- Geef een uitgebreidere toelichting op je ervaring, beschrijf hierin bijvoorbeeld wat je vond van de communicatie, de sfeer en de tijdsbesteding.
- Verpleegkundigen geweldig. Fijne, jonge mensen. Ze helpen je er door heen. Uitbetaling snel. M'n gezondheid gaat altijd achteruit van chdr-bezoeken, (elke keer) : te weinig mogelijk frisse lucht. Geen beweging. Niet naar buiten. Geen trappen.Weinig vers voedsel, te vet, te veel. Vooral avondeten is slecht, vet en zout. Het ergste: de droge lucht. Oogpijn, keel/neus/mond klachten. Dit is anders dan bijvoorbeeld bij ICON waar je een rondje de natuur in kan, wel frisse lucht heb, en diverser verse voeding en meer restricties rondom voeding. De yoga lessen zijn ok. Het is te* duidelijk dat er sprake is van onderbezetting. Dat voelt goedkoop aan. Personeel moet er alles en alles aan doen om overal tegelijk te zijn, en er zijn soms dagen dat je niet mag luchten omdat er te weinig personeel is. Niet voor de studie, want dan zou het nog redelijk zijn, nee, het chdr kiest dan dat vrijwilligers moeten inleveren op hen gezondheid om de kosten van personeel te onderdrukken. Soms is er voldoende personeel, maar dan zijn ze te druk met hen taken. Zelfs gedetineerden hebben recht op 1 uur buitenlucht per dag, want anders zou het onmenselijk zijn. Personeel dient medicatie soms alleen toe, en halen halfuur of uur alvorens iemand er even bij voor de check. Terwijl dit ten alle tijden 2 personeelsleden moeten zijn juridisch gezien (ben jurist). Dit om de onderbezetting te compenseren. Dan kan de ene weer verder op de andere verdieping of elders hard werken. Verder is het redelijk schoon, muv naden douches (zwarte schimmel). Er is ook een enorm verschil tussen de 5e verdieping (tweederangs) en 6e verdieping (eerste klas). Je krijgt enorm veel rust, meer ruimte, gezellige plantjes en de verdiepingen voelen als dag en nacht. De kamers zijn ook groter en je hebt geen last van geluidsoverlast zoals op verdieping 5. Daar valt ook onder het harde gelach en gebrul en de gezelligheid van het personeel in de ochtend vroeg. Verdieping 6 biedt ruimte om te studeren. Dat voelt oneerlijk. Een algeheel fundamenteel afwijkende ervaring ten opzichte van verdieping 5: wat chaotisch is/kan zijn, druk, en alle rode meubelen en tapijt voelen ook paniekerig aan als je er 24/7 moet verblijven. M'n cortisol is in enkele maanden plots hoog geworden. zelfs de arts zei "ga naar de huisarts". Het groen doet echt goed. Verder *veel* te weinig studeerplekken. De magazine kastjes zijn wat outdated. Mensen hebben smartphones en behoefte aan een plek voor de laptop. Dat gaat niet aan tafel met 7 medevrijwilligers die luid een spelletje doen gezellig. Er zijn maar 2 echte plekken, die regeatig geclaimd worden via de methode " 'claimen ahv 's ochtends vroeg handdoek bij het hotelzwembad-leggen methode". Dat is niet netjes als je met 15 personen of meer verblijft. Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Klasse voor het personeel. Maar het chdr kan verbeteren op deze punten.