Gerard de Jong

Tekening opbouw woning en aanvraag bij de gemeente

Beschrijf hier jouw ervaring

Mijn ervaring is dat er een prettige communicatie is en een redelijke prijs voor het werk.

J. de Vries

Maken van een bouwkundige tekening en constructie berekening.

Beschrijf hier jouw ervaring

Positieve ervaring. Op verzoek van de gemeente moest de tekening diverse malen worden aangepast.Dit werd zonder gezeur gedaan. En i.v.m. de indien termijn omgevingsvergunning werd dit de laatste keer binnen 1 dag gedaan. Kortom mijn ervaring met Bouwkenners is positief.

Reactie Bouwkenners:

Bedankt voor je leuke reactie, en heel veel succes met je verbouwing!

Tekeningen maken tbv een omgevingsvergunningsaanvraag voor een bootlift.

Beschrijf hier jouw ervaring

Het was lastig om voor een dergelijk bouwwerk een partij te vinden die dit wilde tekenen. Het gebeurd niet vaak dat voor dergelijke bouwwerken een omgevingsvergunning nodig is. Bouwkenners is met de beschikbare informatie en de verwachtingen van de gemeente aan de gang gegaan. De eerste tekeningen zijn nog een beetje bijgeschaafd naar de wensen van de gemeente en het resultaat is positief. Mede door de tekeningen mag de bootlift gebouwd gaan worden.

Reactie Bouwkenners:

Voor ons was het ook even nieuw om een bootlift uit te werken, maar zulk soort projecten maken het leuk en afwisselend. We zijn blij dat je het als positief hebt ervaren.

Maasbach

Bestek tekeningen tbv. vergunning gevelwijziging

Beschrijf hier jouw ervaring

Gunstige prijsstelling , communicatie verliep soepel, er is goed meegedacht ,
Ook als het iets extra moest zijn geen probleem, bedankt.

Reactie Bouwkenners:

Graag gedaan, en veel succes met de gevelwijziging!

kroone

Sonderings aanvraag gedaan en advies gekregen, waarmee ik verder kan

Beschrijf hier jouw ervaring

Ik heb inmiddels offertes aangevraagd om aan sonderingsgegevens te komen. door de diverse keuzes kan ik mooi prijzen vergelijken.

Nieboer

We hebben een constructieberekening laten maken voor doorbraak van 2 dragende buitenmuren.

Beschrijf hier jouw ervaring

Ondanks de vakantieperiode dezelfde dag nog reactie ontvangen dat zij graag mee willen werken aan het maken van de constructieve berekening. Na akkoord geven van opdracht en aanleveren van een scan (de originele bouwtekening) is men direct aan de slag gegaan en hadden wij de zeer uitgebreide constructieberekening inclusief duidelijke omschrijving de volgende dag al in onze mailbox.
Waardering voor de snelle reactie, duidelijke communicatie. Helemaal TOP!

Chris

Bouwtekening voor een aanbouw

Beschrijf hier jouw ervaring

We hadden enkele foto's van het type aanbouw dat we wilden laten bouwen. Hier moest een vergunning voor komen en daar hadden we een bouwtekening voor nodig. Op basis van de toegestuurde foto's en enkele afmetingen heeft Bouwkenners een bouwtekening voor ons gemaakt. Na enkele kleine aanpassingen waren we akkoord en hebben ze ook de vergunning voor ons aangevraagd. Die is inmiddels verleend dus we zijn tevreden.

Constructieberekening doorbraak

Beschrijf hier jouw ervaring

Snelle reactie op de aanvraag en duidelijke communicatie en terugkoppeling. Constructieberekening was zeer snel binnen ondanks de kerstvakantie die in de periode viel. Bouwkenners hanteert ook een zeer leuke prijs. Kortom, aan iedereen aan te bevelen!

Evita

Fundering- en constructieberekeningen prefab garage

Beschrijf hier jouw ervaring

We hebben helaas een zeer slechte ervaring met Bouwkenners. We vroegen hun hulp voor fundering- en constructieberekeningen tbv onze prefab garage. Ten eerste werd de levertijd van circa 2 weken overschreden. We vroegen na 18 dagen hoe het ervoor stond. Een medewerker was er die dag net aan begonnen, de volgende dag kregen we de berekeningen toegestuurd. Er was geen rekening gehouden met de juiste sondering op de plattegrond en de locatie van de garage die wij vooraf hadden doorgegeven. De berekeningen waren gekopieerd van de berekeningen die wij zelf hadden aangeleverd. Echter is deze geconstrueerd voor ons huis met 2 verdiepingen. Er werd geadviseerd om eveneens prefab betonnen heipalen te gebruiken. Dit zou een enorme overkill zijn en onnodige kosten met zich mee hebben gebracht, omdat we een grote kraan zouden moeten huren en dit vervolgens tussen de al bestaande woningen door zouden moeten manoeuvreren. Ook werd een betonnen fundering geadviseerd. Dit werd niet onderbouwd met een berekening en ging ook tegen het advies van de garagebouwer zelf in wat in de aangeleverde documentatie stond. We vertelden dat de gemeente constructeur adviseerde om intern geheide buispalen te gebruiken van een bepaalde diameter. Toen kwam Bouwkenners met het advies om grote vibropalen te gebruiken. Daarna vroegen we offertes aan bij diverse heibedrijven. Deze wilden geen offerte uitbrengen, omdat de locatie niet geschikt is voor groot materieel (in een nieuwbouwwijk) en de heimethode financieel onaantrekkelijk was. We hebben toen bij Bouwkenners gemeld dat hun advies praktisch niet uitvoerbaar is. Hierop deed Bouwkenners erg moeilijk en legde de verantwoordelijkheid voor de funderingsberekeningen bij de heiboer. We vroegen de medewerker wie zijn leidinggevende is. Toen kon het funderingsadvies wel worden aangepast, naar intern geheide buispalen maar met een zeer grote diameter en de betonnen fundering bleef. Het lijkt er op dat men er simpelweg geen zin in had om de constructieberekening op de bodem zelf door te voeren en daarom is men zich in allerlei bochten gaan wringen en zijn er foutieve adviezen gegeven.

We hebben buren (die ook een prefab garage willen) afgeraden om met Bouwkenners in zee te gaan. Zij hebben een ander ingenieursbureau de berekeningen naar wens laten uitvoeren. De documentatie hebben we ingezien en dat ziet er een stuk professioneler uit. De fundering voor hun garage komt neer op ongeveer 4000 euro. De onze is minimaal 8000 euro, exclusief betonnen fundering. De afmetingen van de garages zijn bijna hetzelfde, dus het verschil is erg vreemd.

Ontevreden klant

Offerte gevraagd voor constructie berekeningen voor de doorbraak van 3 draagmuren. Na per mail de opdracht bevestigd te hebben, waren er nog een paar vragen vanuit bouwkenners. Deze heb ik per mail...

Beschrijf hier jouw ervaring

Nee. Diensten zijn niet geleverd, ondanks schriftelijke afspraak.