Damen

X

Uw ervaring met Doets Reizen

Zeer slechte ervaring ivm coronavoucher. Kijken alleen naar hun eigen belang. Na 7 mnd wordt er gewoon gezegd dat ze het geld nog niet terug betalen, kijk maar of je nog iets anders kan boeken pas... Zeer slechte ervaring ivm coronavoucher. Kijken alleen naar hun eigen belang. Na 7 mnd wordt er gewoon gezegd dat ze het geld nog niet terug betalen, kijk maar of je nog iets anders kan boeken pas na jaar wordt het terug betaald.

Zees de Baat

Alleen eigen belang Doets tels

Uw ervaring met Doets Reizen

Hele slechte ervaring met afhandeling van reis die door Corona moet worden geannuleerd. Ze houden gewoon vol dat de reis doorgaat terwijl alle Canadese sites zeggen dat het niet zo is. En Jan Doets... Hele slechte ervaring met afhandeling van reis die door Corona moet worden geannuleerd. Ze houden gewoon vol dat de reis doorgaat terwijl alle Canadese sites zeggen dat het niet zo is. En Jan Doets draait je gewoon een poot uit. Hoe mooi de verhalen ook zijn op hun website. Nooit meer Jan Doets!!

Monique

Geen reis

Uw ervaring met Doets Reizen

De reis werd geannuleerd vanwege Corona (zoals zovele) wij willen als zzp ers ons geld terug. Reis is volledig betaald in februari voor vertrek september. Nu verplicht een voucher en ze weigeren... De reis werd geannuleerd vanwege Corona (zoals zovele) wij willen als zzp ers ons geld terug. Reis is volledig betaald in februari voor vertrek september. Nu verplicht een voucher en ze weigeren zoals wettelijke verplichting terug te betalen. Nooit maar dan ook nooit meer Jan doets. Overigers streek doets zelf ruim drie ton staatssteun op

Rianne

Welke reis?

Uw ervaring met Doets Reizen

Eigen belang voorop. Wij willen melding maken van het feit dat Jan Doets Reizen niet netjes omgaat met de annulering van onze geplande reis naar de USA.
Wij hebben voor de corona geboekt. In...
Wij hebben voor de corona geboekt. In mei bleek dat het bezoek aan MIT in Boston niet door zou gaan. Dit was het uitgangspunt van onze reis. In eerste instantie dachten we dat alles nog ten goede zou keren en we toch een deel van de reis zouden kunnen maken. Op site wordt steeds melding gemaakt tijdens de corona dat zij zelf contact op zullen nemen. Eind juni hadden wij onze restantbetaling moeten voldoen. Maar hoorden niets dus zelf gaan zoeken op internet. De hotels, trein, vliegmaatschappijen en bezienswaardigheden geven duidelijk aan dat zij tegemoet komen met annuleren en dat eigenlijk bij de meeste dingen al duidelijk was dat het niet zo zou lopen zoals wij de verwachting hadden voor de reisboeking. Restaurants dicht. Whale watchen gaat niet door. Treinen rijden niet. Bussen gaan aangepast. Uiteindelijk zelf met Doets Reizen contact op genomen. Want laat ons eerlijk zijn. Volgens ANVR moet men er als ondernemer kunnen garanderen dat mensen toch de vakantie hebben die zij voor ogen hebben. En dat zou in ons geval absoluut niet zijn. Advies was zeer algemeen om het nog af te wachten. Uiteindelijk schoten we er niets mee op. Uit laten rekenen wat het ons zou kosten als we het zouden annuleren. Op een dure reis laat je dus veel vallen. Ook de annuleringsverzekering die wij via Faber moesten afsluiten (Jan Doets kan dit maar tot bedrag van 200 euro). De knoop doorgehakt en geannuleerd. Want het was in augustus met mogelijk code geel een reis geworden die we niet voor ogen hadden. Of de hele reissom voldoen; in augustus nog annuleren en dan nog meer geld kwijt zijn.Frappant was dat ongeveer gelijktijdig KLM onze vlucht annuleert vanwege corona. En dat Delta Airlines onze terugvlucht wijzigde. Voor ons hield dit in dat we dus plusminus 1750 euro kwijt zijn. Maar wat weegt zwaarder: gezond zijn!! Hadden graag gehad dat Jan Doets ons tegemoet was gekomen ergens. Zij durven dan ook nog kosten polis etc in rekening te brengen. Moest nog een bedrag van 11 euro retour krijgen. Hier 2x over gemaild.

Thomas

Slechte afhandeling - geen aanrader

Uw ervaring met Doets Reizen

Tijdens het uitkiezen en boeken van de reis, was de service en aandacht van Doets goed. Wij werden goed geadviseerd en geholpen. De uiteindelijke offerte bevatte een aantal fouten, maar deze werden... Tijdens het uitkiezen en boeken van de reis, was de service en aandacht van Doets goed. Wij werden goed geadviseerd en geholpen. De uiteindelijke offerte bevatte een aantal fouten, maar deze werden opgelost.

Toen brak corona uit. Omdat wij positief waren over Doets, gingen wij er vanuit dat wij in onderling overleg tot een goede oplossing zouden kunnen komen. Daarom hebben wij, toen duidelijk werd dat Corona wereldwijd een enorme invloed zou hebben op oa vliegreizen en vakanties voor de rest van het jaar, op tijd contact gezocht met Doets om in overleg te treden.

Vanuit Doets werd daar naar onze mening zonder enig begrip op gereageerd. Het werd niet gewaardeeerd dat wij in overleg wilden treden, de reis was nog te ver weg en zou gewoon kunnen worden uitgevoerd en tegelijkertijd werd al meteen gemeld dat onze betalingsverplichtingen wel zouden blijven bestaan.

Een reis met Doets is zelden een goedkope reis en juist omdat wij wisten dat de restantbetaling vrij ver vooraf betaald moest worden, wilden wij in overleg treden. Het is immers onredelijk om te verlangen van klanten om het volledige reisbedrag te betalen, terwijl vrijwel zeker is dat de reis geen doorgang kan vinden.

Wij hebben contact gehad met oa de Directeur Marketing en General Manager, maar de wijze waarop Doets communiceert was eenduidig: zonder enig begrip en op het botte af.

Na onze ervaring vroegen wij ons af of wij de enige zijn die een dergelijke ervaring heeft gehad met Doets, maar bij het zoeken naar ervaringen op Google, werd direct duidelijk dat zij niet alleen bij ons op deze wijze hebben gereageerd, maar bij zeer veel klanten. Daarom hebben wij besloten toch een review te plaatsen.

Wij raden eenieder dan ook sterk af om een reis te boeken bij Doets Reizen. Als het moeilijk wordt is er geen enkele mogelijkheid tot overleg of de wil om tot een gezamenlijke oplossing te komen, die voor beide partijen werkt. De focus ligt, na de verkoop, op het binnenhalen van de restantbetaling, van service is dan in onze ervaring weinig sprake meer.

Frans Vernooij

Reis uiteindelijk door Doets zelf geannuleerd.

Uw ervaring met Doets Reizen

Nooit meer Doets Reizen. Bij hen een pakketreis geboekt naar Canada met vertrek op 25-6-2020. Op 14-mei moest de restantbetaling voldaan zijn. Op 6 mei betalingsherinnering gekregen. Volgens Doets... Nooit meer Doets Reizen. Bij hen een pakketreis geboekt naar Canada met vertrek op 25-6-2020. Op 14-mei moest de restantbetaling voldaan zijn. Op 6 mei betalingsherinnering gekregen. Volgens Doets waren er voor de reis geen reisbeperkingen. Totale onzin en een bewuste leugen. Op dat moment was al lange tijd bekend dat er voor Canada een inreisverbod was tot en met 30 juni, via een maatregel afgekondigd door de Canadese regering al in maart van dit jaar. Die datum van 30 juni gaf Doets nota bene zelf aan op hun eigen site. Tevens was al bekend dat de nationale parken geen toegang gaven voor motorvoertuigen van bezoekers en alle openbare voorzieningen waren tot nader bericht gesloten. Ook een maatregel van de Canadese overheid (Parks Canada) en al langere tijd bekend. Was simpel op internet te vinden. Ons was duidelijk dat onze reis niet door zou kunnen gaan volgens de afgesloten reisovereenkomst. Dit hebben wij aangevoerd als reden om onze restantbetaling op te schorten. De consument heeft daartoe een wettelijk recht. Is na te lezen bij de ACM. Meerdere berichten zijn over en weer gegaan. Totaal geen medewerking van Doets. Bleven volhouden dat er voor onze reis geen reisbeperkingen waren. Geeft toch te denken als andere reisorganisaties hun reizen naar Canada al geruime tijd wel hadden geannuleerd tot 30 juni. Tot 2 keer toe weer een betalingsherinnering gekregen. De laatste was op 28 mei en Doets bleef nog steeds volhouden dat er geen sprake was van een reisverbod. Zijn wij niet op in gegaan. Vijf dagen later werden zij wakker, onze reis was door hen geannuleerd. Om zeker te zijn dat wij onze aanbetaling terug zouden krijgen hebben wij gekozen voor een corona-voucher. Hopelijk worden wij dan betaald door de SGR want dat zou dan betekenen dat Doets over de kop is. Van ons mag dat. Wij voelen ons heel flink besodemieterd door Doets. Gezien de huidige reisbeperkingen voor Canada is het pure geldklopperij van Doets, simpel de kop in het zand steken en proberen de klant de volledige reissom te laten betalen. Schandalige manier om met je klanten om te gaan. Mensen, laat je niet verleiden door Doets om zelf je reis te annuleren want dan kun je fluiten naar je centjes. Op dit moment hanteert Doets de datum van 21 augustus. Laat je geen zand in de ogen strooien door die club. Mensen die Canada binnen kunnen komen moeten 14 dagen na aankomst in quarantaine, zelfs als je geen symptomen van corona hebt. Die maatregel was er óók al vóór de datum dat wij de restantbetaling moesten doen.is op 29 juni door de Canadese regering verlengd tot 31 augustus. Daar hoor je Doets niet over. Daar zit je dan ergens 2 weken lang in quarantaine. Hoezo geen reisbeperkingen? Een tip voor Doets en iedereen die hier tegenaan loopt: vul in op Google de zoekopdracht ‘entry ban Canada’ Je krijgt dan veel informatie over reizen naar Canada in deze corona-tijd. De nodige maatregelen van de Canadese overheid zijn dan makkelijk te vinden. Je kunt ook contact opnemen met de Canadese ambassade in Den Haag (een email is al voldoende), kom je bij dezelfde informatie uit. Duidelijk is wel dat Doets willens en wetens de klant niet de waarheid vertelt, met de bedoeling om toch maar die klant de volledige reissom te laten betalen. Hoe kan Doets dan vermelden dat zij hun zorgplicht al 39 jaar serieus nemen? Trap daar niet in en laat je niet onder druk zetten door die club. Zover had het niet hoeven te komen. Als Doets eerlijk was en bereid was om mee te denken met de klant, die in deze tijd voor een groot dilemma staat aangaande een geboekte reis, dan hadden zij misschien wel de nodige klanten kunnen behouden. De klant wel wijzen op de betalingsvoorwaarden maar zich niet houden aan de Reizigersvoorwaarden van de ANVR, zie artikel 9.9. Wij gaan over Doets een klacht indienen bij de ACM. Hopelijk gaan meer mensen dat doen en mogelijk komt er dan een onderzoek naar Doets. Geen eurocent meer van ons naar Doets, wat een zwendelorganisatie!

Slechte en slordige service

Uw ervaring met Doets Reizen

Tot het boeken was er uitstekende service van Doets. Na het boeken bleken er fouten en slordigheden in de boeking te zijn geslopen. Deze zijn opgelost, maar pas na veel aandringen. Uiteindelijk kan... Tot het boeken was er uitstekende service van Doets. Na het boeken bleken er fouten en slordigheden in de boeking te zijn geslopen. Deze zijn opgelost, maar pas na veel aandringen. Uiteindelijk kan de reis geen doorgang vinden door Covid. Er komt daarbij vanuit Doets geen enkel initiatief en er wordt niet oplossingsgericht en klantgericht gedacht.

Esther Passies

Wij vertrokken naar Amerika op de dag dat Trump aankondigde dat Schengen vluchten i.v.m. het Corona-virus geweerd zouden worden. Enige onzekerheid hadden we wel over onze aankomst in Amerika en... Wij vertrokken naar Amerika op de dag dat Trump aankondigde dat Schengen vluchten i.v.m. het Corona-virus geweerd zouden worden. Enige onzekerheid hadden we wel over onze aankomst in Amerika en vooral ook het verblijf en de terugreis. Dat was niet nodig geweest, want Doets Reizen staat voor al haar reizigers klaar. Dat bleek toen zij ons na 5 dagen al adviseerden een vervroegde terugreis te regelen omdat onze eindluchthaven al gesloten was en omdat ze verwachten dat langer blijven het nog moeilijker zou maken om ooit terug te komen. Vanaf toen was er zeer prettig en veelvuldig app- contact. Terwijl wij met onze camper onderweg waren werden al onze vragen beantwoord, suggesties gedaan en uiteindelijk konden we (natuurlijk eerder dan de bedoeling was) terugvliegen zonder extra kosten. Zij moeten het enorm druk gehad hebben, maar hadden alle tijd voor ons genomen om een goede terugvlucht te vinden en te organiseren. Ook na thuiskomst waren zij goed bereikbaar om ons te helpen er met de annuleringsverzekering uit te komen. Juist door hun optreden hebben wij een goede herinnering aan de veel te korte vakantie overgehouden in deze Corona-tijd. Zodra het kan, gaan wij deze reis opnieuw proberen te maken, uiteraard weer via Jan Doets!

Uw ervaring met Doets Reizen

Dit was onze vierde Amerika/Canada camper-reis, via Doets Reizen geboekt. Alle keren zeer goed bevallen. Communicatie, tips, prijs, allemaal dik in orde. Het enige waar aandacht aan besteed mag... Dit was onze vierde Amerika/Canada camper-reis, via Doets Reizen geboekt. Alle keren zeer goed bevallen. Communicatie, tips, prijs, allemaal dik in orde. Het enige waar aandacht aan besteed mag worden wat mij betreft is de offerte/factuur. Die is te uitgebreid en daardoor onoverzichtelijk. Maar ach, hoe belangrijk is dat, als je weet dat Doets Reizen altijd voor je klaar staat, niet alleen voor je vakantie, maar zeker ook tijdens en na.

Patricia

Mooie reis maar beveel Jan Doets niet aan

Uw ervaring met Doets Reizen

Als je standaard pakket wilt prima, maar je moet erg zoeken naar reisbescheiden. Wij wilden graag iets bijzonders doen op de verjaardag van onze jongste maar je wordt in het standaard pakket geduwd... Als je standaard pakket wilt prima, maar je moet erg zoeken naar reisbescheiden. Wij wilden graag iets bijzonders doen op de verjaardag van onze jongste maar je wordt in het standaard pakket geduwd zodat wij helaas op zijn verjaardag zelf niets leuks konden doen. Achteraf had dat prima gekund. Ook reisden wij de gehele vakantie samen met andere gezinnen en dat hadden wij graag van te voren willen weten want dit maakte ons reis minder speciaal.
Wij willen graag extra ontzorgd worden en dat gebeurt te weinig. Wel de accomodaties en excursies maar verder niets extra's .
Geen tips voor onderweg (zoals doe even boodschappen want er is geen winkel in dit gebied etc. Inloggen blijft omslachtig

Bestaand reispakket naar eigen wens aangepast. Ligging van de hotels perfect. Auto verhuurbedrijf om de hoek van het hotel, ook bij het inleveren van de auto dicht in de buurt. Hotels zelf luxer dan... Bestaand reispakket naar eigen wens aangepast. Ligging van de hotels perfect. Auto verhuurbedrijf om de hoek van het hotel, ook bij het inleveren van de auto dicht in de buurt. Hotels zelf luxer dan voor ons nodig is maar dat maakt de vakantie extra fijn. Omgeving adembenemend mooi, huurauto van te voren geregeld en naar wens. Super vakantie gehad met enige nadeel dat we eigenlijk overal nog wel een week wilden blijven. Nog lang niet uitgekeken.

Uw ervaring met Doets Reizen

Een reisbureau met heel veel persoonlijke kennis van het gebied, dat is hun kracht. Verzekeringen, autohuur en sommige excursies van tevoren kunnen regelen. Scheelt een hoop tijd en ellende tijdens... Een reisbureau met heel veel persoonlijke kennis van het gebied, dat is hun kracht. Verzekeringen, autohuur en sommige excursies van tevoren kunnen regelen. Scheelt een hoop tijd en ellende tijdens de vakantie. De standaardreispakketten zijn heel erg mooi maar wel fijn dat dit is aan te passen naar een persoonlijke reis. Hierbij veel tips ontvangen van de reisadviseur van Doets Reizen. Tijdens het boeken van de reis wordt er ruim de tijd genomen om alle wensen goed door te spreken. Nog nooit teleurgesteld tijdens de reizen die ik al heb geboekt via Doets Reizen