ENGIE

Ter Steege

Makkelijk dingen online regelen en een overzichtelijke app

Nvt

Goedemorgen,
Bedankt voor uw positieve feedback! Wat leuk om te lezen dat u de app zo prettig vind! We zijn erg blij met u als klant!
Met vriendelijke...

Jan Arisse

Een prima en meedenkend bedrijf, dat er is voor de klanten als het nodig is.

Voor mij persoonlijk, houden zo

Goedemorgen,
Wat leuk om te lezen dat onze benadering fijn vindt! We hopen op nog een lange samenwerking met u!
Pauline -...

Hulsbeek

Ik ben al jaren klant naar volle tevredenheid

geen tips

Goedemorgen,
Wat fijn om te lezen dat u zo tevreden bent met ons! Ik hoop dat wij dit nog lang met u kunnen voortzetten!
Met vriendelijke...
Pauline ENGIE Webcare

Milena

WAARDELOOS! Ze bellen met de een mooi verhaal over gasprijzen die verlaagd zijn en met mededeling dat ze een samenwerking met Essent hebben. Weten je mailadres en hebben inzicht in je verbruik, zo... WAARDELOOS! Ze bellen met de een mooi verhaal over gasprijzen die verlaagd zijn en met mededeling dat ze een samenwerking met Essent hebben. Weten je mailadres en hebben inzicht in je verbruik, zo lokken ze je weg bij je huidige maatschappij zonder dit duidelijk te benoemen. Ze zijn niet eerlijk. Zodra je dit zegt verbreken ze de verbinding.

Te veel om op te noemen. Allereerst, eerlijkheid!

Goedemiddag Milena,
Goedemiddag Milena,
Bedankt voor het delen van uw ervaring met ENGIE. Ik vind het erg vervelend om te lezen dat u op een onprettige manier benaderd bent door een tussenpartij. Weet u wellicht nog via welke partij dit is geweest? We zouden hier dan namelijk graag een melding van willen maken want we willen uiteraard wel dat een benadering voor een eventuele overstap op de correcte manier verloopt.
Mocht u deze informatie willen delen met ons dan kan u een e-mail sturen naar socialmedia.nl@engie.com. Bedankt!

KO1831166

Ik ben via een zeer correct klinkende tussenpersoon aangemeld die mij ongesanctioneerd veel lagere tarieven doorgaf en die mij verzekerde dat de overstapkosten 100% zouden worden vergoed.
"En...
"En omdat ze zo groot zijn kunnen ze ook lagere tarieven in rekening brengen dan anderen."
Ik was wel vaker overgestapt en dat was altijd eerlijk gegaan. Vandaar dat ik het contract niet had gecheckt. Toen ik zag dat de tarieven én de vergoedingen niet klopten werd ik evenwel door Engie aan hun contract gehouden, en de gegevens van de tussenpersoon worden door de Klantenservice niet aan de klanten door gegeven, dus dat opgenomen verkoopbandje daar heb je als klant niets aan, omdat je je daar in de praktijk niet op kunt beroepen. Engie vergoed max. € 200 en zelf brengen zij ingeval van een overstap € 350 in rekening, terwijl bij andere energie aanbieders "gewoon" € 250 wordt vergoed en € 250 in rekening wordt gebracht. Dit is dus ook nog € 150 Overstapwinst voor Engie middels de kleine Lettertjes, boven op hun forse Tarieven van resp. € 0,23 normaal elektra tarief en € 0,80 voor gas. Ik betaal nu ter vergelijking € 0,206 en € 0,72 voor een kub m3 gas. Concluderend; Weinig solidarité met hun eigen clientèle.

Transparantie over de tussenpersonen van wie Engie en dus ook hun klanten gebruik maken. Tot 2018 verrekenden Energiemaatschappijen onderling die € 250 overstapkosten. Door de Privacywet van 2019... Transparantie over de tussenpersonen van wie Engie en dus ook hun klanten gebruik maken. Tot 2018 verrekenden Energiemaatschappijen onderling die € 250 overstapkosten. Door de Privacywet van 2019 mag dat niet meer en moeten klanten dit zelf voorschieten en terug vragen. En Engie neemt dit dan tegelijkertijd ongestraft ter hand om € 50 minder te vergoeden en € 100 meer te vragen aan hun klanten. Ik vind dit een afkeurenswaardige Moralité.

Goedemiddag,
Bedankt voor het delen van uw ervaring met ENGIE. Ik lees uw verhaal en merk dat u het niet helemaal eens bent met hoe dit verlopen is. Verder zie ik ook dat er meerdere malen contact is geweest met onze klantenservice en wij u zo goed mogelijk hebben geprobeerd te helpen hierbij.
Helaas kan ik aan uw klacht niets veranderen gezien wij al alle stappen hebben ondernomen hiervoor.
Wel wil ik u nog meegeven dat de opzegkosten die ENGIE kan vergoeden altijd maximaal € 125,00 per aansluiting zijn. Als uw vorige leverancier andere kosten terug vordert van bijvoorbeeld een reeds door hen vergoedde boete of een welkomstgeschenk krijgt u dit bij geen enkele leverancier terug betaald. De boete die ENGIE in rekening mag brengen als u vroegtijdig een vast contract verbreekt is ook € 125,00 maximaal per aansluiting.
Echter mogen wij volgens de voorwaarden een reeds door ENGIE vergoedde boete van uw vorige leverancier (deels) terug vorderen op uw eindafrekening als ENGIE niet 12 maanden aaneengesloten uw energie heeft geleverd.
Ik hoop dat het zo wellicht iets duidelijker voor u is hoe het precies werkt met de opzegkosten en vergoedingen.

leo van Pelt

Helaas het terug leveren van elektra is maar 4.5 cent ..... toen ik 3 jaar geleden met engie in zee ging zou dit 7.5 cent zijn :-( valse info

betere informatie naar de klant toe en beter vermelden wat de saldiring regels zijn !!!!

Goedemiddag Leo,
Goedemiddag Leo,
Bedankt voor uw review. Ik vind het erg vervelend dat er foutieve informatie met u gedeeld is over de teruglevering. Wij nemen uw verbeterpunt zeker mee voor in de toekomst!

A.c.Smaal

Waarom een lager aanbod, cadeau als ik overstap?

Goedemiddag,
Bedankt voor uw positieve review! Ik wens u een prettige dag vandaag.

CHJ.Bodewes

Het gaat goed

Mee zoeken naar de voordelige zijde van de kosten!

Goedemiddag,
Bedankt voor het delen van uw positieve ervaring met ENGIE en uiteraard uw tip. Ik wens u een prettige middag verder!

Mw. Links

Redelijk.

Het zou heel fijn zijn als je ook de terug geleverde energie van zonnepanelen kunt invullen zodat je echt weet waar je aan toe bent met de eindafrekening per jaar.

Goedemiddag,
Bedankt voor het delen van uw review en verbeterpunt. Wij zullen dit zeker meenemen als feedback. Mocht u graag wel uw teruglevering willen inzien zodat de termijnbedragcheck ook nauwkeuriger wordt kan u wellicht via uw netbeheerder Enexis navraag doen over het krijgen van slimme meters.
In dit geval kunnen uw meterstanden dagelijks uitgelezen worden voor MijnENGIE, waaronder ook de meterstanden voor uw teruglevering.

Robert Joustra

Vriendelijke service maar beleid kan beter

Makkelijk om energie af te sluiten. Goede website en app alleen het beleid om boetes op te leggen bij de verkoop van je huis is zacht gezegd niet echt klantvriendelijk, of je moet daar vooraf heel... Makkelijk om energie af te sluiten. Goede website en app alleen het beleid om boetes op te leggen bij de verkoop van je huis is zacht gezegd niet echt klantvriendelijk, of je moet daar vooraf heel erg duidelijk over zijn en dat niet wegmoffelen in de kleine lettertjes! Beter is om mij als klant bijvoorbeeld in te zetten om de nieuwe bewoner over te halen ook klant bij Engie te worden en dan geen boete op te leggen. In mijn geval is het ook nog zo dat dit huis leeg stond en ik met mijn partner op mijn woonadres ook al klant bij Engie ben. Ook daar zou je rekening mee kunnen houden. Kortom, als je je wilt onderscheiden van de andere energiemaatschappijen en klantvriendelijk wil zijn, dan zou ik dat beleid aanpassen.

Goedemorgen,
Bedankt voor uw feedback! Ik begrijp dat u bij de verhuizing ook weer klant bent geworden bij ENGIE? Zou u ons een e-mail willen sturen met uw gegevens zodat ik met u mee kan kijken wat er gebeurd is en of wij iets voor u kunnen betekenen? Deze e-mail mag u sturen naar: socialmedia.nl@engie.com. Alvast bedankt!