Patricia

Docenten zijn deskundig. echter, de online classroom laat te wensen over. slecht geluid en het ontbereken van de mogelijheid elkaar te zien maakt het minder prettig. de sheets zijn niet altijd even... Docenten zijn deskundig. echter, de online classroom laat te wensen over. slecht geluid en het ontbereken van de mogelijheid elkaar te zien maakt het minder prettig. de sheets zijn niet altijd even duidelijk.

Joes

Ik ben zeer tevreden over de cursus. Jos is een bevlogen docent en heeft ons heel duidelijk, met veel praktijkvoorbeelden en ruimte voor inbreng en vragen, in een goed te volgen tempo de basis van... Ik ben zeer tevreden over de cursus. Jos is een bevlogen docent en heeft ons heel duidelijk, met veel praktijkvoorbeelden en ruimte voor inbreng en vragen, in een goed te volgen tempo de basis van het vakgebied lp/ RMC geleerd. En dat ook nog online, zonder dat we elkaar zagen! De voorkeur gaat normaliter naar een fysieke cursus met meer interactie maar desondanks ben ik zeer tevreden over de inhoud en uitvoering van de online cursus. Online is t wel belangrijk om regelmatig even een korte pauze in te lassen en een ruime middagpauze , maar daar hield Jos goed rekening mee. Enige nadeel vond ik t alleen dat we elkaar niet zagen praten of reageren in de online omgeving. Desondanks, petje af voor Jos want deze manier van lesgeven is ook extra inspannend!

Passende opleiding en prettig dat dit online kan. Trainer mocht wel iets meer oefening in TEAMS krijgen voorafgaand aan de opleiding. Dit had wat tijd kunnen schelen die we hard nodig hadden om... Passende opleiding en prettig dat dit online kan. Trainer mocht wel iets meer oefening in TEAMS krijgen voorafgaand aan de opleiding. Dit had wat tijd kunnen schelen die we hard nodig hadden om alle, zeer informatieve, sheets door te kunnen lopen.

Susan

Ik ben blij dat ik deze opleiding gevolgd heb, het versterkt me in mijn werk!

Prima opleiding. goed aangepast aan de omstandigheden ook (Corona)
deskundige leraar.
ik miste wel een beetje de specifieke aandacht voor RMC vaardigheden (netwerken en coachend begeleiden)

Robin

Vond de opleiding wel redelijk goed. Docent werkte alleen via Teams en niet via E-connect en hierdoor werkte het niet allemaal goed. Heel veel irritatie hierdoor opgelopen.
Qua inhoud was het...
Qua inhoud was het prima.

Positief:
- Boek 'Openbaar Bestuur' erg nuttig en informatief
- Goede opdrachten
- Enthousiaste docent (wel veel gericht op Gemeenten, maar wel goed te volgen)
- VCR prima maar...
Positief:
- Boek 'Openbaar Bestuur' erg nuttig en informatief
- Goede opdrachten
- Enthousiaste docent (wel veel gericht op Gemeenten, maar wel goed te volgen)
- VCR prima maar niet ideaal
- Iedereen kwam voldoende aan de beurt
- Goed om iedereen uit zijn eigen werk dingen te laten aandragen

Negatief:
- Jammer dat er maar 3 lesdagen waren, bepaalde onderwerpen werden (te) kort behandeld (bijv. Europa).
- Les 2 en 3 volgenden elkaar vrij snel op, had voor mij wel iets ruimer gemogen (zodat de informatie wat beter kan bezinken)
- Om iets meer interactie en de cursus wat levendiger te maken, zou via Webex ook een goed alternatief zijn in plaats van virtual classroom. Zo zie je elkaar en kun je eventueel ook in kleine groepjes uiteen.
- Ik had het leuk gevonden om in iedere les ook één opdracht te bespreken. Plenair of in groepjes (informatie-deling).
- E-Connect goede tool, wel veel informatie, soms huiswerk niet goed beschreven

Beleidsadviseur jeugd is een andere opleiding dan je zou verwachten; Het is een 6-tal modules in een willekeurige volgorde met een steeds andere samenstelling van cursisten (met ook deelnemers van... Beleidsadviseur jeugd is een andere opleiding dan je zou verwachten; Het is een 6-tal modules in een willekeurige volgorde met een steeds andere samenstelling van cursisten (met ook deelnemers van buiten het sociale domein).
De online-omgeving is onvoldoende omdat je de andere cursisten niet in beeld hebt, je beperkte toegang hebt tot een microfoon en er om die reden weinig interactie mogelijk is.

Pascal

In verband met Corona had er beter besloten kunnen worden de opleiding uit te stellen, door een communicatieve opleiding te volgen via les op afstand is het lastig te volgen. hierdoor mijn opleiding... In verband met Corona had er beter besloten kunnen worden de opleiding uit te stellen, door een communicatieve opleiding te volgen via les op afstand is het lastig te volgen. hierdoor mijn opleiding ook niet succesvol kunnen afronden. het is sonde van de tijd geweest op deze manier. ondanks de moeite die er in is gestopt lastig te combineren en is het jammer dat de les locaties gesloten zijn. graag zou ik deze opleiding opnieuw willen volgen.

Voor mij was het een min punt dat het online was. Je merkte dat niet iedereen even goed aangehaakt was. Er waren veel mede cursisten die andere overleggen hadden of anderszins af moesten haken... Voor mij was het een min punt dat het online was. Je merkte dat niet iedereen even goed aangehaakt was. Er waren veel mede cursisten die andere overleggen hadden of anderszins af moesten haken tussendoor. Dat werkte storend.
De docent deed het goed ondanks dit feit.