Tineke

De praktijkvoorbeelden die in deze training werden behandeld waren louter voorbeelden uit de gemeentelijke praktijk (helaas). Ik was de enige uit de groep die bij een provincie werkt. De training... De praktijkvoorbeelden die in deze training werden behandeld waren louter voorbeelden uit de gemeentelijke praktijk (helaas). Ik was de enige uit de groep die bij een provincie werkt. De training sloot onvoldoende aan bij de werkpraktijk van de provincies. Ik had dit graag van te voren willen weten, want dan had ik mij niet opgegeven voor deze training... Alleen het algemene deel was nuttig. Heel erg jammer.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor het achterlaten van je review, Tineke! Jammer om te lezen dat dit niet helemaal duidelijk was. We waarderen je feedback omdat dit ons helpt onze diensten te verbeteren. We zullen dit... Bedankt voor het achterlaten van je review, Tineke! Jammer om te lezen dat dit niet helemaal duidelijk was. We waarderen je feedback omdat dit ons helpt onze diensten te verbeteren. We zullen dit zeker met ons meenemen!

Margot

De docent is zeer kundig en weet op een boeiende wijze de lesstof over te brengen.
Belangrijk aandachtspunt is de enorm slechte internetverbinding waardoor de docent ieder uur meerdere malen "wegviel". Ik heb dit als zeer storend ervaren

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Dankjewel voor het delen, Margot! Vervelend om te lezen dat je technische problemen ondervond. We nemen dit met ons mee!
Bestuursacademie Nederland

De module gegevensbescherming en privacy was echt een goede module! Heel veel inhoudelijk geleerd en wat aansluit bij de praktijk. Ook een fijne docent, met veel ervaring, die alle vragen kon... De module gegevensbescherming en privacy was echt een goede module! Heel veel inhoudelijk geleerd en wat aansluit bij de praktijk. Ook een fijne docent, met veel ervaring, die alle vragen kon beantwoorden. Hij kwam met veel praktijkvoorbeelden en elke week na de les kon ik weer punten opschrijven om bij ons te gebruiken.

De module vaardigheden van de DPO is echter een heel ander verhaal. Ik ben een DPO'er maar zonder diploma's etc. dus die wilde ik hier behalen. Wat was deze module zonde van mijn tijd. De projectverleiding is/was het hoofdthema van deze module wat ik totaal niet vind aansluiten bij de praktijk. De AVG is geen 'keuze van de directie', die moeten er gewoon aan voldoen. Dus 6 lessen hoe je hun ervan moet overtuigen en stakeholderanalyses zijn totaal niet nodig. Wat ik had gehoopt was praktische dingen als: hoe maak je een dpia, hoe houdt je een verwerkingsregister bij, hoe reageer je op bijv. inzageverzoeken, en zo zijn er nog een aantal onderwerpen te bedenken. Dat zijn wat mij betreft de 'echte vaardigheden van de DPO'er'.

De 1e moduleopdracht heeft mij geholpen in de organisatie en daarmee heb ik verbeterpunten kunnen doorvoeren.
De 2e gaat gelijk de prullenbak in.. zo'n zonde van iedereen zijn tijd..

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor het schrijven van je review. Allereerst fijn om te lezen dat de eerste module naar tevredenheid is ervaren. Verder jammer om te lezen dat de tweede module niet aansluit op je wensen. We... Bedankt voor het schrijven van je review. Allereerst fijn om te lezen dat de eerste module naar tevredenheid is ervaren. Verder jammer om te lezen dat de tweede module niet aansluit op je wensen. We zullen je feedback intern met ons meenemen. Mocht je verder nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Didi

Eerste keer training via bestuursacademie. Zeer slecht.
Eerste keer training via bestuursacademie. Zeer slecht.
Docent kwam dag 1, 1 1/2 uur te laat, dag 2, ruim 5 kwartier te laat en dag 3 een half uur te laat. En doet dat af met de mededeling dat het steeds beter gaat.
Tijdens lessen geen enkele huiswerkopdracht behandeld.
Tijd wordt nu online ingehaald 2 extra dagdelen maar dat is niet de bedoeling. Het moet binnen de 3 dagen behandeld worden.
De lokatie had op dag 2 problemen met het geluidsysteem waardoor verder gaan niet mogelijk was en vanwege een persooneelsfout ging op dag 3 het brandalarm af en moest iedereen naar buiten.
Tussendoortje zijn zeer karig, is afgemeten per persoon en als je de laatste groep bent die pauze heeft is alles op.
Lokatie lastig bereikbaar per bus 25 - 40 min vanaf dichtsbijzijnde station.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Beste Didi, het spijt ons te horen dat je niet tevreden bent over de opleiding. Indien je een klacht zou willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier... Beste Didi, het spijt ons te horen dat je niet tevreden bent over de opleiding. Indien je een klacht zou willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen. Onze studiebegeleiders kunnen je dan verder helpen. Ook kun je via één van onze social media kanalen contact met ons opnemen indien wij je verder mogen assisteren.

Yentl den Hoed

Voorwaarden niet in de haak.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Het spijt ons te horen dat je niet tevreden bent over de examinator. Indien je een klacht zou willen indienen, dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te... Het spijt ons te horen dat je niet tevreden bent over de examinator. Indien je een klacht zou willen indienen, dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen. Onze studiebegeleiders kunnen je dan verder helpen.

Kim

Het was weer een leerzame training. Ondanks dat ik de training al een keer had gevolgd, was het prettig weer ervaringen van collega's te horen.
Edwin Toren is erg kundig en weet op een leuke...
Edwin Toren is erg kundig en weet op een leuke manier met praktijkvoorbeelden de lesstof te behandelen.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Wat fijn dat je zo tevreden bent over de opleiding, Kim! Fijn dat de trainer/docent goed beviel! Mochten we in de toekomst nog ergens mee kunnen helpen, denken we graag met je mee. Bedankt voor het... Wat fijn dat je zo tevreden bent over de opleiding, Kim! Fijn dat de trainer/docent goed beviel! Mochten we in de toekomst nog ergens mee kunnen helpen, denken we graag met je mee. Bedankt voor het delen van je beoordeling!

Lucie

Kwalitatief goede training, maar veel teveel stof voor 1 dag. De trainer moest erg zijn best doen om alle sheets van de presentatie te behandelen. Het was nu vooral de stof doornemen en er bleef... Kwalitatief goede training, maar veel teveel stof voor 1 dag. De trainer moest erg zijn best doen om alle sheets van de presentatie te behandelen. Het was nu vooral de stof doornemen en er bleef weinig tijd over voor praktijkvoorbeelden. Mijn advies zou zijn om dit over 2 dagen te verdelen

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor het achterlaten van je review, Lucie! We waarderen je feedback omdat dit ons helpt onze diensten te verbeteren. We zullen dit zeker met ons meenemen!
Met vriendelijke...

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor het delen van je beoordeling!

Nicole

Fijne opleiding, Heel goede begeleiding en uitleg van de leraar. Hij is geduldig, legt goed uit en maakt ook tijd om vragen vanuit je eigen ervaring goed uit te leggen. Super fijn.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor je review, Nicole. Fijn dat de trainer/docent goed beviel en mochten we in de toekomst nog ergens mee kunnen helpen, dan horen we het graag.
Met vriendelijke...
Bestuursacademie Nederland

Fijn dat de trainer meer in ging op wat er echt noodzakelijk was voor een functioneel beheerder en zijn rol. Docent was erg fijn en het bleef interactief door opdrachten te doen in groepjes en die... Fijn dat de trainer meer in ging op wat er echt noodzakelijk was voor een functioneel beheerder en zijn rol. Docent was erg fijn en het bleef interactief door opdrachten te doen in groepjes en die vervolgens in de grote groep te bespreken. Hierdoor is het wat duidelijker wat ik op mijn werk moet doen en wat de verwachtingen zijn.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Wat ontzettend fijn om te lezen! Dat is een mooi compliment voor onze docent. Bedankt voor het delen van je beoordeling!