kWh. Je zou verwachten dat het jaarbedrag naar beneden moet worden bijgesteld Tot mijn verbazing bleek een jaarbedrag van € 1659 te zijn opgelopen. De vraag voorgelegd aan Engie wat de oorzaak kan zijn voor het hogere jaarbedrag.
Er komt geen serieuze reactie.

M.D. de Boer

Voor incasso had ik mijn rekeningnummer gewijzigd en een nieuwe machtiging verstrekt.
Vervolgens koppelt Engie mijn oude rekeningnummer aan een andere client/adres en gaat door met incasseren van mijn oude rekening en mijn nieuwe rekening.
Als je teruggave van te veel afgeschreven bedragen vraagt, houdt Engie vol gehandeld te hebben zoals het hoort. Pas na bijna een jaar krijg ik het bedrag uiteindelijk teruggestort. Een week later schrijft Engie opnieuw de terugbetaalde bedragen van mijn rekening af. Uiteindelijk ook dat wel weer terugontvangen.
Tja een wel heel hardnekkige methode om fouten niet te willen herkennen.

Verbeter de administratie, waardoor dit soort fouten niet voorkomen en als het toch een keer voorkomt zorg dan dat de claim/klacht zorgvuldig behandeld en hersteld.

M.D. de Boer

Op 12 maart 2019 is mijn contract met Engie beëindigd en werd een eindafrekening opgesteld waarbij ik voor de periode 1 maart -12 maart een bedrag van € 6o zou terug ontvangen. Ik had een regeling... Op 12 maart 2019 is mijn contract met Engie beëindigd en werd een eindafrekening opgesteld waarbij ik voor de periode 1 maart -12 maart een bedrag van € 6o zou terug ontvangen. Ik had een regeling voor termijnbetalingen van € 110
Vervolgens wordt op 13 maart als nog bedrag van € 160 afgeschreven als voorschot op de periode 1 maart - 31 maart.
Ik zou hier eerder over geïnformeerd zijn. Onzin heb nooit iets ontvangen over een wijziging, boven alsnog niet verschuldigde afschrijvingen gaan incasseren is geen manier van doen. Een correcte afhandeling werd geweigerd.
Men bleef bij het standpunt, dat alsnog de termijnbetaling moest worden gedaan, terwijl ik Engie niets meer verschuldigd was. Deze zou dan later weer worden teruggestort. Deze werkwijze is onbegrijpelijk.
Onder tussen is gebleken, dat ik te veel heb betaald, maar op verzoek van terugbetaling geeft Engie geen antwoord.

Zorg dat de administratie beter in orde is, geef tijdig informatie over wijzigingen in de voorwaarden en als dit niet goed loopt zorg dan voor een heldere en zorgvuldige afhandeling en boek te veel betaalde bedragen direct terug.

Johanna

Eerlijke service. Je word correct geholpen en denken mee met eventuele problemen.

Altijd, maar het zijn ook maar mensen net als wij

JD

Jarenlang klant geweest bij Engie. Geen problemen met rekeningen, betalingen e.d.

Maar die klantenservice.....

De klantenservice werd verplaatst naar een centrale plaats....

Maar die klantenservice.....

De klantenservice werd verplaatst naar een centrale plaats. Geen binding meer met het bedrijf en alles alleen via de website.
Nu wilde ik contact opnemen met het bedrijf, daar mijn contract bijna afliep. Op de website stond geen antwoord op mijn vragen.
Om een tel. nr te vinden, een drama. Je blijft door de menu's op de website heenlopen, een ratten doolhof.
Een linkje kon je aanklikken voor contact, en weer moest je door alle menu's van die K....... website.

Een tel. nummer gevonden via Google, maar niet op de website van Engie. (via vastelastenbond)

Uiteindelijk bij Engie meer dan 10min aan de lijn gehangen (na 10 min niet meer gekeken hoe lang het daarna nog geduurd heeft), eindelijk een vriendelijke dame gesproken. Zij gaf idd aan dat het tel. nr. heel erg goed verstopt zit. (Nog steeds niet gevonden op website van Engie).

Het ging over een contract einde, welke opnieuw ingevuld moest worden.

Ik heb nu maar voor een andere leverancier gekozen.

De onpersoonlijk mededeling dat Engie zijn klant waardeert, moeten ze maar eens bekijken bij de reclame van klaverblad verzekeringen.

Aanbevelen van Engie: Op dit moment niet. (Of je moet genoegen nemen met alleen de standaard antwoorden.)

Zorg voor een goede klanten service.

Misschien met terugbel mogelijkheid, waarbij aangegeven wordt wanneer teruggebeld gaat worden.