Grad

Lesinhoud was goed.
Deskundigheid docenten was goed.
Lesinhoud was goed.
Deskundigheid docenten was goed.
Alleen de combinatie hiervan en hoe deze is overgebracht heb ik als slecht ervaren in sommige blokken. Bij het blok bouwbesluit had ik effectieve lessen verwacht, hoe moet je het bouwbesluit interpreteren en wat zijn lastige onderdelen waar veel vragen bij horen. Bij onderdeel omgevingswet (blok 2) hebben we zoveel stof gehad dat het niet te volgen was. Het waren te weinig contacturen waardoor alles in 3 dagen werd gepropt en alles maar moest worden overgenomen. Terwijl juist bij wetgeving veel haken en ogen, interpretaties aan ten grondslag liggen en jurisprudentie te vinden is. Laatste blok profesioneel adviseren vond ik de ruimte tot advies schrijven te klein. 7 pagina's waarin een kern en advies geschreven moest worden. Een goed advies heeft een goede onderbouwing nodig en moet steeds dieper kunnen gaan om het te kunnen verduidelijken. Met 7 pagina's is dat erg schamel.
Virtuel classroom was goed, maar de docenten mochten ook wel eens van te voren op alle knopjes gaan drukken. Impact op het werk of privé, had meer verwacht, maar misschien met wat meer contacturen zou dat ook realistisch zijn. De opleiding heeft mij stukjes wabo en toetsing verduidelijkt en hoe de organisatie in elkaar steekt, de rest moet toch komen van praktijk ervaring.

Ineke

Ik vond dat er meer structureel in de gegeven lesstof mag zitten.

Piet

Hele leuke omgeving om te leren.toffe leraar.eten is goed omgeving gezellig.ik heb er veel aan gehad.mvgr piet zwanenburg

Kevin

Reden voor de halve ster voor de online leeromgeving is omdat het videolesgeef systeem niet heel handig is, ook de docent vond dit niet. Deze heeft de les dan ook via Teams gegeven en dat werkt ook... Reden voor de halve ster voor de online leeromgeving is omdat het videolesgeef systeem niet heel handig is, ook de docent vond dit niet. Deze heeft de les dan ook via Teams gegeven en dat werkt ook een stuk beter.

Verder was alles prima.

Op het examen zat twee keer dezelfde vraag in (1x 5 pnt waard en 1x 10 pnt waard). Dat betrof een vraag over de Gemeente K(erkrade).

Marcel

Opleiding e.d dergelijke waren prima. Examen locatie was verschrikkelijk.

Erik

Ik vond de opleiding interessant en leerzaam. Het was jammer dat ik niet elke les op locatie kon volgen. Ik vond de online lessen prima, maar op locatie was wel prettiger. Docenten waren over het... Ik vond de opleiding interessant en leerzaam. Het was jammer dat ik niet elke les op locatie kon volgen. Ik vond de online lessen prima, maar op locatie was wel prettiger. Docenten waren over het algemeen goed. Sommige modules waren wel een stuk interessanter/leerzamer dan bepaalde andere modules voor mijn vakgebied.

Luc

In geval van de eerste vraag: ik heb de e-learning gedaan en heb geen enkele docent gezien, gesproken of per mail contact mee gehad dus ik kan hier ook niet over oordelen.

Ik vond het erg lastig maar dit komt ook vanwege privé omstandigheden. Daarnaast was het moeilijk te combineren met werk en corona (werkgebied, qua drukte etc). Online lessen vind ik ook zwaar en... Ik vond het erg lastig maar dit komt ook vanwege privé omstandigheden. Daarnaast was het moeilijk te combineren met werk en corona (werkgebied, qua drukte etc). Online lessen vind ik ook zwaar en vermoeiend. Wel veel geleerd!

Eugenie

Docent was een zeer ervaren topper! Boeiend, flexibel, betrokken. Fantastische voorbereiding op BABS zijn.
Lesmateriaal was niet top: fouten in de gegevensstaten/cases; nergens de minimale officiële tekst die een BABS uit moet spreken etc.

Robert

De opleiding is op zich ok, maar ik ben van mening dat men duidelijker moet aangeven dat je met deze opleiding niet direct aan de slag kunt gaan als trouwambtenaar. Mijn klas zat vol met cursisten... De opleiding is op zich ok, maar ik ben van mening dat men duidelijker moet aangeven dat je met deze opleiding niet direct aan de slag kunt gaan als trouwambtenaar. Mijn klas zat vol met cursisten die dachten dat zij na het volgen van deze cursus een gemeente op konden bellen en zich aanmelden als trouwambtenaar. Zij waren teleurgesteld toen zij aan het einde van de eerste ochtend er achter kwamen dat dit niet zo is. De benaming van de cursus zou ik dan ook eerder ceremonieel spreker noemen dan Babsen training.