Saide

Leerzame cursus, vooral voor medewerkers die nieuw bij de gemeente werken, een goede selectie van onderwerpen gekozen, het lesmateriaal (studieboek) is voor de voorbereiding uitstekend samengesteld,... Leerzame cursus, vooral voor medewerkers die nieuw bij de gemeente werken, een goede selectie van onderwerpen gekozen, het lesmateriaal (studieboek) is voor de voorbereiding uitstekend samengesteld, mijn leerdoel om duidelijkheid over de processen en overzicht over de wetten te krijgen is bereikt.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Wat fijn om te lezen dat het een leerzame cursus is geweest en jij jouw leerdoel hebt kunnen bereiken. Bedankt voor het delen van je beoordeling.
Bestuursacademie...

Jolanda

Als project secretaris is het volgen van het ambtelijke proces anders dan voor beleidsmedewerkers. Al met al een zeer leerzame training.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Wat goed te horen dat het een leerzame training is geweest, Jolanda!
Bestuursacademie Nederland

Inhoudelijke prima opleiding om meer kennis op de doen over de staatsinrichting, bestuurslagen binnen de gemeenten en de financiën.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Fijn om te lezen dat je meer kennis hebt kunnen op doen over de staatsinrichting, bestuurslagen binnen de gemeenten en de financiën. Bedankt voor het delen van je feedback!

Dilan

Erg leerzaam en erg tevreden!

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Wat goed te horen. Bedankt voor het achterlaten van je review!
Bestuursacademie Nederland

Ik ben recent begonnen in "gemeenteland" en deze opleiding startte ook nagenoeg gelijktijdig. Voor nieuwelingen in deze sector schetst het goed de contouren waarbinnen je werkt en geeft het je de... Ik ben recent begonnen in "gemeenteland" en deze opleiding startte ook nagenoeg gelijktijdig. Voor nieuwelingen in deze sector schetst het goed de contouren waarbinnen je werkt en geeft het je de nodige bagage mee. M.n. voor deze doelgroep is deze opleiding/module zeker aan te bevelen!

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Wat leuk om te lezen dat je recent bent begonnen in het "gemeenteland". We hopen dat je de opleiding als leerzaam hebt ervaren en je dit snel kunt toepassen in de praktijk. Bedankt voor... Wat leuk om te lezen dat je recent bent begonnen in het "gemeenteland". We hopen dat je de opleiding als leerzaam hebt ervaren en je dit snel kunt toepassen in de praktijk. Bedankt voor het achterlaten van je feedback.

Stephan

Zowel de lesinhoud als de docent en locatie waren prima! Ik heb de basistraining nar behoren kunnen volgen en kunnen afronden.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Dat is fijn om te lezen, Stephan! Bedankt voor je beoordeling.

Ad

De opleiding sluit niet aan op de dagelijkse praktijk van inkoop- en contractmanagement. De lesstof en behandelde cases hadden meer te maken met bestuursrecht en overheidsmanagement. Daarnaast ging... De opleiding sluit niet aan op de dagelijkse praktijk van inkoop- en contractmanagement. De lesstof en behandelde cases hadden meer te maken met bestuursrecht en overheidsmanagement. Daarnaast ging de lesstof ook alleen maar over de openbare ruimte. Inhoud van de cursus is veel te mager en zal deze daarom ook bij niemand aanbevelen.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor het achterlaten van je review! We zullen je feedback met ons meenemen. We hopen dat je desondanks tevreden bent over de opleiding en het als leerzaam hebt ervaren.

Marca

Lesinhoud was vooral gericht op juridische zaken, gekoppeld aan de verkoop van percelen grond door/van de Gemeente.
Geen aansluiting met facilitaire onderwerpen, weinig gericht op het echt...
Geen aansluiting met facilitaire onderwerpen, weinig gericht op het echt opstellen van een contract + management wat daarna volgt.
Volledige lesdag gericht op onderhandelen, terwijl onderhandelen bij aanbestedingsplicht zeer beperkt is.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

We zullen je feedback betreffende de lesinhoud intern doorzetten voor verdere verbeteringen van onze opleidingen. Bedankt voor het delen van je beoordeling, Marca!

Shayla

De vragen waar vaak niet correct gesteld, de antwoorden klopten niet of er werden vragen gesteld naar dingen die nergens uitgelegd of benoemd waren. Fouten over volgorde antwoorden kwamen door,... De vragen waar vaak niet correct gesteld, de antwoorden klopten niet of er werden vragen gesteld naar dingen die nergens uitgelegd of benoemd waren. Fouten over volgorde antwoorden kwamen door, meerdere opties waren 'goed' waar dit antwoord technisch niet het geval was

Reactie Bestuursacademie Nederland:

We zullen je feedback betreffende de lesinhoud intern doorzetten voor verdere verbeteringen van onze opleidingen. Bedankt voor het delen van je beoordeling, Shayla!
Bestuursacademie Nederland

Graag had ik gezien dat de cursus inspirerender gegeven zou worden. Het was vooraf mijn verwachting dat de cursus stimulerend zou werken m.b.t. het maken en schrijven van beleid. Echter, meerdere... Graag had ik gezien dat de cursus inspirerender gegeven zou worden. Het was vooraf mijn verwachting dat de cursus stimulerend zou werken m.b.t. het maken en schrijven van beleid. Echter, meerdere delen van de cursus waren lang dradig en niet altijd even relevant. Zoals het in detail bespreken van een opdracht/casus, waarbij de bespreking vooral inging op de inhoudelijke uitwerking van het gebruikte voorbeeld in plaats van de relevantie ervan voor beleid maken/schrijven in het algemeen. Dat laatste is juist van belang voor de cursisten, die allemaal een andere werk- en opleidingsachtergrond hebben. Het was fijn geweest als de lesvormen meer divers waren; denk aan het kijken van een filmpje, gevarieerde opdrachten (niet alleen lezen/schrijven) en/of een tussentijdse quiz. Hopelijk helpt dit om de cursus inspirerender te maken, zodat de cursisten na het volgen van deze cursus met meer enthousiasme aan de slag gaan met het maken/schrijven van beleid!

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor het achterlaten van je review! We waarderen je feedback omdat dit ons helpt onze diensten te beteren. We zullen dit zeker met ons meenemen!