Kwaliteit van de lesauto's
Het intakegesprek
Kwaliteit van de docenten
Informatie in de studiegids

Marcel

Ik heb de opleiding rijinstructeur categorie B online gevolgd. Ter ondersteuning heb ik nog een les bijgewoond in Best voor extra uitleg.
Dit was goed en duidelijk.
De praktijklessen...
Dit was goed en duidelijk.
De praktijklessen sloten daar zeer goed bij aan, mede door de deskundigheid en het enthousiasme van de instructeur.

Deskundigheid en het enthousiasme van heel het team.

Puur de online opleiding volgen kan, maar een paar lessen bijwonen is zeker niet verkeerd.
Tussendoor contact met de online instructeur zou wel prettig zijn, ook als je geen vragen denkt te hebben.

Abemec

Zeer goede professionele opleidingen met erg leuke mensen die dit verzorgen! Ik heb de opleiding B en daarachteraan ook T behaald. Zeker een aanrader!!!
Bedankt!!!

Erg betrokken bij de start.

Nadat B behaald is en je wilt door naar T dan kan dit alleen nog door via E-learning. Een mooie oplossing zou zijn een paar klassikale lessen als aanvulling voor T.

Gijs Peters

In het afgelopen jaar de opleiding "Rijinstructeur B" gevolgd en met goed resultaat afgemaakt na wat vertraging van de stage-periode door Corona.
Naast het feit dat er ook gestudeerd moest...
Naast het feit dat er ook gestudeerd moest worden kijk ik met plezier terug naar de samenwerking en begeleiding in Best en de groep medestudenten van de zaterdagopleiding

Kennis van zaken en docenten/begeleiding door mensen met passie voor hun vak

Voordat de daadwerkelijke stage begint zorgen dat de studenten al les hebben gehad aangaande het gebruik van o.a. dubbele bediening

Ronald Vloet

Door Corona ben ik nagenoeg een jaar bezig geweest met de cursus.
Door Corona ben ik nagenoeg een jaar bezig geweest met de cursus.
De cursus is mn in fase 1a+b en 2a +2b erg goed en vakkundig gegeven. Het complete team van Verkeersacademie in Best: Top, Dank jullie wel !

altijd up to date en duidelijk

De stage van fase 3 pas in laten gaan als de praktijklessen hiervoor al zijn gegeven. ( hoe een ingreep/ hoe dubbele bediening etc).
Tip: werken met beoordelingslijst van IBKI

Joey

Goede ervaring, wat ik het meest positief vond was toch te danken aan de Docenten.

Mega leuke docenten. Geven met passie en delen hun kennis. Heb een top opleiding gehad, na jaren uit de schoolbanken geweest te zijn, de docent Monique heeft me er doorheen gesleept samen met docent... Mega leuke docenten. Geven met passie en delen hun kennis. Heb een top opleiding gehad, na jaren uit de schoolbanken geweest te zijn, de docent Monique heeft me er doorheen gesleept samen met docent Arthur. Dank voor alles.

Gegarandeerde stage plek info beter uitlichten.

Aloys Doomernik

Vandaag geslaagd voor fase 3. Heb diverse opleiders gehad gedurende opleiding. Patrick, Riny, Eric, Ellen en voor de examenvoorbereiding Tanja. In mijn ogen allemaal erg gekwalificeerde opleiders... Vandaag geslaagd voor fase 3. Heb diverse opleiders gehad gedurende opleiding. Patrick, Riny, Eric, Ellen en voor de examenvoorbereiding Tanja. In mijn ogen allemaal erg gekwalificeerde opleiders ieder in hun eigen kracht. De rol van de ondersteunende administratie mag niet onderbelicht blijven met Betsy als mijn voornaamste aanspreekpunt. Altijd meedenkend en bereidwillig. Pendelend tussen Nieuwegein en Best ben ik super geholpen. Jullie zijn een top team waar Gijs trots op kan zijn. Jullie zijn nog niet van me af, ga me nog verdiepen in bijscholingsopties.

Goede opleiders, bereidwillig, goede locaties. Organiseren van ontmoetingsdagen

Qua inhoud kan ik niet veel bedenken, als ik dan toch een puntje mag noemen. Upgrade van het sanitair in Nieuwegein. Kan wel een opfris krijgen, hoewel het wel altijd schoon is.

Marc Hansen

Helemaal top! Had geen betere keuze kunnen maken. Super kwaliteit.

Vakkundigheid. Betrokken.

Eigenlijk niets, maar als ik dan toch iets moet noemen dan maar: communicatie

Rijschool Uzun

Ik had me geen betere opleider voor kunnen stellen

De begeleiding. Ik ben niet de beste student maar de topdocenten hebben we naar het einde gesleept. zelfs tijdens de corona was duidekijk wat er ging gebeuren.

Op dit moment niet

Mike van den Hout

Vandaag 23 juni 2020 examen fase3 en geslaagd. Dagopleiding gedaan en dat was top. Rini waar ik de meeste les van heb gehad met fase 1a,1b,2a,2b super. Echt fijn om van hem les te hebben en de... Vandaag 23 juni 2020 examen fase3 en geslaagd. Dagopleiding gedaan en dat was top. Rini waar ik de meeste les van heb gehad met fase 1a,1b,2a,2b super. Echt fijn om van hem les te hebben en de aanvullende tips heb je zeker wat aan. Fase3 heb ik les gehad van Tanja en ook zei is top. Praktijklessen zijn duidelijk en de sfeer in de auto is fijn. Administratie werd gedaan door Betsie en ook die vind ik geweldig. Altijd vriendelijk aan de telefoon en op school. had je iets vraag het aan Betsie en ze heeft mij een aantal keren keurig geholpen. Ik ben zeer tevreden over het team in Best.

De kennis die de docenten hebben. De uitleg is duidelijk. Maar vooral de sfeer die er op school hangt heb ik als erg prettig ervaren.

Wat ik prettig zou vinden en ook heb aangegeven is, dat de cursist eerder praktijk ervaring krijgt op het gebied van de dubbelbediening, het schakelen op de instructeursstoel, het sturen op de... Wat ik prettig zou vinden en ook heb aangegeven is, dat de cursist eerder praktijk ervaring krijgt op het gebied van de dubbelbediening, het schakelen op de instructeursstoel, het sturen op de instructeursstoel. Dus al voor men stage moet gaan lopen.

Ozkan

Zeer slechte opleider. Heb me ingeschreven voor de opleiding rij instructie B. Niet wetende dat ik met die inschrijving mijn zelf in de vingers heb gesneden. Bij 1 B krijg zit 5 uurtjes praktijk... Zeer slechte opleider. Heb me ingeschreven voor de opleiding rij instructie B. Niet wetende dat ik met die inschrijving mijn zelf in de vingers heb gesneden. Bij 1 B krijg zit 5 uurtjes praktijk lessen. Deze waren volgens de docent zelf niet genoeg om je examen te behalen. Zijn antwoord was constant dat als we niet tevreden waren bij Gijs moesten aankloppen. Ik moest hierdoor extra lessen á125 euro per uur! bij betalen om mijn examen 1 B te behalen. Zodra je getekend hebt en de eerste betaling hebt voldaan hebben ze echt werkelijk schijt aan je. Nadat ik mij afgezet voelde en besloot om de opleiding verder niet af te ronden bij hun kreeg ik wel facturen in de bus voor de gehele opleiding en moest deze dan ook betalen. Aangezien ik voor 40 procent de opleiding had gevolgd was ik het hier natuurlijk niet mee eens. Uiteindelijk staat er een deurwaarder voor je deur en blijkt dat je hebt getekend in het begin van de opleiding dat je voor de gehele opleiding dient te betalen. Dat staat uiteraard in kleine lettertjes in de algemene voorwaarden. Omdat ik dit niet eerlijk vond en mij ertegen verzette is het uiteindelijk gekomen tot een rechtzaak. De verkeerdacademie heeft hierop beslag laten leggen op zowel mijn bankrekeningen als mijn woningen. Hierdoor kon ik weken niet bij mijn geld komen omdat je rekening als het ware bevroren word. Dus al met al 1 grote ellende dit bedrijf. Schrijf je in bij jongepier aalsmeer of Ayat Amsterdam. BEGIN HIER NIET AAN!

Eerlijk ondernemen!

Reactie De Verkeersacademie:

Geachte heer Bozkurt, Beste Ozkan,
Geachte heer Bozkurt, Beste Ozkan,
Allereerst: wat een verrassing om na 4 jaar van je te horen. Zeker als we dan lezen dat we volgens jou een slechte opleider zijn. Dat gevoel kan ik niet wegnemen en de cijfers van tevredenheid en slagingspercentages laten gelukkig iets a,heel nders zien. Ik wil tegelijk van de gelegenheid gebruik maken om je review te bespreken.
Allereerst: een 1? Een 1 voor de lesauto's bijvoorbeeld. Destijds gloednieuwe Opels Astra. Of de studiegids een 1? Ik wil ermee zeggen dat ik de nuance mis.
Even terug naar de inhoud. Je geeft aan dat er 5 uur les zit in fase 1B. Je hebt in 2016 op 2 juli 2 uur, op 23 juli 2 uur, op 23 augustus 3 uur, op 30 augustus 3 uur en op 1 september 2 uur praktijkles gehad. Dat zijn er 12. En dat moet ruim voldoende zijn om te slagen. Sterker: we zitten ruim boven het landelijk gemiddelde slagingspercentage. Dat geldt voor alle examens, dus ook voor dit examen.
De docent heeft gelijk door te zeggen dat je aan de deur moet kloppen als je niet tevreden bent. Daar nodig ik altijd iedereen voor uit. Ik was ook regelmatig in Amsterdam en heb nooit iets van je ontevredenheid vernomen. Dat vind ik jammer. Nu 4 jaar later kan ik weinig veranderen.
Als je herexamen hebt voor de rijproef krijg je van ons een gratis extra les. Dat is een service om de puntjes op de i te zetten. Als je meer nodig hebt, dan kun je lessen bijplannen. Daarvoor berekenen we onze lesprijs. Dat is in jouw geval 65 euro geweest. Dus dat scheelt wel een slok op een borrel, nietwaar?
En natuurlijk willen we dat iedereen slaagt. En ik zeg dat als je naar school toe komt en je het stukje huiswerk doet, dat je slaagt. Helaas kwam je niet altijd en konden we in de digitale leeromgeving zien dat je het huiswerk niet altijd even serieus nam. Dan wordt het ook moeilijk, want rijinstructeur word je niet zomaar. Gelukkig maar, want het is een beroep met veel verantwoordelijkheid.
Wij bieden de mogelijkheid om zonder meerkosten de opleiding in termijnen te betalen. Daar heb je voor gekozen. Dat betekent niet dat je de opleiding dan niet hoeft te betalen. Je hebt fase 1 en 2 ook volledig afgerond. We hebben je zelfs de mogelijkheid geboden om zonder meerkosten over te stappen van de dag naar de zaterdagopleiding.
Als je niet meer betaalt en niet reageert op onze betalingsherinneringen dan geven we de vordering uit handen aan een incassobureau. Dat het tot een rechtszaak is gekomen betreuren wij. Maar de rechter heeft ons volledig in het gelijk gesteld en dan kan het zijn dat er met de uitspraak van de rechter beslag wordt gelegd om de vordering te innen. Daar zijn wij natuurlijk niet op uit. Maar het is zo dat gemaakte afspraken over en weer moeten worden nagekomen, dat is ook wat de rechter oordeelde.
Ik hoop dat je wens om rijinstructeur te worden uiteindelijk in vervulling is gegaan. Als dat zo is, dan komen we elkaar vast nog wel eens tegen. Wat mij betreft drinken we dan een kop koffie.
Met vriendelijke groeten,
Gijs Kantelberg