Anand.nl

Aiste Mensonides

Tijdens de cursus Stoelmassage van Anand Opleidingen, gegeven door Bas Vermeulen, heb ik heel veel nieuwe dingen geleerd. Het is een andere techniek dan bij een klassieke massage. Dat maakt het een... Tijdens de cursus Stoelmassage van Anand Opleidingen, gegeven door Bas Vermeulen, heb ik heel veel nieuwe dingen geleerd. Het is een andere techniek dan bij een klassieke massage. Dat maakt het een aanvulling op de kennis die ik al heb.

Marieke

Sluit precies aan bij wat ik al doe en is een hele mooie verdieping op aanraking en begeleiding in bijvoorbeeld een 1 op 1 yogales. Direct toepasbaar vanaf de eerste cursusdag. Kleine van te voren... Sluit precies aan bij wat ik al doe en is een hele mooie verdieping op aanraking en begeleiding in bijvoorbeeld een 1 op 1 yogales. Direct toepasbaar vanaf de eerste cursusdag. Kleine van te voren (nog!) duidelijker aangeven waarin en hoe deze cursus/massage fysiek zwaar kan zijn om te geven. Duidelijker voorbeeld daarin o.i.d. zodat men weet waaraan wordt begonnen. En wanneer een cursist werkt met iemand die veel moeite heeft, een stagiair in te zetten, zodat iedereen de massage als ontvanger ook goed kan ervaren. Heel erg bedankt, ik kijk nu al uit naar de verdiepingsslag.

Marieke

Jacqueline

Het was een interessante, intensieve training. Heel verrassend wat een effecten je teweeg kan brengen bij mensen. Ik heb het als een prettige en gemoedelijke sfeer ervaren met Raymond Besems als... Het was een interessante, intensieve training. Heel verrassend wat een effecten je teweeg kan brengen bij mensen. Ik heb het als een prettige en gemoedelijke sfeer ervaren met Raymond Besems als leraar en leuke groepsgenoten. Dankbaar voor de mooie ervaringen.

Machteld

Driedaagse cursus yogamassage afgerond. Met heel veel plezier deze cursus gevolgd. Het is een verrijking van mijn eerder gevolgde cursussen stoelmassage, ontspannings- en klassieke massage.... Driedaagse cursus yogamassage afgerond. Met heel veel plezier deze cursus gevolgd. Het is een verrijking van mijn eerder gevolgde cursussen stoelmassage, ontspannings- en klassieke massage. Makkelijk te integreren op de tafel, maar ook in zijn geheel toe te passen op een mat. Weer een duidelijke, mooie uitleg van Raymond. Dankjewel!

Goede basiscursus Thaise yogamassage; in drie dagen alle onderdelen behandeld. Er komt weinig theorie/achtergrond aan bod, maar wel voldoende tijd om alle stappen uit de massage groepsgewijs door te... Goede basiscursus Thaise yogamassage; in drie dagen alle onderdelen behandeld. Er komt weinig theorie/achtergrond aan bod, maar wel voldoende tijd om alle stappen uit de massage groepsgewijs door te nemen en te oefenen. Handig om de video's en het handboek thuis beschikbaar te hebben. Aanrader voor het aanleren van een basis in de Thaise yogamassage.

Henriette Volmer

Tijdens de Opleiding Yoga Massage maak je op een andere manier kennis met massage. Er wordt veel gewerkt met acupressuur en stretchoefeningen waardoor je veel ontspanning en
flexibiliteit...
flexibiliteit ervaart in je lichaam. Ook maak je kennis met chakra yoga waarbij je door fysieke
oefeningen en ademhalingstechnieken kunt loslaten en dichterbij jezelf komt. Er wordt op een goede en ontspannen manier les gegeven door docent Raymond Besems waarbij
voldoende tijd is voor reflectie en feedback

Daphne Duijker

Leerzame dagen, hele andere techniek. Fijne docent. Helder, duidelijke uitleg en feedback op uitvoering, aanwezigheid van stagiaires is een echte aanvulling. Gezellige groep, mooie afsluitende... Leerzame dagen, hele andere techniek. Fijne docent. Helder, duidelijke uitleg en feedback op uitvoering, aanwezigheid van stagiaires is een echte aanvulling. Gezellige groep, mooie afsluitende massage met een combi ontspanning en klassiek.

Ellen Borst

Goede opbouw van de training. Fijn dat ik eerst de ontspanningsmassage hiervoor heb gedaan, waardoor je de ligging van de spieren al eens eerder hebt gehad. Nog even goed op de volgorde letten. En... Goede opbouw van de training. Fijn dat ik eerst de ontspanningsmassage hiervoor heb gedaan, waardoor je de ligging van de spieren al eens eerder hebt gehad. Nog even goed op de volgorde letten. En de klassieke massage is even wennen met de groepen, maar kreeg goede aanwijzingen.

Wilma Strik

Het was een leerzame dag. Veel ervaring opgedaan en bevestiging gekregen dat koude handen geen invloed op de behandeling hoeft het hebben. De training is een aanrader. Fijne mensen om met te werken.