Frans Vernooij

Reis uiteindelijk door Doets zelf geannuleerd.

Uw ervaring met Doets Reizen

Nooit meer Doets Reizen. Bij hen een pakketreis geboekt naar Canada met vertrek op 25-6-2020. Op 14-mei moest de restantbetaling voldaan zijn. Op 6 mei betalingsherinnering gekregen. Volgens Doets... Nooit meer Doets Reizen. Bij hen een pakketreis geboekt naar Canada met vertrek op 25-6-2020. Op 14-mei moest de restantbetaling voldaan zijn. Op 6 mei betalingsherinnering gekregen. Volgens Doets waren er voor de reis geen reisbeperkingen. Totale onzin en een bewuste leugen. Op dat moment was al lange tijd bekend dat er voor Canada een inreisverbod was tot en met 30 juni, via een maatregel afgekondigd door de Canadese regering al in maart van dit jaar. Die datum van 30 juni gaf Doets nota bene zelf aan op hun eigen site. Tevens was al bekend dat de nationale parken geen toegang gaven voor motorvoertuigen van bezoekers en alle openbare voorzieningen waren tot nader bericht gesloten. Ook een maatregel van de Canadese overheid (Parks Canada) en al langere tijd bekend. Was simpel op internet te vinden. Ons was duidelijk dat onze reis niet door zou kunnen gaan volgens de afgesloten reisovereenkomst. Dit hebben wij aangevoerd als reden om onze restantbetaling op te schorten. De consument heeft daartoe een wettelijk recht. Is na te lezen bij de ACM. Meerdere berichten zijn over en weer gegaan. Totaal geen medewerking van Doets. Bleven volhouden dat er voor onze reis geen reisbeperkingen waren. Geeft toch te denken als andere reisorganisaties hun reizen naar Canada al geruime tijd wel hadden geannuleerd tot 30 juni. Tot 2 keer toe weer een betalingsherinnering gekregen. De laatste was op 28 mei en Doets bleef nog steeds volhouden dat er geen sprake was van een reisverbod. Zijn wij niet op in gegaan. Vijf dagen later werden zij wakker, onze reis was door hen geannuleerd. Om zeker te zijn dat wij onze aanbetaling terug zouden krijgen hebben wij gekozen voor een corona-voucher. Hopelijk worden wij dan betaald door de SGR want dat zou dan betekenen dat Doets over de kop is. Van ons mag dat. Wij voelen ons heel flink besodemieterd door Doets. Gezien de huidige reisbeperkingen voor Canada is het pure geldklopperij van Doets, simpel de kop in het zand steken en proberen de klant de volledige reissom te laten betalen. Schandalige manier om met je klanten om te gaan. Mensen, laat je niet verleiden door Doets om zelf je reis te annuleren want dan kun je fluiten naar je centjes. Op dit moment hanteert Doets de datum van 21 augustus. Laat je geen zand in de ogen strooien door die club. Mensen die Canada binnen kunnen komen moeten 14 dagen na aankomst in quarantaine, zelfs als je geen symptomen van corona hebt. Die maatregel was er óók al vóór de datum dat wij de restantbetaling moesten doen.is op 29 juni door de Canadese regering verlengd tot 31 augustus. Daar hoor je Doets niet over. Daar zit je dan ergens 2 weken lang in quarantaine. Hoezo geen reisbeperkingen? Een tip voor Doets en iedereen die hier tegenaan loopt: vul in op Google de zoekopdracht ‘entry ban Canada’ Je krijgt dan veel informatie over reizen naar Canada in deze corona-tijd. De nodige maatregelen van de Canadese overheid zijn dan makkelijk te vinden. Je kunt ook contact opnemen met de Canadese ambassade in Den Haag (een email is al voldoende), kom je bij dezelfde informatie uit. Duidelijk is wel dat Doets willens en wetens de klant niet de waarheid vertelt, met de bedoeling om toch maar die klant de volledige reissom te laten betalen. Hoe kan Doets dan vermelden dat zij hun zorgplicht al 39 jaar serieus nemen? Trap daar niet in en laat je niet onder druk zetten door die club. Zover had het niet hoeven te komen. Als Doets eerlijk was en bereid was om mee te denken met de klant, die in deze tijd voor een groot dilemma staat aangaande een geboekte reis, dan hadden zij misschien wel de nodige klanten kunnen behouden. De klant wel wijzen op de betalingsvoorwaarden maar zich niet houden aan de Reizigersvoorwaarden van de ANVR, zie artikel 9.9. Wij gaan over Doets een klacht indienen bij de ACM. Hopelijk gaan meer mensen dat doen en mogelijk komt er dan een onderzoek naar Doets. Geen eurocent meer van ons naar Doets, wat een zwendelorganisatie!

Slechte en slordige service

Uw ervaring met Doets Reizen

Tot het boeken was er uitstekende service van Doets. Na het boeken bleken er fouten en slordigheden in de boeking te zijn geslopen. Deze zijn opgelost, maar pas na veel aandringen. Uiteindelijk kan... Tot het boeken was er uitstekende service van Doets. Na het boeken bleken er fouten en slordigheden in de boeking te zijn geslopen. Deze zijn opgelost, maar pas na veel aandringen. Uiteindelijk kan de reis geen doorgang vinden door Covid. Er komt daarbij vanuit Doets geen enkel initiatief en er wordt niet oplossingsgericht en klantgericht gedacht.

Esther Passies

Wij vertrokken naar Amerika op de dag dat Trump aankondigde dat Schengen vluchten i.v.m. het Corona-virus geweerd zouden worden. Enige onzekerheid hadden we wel over onze aankomst in Amerika en... Wij vertrokken naar Amerika op de dag dat Trump aankondigde dat Schengen vluchten i.v.m. het Corona-virus geweerd zouden worden. Enige onzekerheid hadden we wel over onze aankomst in Amerika en vooral ook het verblijf en de terugreis. Dat was niet nodig geweest, want Doets Reizen staat voor al haar reizigers klaar. Dat bleek toen zij ons na 5 dagen al adviseerden een vervroegde terugreis te regelen omdat onze eindluchthaven al gesloten was en omdat ze verwachten dat langer blijven het nog moeilijker zou maken om ooit terug te komen. Vanaf toen was er zeer prettig en veelvuldig app- contact. Terwijl wij met onze camper onderweg waren werden al onze vragen beantwoord, suggesties gedaan en uiteindelijk konden we (natuurlijk eerder dan de bedoeling was) terugvliegen zonder extra kosten. Zij moeten het enorm druk gehad hebben, maar hadden alle tijd voor ons genomen om een goede terugvlucht te vinden en te organiseren. Ook na thuiskomst waren zij goed bereikbaar om ons te helpen er met de annuleringsverzekering uit te komen. Juist door hun optreden hebben wij een goede herinnering aan de veel te korte vakantie overgehouden in deze Corona-tijd. Zodra het kan, gaan wij deze reis opnieuw proberen te maken, uiteraard weer via Jan Doets!

Uw ervaring met Doets Reizen

Dit was onze vierde Amerika/Canada camper-reis, via Doets Reizen geboekt. Alle keren zeer goed bevallen. Communicatie, tips, prijs, allemaal dik in orde. Het enige waar aandacht aan besteed mag... Dit was onze vierde Amerika/Canada camper-reis, via Doets Reizen geboekt. Alle keren zeer goed bevallen. Communicatie, tips, prijs, allemaal dik in orde. Het enige waar aandacht aan besteed mag worden wat mij betreft is de offerte/factuur. Die is te uitgebreid en daardoor onoverzichtelijk. Maar ach, hoe belangrijk is dat, als je weet dat Doets Reizen altijd voor je klaar staat, niet alleen voor je vakantie, maar zeker ook tijdens en na.

Patricia

Mooie reis maar beveel Jan Doets niet aan

Uw ervaring met Doets Reizen

Als je standaard pakket wilt prima, maar je moet erg zoeken naar reisbescheiden. Wij wilden graag iets bijzonders doen op de verjaardag van onze jongste maar je wordt in het standaard pakket geduwd... Als je standaard pakket wilt prima, maar je moet erg zoeken naar reisbescheiden. Wij wilden graag iets bijzonders doen op de verjaardag van onze jongste maar je wordt in het standaard pakket geduwd zodat wij helaas op zijn verjaardag zelf niets leuks konden doen. Achteraf had dat prima gekund. Ook reisden wij de gehele vakantie samen met andere gezinnen en dat hadden wij graag van te voren willen weten want dit maakte ons reis minder speciaal.
Wij willen graag extra ontzorgd worden en dat gebeurt te weinig. Wel de accomodaties en excursies maar verder niets extra's .
Geen tips voor onderweg (zoals doe even boodschappen want er is geen winkel in dit gebied etc. Inloggen blijft omslachtig

Bestaand reispakket naar eigen wens aangepast. Ligging van de hotels perfect. Auto verhuurbedrijf om de hoek van het hotel, ook bij het inleveren van de auto dicht in de buurt. Hotels zelf luxer dan... Bestaand reispakket naar eigen wens aangepast. Ligging van de hotels perfect. Auto verhuurbedrijf om de hoek van het hotel, ook bij het inleveren van de auto dicht in de buurt. Hotels zelf luxer dan voor ons nodig is maar dat maakt de vakantie extra fijn. Omgeving adembenemend mooi, huurauto van te voren geregeld en naar wens. Super vakantie gehad met enige nadeel dat we eigenlijk overal nog wel een week wilden blijven. Nog lang niet uitgekeken.

Uw ervaring met Doets Reizen

Een reisbureau met heel veel persoonlijke kennis van het gebied, dat is hun kracht. Verzekeringen, autohuur en sommige excursies van tevoren kunnen regelen. Scheelt een hoop tijd en ellende tijdens... Een reisbureau met heel veel persoonlijke kennis van het gebied, dat is hun kracht. Verzekeringen, autohuur en sommige excursies van tevoren kunnen regelen. Scheelt een hoop tijd en ellende tijdens de vakantie. De standaardreispakketten zijn heel erg mooi maar wel fijn dat dit is aan te passen naar een persoonlijke reis. Hierbij veel tips ontvangen van de reisadviseur van Doets Reizen. Tijdens het boeken van de reis wordt er ruim de tijd genomen om alle wensen goed door te spreken. Nog nooit teleurgesteld tijdens de reizen die ik al heb geboekt via Doets Reizen

We hebben een prachtige reis gemaakt door West-Canada.
Mede door de uitgebreide en perfect uitgewerkte reis die volledig voldeed aan onze wensen, hebben we mooie herinneringen.

Uw ervaring met Doets Reizen

De medewerkers hebben heel veel reiservaring en kunnen daarom perfect advies geven .
Dit omdat ze zelf al vele keren de gebieden hebben bezocht.

Claudia Timmerman

Tja, kwam het maar tot een reis.

Tja, kwam het maar tot een reis.

De fout op de website wordt eruit gevist door mij als klant. Wat betekende dat ik 2000 euro kon bij betalen voor een camper, die op de site en mijn reservering als inclusief stond. Maar dus niet inclusief was. Vervolgens binnen no time de prijs vd reis omhoog op de site.

Graag gedaan Doets.

Jammer dat jullie ondanks mijn geste de camper te middelen ons met slechts 100 euro (reis 4 personen) afscheepte.

Claudia uit Apeldoorn
Een potentiële Doetsklant die niet een warm bad heeft ervaren

Uw ervaring met Doets Reizen

Mijn goudvis heeft meer empatisch vermogen..

A. van den Berg

Wij zijn erg teleurgesteld in de service van Jan Doets:

Wij zijn erg teleurgesteld in de service van Jan Doets:

-Reisbeschrijving moesten wij zelf in 1e instantie uitprinten, klopte niet, we miste een aantal beschrijvingen en na bellen kon uiteindelijk de reisbeschrijving wel geprint opgestuurd worden. Uiteindelijk miste evengoed het laatste gedeelte van de reis.

-de vouchers hadden we volgens Doets geprint niet nodig en kregen we dus ook niet geprint, we moesten deze maar downloaden op onze telefoon of tablet (die we niet hebben). Uiteindelijk deze elders weten te printen en we hebben 3 x deze vouchers moeten afgeven bij een hotel... we hadden ze dus wel geprint nodig.

-Reisschema was trouwens gewoon printjes uit google maps, de laatste rit klopte de tijd niet, er zat anderhalf uur verschil in met de werkelijke tijd en navigatietijd!

-Op de reisbeschrijving stond niet wat er onderweg te zien of te doen was, dit moesten wij zelf uitzoeken.

-Autohuur was geboekt bij Hertz, we moesten zelf uitzoeken waar dit bedrijf was gevestigd en hoe wij bij dit bedrijf moesten komen vanuit ons hotel.

-Recensies van Hertz zijn heel slecht, zeker waar wij onze auto op moesten halen. Doets geeft aan hierin verder geen partij te zijn, ze hebben dit geboekt voor ons en dat is/was het.

-Transfer vliegveld-hotel moesten we zelf uitzoeken, we gevraagd hoe we het beste naar het hotel konden komen, geadviseerd werd een taxi, Uber of openbaar vervoer. Kosten taxi die opgegeven werd, klopte niet met de werkelijkheid. En zelf kwamen we op het vliegveld erachter dat er een shuttle was van het vliegveld naar de hotels in San Francisco en deze thuis geboekt had kunnen worden en de kosten vielen ook mee. Vreemd dat een Amerika specialist hiervan niet op de hoogte was.

-Geen noodnummer van Doets, als er iets aan de hand zou zijn met een hotel, bellen in kantoortijden. Gaat lastig als je 9 uur tijdsverschil hebt en je bijvoorbeeld om 3 uur 's middags bij je hotel staat.

-Het was elke keer en verrassing of we ontbijt hadden in het hotel, hierover stond niks beschreven in het reisprogramma. Bij 3 hotels was ontbijt geboekt en de rest van de hotels niet. Hierover was niks beschreven. Een paar keer hadden we ontbijt gekocht en bleken we in het hotel ontbijt te krijgen/betaald te hebben. Doets had op zijn minst kunnen aangeven in het reisprogramma, welk hotel wel ontbijt bij zat en welke niet. Zij hadden de hotels voor ons geboekt.

-Laatste hotel in Park City, was een veel te duur en te luxe hotel voor ons. Hotel bleek 450 dollar ! (zonder ontbijt) per nacht te kosten. We voelde ons er helemaal niet fijn. We hebben er zelf nooit naar de prijzen gekeken omdat Doets voor ons alles boekte, we hadden de reis en hotel niet voor niks uit handen gegeven omdat wij er zelf de tijd hiervoor niet hadden.

-Afstand van de laatste 2 hotels klopte niet. Het was de ene dag 2 en half uur rijden en de andere dag 6 en half uur, dit had beter verdeeld moeten zijn. Ook lag het een na laatste hotel uit de route, we moesten er in totaal 70 miles voor omrijden!

-We kregen van Doets voor vertrek ook geen wegenkaarten, die hadden ze niet voor ons. We hebben uiteindelijk zelf bij de ANWB wegenboek van Amerika moeten kopen. We kregen wel een kofferband en kofferlabels met hun naam erop (reclame), deze heb ik weggegooid, ik ga voor deze organisatie geen reclame maken.

-Geen enquete gekregen na deze reis, alleen een sms om ons welkom thuis te heten.

Uw ervaring met Doets Reizen

Ze kunnen prima je reis boeken, maar verwacht geen service. Ze zijn hiervoor te commercieel.

Reactie Doets Reizen:

Beste mevrouw van den Berg,
Bedankt dat u de moeite heeft genomen om uw ervaringen met ons te delen.
Beste mevrouw van den Berg,
Bedankt dat u de moeite heeft genomen om uw ervaringen met ons te delen.
Wij vinden het jammer om te lezen dat wij de verwachtingen van uw reis op sommige vlakken niet hebben kunnen waarmaken.
Uw feedback is voor ons zeer waardevol en daarom willen we graag het gesprek met u aangaan.
In uw review lezen wij dat een aantal zaken niet duidelijk zijn geweest voor u. Wij nemen daarom per e-mail of telefonisch contact met u op om uw reiservaringen persoonlijk met elkaar door te nemen.
Clientservices
Doets Reizen

Erica

Wij boekten enkel een camper bij Doets en maakten onze eigen droomreis waarbij we vooraf zelf route hadden uitgestippeld en overnachtten op campings in de National Parks zoals Rocky Mountains NP,... Wij boekten enkel een camper bij Doets en maakten onze eigen droomreis waarbij we vooraf zelf route hadden uitgestippeld en overnachtten op campings in de National Parks zoals Rocky Mountains NP, Colorado Nat. Monument, Arches NP etc. Een supertrip en echt een fantastische comfortabele camper via Doets gereserveerd bij Britz/RoadBear met alles erop en eraan. En dat ging allemaal heel goed en snel.

Uw ervaring met Doets Reizen

Een efficiente organisatie met hele goede scherpe prijzen

Een interessante en leuke reis
Hoogtepunten : Savannah en New Orleans
Dieptepunten : Gatlinburg en te veel stops op weg naar Gaithersburg

Uw ervaring met Doets Reizen

Zeer ervaren, elke reis kan aangepast worden naar je wensen
Een opmerking : wel naar je klanten blijven luisteren !!