Compaan

Service
Gebruikersgemak

Goed bruikbaar voor niet-digitale mensen

eenvoudig te gebruiken, foto's heel gemakkelijk te ontvangen en bekijken.
Kan een beetje de smartphone vervangen, zeker wat betreft foto's.

- Favoriete websites niet direct op buroblad (nu onder knop internet); hier heeft mijn moeder erg veel moeite mee.
Ook het teruggaan is moeilijk; bij terug ga je helemaal naar de startpagina...
Ook het teruggaan is moeilijk; bij terug ga je helemaal naar de startpagina terug maar niet naar het internetportaal. Je moet dit met de home-knop doen maar dat is voor mijn moeder onlogisch en niet te onthouden. Waarom niet via terug, in twee stappen naar de startpagina?
- patience is de internet-versie; die heeft ook reclame en soms moeilijk af te sluiten (< of x zoeken).

Hoe bent u bij de Compaan terecht gekomen?

vriendin heeft moeder die compaan gebruikt na ouderen-project Dordrecht

Van Otterdijk

Heel fijn hulpmiddel voor mijn moeder en zeer praktisch

Beeldbellen, agendabeheer

Beter inrichten voor slechtzienden. Mijn moeder kan zelf geen actie op de agenda zetten, te gecompliceerd met de datum/tijd rolmenu's. De mogelijkheid om een bericht in te spreken ipv typen zou ook... Beter inrichten voor slechtzienden. Mijn moeder kan zelf geen actie op de agenda zetten, te gecompliceerd met de datum/tijd rolmenu's. De mogelijkheid om een bericht in te spreken ipv typen zou ook geweldig zijn.

Via hulpinstantie

Fijne hulp middel

makkelijk te bedienen door cliënten

mogelijkheden tot indelen van de achtergrond aanbieden

internet en cliënten

Gebruiksvriendelijk

gevoel van persoonlijk contact

- het geluid van de spreker komt vaak slecht over
- agenda overzicht per week

via via

Jan Verduin

De simpelheid van beeldbellen voldoet voor mijn moeder, die aan het dementeren is en niet overweg kan met electronica.

Simpelheid en de leesbare aanwijzingen.

Bij het beeldbellen vervormt het geluid, soms niet meer verstaanbaar.

Hoe bent u bij de Compaan terecht gekomen?

Via de zorginstantie Evean.

Plezier in gebruik

Makkelijk te bedienen

Meer picto,s en meer gesproken afspraken voor in de agenda

Via tsn

Wilma Koolen

Geweldig uitgedachte IPad, zeer toegankelijk voor senioren

Eenvoudige layout, hardop voorlezen van berichten, groot aantal spelletjes (bingo op vrijdagmiddag is populair), ook makkelijk toegankelijk voor familieleden, en heel grappig: de kletsknop (nog niet... Eenvoudige layout, hardop voorlezen van berichten, groot aantal spelletjes (bingo op vrijdagmiddag is populair), ook makkelijk toegankelijk voor familieleden, en heel grappig: de kletsknop (nog niet gebruikt maar leuk bedacht). Ook beeldbellen is erg gemakkelijk.

De layout van Wordfeud is kleiner dan op een normale IPad. Het zou fijn zijn als het bord van Wordfeud groter in beeld wordt gebracht.

Via een bekende

We hebben nog te weinig ervaring .

De foto’s en video’s en berichten zijn belangrijk.

Kan dat nog niet aangeven. Om te typen is het toetsenbord te klein.

Via schoonzoon

Handig en goed te gebruiken voor ouderen

Duidelijk met pictogrammen werken en functies weg kunnen laten die niet van toepassing zijn

Het zou fijn zijn om er wat meer spelletjes op te kunnen zetten als gebruiker die met en door de ( achter) kleinkinderen gespeeld kunnen worden. De vergoeding van 13€ per maand vinden wij voor wat... Het zou fijn zijn om er wat meer spelletjes op te kunnen zetten als gebruiker die met en door de ( achter) kleinkinderen gespeeld kunnen worden. De vergoeding van 13€ per maand vinden wij voor wat geboden wordt aan de hoge kant.

Zoeken op internet

Klassieke Compaan is minder intuïtief dan ik had verwacht. Afgezien van het beeldbellen is het voor mijn moeder van 87 jaar met beginnende dementie te moeilijk.

simpele tablet voor ouderen, automatische software-updates, goede klantenservice/helpdesk

Foto's: navigatie (knop "Terug" binnen foto's niet consequent overal zichtbaar, twee keer tikken om foto te zien en te vergroten is onhandig.
Fysiek: De Klassieke Compaan-lijst staat teveel...
Fysiek: De Klassieke Compaan-lijst staat teveel omhoog gericht waardoor persoon niet helemaal in beeld is (en de stand is niet te regelen).
Geluid: Het geluid is niet goed te regelen: 4-traps is te grof, waardoor het te zacht is of weer te hard. Een fijnere schaal is handiger.
Batterij: de Compaan is constant aangesloten op het stroomnet, maar de batterij staat vrijwel altijd op (veel) minder dan 100%.
Nieuwe functionaliteit: letterlijk op het scherm meekijken wat de gebruiker op dat moment doet.

Hoe bent u bij de Compaan terecht gekomen?

via zoekopdracht op internet en recensie Seniorweb