Jonne Soepenberg

Het was een overzichtelijk, prettig onderzoek waarbij zowel de arts als verpleegkundigen erg fijn waren in de omgang en uitspraken wat de verwachtingen waren

Geef een uitgebreidere toelichting op je ervaring, beschrijf hierin bijvoorbeeld wat je vond van de communicatie, de sfeer en de tijdsbesteding.

De sfeer op het CHDR vond ik erg fijn! Medewerkers waren allemaal vriendelijk en geïnteresseerd, dat heeft me positief verrast. Verder was het duidelijk hoe het onderzoek eruit zag en wist ik waar... De sfeer op het CHDR vond ik erg fijn! Medewerkers waren allemaal vriendelijk en geïnteresseerd, dat heeft me positief verrast. Verder was het duidelijk hoe het onderzoek eruit zag en wist ik waar ik aan toe was. In mijn specifiek onderzoek had ik niet heel veel tijd tussendoor om iets anders te doen, maar dat was verder prima.

Reactie Centre for Human Drug Research:

Beste Jonne, Dank voor het schrijven van een mooie beoordeling! Goed om te lezen dat de sfeer fijn was en alle medewerkers allemaal vriendelijk en geïnteresseerd waren. We zien je graag terug bij... Beste Jonne, Dank voor het schrijven van een mooie beoordeling! Goed om te lezen dat de sfeer fijn was en alle medewerkers allemaal vriendelijk en geïnteresseerd waren. We zien je graag terug bij een volgende deelname. Met vriendelijke groet, CHDR

Mirthe de Winde

Ik heb een goede ervaring gehad. Alles was goed geregeld.

De communicatie was allemaal heel duidelijk. Ik wist goed wat ik kon verwachten. Er was een prettige rustige sfeer bij de keuring en het onderzoek en ik voelde me zeer op mijn gemak. De afspraken... De communicatie was allemaal heel duidelijk. Ik wist goed wat ik kon verwachten. Er was een prettige rustige sfeer bij de keuring en het onderzoek en ik voelde me zeer op mijn gemak. De afspraken verliepen vlot en ik hoefde nergens lang op te wachten.

Reactie Centre for Human Drug Research:

Beste Mirthe, Wat een mooie 5-sterrenbeoordeling! Wij zijn je graag terug bij een volgende deelname. Met vriendelijke groet, CHDR

Anneke Van den Top-Keijzers

Erg plezierig

Een fijn verblijf met aardig en professioneel personeel. Lijkt wel een betaalde vakantie .

Reactie Centre for Human Drug Research:

Beste Anneke, Dank voor de feedback! Fijn dat de deelname erg plezierig was. Tot de volgende deelname. Met vriendelijke groet, CHDR

Bert van de Heijning

Heel goed en positief, alsof ik een korte vakantie heb gehad.

Dit onderzoek was zeer relaxed, aardige mensen en veel vrije tijd om te doen wat je wilde. Eigen kamer was ook erg fijn.

Reactie Centre for Human Drug Research:

Beste Bert, Wat een mooie beoordeling! Goed om te lezen dat de ervaring heel goed en positief was. Met vriendelijke groet, CHDR

Moon Blaisse

Erg betrokken personeel, maar een schema dat zo vol zat dat de mensen geen ruimte hadden om met elkaar te communiceren of het overzicht te houden.

Na de eerste dosering had ik zware bijwerkingen. Ik moest nagekeken worden door de arts die daarvoor in het weekend naar het centrum kwam. Daarop ging ik naar huis, zou gebeld worden door de hoofd... Na de eerste dosering had ik zware bijwerkingen. Ik moest nagekeken worden door de arts die daarvoor in het weekend naar het centrum kwam. Daarop ging ik naar huis, zou gebeld worden door de hoofd arts. Ik probeerde de vertrouwenspersoon te bereiken maar die was met vakantie. Ik ben uiteindelijk niet gebeld, het meisje dat mij onderzocht toen ik terug binnen kwam bekeek ook na extra aandringen niet de bijwerkingen die nog open stonden. Daarop heb ik nog eens gevraagd aan een verpleegkundige misschien de hoofdarts te contacteren, daarop werd gezegd dat dit niet kon. De volgende dag ben ik opnieuw gedoseerd zonder dat de hoofd arts van de bijwerkingen af wist, die kwam die pas iets minder dan een week later te weten.
Dit was een concreet en serieus voorbeeld, maar zo had ik het gevoel dat er per dag een stuk of zes/zeven van dit soort kleine miscommunicaties waren, dingen die compleet langs elkaar heen liepen (ik die in het potje plas van de buurman, ik die niet wordt gehaald voor het eten terwijl de dosering alweer door moet, het gebrek aan checken hoe het met je gaat bij de eerste dosering ipv enkel met de laatste, het eindeloos misprikken waarop pas de derde week wordt bekeken of er een meer ervaren persoon mij zou kunnen prikken)
Iedereen werkte zo hard, en was zo behulpzaam en toegewijd, maar het leek alsof alles op de iPad werd ingevuld maar niemand dit vervolgens las, waardoor er soms beangstigende situaties ontstonden.
Wat mij betreft zou het schema niet zo vol moeten zijn als het nu was, en zou het enorm helpen als er een iemand was die voor wat continuïteit zou kunnen zorgen, een klein beetje het overzicht heeft want in totaal zie je per dag denk ik zo'n 7 verplegers, 3 onderzoekers en een hoofdarts. En niemand geeft aan elkaar door wat er zich ervoor heeft afgespeeld. Als alles goed gaat is dat niet erg, maar zoals bij mij waar dit niet goed liep de laatste sessie, maakte dit wel ongerust, wat er was gebeurd als ik niet eindeloos om betere communicatie was blijven vragen.

Beste Moon,
Beste Moon,
Dank voor uw reactie na uw deelname aan een van onze onderzoeken naar veelgebruikte medicatie bij chronische pijn. Wij vinden het erg vervelend dat u uw deelname bij ons zo heeft ervaren. Fijn dat we na uw reactie nog telefonisch contact hebben gehad. Zoals wij telefonisch hebben besproken was er een arts van het CHDR 24/7 bereikbaar, wellicht kwam dit uit onze informatievoorziening niet duidelijk genoeg naar voren. Wij zullen daarom actie ondernemen om de bereikbaarheid van het CHDR nog verder te verduidelijken in onze informatievoorziening naar studiedeelnemers. Wij snappen daarnaast ook dat het voor deelnemers soms onduidelijk kan zijn wanneer er verschillende medewerkers aan het onderzoek meewerken. Alle gegevens en bijzonderheden worden echter tijdens uw bezoek zorgvuldig gedocumenteerd en gecommuniceerd, waarbij de arts continu de regie en inzage over de situatie heeft. Het kan door het drukke schema wellicht lijken of er weinig tijd is voor communicatie, maar bij het CHDR worden dedeelnemers altijd goed gemonitord door het medisch personeel gedurende de gehele deelname aan het onderzoek.
Wij hebben het tijdens het onderzoek erg gewaardeerd dat u veel van deze feedback al direct met ons hebt besproken. En dat u na dat gesprek ook voldoende vertrouwen in ons had om nog driemaal terug te komen voor nieuwe geplande doseringen en daarmee het onderzoek af te maken. Zeker omdat het deelnemers altijd vrij staat om op elk gewenst moment te stoppen met een onderzoek.
Nogmaals dank voor uw reactie, hiermee kunnen wij onze processen blijven verbeteren.
Met vriendelijke groet, CHDR

Mees de Lind van Wijngaarden

Plezierig, ontspannen, goede sfeer, vriendelijk kundig personeel, comfortabele omgeving

Communicatie is prima geweest, Sfeer was ontspannen, zowel door omgeving als houding personeel en gemoed van andere deelnemers. Tijdsbesteding is hoofdzakelijk aan jezelf en anderen als deelnemers,... Communicatie is prima geweest, Sfeer was ontspannen, zowel door omgeving als houding personeel en gemoed van andere deelnemers. Tijdsbesteding is hoofdzakelijk aan jezelf en anderen als deelnemers, wel in elk geval alle ruimte en voldoende faciliteiten.

Reactie Centre for Human Drug Research:

Beste Mees, Wat fijn om te lezen dat de deelname bij ons zo goed is bevallen! Dank voor de mooie review. Met vriendelijke groet, CHDR

Finn Hofhuis

Leuk en gezellig

Over het algemeen was de communicatie goed, alleen een van de onderzoeksdagen was de planning veranderd en had ik een uur later kunnen komen. Dat werd daarna gelukkig voor de andere 2 bezoeken wel... Over het algemeen was de communicatie goed, alleen een van de onderzoeksdagen was de planning veranderd en had ik een uur later kunnen komen. Dat werd daarna gelukkig voor de andere 2 bezoeken wel goed geregeld. Verder was de sfeer goed, mensen maakte een praatje en kwamen vaan blij over. Bij mijn onderzoek waren er veel pauzes en in die tijd heb ik gewoon gewacht tot er weer iets te doen was of ik was bezig met school.

Reactie Centre for Human Drug Research:

Beste Finn, Goed om te lezen dat je een leuke en gezellige deelname hebt gehad bij ons. Tot de volgende deelname! Met vriendelijke groet, CHDR

Stijn Zwinkels

Aangenaam. De verpleegkundigen waren deskundig en vriendelijk, verder merkte ik dat ze goed oplette dat clienten op hun gemak waten.

De communicatie was duidelijk, telkens werd toegelicht wat de planning was, wat er met je ging gebeuren en ik kon altijd terecht voor een vraag. De sfeer is beter dan in een ziekenhuis, maar is... De communicatie was duidelijk, telkens werd toegelicht wat de planning was, wat er met je ging gebeuren en ik kon altijd terecht voor een vraag. De sfeer is beter dan in een ziekenhuis, maar is uiteraard niet zoals thuis. Het vertrek oogt wel erg klinisch. Qua tijdsbesteding heb ik voornamelijk gebruik gemaakt van zelf meegenomen media. Ik heb veel muziek geluisterd en gelezen en dat was absoluut voldoende, ik verwacht ook niet per se een enorm aanbod vanuit het CHDR wat dat betreft.

Reactie Centre for Human Drug Research:

Beste Stijn, Wat een mooie beoordeling! Fijn dat de deelname aangenaam was. Met vriendelijke groet, CHDR

Roy

Je wordt goed begeleid

Er wordt elk uur gevraagd hoe het met je gaat. Daarnaast is er ruimte voor al je vragen. Er zou misschien een televisie opgehangen kunnen worden op de afdeling, zodat we daar naar kunnen kijken. Ik... Er wordt elk uur gevraagd hoe het met je gaat. Daarnaast is er ruimte voor al je vragen. Er zou misschien een televisie opgehangen kunnen worden op de afdeling, zodat we daar naar kunnen kijken. Ik snap dat er geen entertainment is, want het draait om het onderzoek.

Reactie Centre for Human Drug Research:

Beste Roy, Goed om te lezen dat je vindt dat er een goede begeleiding was bij je deelname. Dank voor je feedback! Tot de volgende deelname. Met vriendelijke groet, CHDR

Dion Kerkhoven

Was allemaal duidelijk. Het zou nog mooier zijn als er meer en makkelijker gebruik kan worden gemaakt van de recreatieruimte op de 7e. Misschien ook wat meer studiemogelijkheden

Reactie Centre for Human Drug Research:

Beste Dion, Dank voor de feedback, fijn om te lezen dat alles duidelijk was! Wij nemen de verbeterpunten mee. Met vriendelijke groet, CHDR