Compaan

Service
Gebruikersgemak

Jan Verduin

De simpelheid van beeldbellen voldoet voor mijn moeder, die aan het dementeren is en niet overweg kan met electronica.

Simpelheid en de leesbare aanwijzingen.

Bij het beeldbellen vervormt het geluid, soms niet meer verstaanbaar.

Hoe bent u bij de Compaan terecht gekomen?

Via de zorginstantie Evean.

Plezier in gebruik

Makkelijk te bedienen

Meer picto,s en meer gesproken afspraken voor in de agenda

Via tsn

Wilma Koolen

Geweldig uitgedachte IPad, zeer toegankelijk voor senioren

Eenvoudige layout, hardop voorlezen van berichten, groot aantal spelletjes (bingo op vrijdagmiddag is populair), ook makkelijk toegankelijk voor familieleden, en heel grappig: de kletsknop (nog niet... Eenvoudige layout, hardop voorlezen van berichten, groot aantal spelletjes (bingo op vrijdagmiddag is populair), ook makkelijk toegankelijk voor familieleden, en heel grappig: de kletsknop (nog niet gebruikt maar leuk bedacht). Ook beeldbellen is erg gemakkelijk.

De layout van Wordfeud is kleiner dan op een normale IPad. Het zou fijn zijn als het bord van Wordfeud groter in beeld wordt gebracht.

Via een bekende

We hebben nog te weinig ervaring .

De foto’s en video’s en berichten zijn belangrijk.

Kan dat nog niet aangeven. Om te typen is het toetsenbord te klein.

Via schoonzoon

Handig en goed te gebruiken voor ouderen

Duidelijk met pictogrammen werken en functies weg kunnen laten die niet van toepassing zijn

Het zou fijn zijn om er wat meer spelletjes op te kunnen zetten als gebruiker die met en door de ( achter) kleinkinderen gespeeld kunnen worden. De vergoeding van 13€ per maand vinden wij voor wat... Het zou fijn zijn om er wat meer spelletjes op te kunnen zetten als gebruiker die met en door de ( achter) kleinkinderen gespeeld kunnen worden. De vergoeding van 13€ per maand vinden wij voor wat geboden wordt aan de hoge kant.

Zoeken op internet

Klassieke Compaan is minder intuïtief dan ik had verwacht. Afgezien van het beeldbellen is het voor mijn moeder van 87 jaar met beginnende dementie te moeilijk.

simpele tablet voor ouderen, automatische software-updates, goede klantenservice/helpdesk

Foto's: navigatie (knop "Terug" binnen foto's niet consequent overal zichtbaar, twee keer tikken om foto te zien en te vergroten is onhandig.
Fysiek: De Klassieke Compaan-lijst staat teveel...
Fysiek: De Klassieke Compaan-lijst staat teveel omhoog gericht waardoor persoon niet helemaal in beeld is (en de stand is niet te regelen).
Geluid: Het geluid is niet goed te regelen: 4-traps is te grof, waardoor het te zacht is of weer te hard. Een fijnere schaal is handiger.
Batterij: de Compaan is constant aangesloten op het stroomnet, maar de batterij staat vrijwel altijd op (veel) minder dan 100%.
Nieuwe functionaliteit: letterlijk op het scherm meekijken wat de gebruiker op dat moment doet.

Hoe bent u bij de Compaan terecht gekomen?

via zoekopdracht op internet en recensie Seniorweb

Deels goed

foto's sturen

Omdat onze vader Alzheimer heeft, vergeet hij vaak wat ik hem in berichten aan informatie over zijn dagelijks leven vertel en via de compaan stuur. Of wat anderen hem sturen. Als beheerder zou ik... Omdat onze vader Alzheimer heeft, vergeet hij vaak wat ik hem in berichten aan informatie over zijn dagelijks leven vertel en via de compaan stuur. Of wat anderen hem sturen. Als beheerder zou ik sowieso graag willen dat mijn broer de berichten die ik mijn vader stuur ook kan lezen, we bellen dagelijks met hem en willen hem dezelfde informatie geven. Kan mijn broer mede-beheerder worden? Hiernaast zou ik graag ook de berichten die anderen aan mijn vader sturen lezen. Dat is enkel directe familie, maar het is nu verwarrend voor hem.

Online

Beter en vaker contact.

Bediening is gebruiksvriendelijk.

Berichten ook in kunnen spreken zou makkelijk zijn.
Berichten ook in kunnen spreken zou makkelijk zijn.
Als beheerder zou ik graag de versuurde berichten van anderen ook willen lezen, dan kan ik daarop reageren. De Compaan gebruiker kan dit niet namelijk.

Via de zorginstelling

Hubers

Het is een fijn medium, vooral met foto's en filmpjes.

De snelheid.

De compaan moet hele dagen opgeladen worden, kan bijna niet zonder de aansluiting. Is snel leeg.

Hoe bent u bij de Compaan terecht gekomen?

Door onze dochter. Haar schoonvader heeft er ook 1.

Goed, gemakkelijker dan een gewone ipad.

Dat ie in een houder zit. Knoppen zijn gemakkelijk te vinden. Ik raak niets kwijt.

Nee.
Ik moet wel nog oefenen met het aanraken van het scherm, moet echt mijn pen gebruiken.

Hoe bent u bij de Compaan terecht gekomen?

Via het werk van mijn nichtje.