1919 beoordelingen

1919 Reviews

Prima geregeld, prettige communicatie.
Montage werkzaamheden vakkundig en vlot.

Degelijk werk. Zorgvuldig aangelegd.

Lodewijk

Installatie goed uitgevoerd, maar met de nodige obstakels

Installatie goed uitgevoerd, maar met de nodige obstakels

Ik heb lang nagedacht over de waardering van de ervaring met Dijkman. Het proces was langdurig en rommelig, maar uiteindelijk zijn alle problemen opgelost, helaas wel met wat directe sturing van mij.

De eerste ervaring met de adviseur was erg positief, had kennis van zaken en was over het algemeen een prettige ervaring. Hij gaf gelijk aan dat er een lange levertijd op zat, maar dat was voor ons geen probleem. In de winter is er toch weinig opwek.

Ongeveer 6 maanden later werd de plaatsing ingepland voor 29 januari. Op de dag zelf kwamen er een paar monteurs, ogenschijnlijk van Dijkman, maar later bleek zzp’ers, om te plaatsen. Ze zagen echter vooral problemen: de meterkast was niet goed, het dak was niet goed, ze wisten niet hoe ze moesten plaatsten etc. Dit verbaasde mij nogal, aangezien de bestaande situatie door de adviseur was bekeken (6 maanden eerder) en dat was allemaal geen probleem. Ik had zelfs tussendoor nog een aantal foto’s aangeleverd om de situatie goed in kaart te brengen. De monteurs zagen er geen heil in en zijn na ongeveer 30 minuten weer vertrokken. Dijkman zou wel contact opnemen hadden ze nog gezegd.

Een aantal dagen later, nadat ik eerst een klacht had ingediend, werd er inderdaad contact opgenomen. Excuses werden aangeboden voor de manier van werken en er zouden ervaren monteurs langskomen om de installatie toch echt uit te gaan voeren.

Deze afspraak is nog een aantal keer verplaatst door spoedgevallen en ziekte. Dat kan altijd gebeuren natuurlijk, maar het deed de algemene ervaring niet ten goede. Op 6 februari kwam het ervaren team de installatie plaatsen. Zo voor een leek hadden ze goed werk verricht, alleen de panelen zelf lagen nog niet op het dak, aangezien het te hard waaide, geen probleem veiligheid voor alles.

Helaas was dat niet helemaal waar, een bevriende elektrotechnicus wees mij erop, dat de aansluiting in de meterkast niet conform de NEN 1010 norm was en zelfs brand- en schokgevaar zou kunnen opleveren. Niet echt een prettige gedachte. Zeker als je bedenkt dat ik dit zelf nooit opgemerkt zou kunnen hebben, ik ben immers geen vakman.

Dit heb ik bij Dijkman gemeld, met foto’s. Ze gaven inderdaad aan dat de aansluiting niet in orde was en ze zouden deze aanpassing komen doen tijdens de afronding van de installatie.

Ze zouden op 16 februari weer terugkomen, helaas wederom de afspraak verplaatst vanwege ziekte. Kan altijd gebeuren, maar de irritatie nam wel toe omdat het de zoveelste keer was dat er problemen waren.

Uiteindelijk is op 23 februari alles in orde gemaakt. Inmiddels is de installatie volledig operationeel en werkt deze naar tevredenheid.

Al met al een behoorlijke achtbaan. De ervaring past niet bij wat Dijkman uitstraalt en waar je voor betaalt, het zijn niet zomaar cowboys zou je zeggen. Ze hebben wel elke keer alles netjes opgelost, dus daarom toch 2 sterren.

Heldere informatie, goede afspraken, vaklui en aardige mensen

Wilmink

Goede service en plaatsing puntje van aandacht dat jullie moeilijk bereikbaar zijn.

Hans Duistermaat

Net en goed werk geleverd. Het heeft wel een tijd geduurd voordat de zonnepanelen zijn geplaatst.

Uitstekend geholpen

Lucie van Brink_Janssen