Linda

Een goed ingerichte opleiding, met zowel voorbereidingsopdrachten als klassikale opdrachten. Professionele docente met veel aandacht voor de cursisten.

Nicole

Aankomende week doe ik examen en ik zie er erg tegenop. Zoals ik ook eerder heb gemeld is het lesboek vreselijk om te lezen. De uitleg is niet helder en daarnaast worden er té veel verwijzingen bij... Aankomende week doe ik examen en ik zie er erg tegenop. Zoals ik ook eerder heb gemeld is het lesboek vreselijk om te lezen. De uitleg is niet helder en daarnaast worden er té veel verwijzingen bij gehaald. Dringend advies om voor het vervolg een ander lesboek ter beschikking te stellen!

De lessen daarentegen waren prima! De leraar wist de toepassingen goed naar de dagelijkse werkomgeving te vertalen. Dit is wat ik enorm interessant vind en waarom ik deze opleiding heb gekozen.

De syllabus kan nog professioneler worden neergezet. Staat een redelijk aantal tegenstrijdigheden in, en ook veel spel- of typefouten. Verder biedt het wel een mooi overzicht.

Maud

Ik heb het als een zeer interessante en prettige opleiding ervaren. De docent wist de lesstof goed te vertalen naar de praktijk. Over het ontvangen boek (Hoofdzaken van het bestuursrecht) ben ik... Ik heb het als een zeer interessante en prettige opleiding ervaren. De docent wist de lesstof goed te vertalen naar de praktijk. Over het ontvangen boek (Hoofdzaken van het bestuursrecht) ben ik niet erg te spreken. Het is langdradig en moeilijk leesbaar als je geen juridische achtergrond hebt. Daarnaast heb ik de examentijd als veel te kort ervaren. Het is niet mogelijk om goede redenaties en onderbouwingen te geven op de vragen, aangevuld met de juiste bepalingen uit de wettekstbundel. Zeker niet als je hierop de bundel nog moet naslaan. Met ongeveer 6 minuten per vraag kom je dan simpelweg niet uit. Laat staan dat je nog tijd hebt om je antwoorden te controleren op zorgvuldigheid.
Persoonlijk vind ik dit erg jammer van het harde studeerwerk dat ik erin heb gestoken.

Marinus

De docent was zeer kundig. Helaas, door COVID, was het een online opleiding waardoor het leerrendement minder was. Het gebrek aan interactie met de docent en de medecursisten zorgt voor een iets... De docent was zeer kundig. Helaas, door COVID, was het een online opleiding waardoor het leerrendement minder was. Het gebrek aan interactie met de docent en de medecursisten zorgt voor een iets minder rendement.

Virtual Classroom was redelijk alternatief, maar niet ideaal. Een foto en een stem, is niet optimaal voor goed les geven/les ontvangen.

Claudia

We hadden een hele fijne docent, die ondanks de online lessen, de stof rustig en duidelijk uit kon leggen. De indeling van het lesboek sloot niet aan bij de lessen, we moesten kriskras door het boek... We hadden een hele fijne docent, die ondanks de online lessen, de stof rustig en duidelijk uit kon leggen. De indeling van het lesboek sloot niet aan bij de lessen, we moesten kriskras door het boek heen, dat vond ik lastig. De laatste les hebben we op locatie gehad en daar was ik erg blij mee en de locatie is goed bevallen.

De docenten zijn zeer zeer kundig, en gaven heel veel goeie tips. Zij konden ten alle tijden goed inspringen op de verschillende situaties die zich voordeden. Les materiaal is ook echt compleet. De... De docenten zijn zeer zeer kundig, en gaven heel veel goeie tips. Zij konden ten alle tijden goed inspringen op de verschillende situaties die zich voordeden. Les materiaal is ook echt compleet. De medecursisten hebben een zeer belangrijke rol gespeeld met hun feedback waar je Echt mee vooruit komt en toch vol liefde zit!

Het niveau van de opleiding/masterclass was uitstekend, er komen veel verschillende onderdelen van PPS aan bod en er wordt idem een grote diversiteit aan bronnen/lesmateriaal aangeboden. De docent... Het niveau van de opleiding/masterclass was uitstekend, er komen veel verschillende onderdelen van PPS aan bod en er wordt idem een grote diversiteit aan bronnen/lesmateriaal aangeboden. De docent was deskundig en goed in staat om theorie te delen en deze te verbinden met de belevingswereld en professionele praktijk van de deelnemers. De opleiding geef ik wat betreft inhoud en docent een 8. Ik heb de opleiding volledig online gevolgd. Hierbij werd gebruik gemaakt van een online leeromgeving met zeer beperkte functionaliteit. Ikzelf en verschillende medecursisten vonden dit een groot gemis, want iedereen beschikte over de benodigde ICT voorzieningen om bijvoorbeeld video te bellen en ook gebruik te maken allerlei online tools om (inter)actiever samen te werken, denk bijvoorbeeld aan breakout rooms. Ik zou de bestuursacademie dan ook sterk adviseren om gebruik te maken van andere software, zoals Zoom, voor de online trainingen en docenten te verplichten/motiveren ook interactieve tools zoveel mogelijk in te zetten.