Mechteld

Ik had eerlijk gezegd iets meer verwacht van de Masterclass. Meer verdieping en meer interactie. Verder vond ik de digitale omgeving ondermaats omdat er op deze wijze nauwelijks interactie mogelijk... Ik had eerlijk gezegd iets meer verwacht van de Masterclass. Meer verdieping en meer interactie. Verder vond ik de digitale omgeving ondermaats omdat er op deze wijze nauwelijks interactie mogelijk is.

Martijn

Het was jammer dat ivm de omstandigheden de training niet fysiek plaats kon vinden. Dat was wat mij betreft van absolute meerwaarde geweest. Nu vaak het gevoel dat de trainer wat minder was... Het was jammer dat ivm de omstandigheden de training niet fysiek plaats kon vinden. Dat was wat mij betreft van absolute meerwaarde geweest. Nu vaak het gevoel dat de trainer wat minder was voorbereid o.a. op digitaal lesgeven en er "even" wat sheets en theorie doorheen ramde. Dit kwam de behandeling van essentiële oefeningen in de training(en) en het verduidelijken van de uitkomsten niet ten goede.

Ervaringen met Virtual Classroom zijn niet top. Er zijn betere (digitale faciliteiten). Volume van het geluid was slecht en moeilijk in te stellen, namen van studenten niet aan te passen geluid en op belangrijke momenten uitgelogd worden uit de classroom en weer opnieuw in moeten loggen.

Al met al een gematigd gevoel bij deze training.

Roy

Helaas sloot de opleiding niet aan bij mijn verwachtingen zoals de naam van de opleiding deed vermoeden. Ondanks dat ik hier vooraf navraag over had gedaan. Gelukkig heb ik de opleidingen met een... Helaas sloot de opleiding niet aan bij mijn verwachtingen zoals de naam van de opleiding deed vermoeden. Ondanks dat ik hier vooraf navraag over had gedaan. Gelukkig heb ik de opleidingen met een mooi cijfer voor de eindopdracht (scriptie) kunnen afronden met een acht.
De opleiding was erg gericht op gemeenten en veel minder op de bedrijfsvoering (zoals ik had verwacht). Daarnaast moest klaarblijkelijk de lesstof in razend tempo in 4 dagen worden doorgenomen, waardoor er (te)weinig tijd voor een dialoog en interactie was.
Hierdoor is ook de kwaliteit van de docent lastig te beoordelen, maar hij maakte op mij niet de meest didactisch en empatische indruk. Uiteraard heb ik van deze opleiding zaken opgestoken, maar helaas niet volgens verwachting.

Ingeschreven voor deze opleiding in de variant met digitale klassikale lessen op donderdagavonden, maar dit bleek na inschrijven opeens niet meer mogelijk. Alternatieven zoals overdag op dinsdag op... Ingeschreven voor deze opleiding in de variant met digitale klassikale lessen op donderdagavonden, maar dit bleek na inschrijven opeens niet meer mogelijk. Alternatieven zoals overdag op dinsdag op locatie waren voor mij onmogelijk te combineren met werk, dus gekozen voor de enige overgebleven optie: E-learning. Begeleiding in de E-learning variant is mij heel erg tegengevallen. E-learning betekent in mijn ervaring volledige zelfstudie. Ondanks dat de docenten wel de kennis en ervaring hebben met het vakgebied, zijn zij mijn inziens niet geschikt voor deze online manier van begeleiden. Inhoudelijk sluit de opleiding wel goed aan bij de praktijk en het lesmateriaal is van goede kwaliteit, maar begeleiding vanuit docent was voor mij zeer ondermaats en de actie die hierop na klachten van mijn kant werd ondernomen vanuit NCOI was ook niet bijzonder voortvarend.

Babette

Ik vond de inhoud van de lessen goed, alleen de online omgeving is voor verbetering vatbaar. Het zou veel beter werken als je iedereen kan zien, zodat er meer interactie kan ontstaan. Dit is naar... Ik vond de inhoud van de lessen goed, alleen de online omgeving is voor verbetering vatbaar. Het zou veel beter werken als je iedereen kan zien, zodat er meer interactie kan ontstaan. Dit is naar mijn mening ook minder vermoeiend een hele dag online.

Tijdens de les bleef de inhoud heel oppervlakkig en algemeen. Doordat de les online werd gegeven, was er ook weinig interactie met de andere studenten. Veel algemene kreten werden gebruikt: 'je... Tijdens de les bleef de inhoud heel oppervlakkig en algemeen. Doordat de les online werd gegeven, was er ook weinig interactie met de andere studenten. Veel algemene kreten werden gebruikt: 'je moeten hoe de hazen lopen'. Maar er werd niet vertelt 'hoe' de hazen lopen of hoe je dit kunt leren. Daardoor heb ik voor mijn gevoel weinig geleerd tijdens deze masterclass. Mijn doel was om juist meer te leren over het politieke spel en hoe je daar als adviseur mee omgaat. Dit heb ik enigzins uit de literatuur gehaald, maar niet tijdens de lessen.

Hans

Opleiding voldeed aan mijn verwachtingen. Docent gaf een goede invulling aan en ook buiten het lesmateriaal. Alleen helaas online les gehad, virtuele klas was niet prettig je kan elkaar alleen... Opleiding voldeed aan mijn verwachtingen. Docent gaf een goede invulling aan en ook buiten het lesmateriaal. Alleen helaas online les gehad, virtuele klas was niet prettig je kan elkaar alleen horen niet zien, interactie met docent en medecursisten was nihil. Heb wel inzichten gekregen die ik metten kan en wil toepassen in de praktjk,

Jeanette

Ik ben niet tevreden over deze training. De training paste totaal niet bij mijn behoefte.
Deze training is onderdeel van een complete opleiding en dat was te merken aan de documenten die gebruikt werden.
Ook het verschil van de deelnemers in juridisch opleidingsniveau was veel te groot. De digitale leeromgeving werkte niet goed, dus we zijn overgeschakeld op MS Teams. De docent maakte er het beste van en toonde voldoende inzet.

De Bestuursacademie Nederland heeft het supergoed opgepakt en ik hoefde alleen de inschrijfkosten en boek te betalen.
Nu sta ik ingeschreven voor een andere training in februari 2022. Ben er erg blij mee met deze oplossing!

Jeanette Klomp
Universiteit Utrecht

Angeli

Lesmateriaal was niet binnengekomen, omdat ik me korter dan een week vooraf had ingeschreven. Hierover werd ik niet geinformeerd, dus ik dacht dat als de cursus online gegeven werd het lesmateriaal... Lesmateriaal was niet binnengekomen, omdat ik me korter dan een week vooraf had ingeschreven. Hierover werd ik niet geinformeerd, dus ik dacht dat als de cursus online gegeven werd het lesmateriaal ook online zou volgen. Uiteindelijk zat ik onvoorbereid bij de eerste (van de twee) online bijeenkomsten. Heel zonde en vervelend. De omgeving maakt de bijeenkomst erg saai, aangezien je naar een presentatie kijkt en de spreker niet ziet. Interactie is dus amper aanwezig, waardoor je niet echt lekker bij de les blijft. Kortom, leerzame cursus, maar format werkt niet echt lekker.